Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Asya’nın Oyuncağı Rotası Tırmanış Raporu

Rota: Asya’nın Oyuncağı

Tarih: 04.05.2019

Ekip: Ender Gençer, Erdem Öntaş, Serkan Çelik

Malzemeler: Cam Set(13 Adet), Takoz Set(16 Adet), 2x60m Yarım İp, 6 Sikke(Kullanılmadı), İlk Yardım Çantası, Ekspresler(14 Adet), 8 Kilitli Karabina, Çeşitli boylarda endless perlonlar, Bırakma perlonu(1 Adet)

Dereceler:
1. İp Boyu – IV, IV+ / 35mt
2. İp Boyu – V, V- / 15mt

Yazan: Erdem Öntaş

4-5 mayıs hafta sonunda yapılacak geyve kaya tırmanışı faaliyetinde baslangıç egitimlerinden kalan zamanlarda gerceklestirmek icin bir tırmanış planlamıştık. Serkan Abi ve Ender’e sonradan dahil olarak Asya’nın oyuncağı adlı rotaya girecektik. Rota kolay görünüyordu fakat uzun süredir geleneksel tırmanmadığım için yine de tedirgin ediyordu. İlk ip boyunu Ender lider gidecek, çürüklük durumuna göre sondaki kısa etabı ben veya Serkan Abi geçecektik.

Rotanın toposu

Kamp alanından rotanın tamamı görülüyordu. Biz de kahvaltı yaparken bir yandan da rotayı izleyerek aklımıza kazıdık. Akşamdan ayarladığımız malzemeleri sabah son bir kontrol ile yanımıza aldık ve 09.00’da kamptan ayrıldık. 15 dakikalık kısa bir yürüyüşün ardından rotanın dibine ulaştık. İpleri ve malzemeleri çıkarıp hazırlandıktan sonra Ender tırmanmaya başladı, ben de emniyetini aldım. İlk ip boyu pozitif fakat çürüktü. Ender kısa sürede ilk ip boyunun sonundaki büyük setin altında istasyonu kurdu. Sonrasında ben hazırlandım ve tırmanmaya başladım, benden hemen sonra da Serkan Abi tırmanmaya başladı. Ender’in attığı malzemeleri toplamadan önce inceleyerek yanına ulaştım. Hemen arkamdan da Serkan Abi geldi. Böylece ilk istasyona ulaşmış olduk.

Ender istasyonda, ben ise istasyona doğru tırmanıştayım. 1. İp boyu

Oldukça kısa olan ikinci ip boyunu ben gidecektim. Setin üzerine çıkınca setin sağına, bacaya doğru olan kısmındaki paralel çatlaklardan birine cam attım.Rotanın hafif sağında kalınca sağdaki bacaya doğru ilerledim.Bacada biraz yükselince bir üst sete çıkarken bulduğum bir kum saatine hemen pursik geçirdim. Sete çıktığımda rotanın bittiğini fark ettim. Setin üzerinde sağlam bir ağaç gördüm ve gövdesinin çevresine bir perlon dolayarak istasyon kurdum. Daha sonra Ender ve Serkan Abi de yanıma geldiler. Tebrikleşip iniş seçeneklerimizi değerlendirdik. Rotanın solundaki spor rotaların üstünde bir kayanın etrafına sarılı ip ve bolt’tan iniş yapıp kampa döndük.

Sabit ip ve fotoğrafta görünmeyen bolttan iniş yapıyoruz. Rotanın sonundan sola doğru yürüyünce hemen karşınıza çıkan sette yer alıyor.

Ytüdak’a ve partnerlerim Ender Gençer ve Serkan Çelik’e tırmanış için teşekkür ediyorum.