Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2009 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti

Yazan:
Yeşim Tokgöz

04 Aralık 2009 Cuma

Üniversitenin içindeki iş bankasının önünde buluştuk, çadır tulum mat ihtiyaçlarımızı kulüpten karşıladıktan sonra saat 22.00 de Beşiktaş’tan yola çıktık. 22.30 da Kadıköy de bizi bekleyen arkadaşlarımızı da alp yola koyulduk. Otobüsümüz dar olmasına rağmen çoğumuz uyuduk. 00.00 civarında Eskihisar feribot iskelesindeydik. Apaçık bir gökyüzü vardı ve ay parıldıyordu. Çok beklemeden feribota bindik. Bayağı rüzgar vardı çay içmeye yukarı çıktık.

05 Aralık 2009 cumartesi

Geçiş boyunca muhabbet ettik. Topçulara vardık. Yolda benzin aldık. Saat 02 civarında Çınakcık’a varmıştık. Otobüs mezarlığın yanında durdu:D Çantalarımızı bagajdan çıkartıp hazırlanmaya başladık. Selo banttan tozluk yaptık, sularımızı ulaşabileceğimiz yerlere koyduk, üşüyecek şekilde kıyafetlerimizi ayarladık. Eğitmenlerimiz çantalarımız yerleştirmemizde bize yardımcı oldu. Ben tulumumu dışarı bağlamıştım ve çantam inanılmaz ağır geliyordu. Ulaş sayesinde tulumu küçüldü çantamın içine girdi bir kaç düzenlemeden sonra çantam sanki 5 kilo daha hafiflemişti. Tek sıraya geçip sağ baştan saydık ve yürümeye başladık. Kafa fenerlerimizi kesinlikle kullanmamızı söylediler. Zaten fenere bile gerek yoktu. Ay ışığı yeteri kadar aydınlatıyordu etrafı. Yavaş olduğunu düşünenleri öne aldılar ve asfalt yoldan yürümeye başladık. Biraz esinti vardı ve hava soğuktu. Yürümeye başladıktan sonra soğukluğu sadece burnumda ve kulaklarımda hissetmeye başladım. Toprak yola girdik. Gün boyu yağan yağmur yüzünden toprak çamur olmuştu. Bir süre sonra durup fazla gelen kıyafetlerimizi çıkardık, sıvı alıp, birkaç ısırık bir şeyler yedik ve yürüyüşe devam ettik.

Tek sıra halinde tırmanmaya başladık ki… doğa bence mükemmel gözüküyordu onu seyretmekten açıkçası yokuşun dikliğinin farkına pek vardım ( ya da varmak istemedim, moralim bozulmasın diye) kurumuş yaprakların doldurduğu bir patikadan yürüdük uzunca bir süre. Sağda solda tutunabileceğimiz destek alabileceğimiz kökler ve toprak vardı. Bir arkadaşımız zorlandı sık mola vermeye başladık. Terimizin korunmasının ne kadar önemli olduğunu anladım. Bir daha pamukluk giymeyeceğim.

Pek konuşulmuyordu yürüyüş boyunca, ciddi bir disiplinle eğitmenlerimizi takip ediyorduk. Bir ara bir boğazdan geçtik. Gerçekten soğuk bir ayaz esti. Şehir ormanına vardık, orada da bir mola verdik. Hava değil ama sırtımın ıslaklığı beni üşütüyordu. Sağ tarafımızda bembeyaz bir dolunay varken sol tarafımızdan güneş doğmaya başladı ve uzakta deniz gözüküyordu=D=D

7.30 civarı asfalt yola ulaştık tırmanarak. Yanımızdan traktörler minibüsler geçmeye başladı. Bir mola daha verdik ve kamp alanımıza doğru asfalt yoldan yürümeye başladık. Hava güneşliydi.

9.00 da Delmece yaylasına vardık ve kamplarımızı attık. Girit sistemde çadırlarımızı kurduk. Yemek yememiz için eğitmenlerimiz bizi serbest bıraktı.

Gün boyunca, kamp malzemeleri (ocak, çadır, kıyafetler) hakkında bilgi verildi, düğüm tekrarı yaptık, ısınmak için bir oyun oynadık, çok ani gelen bir direktifle çantalarımızı toplayıp çok uzun sürmeyen bir yürüyüşe çıktık. Bir tane köpeğimiz oldu. Sanırım ekibin başına ben musallat ettim hayvanı. Ayrılmadı peşimizden! Çok sevimliydi ama. Sıcak bir şeyler içtik, yemek yedik. Saat 7 gibi zaten hava kararmıştı, çadırlarımıza çekildik ve uyuduk. Hava bulutluydu ve ay daha çıkmamıştı o yüzden çok karanlıktı etraf.

