Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2010 » Aladağlar Eğitim Faaliyeti

Aladağlar Eğitim Faaliyeti

Faaliyet: Aladağlar Eğitim Faaliyeti

Kamp Mevki: Çelikbuyduran Boğazı, Yedigöller Yaylası
Ekip: Eğitmenler: Alican Yalçın, Burak Çağatay Gülmez, Nuri Kayserilioğlu, Rauf Osman Pınarbaşı  Gelişim Grubu Özgür, Sinan Başlangıç Grubu –Doğukan, Murat, Aydın, Coşkun, Fatih, Sefa, Koray, Hüseyin
Tarih: 18-24 Haziran 2010
Yazan:
Doğukan B. Özgen (Başlangıç)

18 Haziran Cuma

Çadır arkadaşım Aydın’la Harem’de buluştuk. 36 dakika rötarlı gelen otobüsle 22:36’da yola çıktık.

19 Haziran Cumartesi

Niğde’ye gelmeden kısa bir süre önce lastiğin patlamasıyla varışımız 10:06’yı buldu. Garın yakınında bir lokantada ekibin geri kalanıyla buluştuktan sonra minibüs’le Çamardı sapağına, oradan da traktörle Sokullupınar’a vardık. Fazlalıkları oradaki yörük çadırlarında çıkarıp traktöre emanet ettik. 14:37’de yürüyüşümüz başladı. 2200 metreden yükseklerek 2400 metreden Karayalak Vadisi’ne hakim olan Kapı’yı geçtik. Eznevit ve Karasay tepelerinin kuzeyinden, Emler zirvesinin de güneyinden dolanarak 3400 metredeki kamp yerimiz Çelikbuyduran Boğazı’na vardık. Bu sırada saatlerimiz 19:40’ı gösteriyordu. Gerçek anlamda çarşakla bu eğitimde tanıştık. 3000 üzeri irtifada bende biraz mide bulantısı ve baş ağrısı oldu. Bazı arkadaşlarımda da benzer belirtiler kendini gösterdi. Ekibin geri kalanının gelmesiyle çadırlara yerleştik ve saat 21:00 sularında uyudum.

20 Haziran Pazar

Saat 06:00’da uyandığımda baş ağrısı geçmişti. Boğaz, oldukça rüzgarlıydı. Kahvaltı ve gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra 13:00’da Emler zirvesi için yola çıktık. Kamp yerinin solunda kalan, daha kısa ama dik patikayı izleyerek 14:10’da Emler zirveye (3723 m.) ulaştık. Zirvede geçirdiğimiz takriben 25 dakikalık sarhoşluğun ardından dönüşe geçtik. Çıkarken saatlerce süren çarşaktan koşarak kısa sürede inmeyi de burada öğrendik. Saat 15:10’da kampa dönmüştük. Biz geldiğimizde irtifadan dolayı zirveye gelemeyen arkadaşımız iyileşmişti ve bir eğitmenle beraber onlar da Emler zirveye çıktılar. Yemek yiyip batağa daldığımız sırada yeni bir ekibin Emler zirve yapacağını duyunca ben de onlara katıldım. Burak, Nuri, Aydın ve ben 18:30’da yola çıktık. Bu defa sağdan giden daha uzun ve daha az eğimli patikayı kullandık. Zirveye vardığımda saat 19:17 idi. 15 dakika zirvede dinlendikten sonra dönüşe geçtik. Saat 20:00’ye doğru kampa varmıştık.

21 Haziran Pazartesi

İyiden iyiye aklimitizasyona girmiş bünye sayesinde saat 05:30’da kalktım. Kahvaltı, bulaşık ve diğer kamp faaliyetlerinden sonra Eznevit ve Karasay zirveleri için 07:00’de yola çıktık. Karasay çıkmadan bir kar kulvarına geldik. Burada ipe girme olasılığımız yüzünden bel kolonlarını taktık. Önden kramponlarla Nuri ve Alican iz açarken ben, Aydın ve Koray ayakkabılarımız sert tabanlı olduğundan onların arkasındaki ekip olduk. Böylece sert karda basamaklar oluşturarak yolumuza devam ettik. Çarşağa yaklaştıkça kar yumuşamaya başladı. Ancak biz yine de kazmalarımız ve kişiler arası bıraktığımız yeterli mesafeyle tüm etap boyunca tedbirli davrandık. Saat 10:00’da Karasay zirvesine (3560 m.) vardık. Kısa bir süre sonra travers için Eznevit zirveye doğru yola çıktık. Saat 11:00’de Eznevit zirveyi (3550 m.) gördük. Burada yarım saat geçirdikten sonra tekrar Karasay’a doğru yola çıktık. Dönüşteki en zevkli kısım, bir ara girdiğimiz kaya etabı oldu. Botlarla kayalara tırmanmak keyifliydi. Yine son bölümde çarşağa girdik ve 12:05’te yeniden Karasay zirveye varmıştık. Buradan kampa varmamız 1 saat 25 dakika sürdü. Kampta bir süre dinlendikten sonra ikinci ekip, Rauf, Özgür ve Sinan geldi. Onların çadır kurmasına yardım ettik ve akşama doğru Özgür ve Sinan’ın Emler zirve yapacağını duyduk. Aydın’la beraber biz de onlara katıldık. 18:45’te yola çıktık ve 19:35’te Emler zirvedeydik. Burada kampta ağzıma meleke olan “Muratgilin damından zıplayamadım” türküsünü bir kere daha seslendirdim ve bunu videoya çektik. Zirvede 25 dakika dinlendikten sonra dönüş yoluna geçtik ve saat 20:35’te kampa varmıştık.

