Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2009 » Aladağlar Kış Temel Eğitimi

Aladağlar Kış Temel Eğitimi

Faaliyet Adı: Aladağlar eğitim faaliyeti

Ekip Üyeleri:

Başlangıç grubu= İrem İnce, Özge Başak Gülder, Sena Aslan, Özlem Tığlı, Hatice Mutlu, Nice Uysal, Sinan Bayar, Semih Güngör, Murathan Kurt, Anıl Günbattı, Utku Erdem, Buket Eser, Tuğba Uğurlu, Taner Taşık, Onur Çalışır

Gelişim grubu= Alican Yalçın, Aslı Arslanbek, Esin Kuşluoğlu, Selin Mersinkaya, Selçuk Demren, Nuri Kayserilioğlu, Erdem Baştuğ, Gani Duman, Ferhat Onuk

Eğitmenler= Rauf Osman Pınarbaşı, Anıl Şarkoğlu, Eren Görenoğlu, Talat Oskay, Şahin Demir(Yardımcı Eğitmen), Anıl Şensöz(Yardımcı Eğitmen)

Tarih:12/03/2009 – 16/03/2009

Bölge: Aladağlar-koca dölek bölgesi

Yazan: Buket Eser (Başlangıç Grubu Üyesi)

12 Mart 2009:Perşembe akşamı 20.30’da yaklaşık 12 saat sürecek olan yolculuğumuza harem’den kalkan otobüsümüzle yola çıktık.

13 Mart 2009:Uzun yolculuktan sonra sabah erken saatlerde Niğde’ye vardık. Niğde’de ekip olarak kahvaltı yaptıktan sonra 09.00 gibi tekrar yola çıktık. Salim ağabeyle buluştuktan sonra traktörüne çantalarımızı yükledik. Yükleme işimiz bittikten sonra gelişim grubu ve eğitmenlerin birkaçı yürüyüşe başlayacağımız bölgeye doğru yola çıktılar. Başlangıç grubu olarak 4 eğitmenle beraber martı mahallesine doğru yürümeye başladık. Burada traktörün gelip bizi alması için bir süre bekledik. Traktör geldikten sonra gelişim grubunun bizi beklediği yere gittik, kısa bir hazırlık aşamasından sonra yürüyüşe başladık. Yaklaşık 3 saatlik bir yürüyüşten sonra kamp kuracağımız bölgeye vardık. Kamp alanını düzleştirdikten sonra çadırlarımızı kurduk. Kısa bir yerleşme sürecinden sonra eğitmenlerin gösterdiği şekilde kar duvarı örmeye başladık. Hava kararıncaya kadar (yaklaşık 19:00’a kadar) kar duvarını örmeye devam ettik. Daha sonra çadırlarımıza geçip yerleşmeye ve dinlenmeye başladık. Saat 21:00 de sessizlik saati başladı.

14 Mart 2009:Gece saat 01:00 civarı uyandırıldık ve bir saat içinde gece yürüyüşü için hazırandık. Gece yürüyüşünde iz açmayı öğrendik ve bu teknikle yürümeye başladık. Yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşten sonra dinlenmek ve uyumak için kampa döndük. Sıcak bir şeyler içtikten sonra uyumak için tulumlara girdik.

Sabah söylenildiği üzere 08.00’da eğitime başlamak için 07.00’da kalktık ve kahvaltı yapıp hazırlandık. 8.30 gibi eğitim için uygun alanı bulup pist açtıktan sonra eğitmenlerimiz Rauf Pınarbaşı ve Eren Görenoğlu ile eğlenceli kazmayla düşüş eğitimine başladık. 12.00’de mola verdik ve kamp alanına döndük biraz dinlenme ve atıştırmadan sonra gelişim grubunun ördüğü kar duvarına yardım edip bitirdik. Daha sonra eğitimimize devam etmek üzere yola çıktık. Hava kararmasına yakın eğitimden geri döndük. Kısa bir akşam yemeğinden sonra hastalanan partnerim ve çadır arkadaşıma yardım ettim. Akşam gelişim grubundan Ferhat Onuk ile düğüm çalıştık ve sonrasında gece 01.00’da kalkmak üzere yattık.

15 Mart 2009:Gece 01.00’da uyandım ve 02.00’da yürüyüşe başladık. Ancak bu sefer çadır yükümüzle… Gece yapılan iz açma yürüyüşünde eğitmenlerimizin yaptığı dikkat çalışmasının ki bu bir arkadaşımızın eksikliğiydi kamp alanına doğru yola koyulduk. 04.00 civarı kampa geri döndük. Kampa geldikten sonra yeniden çadır arkadaşlarım ve ben sıcak bir şeyler içtik.

Sabah gelişim grubuyla beraber bir önceki gün eğitim yaptığımız alanda karda emniyet alma tekniklerini(deadmen,t profil,kar babası..)çalıştık. Bu çalışmadan sonra Rauf Pınarbaşı ve Eren Görenoğlu tarafından sınava tabi tutulduk. Kamp alanına indik bu sırada gelişim grubu dönüş yoluna çıkmıştı. 25 dakikalık bir gelişmeyle geri dönüş için hazırlandık. Sırayla iz açma tekniğiyle yürüyüşe başladık. Bir alman kafileyle karşılaştık. Salim ağabeyin traktörü diye başka bir traktöre binmeye çalıştık yanlışlıkla. Yürüyüşümüz salim ağabeyin traktörünü görünce bitti sandık ancak 25 dakikalık gecikmenin cezası olarak sarı Mehmetler bölgesine kadar çantasız ve montsuz yürümeye devam ettik.bu bölgede traktöre binerek otobüsümüzün olduğu yere gittik. Salim ağabey için 15 lirayı ödedikten sonra Niğde’ye doğru yola çıktık. Niğde’de akşam yemeğimizi yiyip keyifli yolculuğumuza devam ettik.

16 Mart 2009: Güzel bir faaliyetten sonra sabahın erken saatlerinde tahminim 6 civarında İstanbul’a başladığımız nokta olan hareme vardık, böylece faaliyetimiz sona ermiş oldu.