Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2019

Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2019

Yer: Geyve – Sakarya

Tarih:  4-5 Mayıs 2019

Başlangıç grubu: 22 Başlangıç grubu üyesi ve gelişim, gelişim üstü, eğitmenler

Kullanılan malzemeler: Dinamik tırmanış ipleri, emniyet kemeri, kata, HMS, ATC, kask (top-rope tırmanış için)

Yazan: Affan ALHUSSEINI – Başlangıç

Hazırlıklar:

Çadır arkadaşım İbrahim ile faaliyetten bir gün önce eksiklerimiz ve getireceğimiz malzemelerin paylaştırılması hakkında konuştuk. 2 günlük yemek planlamasında 2 kahvaltı, 2 öğlen ve 1 akşam yemeği için; 1 paket makarna, 6 tane yumurta, 2 ton balığı, 30 tane hurma, 60 tane zeytin, 1 kutu üçgen peynir, bir kutu mısır, 1 kutu salam ve nescafe aldık. Ayrıca kahvaltıda ve öğle aralarında yemek üzere herkes kendi yiyebileceği sayıda sandviç getirdi. Atıştırmalıklar için kuruyemiş, hurma ve çikolata aldık. 1 orta boy kartuş ihtiyacımızı karşıladı. Kamp alanına yürüyüş mesafesi kısa olduğundan elde eşya taşımamıza izin verildi. Ayrıca kamp alanındaki su kaynağının temizliği meçhul olduğu için her kişi çantasında 3 lt su aldı ve 5 litrelik su şişesi de aldık.

Bireysel olarak iki çift kıyafet ile geldim ve her ihtimale karşı yağmurluğumu yanıma aldım.

Cumartesi:

22:00’da Yıldız kampüsünden büyük araç yola çıktı. Göztepe’den katılacak olan tek ben oldum. Saat 22:30’da araç geldi ve yola çıktık. Gece verdiğimiz 20dk’lık molanın ardından 01:30’da aracın bizi indireceği yere geldik. 01:45 gibi yürüyüşe başladık, hava çok açıktı. Kısa mesafe yürüyeceğimiz için kafa lambalarımızı açmak için izin verildi. 15 dk’lık yürüyüşün ardından kamp alanına vardık. Yaklaşık saat 02:30’da çadırlarımızı kurmuş ve uyku tulumlarımıza girmiştik. 07:30’ta Has sektör için sıraya geçmemiz duyurulmuştu. 06:00’da kalkıp güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra sıraya geçtik ve 5 gruba ayrıldık. Malzemesi olmayanlara kata ve kemerler zimmetlendi ve her gruba 2’şer HMS ve ATC dağıtıldı. Has sektöre geçtik ve Ballıkayalar faaliyetine katılmayanlar için Mahmut tırmanıcı ve emniyetçi pozisyonlarını anlattı. Emniyetçinin hata yapmasına karşın emniyetçinin emniyetçisi de kullanıldı. Zorluk derecesi V olan rotalarda, az kişi olmanın da avantajıyla herkes en az 3 rota tırmandı, hızlı olan gruplarda 4 rota çıkanlar da oldu. 13:45’te kamp alanına döndük, 15:00’da Shadow sektöre gitmek üzere tırmanışa ara verildi. Bir şeyler atıştırmak için su kaynatıp yemek yedikten sonra ağaç gölgesinde biraz uzandık. Yakıcı güneşten bunaldığımız için yakındaki su kaynağı ilaç gibiydi.

Shadow sektörde 5 grup için 5 rotadan tırmanışa devam ettik. Bu sektörde zorluklar V ila VIII- arasında değiştiğinden herkese tırmanışı tamamlamak için 20 dk süre verildi. Her grup 2-3 rota çıktı, hava kararacağından 18:50’de dönüşe geçtik. Akşam yemeğinin ardından 21:15’te ip toplama eğitimi aldık, herkes 3 kez topladı. Eğitim esnasında yağmur yağmaya başladı, 23:00’da eğitim bitti.

Pazar:

Saat 08:00’de tek sıra olmamızı istediler. Saat 06:30’da kalktık ve kahvaltımızı yaptık sonra yavaş yavaş vücut ısınma hareketleri yaptık. Saat 08:00’de tek sıraya hazırdık, yine gruplara ayrıldık. Google sektöre doğru yürüyüşümüze başladık. İlk güne kıyasla yaptığımız yürüyüş biraz daha engebeli ve inişli çıkışlı bir yürüyüştü. Google sektöre vardığımızda bekleme yerlerinin kısıtlılığı açısından tırmanan arkadaşlar dışında rota başında durmamamız gerekiyordu.

