Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2017 » Aladağlar Buzul Eğitim Faaliyeti 2017
Davlumbaz Zirve

Aladağlar Buzul Eğitim Faaliyeti 2017

Kamp Yeri: Dipsiz Göl – Aladağlar / Niğde

Ekip: 15 Kişilik Başlangıç Grubu Üyeleri ile Gelişim Grubu Üyeleri ve Eğitmenler

Tarih: 25 Ağustos – 30 Ağustos 2017

Malzemeler: Kask, Kemer, ATC, HMS, Yürüyüş Kazması, Kilitli Karabina, Malzeme Karabinası, Takoz Seti, Friend Seti, Hegzantrik Seti, Sikke Çeşitleri, Nutkey, Çekiç, Farklı Boylarda Perlonlar, Pursikler, İki Makara, Jumarlar, İlk Yardım Çantası, Bivak Torbası, 50m ve 60m ipler, Buz vidaları, Abalakov teli, Krampon

Yazan: N. Dilruba Numanoğlu / Başlangıç

25 Ağustos Cuma

Bir gün önce çadır arkadaşlarım Sefa, Alper ve Selin ile haberleşip alınması gereken ortak malzemeleri tamamladık. Selin ile buluşup 17:00’da malzeme zimmeti için kulüp odasına gittik. Hem bireysel hem de ortak olarak bize zimmetlenen eşyaları aldıktan sonra ortak yükleri ağırlıklarına göre paylaştık. Kulüp tarafından ayarlanan otobüsle gideceğimiz için çantalarımızı, yerleştirdikten sonra kulüp odasına bırakıp yemek yemeye gittik.  22:00’de otobüsümüz Niğde’ye doğru hareket etti. Otobüs sadece bize ait olduğu için ortam güzeldi. Yolculuğun başında herkese “Buzul Seyahati” adında ders notları ve Aladağlar haritası dağıtıldı. Herkes notlara göz gezdirdikten sonra eğitmen Yavuz notlarda yer alan bilgiler ve faaliyette yapacaklarımız hakkında bizi bilgilendirdi. Faaliyetten önce o notlara çalışmanın tüm ekip için çok yararlı olduğunu düşünüyorum.

26 Ağustos Cumartesi

Faaliyetin ilk gününün yorucu geçeceğini bildiğimden olabildiğince uykumu almaya çalıştım. Sabah 10:00’da Niğde’ye varmıştık. Bir petrol ofisinde durup kahvaltılık bir şeyler aldıktan sonra 10:30’da Aladağlar’a doğru yola çıktık. Otobüste üzerimizi değiştik ve birşeyler yedikten sonra 12:00’de Cimbar Boğazı girişindeydik. İrtifa alarak ilerleyeceğimizi bildiğimizden batonlarımızı kısa ayarladık. Herkes hazırlıklarını tamamladıktan sonra 12:25’te 10 dakikalık bir gecikmeyle yürüyüşe hazırdık. Cimbar Vadisi büyük kayalarla kaplı, engebeli, çantayla ilerlemesi zor bir yoldu. Trans faaliyetinden sonra antrenman yapmam ve kendimi psikolojik olarak iyi hazırlamış olmam sebebiyle Tekepınarı’na kadarki yürüyüşte zorlanma yaşamadım.

Cimbar Vadisi

Tekepınarı’na kadar üç tane mola vermiştik. Fark ettim ki yanıma aldığım suyu bitirememiş ve boşuna ağırlık taşımıştım. Yanınıza bol bol boş şişe alabilirsiniz ama Tekepınarı’na kadar kişi başı ortalama 1.5 lt su yeterli. 17:15’te Tekepınarı’ndaydık. Kamp alanında su kaynağı olmadığı için yanımızdaki tüm boş şişeleri doldurduktan sonra artık herkes yorgunluğun zirvesini yaşıyordu. 17:45’te yola devam ettik. Tekepınarı’ndan sonraki yol kısmen yorucu değildi ama çantama eklenen ekstra 7 lt suyun ağırlığı beni çok zorlamaya başlamıştı. “Şu tepenin arkası kamp” diye umarak ilerledik ama kamp bi türlü görünmüyordu. Sonunda 19:40’ta Oba Yeri kamp alanına vardık. Trans faaliyetine gelmeyen bazı arkadaşlarda irtifadan kaynaklanan baş ağrısı, baş dönmesi, mide bulantısı gibi sorunlar görülmeye başladı. Çadır kurup yemek yaptık. Çadır arkadaşım Sefa irtifadan dolayı kötü durumdaydı yemek yerken çok zorlandı. Saat ilerleyince bugün bivak yapılacağını öğrendik. Sefa ve Alper iyi değildi. Bivağa ben gittim. Hava güzeldi, yıldızlar çok güzeldi ama ilk bivağıma göre kötü bir bivak geçirdim. Zeminin eğimli olmasından mı kaynaklandı bilemiyorum ama o yorgunluğa rağmen neredeyse hiç uyumadım.

