Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

Ekip: 2 Eğitmen -12 Başlangıç

Tarih:22-23 Mart 2014

Yazan: Ziya Ali Geren / Başlangıç

Kış faaliyetlerinin 3. ve sonuncusu olan Uludağ faaliyetini 12 başlangıç olarak 22-23 mart tarihlerinde gerçekleştirdik. Havanın bu sezon kış eğitimleri için uygun olmayışı faaliyetlerimizin tarihlerini değiştirmesine neden olmuştu.

Bu değişikliklere rağmen uygun kar koşullarını bir türlü yakalayamadık.Özellikle Aladağlar faaliyeti kış eğitimleri için oldukça verimsiz geçti. 1. Uludağ faaliyetinde ise sınırlı koşullar altında eğitim almıştık. Özellikle kazma düşüş eğitiminde ciddi eksiğimiz olduğunu düşünüyordum. Tüm bu koşullar altında verimli bir kış eğitimi için son şansımız 2. Uludağ faaliyeti idi.

1609556_632478863474172_1391208137_n

21 Mart

Bursa’ya gidecek aracımız saat 22:00’da Yıldız’dan kalkıyordu. Birkaç saat öncesinden çadır arkadaşım Atağ ile Beşiktaş’ta buluşarak faaliyet alışverişini gerçekleştirdik ve elimizdekileri çantalarımıza paylaştırdık.

Saat 22:00 da tüm ekip olarak eşyalarımızı araca yükledik ve yaklaşık olarak 5 saat sürecek olan yolculuğa başladık.

22 Mart

Gece 03:00 civarı 2. oteller bölgesine ulaştık. Ve hazırlanmak üzere araçlardan indik. Kulüpten bize zimmetlenecek olan ocak,kazma,kürek ve bazı emniyet aletlerini de çantalarımıza yerleştirdikten sonra tek sıra alıp yürüyüş öncesi son uyarıların ardından yürüyüşe başladık.Özellikle Uludağ’ın değişken hava koşulları sebebiyle -aniden bastıran sis gibi- kaybolma vakalarının yaşanabileceği ve bu konuda dikkatli olmamız gerektiği uyarısı üzerinde özellikle duruldu.

Yürüyüş sırasında 5 dakikalık üzerimizdekileri değiştirmemiz için (hava çok soğuk değildi ve terlemeye başlamıştık) küçük bir mola verildi. Ben sadece içlikle yürümeye karar verdim ve herhangi bir problem yaşamadım.

Özellikle hava çok soğuk değil ve rüzgarsızsa sarf ettiğiniz efor ile içlik ısınmanız için oldukça yeterli olabiliyor. Bu küçük mola dışında başka bir mola vermeden kampımızı atacağımız bölgeye ulaştık.

Bu arada dağda miks tırmanış şenliği olması sebebiyle yürüyüş sırasında,şenlik kampının yanından da geçtik. Bu konuya ayrıca değineceğim.

1981750_632478853474173_2028836573_n

Kamp alanımıza ulaştıktan sonra hiç vakit kaybetmeden kar duvarı örmeye başladık. Kar durumu oldukça iyiydi blok blok çok güzel kar kütleleri çıkarabildik ve çok kısa sürede kar duvarımızı kurduk. Bunda toplamda 4 çadır olmamızın etkisi de büyüktü tabii.

Kazma düşüş eğitimi

Dediğim gibi kar durumu oldukça iyiydi ve herhangi bir ara vermeden kazma düşüş eğitimine gitmemiz gerektiğini bu faaliyetteki sorumlularımız Yunus ve Berkcan bize belirtti.Nedeni ise doğmakta olan güneşin tüm gece boyunca sertleşen karı sıcaklıkla birlikte yumuşatarak kazma düşüş için verimsiz hale getirebileceğiydi.

Saat 7 de kazma düşüş için tekrar sıraya girdik ve kayacağımız bölgeye yöneldik. Yaklaşık 3.5 saat boyunca az kişi olmamız sebebiyle sayısız defa her şekilde pratik yapma imkanımız oldu. Kar durumu mükemmeldi. Herhangi biyerimizi incitme, karın altından taş çıkma olasılığı olmadan,yalnızca harekete odaklanabildik.

Herhangi bir sıra beklemesi olmadığı içinde hızlı şekilde tekrarlayabildik. Saat 11.00 da kazma düşüş eğitimi tamamlandı ve saat 13:00’da olacak olan kar emniyetleri eğitimine kadar serbest kaldık. Bu süre boyunca çadırlarımıza tam olarak yerleştik, kar erittik ve yemeğimizi yedik. Küçük bir gecikmeyle sıraya girmemizin ardından kar emniyetleri eğitimi başladı.

