Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » BDK Kuzeybatı Sırtı Tırmanış Raporu 2020

Ekip: İbrahim Kaya, Gökçe Aslan, İsmail Pamuk

Tarih: 31.07.2020

Yazan: İsmail Pamuk

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, 2*60m yarım ip, cam set, takoz set, 3*nutkey, 12 adet ekspres, kilitli karabinalar, çeşitli sikkeler, 2*çekiç, yardımcı ipler, perlonlar, bırakma perlonları,prusikler, kafa lambaları, kişisel ilk yardım çantası

Gece 03.45’te kalkıp kahvaltımızı hazırlayıp bir an önce rota dibine gitmeyi planlıyorduk. Hazırlanıp yola çıkmamız 04.50’yi bulmuştu. Mevsimlik Göl’den Dipsiz’e gider gibi patika hattını takip edip ardından BDK batıya giden belirgin patikaya geçiş yaptık. Yürüyüş çok net yaklaşımı kolay 05.30’da rota dibindeydik.

Rotanın başlangıcı

Biraz dinlenip hazırlandıktan sonra 05.45’te başladık. Aldığımız tavsiyeler ve raporlardan ötürü rota boyunca kuzey yüzünü görecek şekilde yükselmemiz gerekiyordu. Bu durumu dikkate alarak rahat yüzeylerden yükseldik. Geneli slab ve setler üzerinden ilk boyuna çıkarıyor. İlk boyuna geldiğimizde rota önümüzde dikleşmiş ve sarı akıntı gibi kayalık kısmı gördük. İlk ip boyuna varışımız 1 saat sürmüştü. Rotanın az alt solunda çakılı bir sikke var istasyon almak için orayı kullandık.

Free etaplar

1. İp boyu  V+ (Gökçenin gözünden)

Rota dibine gelince hızlıca hazırlanmaya başladım. Bacadan yükselmeye başladım. Genelde cam kullandım. Sağa sola kaçmadan ara emniyet noktaları hep tam ortadan devam etti. Basit hamleler ile yükseldim. Kaya yapısı sağlam. Mental olarak zorlamadı.Kayada daha once çakılmış sikkeler var. Baca etap istasyona doğru genişliyor. Sonrasında sete çıktım. 3 tane sikke gördüm. 2 sikke ve back up’a 1 takoz atarak  istasyon kurup hızlıca diğerlerini yanıma aldım.

Gökçe 1. ip boyunda

2.İp boyu

Rotaya başlangıcı İbrahim yaptı. Girişi, sırtı yaslayıp ayaklar ile yükselterek çıkılan tam bir baca. 3-4 metre sonra açılıyor ve kilit öncesi bir sete ulaştırıyor sizi. Burada İbrahim bolca malzeme atarak bir kaç kere deneme yaptıktan sonra inmeye karar verdi. Bana paslayınca bende girip denedim. Setli kısımdan sağa doğru yükseldiğinizde solunuzda ince çatlak beliriyor üzerinde sikke ile kilidin girişi. Sağdan gidenlerde varmış ancak ince çatlak rahat geldi ufak bir sola geçiş yapınca rahatlıyorsun ardından çatlak hattı boyunda döşeli sikkeler mevcut. Okuduğum raporlarda 2 sikke ile istasyon kurulduğu için yakın sikkeler arıyordum. Ancak yükseldikçe düz hat üzerinde fazlaca sikke mevcut. Aşağıdan ipin az kaldığını da duymam ile sikke ve baba ile istasyon aldım.

İsmail 2. ip boyunda

İp boylarını bitirdikten sonra kılçığa doğru biraz sağlı yükseldik. Kılçığın üstüne çıktığımızda sola kuzey yüzüne doğru geçtik. Babaya dolanmış perlonları görünce ip inişine hazırlandık, bir yandan da V çentiğe ve çıkacağımız yeri kesiyorduk. İnişimizi tamamladıktan sonra raporda yazan krampon izlerini bulduk. Su akıntısı kaya yüzeyini beyazlatmış ve krampon izleri bariz görünüyordu. Sağ sol yüzeyler çürük, akıntı ve izlerin bulunduğu hat biraz kaygan ancak sağlam. Hat bitince sırttan boşluklu bir geçiş ile zirvedeki bayrağı gördük. Saat 13.30 civarı zirveye vardık.

Sırttan zirveye doğru

Defter kurcalama, karalama ve fotoğraf çekip bayrağın arkasından külaha indik. Birçok sikke ve boltlar ile karşılaştık ip boyuna uygun inişler ile 4 ip boyu indik. Slab ve ara ara çarşak yüzeylerden doğu çarşağını bulmaya çalıştık. Önden gidip patika ve doğru yolu bulmaya çalışıp ekibi bilgilendiriyordum. Ortak karar ile hareket ediyorduk. Sol yüzeyde doğu çarşağına giden uçurumlar bulunuyor. Oraya varabilmek için çürük ama setli yapılardan dikkatli iniş ile sola yani doğu duvarına yaklaşılıyor. İyice alçaldıktan sonra rahat bir geçişi var çarşak hattına girmeden taşlar ile dizili çadır yerlerinin oradan dönüp çarşağa girdik. Soldan slab yüzeyler indik biraz çarşak biraz slab iniş ile çanağa geldik. Önden yemek koymaya koştum ancak kamp alanına geldiğimde sağolsun Mahmut, Ender ve Ayberk bize yemek hazırlamıştı. 19.00 civarı inişimizi tamamladık. Matımızı çekip faaliyeti yemek ve sohbet ile sonlandırdık.

Ekip zirvede

Ekibim Gökçe ve İbrahim’e ve  bu faaliyeti mümkün kılan Ytüdak ailesine çok teşekkürler.