Oba Yeri kamp alanı

27 Ağustos Pazar

06:00’da tek sırada hazır olmamız gerekiyordu. 05:00’te Ender bizi uyandırmaya geldi. Çadıra gittim. Alper ve Sefa bir önceki güne göre iyi olmuşlardı. Güzelce kahvaltı yaptıktan sonra buzul eğitimi için tek sırada teknik malzemelerle birlikte hazırdık. 06:55’te BDK Kuzey Buzul Çanağı’na varmıştık. Eğitmen Peker, buz tırmanışı ve malzemeleriyle ilgili her şeyi anlattıktan sonra malzeme denemeye ve tırmanmaya başladık. Eğitim sırasında buzul tarafından çok fazla taş düşüyordu. Mehmet’in beline ve Alper’in bacağına taş çarpması bizi çok korkuttu. Kasklar kesinlikle doğru takılmalı ve taş gelip gelmediğini görmek için yüz duvara dönük olmalı. Buz Vidası yerleştirmeyi, Abalakov üçgeni yapmayı öğrendik. Sonrasında kazma ve krampon ile tırmandık. Sene başından beri en çok denemek istediğim buz tırmanışını sonunda tecrübe ediyordum ve bu yüzden sanırım adrenalin etkisiyle kendimi çok yordum. Kazma tekniğini doğru uygulasam da krampon tekniğinde biraz zorlandım. Bunun sebebi botumun yumuşak tabanlı olmasıydı, tam tabanlı botlarda krampondan alınan verim daha yüksek oluyormuş.

BDK Kuzey Buzul Çanağı

Herkes tırmandıktan sonra 12:33’te eğitim sona erdi ve malzemeleri toplayıp kampa döndük. 13:10’da kamptaydık ve bir saat molamız vardı. Dinlenip yemek yedikten sonra 14:10’da sedye hazırlama eğitimi için hazırdık. Kampa yakın bir yerde eğitmen Peker bize sedye yapımını anlattıktan sonra iki gruba bölündük ve biz de iki adet sedye hazırladık. Bizim sedyedeki sorun perlonlar ile sedyeyi taşıyacak kişilerin, perlonları eşit ayarlayamamış olmalarıydı. Umarım hiç ihtiyacımızın olmayacağı ama hayati önem taşıyan bu işi öğrenmiş olduk.

Sedye Taşınırken

15:35’te eğitim bitti. 16:00’da ip inişi için hazır olmamız gerekiyordu. Vakit az olduğu için ocağımızı ve suyumuzu yanımıza aldık çünkü iniş yapacağımız bölgede üşüyeceğimizi biliyorduk. 17:00’de iniş yapacağımız tepeye vardık. 17:15’te sırayla iniş yapmaya başladık. İp inişi zevkli ve heyecanlıydı. Ama yine en zorlandığım kısım istasyona gelmeden önceki bölgede taş düşürmemeye çalışmaktı. Herkes iniş yaptıktan sonra 20:35’te kampa döndük. Kampa döndüğümüzde çadırlarımızın yakınına bırakılan telsizlerden endişe ile yapılan Sumru’nun anonsunu duyduk. Sumru ve Tamer bir kaza geçirmişti. Faaliyetten önce yapılan toplantıda böyle bir tatbikatta herkesin görevi belirlenmişti. Durumu anlar anlamaz herkes kendi görevini yapmak üzere hazırdı. Kampta iki kişi kaldı. Yanımıza almamız gerekenleri alıp organize olduktan sonra yaralıların yanına yola çıktık. Yaralı yakını olan Erkut’un bağırışları gerçekten çok sinirimi bozmuştu. Onunla da ilgilenen iki kişi vardı. Bir grup Sumru’nun Diğer Grup Tamer’in yanına gitti. Ben Tamer ile ilgilenen gruptaydım. Yıldızda yapılan eğitime katılmamıştım ama faaliyetten önce çalışıp gelmiştim. Yine de yapılan müdahaleleri not alan kişi olmak doğruydu benim için. Bilinci Yerinde olan Sumru’ya yapılan ilkyardım nispeten iyi olsa da bilinci kapalı olan Tamer ile ilgilenişimiz tam bir fiyaskoydu. 21:35’te tatbikat bitti ve Peker organizasyon, not alma gibi konularda iyi olsak da hayati hatalar yaptığımızı söyledi. Ayrıca bir tanesini kampta bırakmamız gerekirken üç ilkyardım çantasını da yanımıza almamız büyük bir hataydı. Sabah 06:00’da hazır olmamız söylendikten sonra çadırlarımıza geçip yemek yedikten sonra bizim çadırdan Sefa ve Selin bivağa gitti.

