Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Teke Tepe ‘Alpin Teke’ Rotası Tırmanış Raporu

Teke Tepe ‘Alpin Teke’ Rotası Tırmanış Raporu

Rota: Teke Tepe Kuzeydoğu yüzü, Alpin Teke Rotası

Ekip: Ender Gençer, Mahmut Oflaz

Tarih: 11/08/2019 Pazar

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, 2*60 m yarım ip, 1 set Cam, 1 set takoz, 12 adet ekspress, kilitli karabinalar, çeşitli sikkeler, 2 çekiç, 2 nutkey, perlonlar (2*120, 4*60, 1*180), yardımcı ipler, kişisel ilk yardım çantası

Yazan: Mahmut Oflaz

Bu rotayla birlikte Tekepınarı’ndaki rotaları bitirmiş olacaktık ki bizden sonra Erkut ve Sefa bir dihedral rotası çıkarak bize yeni bir hat bıraktılar 🙂 Tekepınarı’ndaki bu rotayı da çıktıktan sonra Dipsiz Göl’e çıkacaktık. Sabah yayıla yayıla yapılan kahvaltıdan sonra saat 11.00’de rotaya başladık. Rota kamptan 10 dk uzaklıkta ve dere yatağı boyunca alçalıyorsunuz. Teke Tepe’nin sonundaki hat.

1. İp boyu (III+, IV-)

Aşağıdan set set rahat giden bir hat olduğu için ip açmadan hızlıca 2. ip boyunun başlayacağı derin baca olarak tarif edilen yere ulaştık. Ender gelene kadar üzerimdeki malzemeler ile istasyon kurdum.

2. İp boyu (III+, IV-)

Rehber kitapta tarif edildiği gibi derin bacamsı yerden tırmanışa başladık. Ender leadledi. İp boyu rahat şekilde devam ediyor. İlk ip boyundaki gibi free gidilebilirdi. Büyükçe bir sette istasyon aldık.

Ender 2. ip boyunun başında

3. İp boyu (IV+)

Rehberde V derece olan bu ip boyunu Ender leadlemeye devam etti. Set set yükselerek otlu bacanın başladığı yerde istasyon kurdu ve ben de yükselmeye başladım.

4. İp boyu (V+)

Bacanın içinden değil (baca negatif) solundaki su oluklu rampa yüzeyden yükseliniyor. Emniyet imkanı bol ve tutuşları, kayası sağlam ayrıca rehberdeki kilit ip boyu. Katamı bu ip boyunda giyip malzemeleri üzerime aldıktan sonra leadlemeye başladım. İp boyu zorluğu rehberdeki gibi VI değil bizce. 15 metre bol cepli tırmanıştan sonra hafif negatif etabı geçip sağdaki rahat kulvardan ilerleyerek sette istasyon kurdum. Sonra Ender de yanıma geldi.

Sağlam su oluklu rampa etabının içerisindeyim. Devamı ise bu etap bitince sağda kalan kulvar etabından devam edecek.

5. İp boyu (V)

Hızla malzemeleri aldıktan sonra lider gitmeye devam ettim. Yer yer çürüklükler vardı, biraz ürkerek biraz zevk alarak bacamsı kulvarımsı etabın başında istasyon kurdum. Bu ip boyu topoda VI-, rehber kitapta IV+ gösteriyor. Bizce de max V derecelik bir ip boyuydu.

Ender istasyona varmak üzere
5. ip boyunun başı

6. İp boyu (V+)

Malzeme değişiminin ardından bacamsı kulvarımsı etaptan yukarı tırmanmaya başladım. İp boyu geneli sağlamdı ancak her yerdeki gibi yine çürük kayalar mevcuttu. Bacamsı etabın sonundan sola diagonal yükselip sağlam slab yerleri tırmanarak oldukça pozitif bölgeye ulaştım. İpin sürtmeye başlamasından sonra istasyon oluşturdum. Ender’in de gelmesiyle toparlandık.

İNİŞ :

Zirveye çıktıktan sonra Cımbar’dan ve Arpalık’tan gelen patikaların birleştiği yeri hedefleyip yürüyerek inişi bitirebilirsiniz. 3. doğal hat sorunsuz bir şekilde aşağı ulaşıyor. Biz bilmeyip ilk hattan inmeye çalıştık ancak bir süre sonra negatifleşen bacalar sebebiyle ip açarak zemine ulaştık. Yürüyerek muhtemelen daha hızlı olacaktır.

Çarpı işareti olan bizim indiğimiz hat ancak okun gösterdiği yer daha rahat ve hızlı olacaktır.