Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Uludağ Diyagonal ve Mantar Sote Rotaları Tırmanış Raporu
Topo

Uludağ Diyagonal ve Mantar Sote Rotaları Tırmanış Raporu

Rota: Wolfram Kulvarı – Diyagonal Rotası

Bölge: Uludağ – Keşiştepe

Ekip: Ayberk Sözer, Özcan Kanbur, Serkan Çelik

Yazan: Ayberk Sözer

Tarih: 9 Mart 2019

Başlangıç faaliyetinde fırsat olursa tırmanmak üzere Serkan Abi ile rota belirmeye giriştik. İlk olarak Mantar Sote’yi seçtik ancak Yusuf, Ayser ve Kübra da aynı rotayı belirlediklerinden, rotamızı Rampa’ya çevirdik. Özcan da ekibe dahil oldu. Cumartesi sabahı kamp alanımıza vardık ve kar duvarını yapıp çadırı kurduktan sonra hafif bir kahvaltı ile rota hazırlığına başladık.

Saat 10:00’u gösterirken kamp alanından çıktık ve 10:40’ta rota dibine ulaştık. Ardından kampa anons çekip tırmanışa başladık.

10:50’de ipe girmeye ve lider gitmeye karar veriyorum. Malzemeleri alıp ipin ucundan bağlanıyorum, 5 m mesafe bırakıp arkamdan Özcan ipe bağlanıyor ve bir 5m sonra da Serkan Abi ipe girip kalanı çantasına alıyor. İp birliğinde rotada yükseliyoruz.

Kar koşulları zevkli değil, ufak soluklanmalar ve fotoğraf çekimlerinde malzeme atıp atmamayı konuşuyoruz. Rotaya önceden girenlerden aldığımız bilgilere göre sağ taraftaki kayalarda çürükler var, çakılan sikkeler güven vermiyor. Malzeme atmadan devam etme kararı alıyoruz.

Rampa’ya yaklaşırken bir uçak rota bitişini işaretliyor

Kornişin altına geldiğimizde sola yöneliyoruz.

Fotoğraf: Bahadır Tortop, Topoda arka arkaya kornişe varmak üzereyiz.

11:40’ta rotayı tamamlıyoruz. Tebrikleşip fotoğraf çektikten sonra iniş için kapıya yöneliyoruz.

Kapıyı geçtikten sonra Mantar Sote’ye girmek için izin alıyoruz. Alper’e rotanın durumunu soruyoruz. Yusuf, Ayser ve Kübra’nın rotayı tamamlamak üzere olduklarını ve başka bir ekibin aşağıda hazırlandığını öğreniyoruz.

Raporun devamını Özcan kaleme alıyor.

Rota: Mantar Sote

Bölge: Uludağ – Keşiştepe

Malzemeler: Çeşitli sikkeler, 2 buz vidası, perlonlar, teknik kazma, krampon, 60m çift ip, 6 ekspres, 4 karabina

Ekip: Ayberk Sözer, Özcan Kanbur, Serkan Çelik

Yazan: Özcan Kanbur

Tarih: 9 Mart 2019

Fotoğraf: Bahadır Tortop. Topoda diğer ekip bitirirken biz başlıyoruz.

Wolfram’ı vakitli bitirince, güneşin de etkisiyle moralimiz yüksekti ve bir rota daha göndermenin planı içine girdik. Mantar Sote için vizeyi alınca kapıdan inip sola doğru kıvrılarak rota girişine doğru ilerledik. Ancak rotaya henüz girmiş olan farklı bir ekibi fark edince uygun bir yerde biraz soluklanıp, sıcak sıvı alıp bir şeyler atıştırdık.

Burada rota için planlamamızı da yaptık. Rotaya benim lider gitmeme karar verdik. Yaklaşık 40dk bekledikten sonra diğer ekibin rotadan çıktığını gördükten sonra rotanın altında ip birliği yapıp saat 13.00’da yükselmeye başladık. Yaklaşık 30m yükseldikten sonra, rotanın sağ yüzeyine yakın kayalık alanları etrafında oluşan buzu görünce dayanamayıp bir adet buz vidası attım.

Vidanın tamamı girmese de yeterince güven verdiği için yeni bir nokta aramadım. Bu noktadan sonra running belay yaparak yükselmeye devam ettik. Yaklaşık olarak  30m daha yükselip bu sefer sol tarafta yer alan kayalık etabının yanında oluşan buza da bir buz vidası atıp dik yükselmeye devam ettik. Zirve altında, kornişten 5m sola kaçarak oluşan açıklıktan zirveye çıkarak 13.50’de rotayı tamamladık.

Zirveye ulaştıktan sonra tekrar kapıdan inerek kampa doğru harekete geçtik. Ekip arkadaşlarıma ve YTÜDAK’a her şey için teşekkürler.