28 Ağustos Pazartesi

04:30’da Alper ile uyandıktan sonra kahvaltı hazırlamaya başladık. Sefa ve Selin bivaktan geldikten sonra kahvaltı yaptık ve 06:00’da Davlumbaz zirve için hazırdık. Alper’in ayağı iyi değildi o yüzden zirveye gelemedi. Zirve yolu çok zorlu değildi sadece taş düşme riski çok fazlaydı. Bir kere mola verdikten sonra 08:15’te Davlumbaz zirvedeydik. Burada gelişim arkadaşların yardımıyla haritalarımızdan gördüğümüz yerleri belirledik. Trans faaliyetinde geçtiğimiz yerleri tespit ettik. Fotoğraf çekildikten sonra 08:45’te inmeye başladık. 10:25’te kampa vardık ve bir saat moladan sonra 11:30’da kaya emniyet malzemeleriyle kampın yakınındaki kaya bloğunda geleneksel malzeme eğitimi başladı. Malzemeler, Z-makara sistemi ve istasyonlar anlatıldı. Sonra herkes malzeme denedi. Malzeme denerken bir yandan da herkes sırayla çağırılıp makara sınavı yapıldı. O gün dolu dolu eğitimle geçti. Z-makara sistemini araştırmıştım ama kendi elimle kurup denemek çok faydalı oldu. Ayrıca trans faaliyetinden biraz aşina olduğum için malzeme yerleştirmek ve istasyon kurmak çok zevkliydi. Ne kadar çok malzeme denersek o kadar çok yönlü düşünebildiğimizi fark ettim. 18:30’da geleneksel malzeme eğitimi bitti. Saat 20:00’da ip inişi için hazır olmamız gerekiyordu. Yemek yiyip kalın giyindik ve yanımıza yine ocağımızı suyumuzu aldıktan sonra 20:00’da tek sırada hazırdık. Bir önceki gün iniş yaptığımız yerde bu sefer gece iniş yapacaktık. Bu yüzden hepimiz heyecanlıydık. İnişten önce beklediğimiz alanda çok üşüdüğümüz için bayağı samimi olduk. İnişin zor kısmı bana göre yine istasyona varmaktı. Sonrası gayet zevkli geçti benim için. Bir önceki güne göre daha cesurdum daha hızlı indim. Aşağıda beklerken ısınmak için sırayla ip topladık. Gelişim arkadaşlar transa gelmeyen arkadaşlara ip toplamayı ve ipin ortasını bulmayı tekrar anlattı.  Herkes iniş yaptıktan sonra 01:00’da dönüş için sıraya geçtik. Kampa kendimiz dönmemiz istendi. Emircan ve Mahmut’un öncülüğü, Sefa’nın tempoculuğunda kampa sıkıntı yaşamadan 01:30’da döndük. Sabah 10.00’da tüm kamp yüküyle hazır olmamız söylendiktan sonra çadıra döndük. Bu gece son bivaklar yapılacaktı. Bizde bivağa gitmeyen bir Alper kalmıştı ama rahatsız olduğu için çadırda kalması söylendi. Ardından ısınma isteğiyle hemen tulumlara girdik.

29 Ağustos Salı

07:30’da uyandık ve kahvaltı yaptıktan sonra eşyalarımızı toplamaya başladık. 10:00’da tüm kamp yüküyle hazırdık. Mıntıka temizliği ve toplu fotoğraf çekiminden sonra dönüş yoluna düştük. 11:07’de Tekepınarı’nda mola verdikten sonra 14:20’de Cimbar Boğazı’nın girişine vardık. Faaliyet toplantısı yapıldıktan sonra otobüse geçtik. Şehir merkezinde yemek yedikten sonra 19:00’da Yıldız’a doğru yola çıktık.

