Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2013 » Keşiştepe Diagonal

Tarih: 2 Mart 2013

Ekip: Ali Kayaturan , Ebru Aktaş, Onur Alp Arslantaş

Bölge: Uludağ Keşiştepe

Malzeme: Kask, krampon, yarı teknik kazma kaşık kafa, teknik kazma çekiç kafa,

Kullanılmayan malzeme: 60m 8mmØ dinamik ip, deadman, ilk yardım çantası, pursik, kilitli karabina, HMS, emniyet kemeri, ATC, çeşitli takozlar, çeşitli sikkeler, açık perlon

Yazan: Ali Kayaturan

09.15   Uludağ oteller bölgesinden kamp alanına doğru yürüyüş.

10.45   Kamp alanına varış.

11.30  Hızlı bir şekilde çadırı kurup tırmanış için gerekli olacak malzemeleri çantaya yerleştirdikten sonra rotaya doğru  koşar adım ilerledik.

Rotaya yaklaşırken uzaktan iki dağcının zorlayıcı gibi gözüken bir kaya etabında olduğunu gördük. Bizim çıkacağımız rota olan Volfram Kulvarı ile Vahşi Keşiş arasında olan bu rotanın hangi rota olduğunu çıkartamayınca cebimizden Keşiştepe’nin rota haritasını çıkartıp inceledik ancak rota orada da yoktu.

Rotaya biraz daha yaklaşınca Serkan Ertem ve birkaç arkadaşı ile karşılaştık. Serkan Ertem’den rotayı çıkanların Aykut Türem ve Mustafa Erdem Yeşildal olduğunu ve yeni bir rota açtıklarını öğrendik.

Yeşil ( Volfram Kulvarı ) - Kırmızı ( Mustafa ve Aykut'un çıktığı rota )

Yeşil ( Volfram Kulvarı ) – Kırmızı ( Mustafa ve Aykut’un çıktığı rota )

12.30   Rotanın girişine vardık ve kramponlarımızı giydik. Rotaya girmeden önce kısa bir planlama konuşması yaptık. Onur Alp bu rotayı daha önceden çıktığı için teknik malzemeleri o aldı ve önden o çıkacaktı. Ebru ipi aldı ve ortada o olacaktı. Ben en sondaydım ve üzerimde kemer ATC, HMS ve pursik dışında bir malzeme yoktu. Bu şekilde 12.30 da rotayı çıkmaya başladık.

Solda Ebru ve Onur / Sağda Aykut ve Mustafa

Rotaya yeni girmiştik. Dikkatlerini dağıtmamak için Aykut ve Mustafa’ya “ Bizde YTÜDAK’lıyız kolay gelsin” falan demeden sessiz bir şekilde yanlarından geçme kararı almıştık.

Aykut, Mustafa’ya sesleniyordu ama bir türlü sesini duyuramıyordu. Birkaç defa seslendi “ istasyonu kurduğunu ve gelebileceğini söyledi” ama Mustafa bir türlü duymuyordu. Biz de önceden karar aldığımız için hala onlara yardım etmiyorduk. Aykut bizden yardım isteyince olaya dahil olduk. Mustafa kayaların üzerinde kazma krampon yükselirken bizim çıktığımız rota gerçekten çok kolay kalıyordu.

İşte o anda gerçekten bir YTÜDAK’lı olmanın ayrıcalığını hissettim. Kulübümüzden çok iyi iki dağcı zor bir rota olduğu her halinden belli olan yeni bir rota açarken,biz genç  YTÜDAK’lılar kendimizi geliştirmek ve onların seviyesine gelebilmek amacıyla yanlarından emekliyorduk. Önce onları kıskandım, sonra gurur duydum.

Rotanın ortalarında ( Sağda parlak buz gibi gözükmesine rağmen kar çok sert değildi )

13.00   Rotayı 30 dakika gibi kısa bir sürede çıktık. Kar sertleşme ve buz olma yolunda çok yol kat etmiş olmasına rağmen hala biraz yumuşaktı. Bu yüzden emniyet almadan dikkatli bir şekilde çıktık rotayı. Rotanın asıl bittiği noktada büyük bir korniş tabakası olduğu için solundan korniş birikmeyen taraftan çıkmayı tercih ettik.

Ebru korniş birikmeyen taraftan geçiyor

Ebru kornişin solundan geçiyor.

Sırt hattında bir şeyler yiyip içtikten sonra  kapıdan aşağı kampa doğru yola koyulduk. 13.30 civarında Aykut ve Mustafa hala girdikleri rota üzerindeydiler. Ebru ve Onur’dan ayrılıp onları izlemek için tekrar çanağa doğru yaklaştım. Onlar rotayı tamamlayana kadar bol bol fotoğraflarını ve videolarını çektim.

NOT: İlk defa kulvar çıkacaklar için çok ideal olduğunu düşündüğüm bir rota Volfram ( Diagonal) rotası.