Sektördeki rotalar kısa olmasına rağmen bazı kilit zorluklara sahipti. Zorluk dereceleri ise 7 ve 7- olan rotalara tırmandık.

Saat 13:30 civarı biten Google sektördeki tırmanışımızın ardından kamp alanına geri döndük. Saat 13:45’te kamp alanına geldik ve 15:00’te tüm kamp yükü ile tek sıra olmamızı istediler. Saat 14:50’de yağmur yağmaya başladı ve direk otobüsün bizi beklediği yere doğru yürümeye başladık. Saat 15.10 civarı otobüse binip İstanbul’a döndük.

Bu faaliyetteki bize bu güzel eğitim imkânını sağladıkları için başta eğitmenlerimiz olmak üzere tüm YTÜDAK ailesine emekleri için teşekkür ederim.

Hepimize keyifli tırmanışlar dileğiyle.

Affan ALHUSSINI

ÖNERİLER

• El ve ayak tırnaklarınızı tırmanış için kısaltmayı unutmayın.
  • Güneş yanığı ve çarpması olmaması için güneş kremi kullanımını öneririm.
  • Rotalara girmeden önce ısınmak gerekiyor.

Tarih: 04.05.2019-05.05.2019

Katılanlar: YTUDAK Başlangıç Grubu (22 kişi), Gelişim Grubu ve Eğitmenler

Yazan: Mehmetali Özdemir / Başlangıç

Faaliyet Hazırlığı: Çadır grubum Kerim, Tarık ve Melisa ile Çarşamba günü planlamalara başladık. 2 günlük faaliyet için 1 akşam yemeği, 2 kahvaltı ve 2 öğlen yemeği için neler hazırlayabileceğimizi kararlaştırdık. Geçmiş yılların faaliyet raporlarında genel olarak öğlen yemeklerinin atıştırmalık sandviç tarzı yiyeceklerle planlandığını fark etmemize rağmen, başlangıç grubu olarak organize bir ekip olduğumuzu ve hızlı hareket edilip öğlen daha fazla zamanımız olabileceğini düşünerek sandviç tarzı atıştırmalıklar yerine normal bir öğün gibi plan yaptık. Kamp alanına yakın bir noktada su kaynağı var ama suya pek güvenmediğimiz için yanımıza çadır grubu olarak yaklaşık 15lt su getirdik. Yüküm çadır grubumdaki diğer arkadaşlarıma göre hafif olduğundan 10lt’sini 5’er litreye bölüp elimde taşıdım. Bu faaliyette elde eşya taşımanıza izin veriliyor.

GünSabahÖğlen Akşam
CumartesiSucuklu yumurta, ekmek, çay, peynir, zeytin, domates, salatalıkIzgara köfte, Salatalık, Domates, ice teaIzgara köfte, Salatalık, Domates, Meyve Suyu
Pazarçay, peynir, zeytin, domates, salatalık, sürme çikolata, krem peynir, lavaş ekmeğiÖnceden hazırlanmış mantı(öğlen dönüşe geçtiğimiz için pişirme şansımız olmadı)

04.05.2019 Cumartesi: 22.00’da Yıldız Kampüsünden hareket eden aracımız, 01:30’da Geyve Ceceler köyünde bulunan kamp alanına yürüyeceğimiz noktaya geldi. 15-20 dakika süren ve genellikle yokuş aşağı şeklinde devam eden traktör yolundan kampımızı kuracağımız alana vardık. Kamp alanında tuvalet ve sigara alanları belirlendikten sonra çok dağılmadan çadırlarımızı kurup uykuya geçtik. Sabah 07:30’da sırada olmak için 06:00’a alarm kurduk.

Gece gökyüzü oldukça açıktı.

Sabah kahvaltımızı yapıp tek sıraya girdik. 5 kişilik gruplara ayrıldık. Herkese birer emniyet kemeri ve her gruba 2’şer tane HMS ve ATC verildi. Eğitim için 5 dakikalık yürüyüşün ardından Has-2 sektöre vardık. Burada gelişim grubu tarafından açılmış olan 5 adet rotaya 5’er grup olarak top-rope yani üstten emniyetli şekilde tırmanmaya başladık.

Ballıkayalar faaliyetine katılmamış olan arkadaşlar ise emniyet alma pratiğini uygulamak için ayrı bir rotaya gitti. Biz ise Çizmeli Kedi(VII-), Arguvan(VI) , Gandhi(VII), Fakirlerin Ceus’u(VI+) rotalarını; emniyetçinin de back-up’ı olma koşuluyla ve her grubun başında bir gelişim üyesi ile denemeye başladık. Her tırmanışçıya ipe girip hazır olması için 5 dk süre verildi. Tırmanış için ise 20 dk süre verildi. Süredeki amaç herkesin rotaları denemesini sağlamaktı.

