Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2006 » Çınarcık Eğitim Kampı

Yazan: Mehmet Gürmen
Bölge: Çınarcık

01.12.2006

Cuma gecesi saat 21:30 Yıldız, 22:30’da da Kadıköy’den tek otobüs hareket ettik. Başlangıç grubunda 34, gelişim grubunda 8 kişi vardı. Eskihisar’dan Topçular’a feribot ile geçtik.

02.12.2006

Otobüs yolculuğumuz 01:45’de Çınarcık’ın Teşvikiye köyünde sona erdi. 15 dakika içinde çanta ve yürüyüş hazırlıklarımızı tamamladık ve saat 02:00’de asfalt yoldan güneye doğru yürümeye başladık.

Hava açık ve ılımandı, yağış yoktu. 45 dakika kadar sonra asfalt yoldan sol tarafa ayrılarak patikaya girdik. Oldukça dik başlayan patikadan mutlak karanlıkta uzun süre yürüdük. Gece görüş mesafemin 1 metrenin altına indiği durumlar oldu. Sıvı ihtiyacı ile kıyafet için bir-iki küçük mola verdik. Saat 05:00-06:00 arasında uyku bastırmıştı.

Erikli yaylasına vardığımızda saat 06:30 olmuş, hava aydınlanmıştı. Burada 30 dakikalık bir kahvaltı molası verdik. Sonrasında patika yoldan Delmece yaylasına doğru yürüyüşümüze devam ettik. Yaklaşık 08:30’da dik bir patika çıkışına geldik. Bu dik çıkışın başında eğitmenlerimizin uyarısıyla mola vererek giysi katmanımızı incelttik (Tercihen içlik ile kalabilirsiniz). Zira çıkış tamamlandığında oldukça terlemiştik. Çıkış sonunda sıvı ihtiyacımız için 5 dakikalık kısa bir mola verdik ve yolumuza asfalt yoldan devam ettik.

Hafif eğimli asfalt yolla beraber gittikçe yükseklik kazandık ve saat 10:30’da Delmece yaylasındaki kamp alanımıza ulaştık.

Üç sıralı grid düzende çadırlarımızı kurduk. Yiyecek ve sıcak içecek ihtiyacımızı karşıladıktan sonra 14:30’a kadar uyuduk.

14:30’da pratik eğitimler başladı. Pusula kullanımında; görünen noktanın kerterizini almayı ve kerterizini bildiğimiz bir yönü bulmayı çalıştık. Sonrasında pursik ipi ile düğümleri çalıştık. 8’li, çift balıkçı, tamkazık ve yarımkazık düğümlerini öğrendik. Ardından kısaca benzinli ocaklar ile kartuşlu ocakların kullanımı ile ilgili eğitim verildi. Sonrasında da batonun doğru kullanımı gösterildi. Bu arada saat 16:45 olmuştu ve çekilen güneşin etkisiyle bir anda nemli hava, hissedilen sıcaklığı oldukça düşürdü. Saat 17:00’de dinlenme verildi. Pazar sabahı saat 09:00’da hareket edileceği bize söylendi. Yemekten sonra saat 19:00’da uyuduk.

03.12.2006

Saat 00:15’de, 15 dakika içerisinde çadır hariç tüm ekipmanı çantamıza yükleyerek tek sıra halinde hazır olmamız çağrısı ile uyandırıldık. Çadırın dış katmanının iç ve dış yüzeyleri, yoğun buharlaşmanın ve dışarıdaki soğuk havanın etkisiyle buz tutmuştu. 15 dakikada hazır olan 4-6 kişi vardı. Geri kalan arkadaşlarımız 20-25 dakikada hazır olabildiler. Sonrasında, geliş yürüyüşünde ayağı burkulan ve kendini iyi hissetmeyen 4 arkadaşımız çadırlarında dinlendiler. Kalan ekip olarak, gelişim grubunun kontrolünde, kamp alanının doğusunda kalan toprak yoldan çantalarımızla gece yürüyüşüne başladık.

Yürüyüş boyunca, traktör yolundan ilerledik. 2 tane kolay su geçişi sonrasında asfaltyolun, Delmece yaylasının aşağısında kalan bir noktasında yola birleştik. Asfalt yoldan kamp alanına doğru yürüyerek gece yürüyüşümüzü tamamladığımızda saat 03:00 olmuştu. Sonrasında sıcak birşeyler içip gıda takviyesi yaptık ve ardından uyuduk.

Sabah 07:30 civarı kalkıp kahvaltı ettik ve çadırımızı topladık. 09:15’de tüm kamp toplanmış olarak dönüş yoluna çıktık. Asfalt yoldan Erikli yaylasına kadar inerken yolda 5 dakika kadar su alma molası ile orman alanı tesisleri girişinde 30 dakika dinlenme molası verildi. Erikli yaylasından daha aşağıda kalan bir noktada asfalt yoldan ayrıldık ve yolun sağında kalan, gelirken kullanmadığımız bir patikaya girdik. Dik bir inişten sonra gelirken kullanıdığımız patikaya birleştik ve inişe devam ettik. Patika bittiğinde 15 dakika mola verildi. Saat 14:15 olmuştu. Sonrasında asfalt yoldan 45 dakikalık yürüyüş ile Teşvikiye köyünde bizi bekleyen otobüse ulaştık.

Saat 15:00’de dönüş için harekete geçtik. Yine feribot ile Topçular’dan Eskihisar’e geçtik.Gebze – Kadıköy arasındaki yoğun trafik sonrasında 19:15’de Kadıköy’de yolculuğumuz son buldu.

Faaliyet sonrasında ayaklarımın altında çok az tahribat olduysa da biraz bakım sorunu halletti. Bu faaliyette doğada düzenli beslenmenin ve sıvı alımının önemini anladım. Malzeme seçimi de uzun yürüyüşler ve faaliyetler için çok önemli. Dağcılık sporunun disiplin gerektirmesinin ve eğitmenlerimizin bu konudaki yaklaşımının da ne kadar doğru olduğunu gördüm. Kendilerine tecrübelerini bizlerle paylaştıkları için teşekkür ederim. Daha zor hava şartlarında da benzer koşullarda diğer keyifli faaliyetlerde görüşmek dileğiyle.