Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Lahitkaya Doğu Yüzü Güney Sırtı

Zirve:Lahitkaya(3150)

Malzemeler: Herkese 1 yarı teknik kazma, 1 çift krampon (kullanılmadı); bivak

Yazan: Yusuf Berk Bilgiç

Başlangıç kış temel eğitim kampıyla birlikte gittiğimiz Aladağlarda aklımızda başka faaliyetler olmasına rağmen hava durumu ve kar koşullarından dolayı son olarak Lahitkaya’nın klasik rotasını denemeye karar verdik. Eğitim faaliyetinin ikinci günü dry tooling çalışmaya çalıştıktan sonra sabah 01.00 da kalkmak üzere akşam 19.00 civarı tulumlarımıza girdik.

21.01.2014

01.00 da uyanıp kahvaltı edip sıcak su sıvı içtikten sonra 02.00 da yürüyüşümüze başladık. Sıyırmalık geçidine kadar iz açık olacaktı bu yüzden sıyırmalık geçidine kadar mola vermeden gitmeyi düşünüyorduk. Yürüyüşe başladıktan yaklaşık 1 saat sonra Gürkan ayakkabıdan kaynaklanan ayağındaki rahatsızlıktan ötürü kampa geri dönmek zorunda kaldı (kampa döndüğümüzde ayak bilekleri bandajlı bir şekilde bulduk kendisini).

Zirvenin hemen alt kısmı( zirveden görünüm)

Yola Argun’la beraber devam ettik ve 04.00 civarı sıyırmalık geçidine vardık. Buradaki 15 dk lık molanın ardından yönümüzü güzeller batı çanağına çevirerek yolumuza devam ettik. Sıyırmalık vadisindeki açılmış izden ve bunun verdiği rahatlıktan sonra çanaktaki batak karla uğraşmak çok can sıkıcıydı her adımımızda dizimize hatta bazı yerlerde belimize kadar batıyorduk. Çanak içinde güneye doğru ilerlerken farkında olmadan yolumuzu uzatmıştık ki karın durumundan bu bize baya bir vakit kaybettirmişti. 2 saat ardından boş yere çıktığımız tepe de 10 dk kadar mola verdikten sonra tekrar güneye doğru hareket ettik ve bir süre ilerledikten sonra lahitkayanın güney sırtına ulaşabileceğimiz ilk yeri görür görmez o noktadan yükselmeye başladık; bu arada belirtmeliyim ki karın azlığından kayaların üzeri tam kapanmamıştı.

Sırta ulaşılan yer

Biz yükselirken güneş doğmaya başlamıştı ve 08.00 a doğru sırta ulaşmıştık. Burada tekrar mola verip su yaptıktan sonra tekrar yanlış bir yerden giderek sırtı fazla aştık,  fazla gittiğimizi anladık ve geri döndük ardından sırtın en belirgin yerinden kuzeye doğru yöneldik. Batak karda ilerlemek oldukça zordu ancak zirveye yaklaştıkça kar örtüsü azalıyordu ve yer yer çarşaklar ve zirveye doğru taşlarla yapılan babalar bile gözüküyordu hatta zirvenin hemen altında kalan bölümde ve zirvede kar neredeyse yoktu, tüm bunlarla birlikte 10.00 civarı zirveye ulaştık.

Zirve

Zirvede foto çekilip, su yapıp ve zirve defterine adımızı yazdıktan sonra yaklaşık 1 saatin ardından geri dönüşe başladık. Aynı yoldan geri dönüşümüz oldukça hızlı gerçekleşti. Dönüşte izlerimiz takip ederek, iki molayla 14.00 civarı kocadölek vararak toplamda 12 saat süren faaliyeti tamamlamış olduk.

Dönüşte sırt üzerinde ilerlerken

Zirvede

NOTLAR:

• Kar koşullarından dolayı krampon kullanmadık ancak normal kış şartlarında krampon gerekebilir.
  • Kar uygun koşullarda olsaydı faaliyetin süresi oldukça kısalabilirdi.
  • Karın az olmasından dolayı biz oldukça güneyden sırta ulaşabildik, eğer kar daha fazla olsaydı daha kuzeyden sırta çıkılabilecek yerler olabilir.
  • Bu faaliyet için baton iyi olacaktır ben yalnızca sırta yükselirken ve sırt hattında kazmayı kullandım onun dışında baton iş görür.