Geyvenin kireçtaşında tırmanmak Ballıkayalar’a göre oldukça farklı geldi bana. Ballıkayalar’ın aksine biraz daha pozitif eğimli ve tutamakları bulmak daha kolay. Rotaya girmeden bile neler yapılabileceğini önceden kestirmek mümkün.

Öğlen güneşin yükselmesiyle bu sektör sürekli güneş alıyor. Biz de bundan nasibimizi aldık. Hemen hemen herkes rotalara girdikten sonra mola verildi ve yine tek sıra bir yürüyüş ile kamp alanına varıldı. Sıcağın etkisiyle serinlemek için kamp alanına yaklaşık 200mt mesafedeki su kaynağında ufak bir serinleme çalışmasının ardından yemeğimizi pişirip karnımızı doyurduk. Süremiz arttığından kalan vaktini Slackline ile değerlendirmek isteyen arkadaşlarımız oldu.

Saat 15:30 civarında yanımıza kafa lambamızı da getirerek Shadow sektöre 6-7 dk lık bir yürüyüş sonrasında ulaştık. Burada Happy Hours(VI), Logon(VI+), Sürünen Kazanır(VII), Dikine(VII/VII+), Hafif ama Sert(VI+) ve Pop Wine(VIII-) rotaları yine gelişim grubu tarafından top-rope şeklinde hazırlandı.

Emniyet alınan bölge dar ve arkamızın biraz uçurumsu olması sebebiyle bu sefer emniyetçinin bir back-up kişisi olmadı. Sektörde diğer bireysel tırmanış için gelen ekipler olması sebebiyle Has-2 sektöre göre daha az rotaya girme şansımız oldu. Shadow sektördeki rotalar Has-2 söktöre göre daha uzun denilebilir.

Shadow Sektörde emniyet aldığımız ve hazırlandığımız yer

Shadow sektörden hava kararmak üzereyken eğitimi sonlandırıp kamp alanımıza döndük. Akşam yemeğimizi yedikten sonra ip toplama eğitimi yapıldı. İpi karıştırarak olayı iyice zorlaştırdılar ve kimimizin ipi çözmesi yarım saati buldu. Bu eğitimde karışmış bir ipi nasıl toplamamız gerektiğini, ipi düzgün bir şekilde toplamanın önemini anlamış olduk.

05.05.2019 Pazar:  Sabah kahvaltımızı yapıp bu sefer Google sektöre gittik. Bu sektörde VI+ dereceden IX dereceye kadar 19 farklı rota mevcut. Gelişim grubu üyeleri 5 rotayı top-rope tırmanışa hazır hale getirdi. Mr. Bones(VII-), Tat(VII-), Coconut(VII), Bahçıvan(VII/VII+) ve Google(VII+) rotalarını yine 5 kişilik gruplar halinde deneme şansımız oldu. Benim en çok keyif aldığım rota Coconut oldu. Yeterince rotayı denedikten sonra kamp alanımıza doğru yürüyüşe geçtik. Kampı toplamamızın ardından sağanak yağmur eşliğinde otobüsümüze ulaştık.

Tavsiyeler

Faaliyet boyunca yaklaşık 9 rotayı deneyimleme şansım oldu. Her birinde farklı hamleler ile engramınızı geliştirmeniz mümkün.

Öğlen oldukça sıcak ve güneşli oluyor. Güneş kremi, güneş gözlüğü ve şapka kullanılmalı.

Rotadaki arkadaşlarımız istemediği sürece beta verilmemeli.

Top-rope tırmanışta emniyetçi tırmanışçıyı yukarı çekerek tırmanışına engel olmamalı.

Her ihtimale karşı çantanızda bir adet yağmurluk bulunsun.

Emniyet aletleri birbirinden ayrılmamalı.

Emnityetçinin yanında yüksek sesle sohbet etmek, emniyetçinin tırmanışçı ile iletişimini engelleyebilir. Buna dikkat edilmeli.

Kask kafaya doğru yerleştirilmeli.

Rotaya girmeden önce ısınma hareketkleri yapılmalı.

Kol kaslarından çok vücudun en güçlü kasları olan bacak kasları kullanılmalı. Aksi halde kollarınız daha çabuk şişecektir.

Faaliyette bizimle ilgilenen, bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen ve gelişim grubu üyelerine ve bize bu imkanları sağlayan YTÜDAK’a teşekkür ederim.