Buzul eğitimi alacağımız için tüm yıl özel bir heyecanla beklediğim faaliyetti. Kısmetse gelişim eğitimlerinde daha iyi tecrübe edeceğim buz tırmanışı için güzel bir başlangıç oldu.

Psikolojik, fiziksel ve teorik olarak hazırlanınca bir faaliyetten maksimum seviyede zevk alındığını görmüş oldum. Faaliyetten önce teorik olarak hazırlık yapmak gerçekten çok önemli.

Eksikliklerimize rağmen sabırla ve istekle bize yardımcı olan gelişim ve eğitmen arkadaşlara ve tecrübe ettiğim her şey için YTÜDAK’a teşekkürler.

Tırmanışla kalın…

Tarih               : 25 – 30 Ağustos 2017

Bölge              : Aladağlar Milli Parkı – Niğde

Kamp yeri      : Dipsiz Göl

Ekip                : 15 Başlangıç, gelişim/gelişim üstü grubu ve eğitmenler

Malzemeler    : Kask, Emniyet kemeri, HMS, ATC, Buz vidası, Buz sikkesi, Abalakov teli, Kilitli karabina, Otomatik ve bağlamalı krampon, Yarı teknik kazma, Yarım ve tam ipler, takoz set, nutkey, çekiç, hegzantrik takoz set, cam set, profil, bıçak ve üniversal sikkeler, pursik, perlon, ilkyardım çantası ve bivak torbası

Yazan             : Şükrü Ayyıldız (Başlangıç)

25 Ağustos, Cuma – Faaliyet öncesi hazırlık

Faaliyete katılacak ekip olarak önceden buluşup eski faaliyet raporlarına göre plan -özellikle ilkyardım tatbikatı için görev dağılımı- yaptıktan sonra çadır grubum Mehmet ve Ahmet ile yiyecek alışverişi yaptık. Akşam yemeği olarak bulgur-kavurma ve makarna-ton balığı seçtik. Kahvaltılık olarak ise zeytin, peynir, salam, ekmek, lavaş, çay vs. aldık. Ek olarak ara öğünlere çok önem verdik; çikolata, bisküvi, kraker, jelibon, tang gibi yiyecekler aldık. Kıyafet olarak ise yanımıza Trans Aladağlar faaliyetine katılan arkadaşlarımızın önerilerine uyarak mümkün olduğu kadar az-yeterli kıyafet aldık. Son kez eski faaliyet raporlarını okuduktan sonra teknik malzemeleri teslim almak üzere kulüp odasına gittik. Çantalarımız neredeyse eşit ağırlıkta olduğu için dengeyi bozmamak adına teknik malzemeleri de ağırlıklarına göre eşit bölüştük. Bu plana göre;

Şükrü             : Çadır tenteler (1800 gr), 2 yarı teknik kazma (1050 gr), 2 krampon (1950 gr)

4900 gr

Ahmet            : Yarım ip (4400 gr)

4400 gr

Mehmet          : Çadır polleri (800 gr), Hegzantrik takoz set (1500 gr), ilk yardım çantası (1000 gr), bivak torbası (200 gr), buz vidaları (1400 gr)

4900 gr

şeklinde paylaşımımızı yaptık. 22:15 civarı otobüsümüz hareket etti.

26 Ağustos, Cumartesi – Kamp alanına varış

Saat 10:00’da Niğde terminaline varıp faaliyete İstanbul’dan katılmayan birkaç arkadaşımızı aldıktan sonra yola devam ettik. 12:00’da Cimbar Boğazı girişine vardık.

Yaklaşık 20 dakikalık bir hazırlıktan sonra kamp alanına tek sıra yürüyüşe başladık. Yürüyüşün ilk saatleri yüksek eğim ve engebeden dolayı benim için oldukça yorucu geçti. Sanırım bunda kondisyonsuz olmamın da etkisi büyük. Uzun bir yürüyüş ve arada verilen kısa molaları takiben 17:15’te Tekepınarı’na vardık. Burada verilen yarım saat molada bütün sularımızı doldurup dinlendikten sonra kamp alanına doğru yürüyüşe devam ettik. Yanıma 6 litre su aldım. Saat yedi buçuk civarı kamp alanına vardıktan sonra sabah 6’da buzul eğitimi için tek sıra olmamız gerektiği duyuruldu. Bu sırada yüksek irtifanın iştahsızlık dışında bir etkisini görmedim. Bunun etkisiyle hızlıca bir şeyler atıştırdık ve sabah altıda uyanmak üzere çadırlarımıza çekildik. İlk gece bivak için Mehmet’i seçtik.

