Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti-Uludağ

Ekip: 36 Başlangıç, Gelişim ve Gelişim Üstü grubu

Yazan: Nimet Nur Kılcı

11/03/2016 Cuma
Çadır partnerimle ayrı olarak önceden belirlediğimiz eksikleri aldık. Saatler öncesinden Yıldız Kampüsüne gelip beklemeye başladım. Saat 21:45’te buluşma noktasına gittiğimde herkes heyecanla bekliyordu. Otobüsün kalkmasına 15 dakika vardı ama benim çantam hala hazır değildi. Sonunda Eray abiden çantayı alıpçık kısa bir sürede çantayı hazırladım. Gecikmeli olarak otobüs 22:20’de kalktı. Göztepe’deki arkadaşları da aldıktan sonra yola koyulduk. Otobüste güvenlik amaçlı kimlik bilgilerimiz istendi.

12/03/2016

00:30’da feribottan indik.Uludağ Milli Parkı’na vardığımızda saat 02:40’tı. Jandarmaya geldiğimizde ne zaman gidip döneceğimiz, kaç kişi gideceğimiz bilgisi verildi. Saat 3:20’de 2.oteller bölgesine ulaştık. Çadır partnerimle çanta yükünü paylaştıktan sonra yürüyüş için hazırlandık.Daha sonra kazma ve kar emniyet malzemeleri zimmetlendi.Dört gözle beklediğimiz faaliyete 04:00  civarı başladık.Daha önceden de söyledikleri gibi uludağın havasının çok değişken olduğunu yürüyüş sırasında çok iyi anladım.O kadar çok rüzgar vardı ki bir ara sağ kolumu hissedemedim.Rüzgarlı bir yürüyüş sonrası 07:10 da kamp alanına ulaştık.Kar duvarı yapmamız söylendi.Tüm hızla duvarı yapmaya başladık.Duvarı yaparken saat 11:00 da kazma düşüşü için hazır olmamız gerektiği duyuruldu.Bir an önce duvarı bitirip çadırları kurmaya başladık.Sıcak sıvı ve sandiviçler hepimizi canlandırdı.Sıraya geç kaldık(ki Aladağlarda bunun için ciddi bir uyarı almıştık)Kazma düşüşü denemelerinin bütün pozisyonlarını denedik.Arada bir Sefa ve Yavuza bakmaktan geri kalmıyorduk:)Saat 13:10 da kamp alanına döndük.Saat 15 e kadar serbesttik.Bir sonraki eğitim kar emniyet malzemeleriydi.Yine gecikmeli olarak sıraya geçtik.Murat bir dahaki eğitime geç kalanları götürmeyeceğini söyledi.Önce çığ testi ile başlayıp emniyet malzemelerini denedik.Saat 17 de 18:30 a kadar serbest olduğumuz söylendi.Bolca sıcak sıvı alarak 18:30 da sıraya geçtik.Bizden iglo yapmamız istendi.İlk başta güzel ve rganize bir şekilde ilerliyorduk,fakat sonra yanlış yaptığımızı farkettik.Ama kimse de durun yanlış gidiyoruz demedi.Belimizi geçmesine rağmen hala üstü kapanmaya yakın değildi. Sonra bloklar büyümeye başladı. 3-4 kişi taşıyacak duruma geldi. Hepimiz yorgun ve uykusuzduk. Bir an önce bitirmeye çalışıyorduk ancak üstü kapanacak gibi değildi. 8 kişinin taşıdığı bloklarla üstü zar zor kapattık. Bir ara Fulya Abla’nın midesi çok kötü oldu. Birlikte izin alıp tuvalet alanına gittik ve Fulya abla kustu. Sanırım içtiğimiz hazır çorbalar midesine dokundu. 21:45’te çadırlara girdik. Mutlak sessizlik 22 idi. Uykusuzluk o kadar çoktu ki yemek yemeden yattık. 8’de kazma düşüşü için tek sıra olunacaktı.

Kamp Alanımız

13/03/2016 Pazar

6.20’de kalkıp kahvaltımızı yaptık. Kazma düşüşü için tek sıra olup önce eğimi az olan yerde bütün pozisyonları denedik. Daha sonra eğimi fazla olan yerde devam ettik. Saat 11.15te kamp alanındaydık. 45 dk içinde tüm kamp yüküyle yürüyüş için hazır olmamız gerekiyordu. yürüyüş zamanında sıradaydık. 12.15’te yürüyüşe başlayıp 13.30’da otobüse ulaştık. Malzemeleri geri verdikten sonra faaliyet toplantısı yaptık. Gerekli uyarılar yapıldı. Dönüş yolunda Köfteci Yusuf’da karnımızı doyurduktan sonra saat 20.00 civarı Yıldız’daydık. Tadı damağımızda kalan bir faaliyet sona ermişti.

NOT: Uludağ’ın havası çok değişken. Güneş varken bir anda sisli bir havaya dönebiliyor. Ayrıca çok rüzgarlı. Rüzgarlı havalara uygun kıyafet alınmalı.

Muhteşem faaliyet için YTÜDAK’a teşekkürler!