Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » Ballıkayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyetleri
Ballıkayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyetleridir.

Ballıkayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyetleri

Yazan: Berkcan Akbulut / Başlangıç

13 Mayıs 2012

Saat 8:00’da Yıldız Camî önünde toplanmaya başladık. Servise binip harekete geçtik. Saat 8:30’da Kadiköy’den diğer arkadaşlarımızı da alarak Gebze Ballıkayalara doğru yola çıktık. Saat 9:30’da Tavşanlı köyünde yarım saatlik bir kahvaltı molası verdik. İhtiyacı olanlar termoslarını sıcak su ile doldurdu. Daha sonra Tırmanış Bahçesine doğru hareket ettik. Tırmanış Bahçesine varınca kulüp malzemeleri tek tek zimmetlendi ve uyarılar yapıldı. Bu arada kask ya da baret getirmeyenlere uyarı verildi. Daha sonra tırmanış yapacağımız Lolita sektörüne gittik. İlk defa gelenler bir grup oluşturup nispeten daha olay bir rotada tırmandılar. Diğer kişiler ise aralarında gruplar oluşturup açılan rotalara sıra ile girdiler. Sıra ile herkes bir rotada tırmanıyordu. Saat 13:00 gibi yağmur yağmaya başladı. Bu da yemek yemek için bir ara vermemize vesile oldu. Yağmur fazla uzun sürmedi. Yağmur biter biter yine herkes tırmanmaya devam etti. Toplamda 7 tane rota açıldı. Herkesin eşit sayıda rota tırmanmasına özen gösterildi. Saat 18:00’de toplanmaya başlandık ve aşağıya doğru yürüyüşe geçtik. Aşağıda ufak bir değerlendirme toplantısı yapıldı. Daha sonra servise binerek dönüş yoluna geçtik. Saat 21:30’da Yıldız’a ulaştık.

20 Mayıs 2012

Geçen haftaki gibi yine saat 8:00’de Yıldız Camî önünde toplanmaya başladık. Ama servisimiz yaklaşık yarım saat geç kaldı. Saat 8:45’de anca yola çıkabildik. Kadıköy grubunu da aldıktan sonra Ballıkayalar’a doğru yola çıktık. Saat 10:00’da yine Tavşanlı köyünde kahvaltı molası verdik. Saat 10:30 gibi Tırmanış Bahçesi yolunda indik. Kulüp malzemelerinin zimmeti yapıldı. Ufak hatırlatmalar yapıldı. Bu sırada yağmur yavaş yavaş yağıyordu. Bu yüzden tırmanıştan önce geleneksek istasyon malzemeleri tanıtımı ve bu malzemeler ile iniş yapacağımız söylendi. Geçen haftakine göre çok farklı bir yoldan gidiyorduk bu sefer. Yağmur yüzünden yerler çamurdu ve bizi daha da zorluyordu. Yaklaşık 45 dakika yürüdükten sonra kendi istasyonumuzu kurup ineceğimiz yere geldik. Malzemeler tek tek tanıtılıp nasıl kullanacağımız anlatıldı. Daha sonra istasyon kuruldu ve herkes tek tek inişini gerçekleştirdi. Herkes inişini yaptığında saat 14:30’u geçmişti. Daha sonra eğitmen ve gelişim arkadaşlar tarafından rotalar açıldı ve herkes istediği rotada sıraya girerek tırmanışını gerçekleştirdi. İniş eğitiminin çok üzün sürmesi neden ile çok fazla tırmanış yapamadık. Saat 18:30’da bu sefer başlangıç arkadaşlar geçen hafta aldıkları rota toplama eğitimini bu sefer uygulamalı olarak yaptılar. Daha sonra aşağıya inip servisin bizi bıraktığı yere gittik. Servise binip dönüş yoluna geçtik. Saat 21:00’da Yıldız’a ulaştık.