Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2015 » Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

FAALİYET : Uludağ Kış Temel Eğitim Kampı 3
TARİH : 06.03.2015 – 08.03.2015
KAMP YERİ : Bursa – Uludağ Milli Parkı – Volfram Madeni – Keşiştepe Eteği / Civarı (Kuzey yüzü)
HAVA DURUMU : Gündüz (0) ila (3) derece, Gece (-5) ila (-7) derece
ULAŞIM : Klüp tarafından kiralanan otobüs ile
KATILANLAR : YTÜDAK Başlangıç Grubu (17 kişi), Gelişim Grubu, Eski Üyeler, Eğitmenler
Yazan: Ayşe Erkek
Etkinlik Öncesi:
Faaliyetten önce baton almaya karar verdim ve kendi bütçeme göre hafif bir baton aldım.
Çadır arkadaşlarım Aslı ve Begüm ile buluşup 3 kişilik yeme-içme (2 kahvaltı, 2 öğlen, 1 akşam, 1 fazla öğün) programı oluşturduk. Ayrıca orada sıkıntı yaşamamak için hep birlikte çadır kuralları kararlaştırdık.
Cuma günü belirtilen saatlerde okula gidip kartuşumu doldurdum.
Mountain-forecast sitesinden hava durumunu kontrol ettim.
Etkinlik 1. Gün – Cuma Gecesi – 06.03.2015:
Çantamı hazırlayıp, evden çıktım. Yolda Aslı ile karşılaştım. Saat 21.20 civarı kulüp odasının oradaydık. Begüm de oradaydı. Kulüpten çadırı ve ocağı aldık. Çadırın dış ve iç tentesini ben, polleri Aslı, ocak ve tencereyi Begüm taşıyacak şekilde malzemeleri paylaştık. Çantalarımızı otobüsün bagajına koyduk…
Aracımız 20 dakika gecikme ile 22.20 civarı kalktı. Köprüyü geçtikten sonra karşıdan da bir kaç kişiyi aldık. Yaklaşık bir buçuk saat sonra Eskihisar-Topçular feribotundaydık, 40 dakika süren vapur yolculuğu bizim için son mola oldu… Bu sırada son defa tuvalete gidip, sıcak çay içtik…
Vapurdan inip otobüs hareket edince ben gece yürüyüşü sırasında uykumun gelmesinden çok korktuğum için uyumaya çalıştım, ama heyecandan yarım yamalak uyuyabilmştim…
Gece 2.30 civarı Uludağ Milli Parkı girişinde Jandarmadan izin alındı. Saat 3.00′ te 2. Oteller bölgesine vardık. Otobüsten inince tozluklarımızı giydik ve son hazırlıklarımızı yaptık. Yürüyüşten önce hepimize birer tane kazma verildi. Ayrıca çadır gruplarına ip, kürek, karabina ve ilkyardım malzemesi verildi. 3.45 civarı yürüyüş başladı. Saat 6.10 gibi kamp yerine varmıştık.

Yürüyüş Rotası

Etkinlik 2. Gün – Cumartesi – 07.03.2015 :
Kamp alanına varır varmaz çadırlarımızı kurmadan kar duvarı örmemiz istendi, bu çok zordu çünkü büyüklü küçüklü 7 çadır vardı ve göz kararı ayarlama yapmamız gerekiyordu. Kar duvarını ördükten sonra biz en sona kaldığımız için çadırımızı gerdirmekte zorlandık Bu bizim için kötü olmuştu, fakat gerdirebildiğimiz kadar gerdirdik. Tuvalet ve su alanı belirlendi.

Kamp Alanı

Kar duvarı bittiğinde saat 9.00’ da hazır olmamız istendi, su ısıtıp bir şeyler atıştırmak için çok kısıtlı bir zamanımız vardı. Aslında 2 kahvaltı, 1 de fazladan öğün olarak minik sandviçler hazırlamıştık, fakat kısıtlı zamanda kahvaltı yapmak zor olacağından minik sandviçleri tüketmeye, termoslarımızdaki sıcak suyu içmeye ve biz bunları yaparken eğitim sırasında lazım olacak suyu kaynatmaya karar verdik. Suyu termosa koyup, kazmalarımızı alıp, evdeyken deliklerini açtığımız poşetleri giyip, bantlanıp zamanında tek sıraya girdik… Tek sıra halinde karda düşüş eğitimi alacağımız biraz daha dik bir yamaca gittik. Ufak bir sıcak içecek molası vererek, saat 11.30′ a kadar “kazma düşüş” çalıştık ve bunu 8 farklı şekilde denedik:

Kazma Düşüş Eğitimi

1. Baş yukarıda sırt üstü kazma sağ elde, 2. Baş yukarıda sırt üstü kazma sol elde, 3. Baş yukarıda yüz üstü kazma sağ elde, 4. Baş yukarıda yüz üstü kazma sol elde, 5. Baş aşağıda sırt üstü kazma sağ elde, 6. Baş aşağıda sırt üstü kazma sol elde, 7. Baş aşağıda yüz üstü kazma sağ elde, 8. Baş aşağıda yüz üstü kazma sol elde.
Kamp alanına geri döndüğümüzde kar duvarının eridiğini gördük ve çok üzüldük. Saat 13.45 de hazır olmamız istendi. Hemen çadıra dönüp, sıcak bir şeyler içmek ve termosu yeniden doldurmak için 2 kere su kaynattık. Saat 13.45 de zamanında tek sıraya girdik…
Kar emniyet malzemeleri eğitimi için yine dik bir yamaca gittik. Sırasıyla kar plakası (deadman), kar kazığı, kar babası ve kazma ile emniyet aldık. Sonra Keşiştepenin batısından (kuzey ve güney yüzünün birleştiği sırt boyunca) yukarı doğru tek sıra halinde harekete geçtik. Belli bir süre ilerledikten sonra Eğitmenimiz durdu ve ip ile iniş yapacağımızı ve bunun için 2 emniyet malzemesinden oluşan bir istasyon kurmamızı istedi. İstasyon kurulduktan sonra Alman dağcı Hans Dülfer’ in geliştirmiş olduğu  Dulfersitz tekniği ile iniş gerçekleştirdik. Bu teknik ile önde sol elimiz ile kontrol ettiğimiz ipi bacak arasından arkaya alıp, sağ kalçanın altından geçirerek, tekrar öne alıp, önde göğüs kısmından ve sol omzumuzun üstünden geçirip, arkada sağ elimiz ile kontrol edecek şekilde tutarak kontrollu bir şekilde iniyoruz. Tabii bu arada ipin ucuna düğüm atmayı unutmuyoruz.

Dulfersitz Tekniği

Herkes inişini gerçekleştirip kamp alanına döndüğümüzde bir buçuk saatlik molada yemek yapıp sıcak bir şeyler içtik. Sonra saat 21.00 de kar duvarını tamir ettik, artık kar duvarı yapmaya iyice alışmıştık ve kısa sürdü. Sonra 2 grup halinde iglo yapmaya başladık benim bulunduğum grup henüz yarısındayken diğer grup igloyu bitirmişti. Sabah zirve çantası hazırlayarak saat 9.00 da tek sıraya girmemiz istendi.
O gece çadır arkadaşlarım Aslı ve Begüm igloda kalacaktı, eğitmenimiz 2 kişilik çadır grubundan (Rukiye ve Gizem) benim çadırımda kalmalarını rica etti. Begüm ve Aslı gittikten sonra bizim çadırda ben, Rukiye ve Gizem yattık. Gece çok rüzagarlıydı, bu nedenle uykuya geçmekte biraz zorlandım.
Etkinlik 3. Gün – Pazar – 08.03.2015 :
Sabah 7.00’de kalktım ve kalkar kalkmaz Aslıyla Begümün yanına gittim, seslendim onlarda uyanmışlardı.. Kahvaltı ve etkinlik için su ısıtmaya başladık. İçinde uyku tulumu, ocak, tencere, termos ve bir miktar yiyecek olan zirve çantamızı hazırladık.
Keşiştepeye çıkmak üzere Saat 9.00 da tam zamanında tek sıraya girdik. Hava açık ve güneşliydi. Keşiştepenin batısından (kuzey ve güney yüzünün birleştiği sırt boyunca) yukarı doğru tek sıra halinde çıkmaya başladık. Çıkarken çantayı yarısına kadar ben taşıdım, diğer yarısında Aslı taşıdı. Keşiştepeye (yaklaşık 2486 m) tırmanmak yorucuydu ama güzeldi.

Keşiştepe Tırmanış

Burada sıcak bir şeyler içip, biraz atıştırdıktan sonra Keşiştepenin doğusunda (mantar sote rotasının yanında) kalan kapıdan inişe geçtik. Kazmalarımızı saplayarak ve ayaklarımız ile sağlam izler açarak inişi gerçekleştirdik. Ben inerken Yavuz izleri sağlam ve düzgün açmam konusunda ciddi bir uyarıda bulundu. Açıkçası bu ciddi uyarı beni kendime getirdi ve daha dikkatli olmamı, kendimi güvende hissetmeden ikinci adımı atmamamı sağladı. İniş sırasında bir arkadaşımız buzlu kısımdan kayarak kuzey çanağına düştü, ben o sırada iniş rotasındaydım. Aşağı yanına gidenlerden iyi olduğu, bir şeyi olmadığı haberi geldiğinde rahatlamıştık.

Keşiştepe Zirve

Hepimiz indikten sonra kamp alanına döndük, saat 13.00 de tüm kamp yükü ile birlikte hazır olmamız istendi. Tam zamanında tüm kamp yükü ile tek sıraya girdik.
Artık gitme vakti gelmişti. Yapılması gereken son bir şey kalmıştı: mıntıka temizliği. Elbirliği ile bu da yapıldı ve yola çıktık dönüş mola vermeden bir çırpıda yapıldı otobüsün yanına geldiğimizde saat 15.00 idi. Kazmalarımızı ve bize zimmetlenen diğer aletleri verdikten sonra otobuse bindik ve güzel bir yemek yemek için Köfteci Yusuf’ a gittik. Tekrar yola çıktığımızda faaliyet sonu değerlendirmesini yaptık. Saat 21.00 gibi İstanbula (Yıldız Kampüsüne) döndük. Ben yine çok yorulmuştum ama çok keyif almıştım.
Değerlendirme:
Bu faaliyet boyunca hep tam zamanında tek sıra olduğumuz ve ceza almadığımız için çok mutluyum. Güneş kremi sürmediğim içinde çok pişmanım.
Ayşe ERKEK – Başlangıç Grubu

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.