27 Ağustos, Pazar – Buzul eğitimi, ip inişi ve ilkyardım tatbikatı

04:45 gibi uyanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra 06:00’da buzul eğitimi alacağımız Büyük Demirkazık Kuzey Duvarı önüne doğru yürüyüşe başladık. Bir saate yakın yürüyüşten sonra buzulun altına geldik. Kramponlar, kazmalar, buz sikkesi, buz vidası ve Abalakov üçgeni anlatıldı. Buz vidalarını buzul yüzeyi üstünde denedikten sonra Abalakov üçgeni kurduk. Buz vidası ile yüzeye 60 derece açı ile açılan 2 delik birbiriyle birleşiyor ve oluşan bu kanaldan bir pursik geçirip çift balıkçı düğümü ile bağlıyoruz. Sonuç ise, buz üzerinde çok güvenli ve sağlam bir emniyet noktası.

Öğle sıcağının da etkisi ile taş düşmeleri iyice arttı ve ne yazık ki büyük bir kaya düşüp Alper’in bacağına isabet etti. İlk müdahale anında gerçekleştirildi. Bu olay ile beraber tırmanış ve malzeme denemek için sırada bekleyenler daha aşağı bir bölgeye geçti.

Daha sonra bütün ekip kazma ve kramponlar ile 35-40 derece eğimli (tahminen) bir buzul yüzeyi üzerinde tırmanış yaptık. Ayak tabanımızı tamamen kullandığımız Fransız tekniğini, sadece kramponun uçlarını kullandığımız Alman tekniğini ve ikisini bir karması olan modern Amerikan tekniğini mümkün olduğu kadar denemeye çalıştıktan sonra 12:30’da toplanıp kamp alanına dönüşe geçtik, bir saatlik bir molanın ardından tek sıra halinde toplandık.

Abalakov üçgeni

Yaklaşık saat 16:00’ya kadar sedye yapımı anlatıldı. Başlangıç grubu olarak ikiye bölündük ve her grup sedyesini yapıp bir kişiyi belirli bir alana gidip gelerek taşıdı.

16:00’da yürüyüşe hazırlandık ve ip inişi yapacağımız alana doğru yola çıktık. Dik sayılabilecek, fakat aşırı uzun olmayan bir yoldan sonra ip inişi yapacağımız alana vardık. Önceden de eğitimini aldığımız şekilde ip inişini gerçekleştirdik.

Saat 20:30 sularında önceki faaliyet raporlarına göre programın biraz farklı işlemesi sebebiyle beklediğimiz üzere ilk yardım tatbikatı için iki yaralı olduğuna dair acil bir anons geldi. Kamp alanında önceden belirlediğimiz şekilde hazırlık yapmaları ve telefona ulaşmaları için arkadaşlarımızı bıraktıktan sonra; biri bilinci açık fakat şok etkisinde, ikincisi ile bilinci tamamen kapalı olan iki yaralının yanına ulaştık. Ön kontroller, not tutmalar ve durum tespitini takiben yaralılar için sedye yapımına başladık. Organize bir şekilde başlayan operasyon bu anlardan itibaren yaralıların panikleyen arkadaşları ve çok daha önemlisi yüksek eğimli zemin nedeniyle sekteye uğradı. Yaralıları kamp alanına taşıyamadan eğitmenimiz tarafından tatbikatın bitirildiği anonsu geldi. Başarısız sonuçlanan kurtarma operasyonu eğitmenlerimiz tarafından çok haklı bir şekilde eleştirildi ve hatalarımız anlatıldı. Bunun ardından çadırlarımıza çekildik. Bu gece bivağa ben gittim. Onlarca meteor ve gökyüzünü seyrederek uykuya daldım.

28 Ağustos, Pazartesi – Davlumbaz Tepe, geleneksel malzeme eğitimi ve gece ip inişi

Saat 06:00 Davlumbaz Tepesi’ne doğru tek sıra yürüyüşe başladık. Sonlara doğru oldukça artan eğim ve gevşek zemin oldukça yorucu olsa da iki saat sonra Davlumbaz Tepesi’ne vardık. Zirvedeki manzara bütün yorgunluğu bir süreliğine unutturuyor. Bir süre dinlendikten sonra haritalarımız ile çevredeki zirvelerin isimlerini bulmaya çalıştık ve de oldukça başarılı olduk diyebilirim.

