Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2015 » Keşiştepe – Mantar Sote

Malzemeler: 60 metre yarım ip, T profil, buz vidası, teknik kazma, krampon

Derece: AD

Yazan: Şükrü Sarı

Hafta sonu yapılacak olan miks tırmanış festivali için Uludağ’a gidecektik. Festival günlerinden olan cumartesi günü havanın kötü olması ve festivale katılacak insan sayısının fazlalığı nedeniyle erkenden gidip daha fazla tırmanmak istedik. Bu düşünceyle Murat, Ozan ve ben perşembe günü yola çıktık.

Kısaca ulaşımdan bahsetmek istiyorum. Biz, daha önce 3 kez kullandığım BUDO-Teleferik hattını kullandık. Bu şekilde İstanbul’dan 2.Oteller bölgesine ulaşım yaklaşık 4 saat sürüyor. Öncelikle Kabataş’tan Bursa Deniz Otobüsleri ile Mudanya’ya gidiyoruz. Bu yolculuk 1 saat 50 dakika. Oradan F-3 otobüsüne binip teleferiğin altına gidiyoruz. Bu yolculuğun süresi de trafik durumuna göre bir saat ile bir buçuk saat arasında değişiyor. Son olarak da teleferiğe binip 2. Oteller Bölgesi’ne varıyoruz. Teleferik de yaklaşık yarım saat. Yolculuğun toplam maliyeti ise öğrenciyseniz, gidiş dönüş 72 lira.

Tekrar faaliyetimize dönersek, perşembe akşamı kamp alanımıza saat 21:00 sularında ulaştık. Sabah 7’de kalkıp önce Diagonal’e ardından da Mantar Sote’ye girme planıyla çadırdan ayrıldık. Saat 10:20 olduğunda Rampa’yı çıkmış ve kapıdan inerek Mantar Sote’nin başına gelmiştik. Rampayı lider çıkan Ozan ise kampa dönmüştü. Yaklaşık 10 dakika düğümlenen ipimizi çözmeye çalıştıktan sonra, bu eylemimizde muvaffak olarak, 10:31’de rotayı çıkmaya başladık. Running Belay* yaparak yükselecektik.

Tırmanışa başladıktan sonra yaklaşık 30 metre yükselip, kayaların boğazı andırdığı bir yerde oluşan buzu görünce dayanamayıp buz vidasını yerleştirdim. Buzun kalınlığı 6 cm kadardı. Vida, tamamen girmese de bu rota için yeterli bir emniyet noktası oluşturmuştu. Ardından yaklaşık 50 metre daha yükselip sert kara T profil yerleştirdim. Ardından da zirveye kadar bu T profilin üstünde yükseldim. Karın sertliği tırmanış için ideal bir ortam yaratmıştı. Bu nedenle fazla tedirgin olmadan 2 emniyet noktasıyla rotayı tamamladık. Murat da yanıma geldiğinde saat 10:52’yi gösteriyordu.

Zirveye ulaştıktan sonra tekrar kapıdan inerek 11:20’de kamp alanımıza ulaştık. Yemeğimizi yedikten sonra tulumlarımıza girdiğimizde, olacaklardan bihaberdik. Hava koşulları nedeniyle önümüzdeki 42 saati yatarak geçirdik. Bu yatışın, herkesin deneyimlemesi gereken, mükemmel bir etkinlik olduğu kanaatindeyim. Beraber üç gün geçirdiğim, binbir çeşit duygu ve argoyu paylaştığım kader arkadaşlarım Ozan ve Murat’a sonsuz teşekkürler.

Not:

* *Running belay: İstasyon kurmadan, emniyet noktası atarak gerçekleştirilen, zaman tasarrufunu amaçlayan, emniyetli yükselme şekli.

* Teleferik, görevlilerin söylemesine göre 2-3 ay Sarıalan’a kadar çalışacakmış. Yani önümüzdeki aylarda sadece teleferikle 2.Otellere ulaşım mümkün değil. Sarıalan’a kadar teleferikle gidip oradan dolmuşla 2. Oteller’e çıkmak gerekiyor. Biz, bundan haberimiz olmadığı için teleferiğe son dakikada binip Sarıalan’da taksi çağırmak zorunda kaldık. Dolmuşları kullanabilmek için olabildiğince erken Sarıalan’da olmaya çalışın.

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.