06 Aralık 2009 Pazar

Saat 00.00 da bir düdükle uyandık “Başlangıç yarım saat içinde bütün çadırlar ve eşyalar toplanmış şekilde tek sırada olacaksınız” çok hızlı davranıp zamanında tek sırada olduk. Isındık aynı zamanda. 15 dk süren bir yürüyüşe çıktık. Ay sayesinde yine apaydınlıktı etraf. Kamp alanına geri gelip çadırlarımızı kendimiz girit düzene soktuk. Sıcak bir şeyler içip yeniden uyuduk. Sabaha karşı yağmur yağmaya başladı ve şiddetli rüzgar çıktı. Sabah 9 gibi uyandırıldık. Ayılma, kahvaltı, toparlanma için bir buçuk saat verildi. Yağmur devam ediyordu, rüzgar da üşütüyordu. Zamanında toplanıp yola koyulduk. İki molayla başlangıç noktamıza vardık. Yağmur kimi zaman çok şiddetli kimi zaman az yapıyordu. Durduğu zamanlar da oldu. Hava çok soğuk değildi ama yerler çok kaygandı. Birçok arkadaşımız kaydı. Uyduruk bir yağmurluk almıştım. Başta beni idare etti ama yürüyüşün sonuna kadar paramparça olmuştu. Çantam iyice hafiflemişti. Yine de çok fazla yemek almışım! Ve sanırım bir süre sonra çantanın ağırlığına alışmıştım.

Bir yerde grubun ön ve arka tarafıyla koptuk, ama kısa sürede buluştuk. Manzara ve doğa yine mükemmeldi. Mis gibi toprak kokuyordu.

Mezarlığın oraya geldik, insanlar bize ilgiyle bakıyor resimlerimiz çekiyorlardı=D=D otobüs durağında 10 15 dk bekledikten sonra sırayla kıyafetlerimizi değiştirdik ve Yalova da yemek yemeye gittik! Yağmur hala yapıyordu.

Dönüş güzergahımız aynıydı. Feribotla geçerken dağcı hikayelerini dinledik, kitap isimleri aldık. Yol boyunca muhabbet ettik. Belki başından yapmamız gereken şeyi yapıp birbirimizi tanıdık.

Ve o şekilde faaliyet bitti!!!

İkinci Faaliyet Raporu:

4-6 Aralık 2009 YTÜDAK Başlangıç Grubu Çınarcık Faaliyeti Raporu
Hazırlayan:
Aydın Alpay

• 4 Aralık Cuma

22:00: YTÜ Beşiktaş Merkez Kampüsü’ndeki buluşma noktasından minibüsle yola çıktık. Yarım saat sonra Kadıköy’den ekibin geri kalanıyla buluşup Çınarcık’a devam ettik.

• 5 Aralık Cumartesi

01:00: Çınarcık Teşvikiye Köyü’ne varıp yürüyüşe hazırlanmaya başladık.

01:15: Yürüyüş hazırlıklarını bitirip, tek sıra halinde kamp yerine doğru gece yürüyüşüne geçtik.

03:00: Kirazüstü Tepesi mevkiinde ilk molamızı verdik.

05:00: Dipsiz Göller yakınlarında ikinci molamızı verdik.

09:00: Delmece Yaylası’ndaki kamp yerimize vardık. Çadırlarımızı kurmaya başladık.

12:00: Verilen kısa bir öğlen uykusunun ardından eğitimcilerin eşliğinde kamp eğitimimize geçtik.

17:00: Kamp eğitiminin ardından ocaklarımızı yakıp akşam yemeklerimizi yemeğe başladık.

19:00: Havanın kararmasıyla çadırlarımıza geçip dinlenmeye çekildik.

• 6 Aralık Pazar

00:30: Eğitimcilerin seslenmesiyle beraber çadırlarımızdan çıkıp, çadır hariç tüm kamp malzemelerimizi toplayıp gece yürüyüşü için hazırlandık.

01:00: Eğitim amaçlı gece yürüyüşüne çıktık.

01:45: Karlık mevkiindeki molanın ardından tekrar kamp yerine dönüş.

02:30: Kamp yerine varıp çadırlarımızda uykuya çekildik

08:00 Kamp uyanış. Sıcak bir şeyler içmek için kısa bir molanın ardından çadırlarımızı toplayıp kamp yerine terk etmeye koyulduk.

09:00: Dönüş yolculuğuna başlandı.

11:30: Arazi yürüyüşü ve yağmurun yağmaya başlamasından önce ilk ve son molamızı Dipsiz Göller’de verdik.

15:00 Teşvikiye Köyüne varış. Minibüsle İstanbul’a dönüş.

16:00 Çınarcık’ta Yıldız Restoran’da güzel bir yemek molası.