Davlumbaz Tepesi’nden Büyük Demirkazık manzarası.

Rahat bir dönüşü takiben kamp alanına vardık ve 1 saat mola verdik. Moladan sonra kamp alanımıza çok yakın mesafede olan büyük bir kayanın önünde toplandık. Takoz, cam, sikke, hegzantrik takoz ve 3:1 – 5:1 – 9:1 Z makara sistemleri gösterildikten sonra beş saate yakın bir süre kayanın her yerinde her malzemeyi denedik. Bu sırada Z makara sistemleri için sınav yapılmaya başlandı. Geleneksel malzeme eğitiminin sonunda farklı tiplerde statik ve dinamik istasyonlar kurup tecrübe ettikten sonra bu eğitimi noktaladık ve kamp alanına döndük.

Gece ip inişi yapmak üzere bir önceki günkü ip inişi bölgesine tekrar gittik. İlerleyen saatin getirdiği serin hava ile aynı şekilde tekrar indik ve kendi içimizde bir öncü, tempocu, artçı seçip kamp alanına kendimiz döndük. Bir buçuk gibi kamp alanına vardık ve uyumak için çadırlarımıza gittik. Son gece bivağa Ahmet gitti.

29 Ağustos, Salı – Dönüş

Sabah 10:00’da hazır olacak şekilde saat sekiz civarı kalktık, kahvaltımızı yaptık. Toplu fotoğraf çekiminden sonra dönüş için yürüyüşe başladık. 14:15’te Cimbar Boğazı’nın girişine vardık ve kısa bir faaliyet toplantısı yaptık. Faaliyet süresince yaptıklarımız genel olarak irdelendi. Eğitmenlerimizin gözlemi genel olarak bir ay önce yapılan Trans Aladağlar Eğitim Faaliyeti ekibi ile kıyaslandığında kondisyonu daha düşük bir ekip olduğumuz idi. Ayrıca teknik bilgi eksikliği gözlenen kişiler olmuş. Faaliyet toplantısından sonra Niğde merkezde yemek yedikten sonra hızlıca dönüş yoluna geçtik.

30 Ağustos, Çarşamba – İstanbul’a varış ve malzeme teslimi

Otobüsün arka yarısı olarak bilişim ve teknoloji temalı uzun, eğlenceli sohbetler eşliğinde uzun bir yolculuk geçirdikten sonra sabah 5 civarı Barbaros Bulvarı’na vardık. Çadırlar dışında üstümüze zimmetli bütün malzemeleri teslim ettik ve vedalaşma ile faaliyeti noktaladık.

Önemli notlar

– Her faaliyet raporunda belirtiliyor fakat ben de belirteyim, kondisyon çok önemli. Faaliyetten en az 1-1,5 ay öncesinden fiziksel antrenman yapmak lazım.

– Faaliyet sırasındaki başka önemli bir konu ise su kullanımı. Taşıyabileceğimiz maksimum su miktarı belli, buna göre kullanmak gerekiyor. Özellikle faaliyetin son günü ciddi su sıkıntısı çektik.

– Dağ ortamında taş düşme riski iyice artıyor. Özellikle ip inişi ve buzul eğitimleri sırasında kaskı 1 saniye bile çıkarmamak ve işimiz olmadıkça faaliyet alanlarında durmamamız gerekiyor. Her saniye tetikte olmakta fayda var.

– İlkyardım tatbikatı konusunda faaliyetten önce kesinlikle görev dağılımını halletmiş olmak gerekiyor ki biz bunu yaptığımız halde başarısız olduk. Özellikle sedye vs. hazırlarken çok oyalanmadan hızlı ve doğru kararlar vermek, iletişim ve panikleyen hasta yakınlarını alandan uzak tutmak çok önemli.

Son olarak;

Yılın son başlangıç eğitim faaliyetini bitirmiş olduk ve buzul tırmanışı konusunda ilk tecrübeme sahip oldum. Seneye çok daha teknik ve güzel buz tırmanışları yapmayı umuyor ve istiyorum.

Bir sene boyunca çok ciddi disiplin ve bilgi gerektiren bir spor olan dağcılıkta sağladıkları her türlü imkan için YTÜDAK’a, sabırlı ve tecrübeli eğitmenlerimize, bizlere sürekli yardımcı olan gelişim ekibine, hep birlikte olduğumuz başlangıç grubuna ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Ayrıca bu faaliyetin gazisi ve kampımızın muhtarı Alper için en kısa sürede iyileşmesini diliyorum 🙂