22 Haziran Salı

Sabah 08:00’de yola çıktık ve 09:30’da Yedigöller Yaylası’ndaki kamp yerimize vardık. Kısa bir dinlenmenin ardından saat 10:00 gibi sikke, takoz ve kamalot/friend yerleştirme eğitimine başladık. Rauf, bize nasıl yapıldığını gösterdikten sonra kendimiz malzeme yerleştirmeyi çalıştık. 12:00 gibi öğle yemeği yedikten sonra 13:30’da istasyon kurma eğitimine başladık. Bu eğitimde Fatih ve ben babadan emniyet alarak malzeme yerleştirmeye koyulduk. Bir takoz, bir kamalot ve bir sikkeden oluşan dinamik bir istasyon kurduk. Başka bir sikkeyle de yedek bir emniyet aldık. Arkasından sırasıyla ip inişlerine başladık ve kısa bir süre sonra tüm grup eğitimi bitirdik. Birkaç kişi kayada kalarak indiğimiz rotayı üstten emniyetli biçimde tırmandık. Saat 16:30’da kampa döndük.

23 Haziran Çarşamba

Sabah 08:00’de hazırlıklara başladık çünkü eğitmenlerden iki ekip; Direktaş’a geleneksel tırmanacaklardı. Alican ve Nuri, Cambridge’e, Rauf, Özgür ve Sinan da Dihedral rotalarına girecekti. Biz de alt ekipler şeklinde malzeme taşıyarak tırmanıcılara destek verecektik. 08:30 gibi ekipler emniyet aletlerini, ipleri ve telsizleri paylaşmaya başladılar. Su ve erzaklar toplandı. Ben Alican ve Nuri’yle beraber Cambridge’e gidecektim. Kolona bir takoz, bir de kamalot takımı taktım ve saat 09:40’da yola çıktık. Son 24 saattir bulutlar, rotalara bir gelip bir gidiyordu. Nispeten daha yakın olan Dihedral’e ekibi bıraktıktan sonra biz Cambridge’e vardık. Son hazırlıkların ardından Burak ve Aydın kar etabında ekibe iz açmak için yola çıktılar. Onlardan kısa bir süre sonra Nuri ve Alican kar etabına girdi ve biraraya geldikleri sırada Aydın dengesini kaybederek kaymaya başladı. Neyse ki çarşağa girmeden durmayı başardı. Bu sırada diğer ekipten tırmanış devam etmeyecekleri haberi geldi. Sebep, kayanın ıslak olmasıydı. Nuri ve Alican da kar ile kaya arasında bir metre genişliğinde derin bir boşluk olduğunu görünce tırmanıştan vazgeçme kararı aldılar. 13:30 gibi kampa geri geldik ve 15:10’da Sokullupınar’a doğru dönüş yoluna çıktık. Köye vardıktan sonra 18:30 gibi Pınarbaşı Alabalık lokantasında faaliyet ziyafetine başladık. O gece eğitmenler hem bireysel değerlendirmeler hem de grup değerlendirmesi yaptı. Bunun ardından masaları kenara çekip matları serdik. Ardından tulumlara girerek saat 02:00’de yattık.

24 Haziran Perşembe

Sabah 07:20’de uyandım. Etrafı toparladıktan sonra saat 08:10 gibi minibüse ve 09:30’da DA İstanbul otobüsüne bindik. Yolda Dünya Kupası, Aşk-ı Memnu ve bilumum kadın programlarının seceresini çıkardık. Ardından saat 22:00 sularında Alican’la malzemeleri kulüp binasına bıraktık böylelikle faaliyet son buldu.