İp inişinde istasyon için kar babası hazırlanması

İp inişi için kar babası hazırlanması

Kar babası, kar plakası, kar kazığı ve kazma emniyetlerini kurduk ve test ettik. Yalnız karın çok sert olmaması sebebiyle kar kazığında problem yaşadık. Uygun bir şekilde kurana kadar oldukça fazla deneme yapmamız gerekti. Ancak diğer emniyetlerde çok kişi emniyete asılmamıza rağmen emniyetleri yerinden oynatamadık.

1240444_632479170140808_1453407012_n

Dulfersitz (Dülfer) tekniği

Eğitimin ardından ip inişi eğitimi için yükseldik. Bu eğitimde başlangıç olarak az önce öğrendiğimiz kar emniyetlerini kullanarak istasyon kurduk ve bunun üzerinden “Dulfersitz” (Dülfer) tekniğiyle iniş yaptık.

1069846_632479150140810_166180447_n

Bu teknikte herhangi bir bel kolonu ve emniyet aleti kullanmadan sadece ip ve vücut sürtünmesini kullanarak iniş yapabilmek mümkün.

Bu arada biz iniş için istasyonumuzu kurarken, yanımızdan tırmanışının ardından zirveden aşağıya inen Tunç Fındık ‘ın geçmesi hoş bir tesadüf oldu. Saat 18:00 da tüm eğitimlerimiz tamamlanmış bir şekilde serbest kaldık.

Gece uyumadığımız ve tüm gün boyunca eğitimde olduğumuz için oldukça yorgun düşmüştük ve yarın sabah saat 7’deki kazma düşüş eğitimi için hemen uykuya daldık.

23 Mart

Kısmen kötü bi alışkanlık haline getirdiğimiz bize söylenen saatten geç hazırlanma huyumuz bu sabah zirve yaptı ve yaklaşık 20 dakika gecikmeyle 07:20’de tek sıraya girebildik. Bu konuda ciddi bir uyarı aldık ve tekrar kazma düşüş eğitimi alacağımız alana doğru yöneldik.

Dün çalıştığımız kazma düşüş tekniklerinin tamamını tekrar pratik yapma imkanı bulduk. Bu sırada kask kullanmanın ne kadar önemli olduğunu düşüş sırasında kaska çarpan kazma sesini duyarak anlamış olduk.

1010328_632478923474166_117761702_n

Eğitimin sonunda çalıştığımız alandan çok daha dik eğimli bir yüzeyden kazma düşüş denemesi yaptık. Bu konuda söyleyebileceğim düşüş olduğu an kazmayı saplamanız yönünde, 1 saniyenin bile önemi büyük. Eğer bir kez ivmelendiniz mi durmanız imkansıza yakın oluyor. Kazma düşüş faaliyetinde üzerinize değer vermediğiniz giysilerinizi kullanmanızı tavsiye ederim. Faaliyet sırasında kazmanın sivri ucu pantolonuma saplandı ve büyük bir yarık açtı.

1965024_632479060140819_141134531_n

Kazma düşüş saat 10:00’da sonlandı ve Keşiştepe’nin zirvesine yapacağımız yürüyüş için hazırlanmaya başladık.10:40’da Keşiştepe yürüyüşüne başladık. Herhangi bir mola vermeden Keşiştepe’nin zirvesine 11:50 dolaylarında ulaştık. Keşiştepe’deki büyük kornişi yakından görme fırsatı bulduk.

korniş

Zirvedeki küçük bir molanın ardından diğer yönden inişe başladık. İnişimiz oldukça hızlı oldu. İnişin hemen ardından geri dönmek üzere kampımızı topladık ve 13:30 da geri dönmeye başladık ve 14:50 de geri döneceğimiz araca ulaştık. Bize zimmetlenen malzemelerin teslimini yaptık ve aracımıza İstanbul’a dönmek üzere bindik. Böylece bir faaliyetin daha sonuna gelmiş olduk.

Faaliyete katılan başlangıç ekibi

Kar durumunun iyi olması, az kişi olmamız, eğitime ekstradan ip inişi ve Keşiştepe zirve yürüyüşünün eklenmesi ve faaliyetin Keşiştepe Miks Tırmanış Şenliğine denk gelmesi dopdolu bir faaliyet geçirmemize vesile oldu.Tüm faaliyet boyunca her konuda bize yardımcı olan eğitmenlerimiz Yunus ve Berkcan’a teşekkür ederim.

photo3

Keşiştepe Miks Şenliği

Başta bahsettiğim gibi faaliyetimiz Keşiştepe Miks Şenliğine denk geldi. Bu sayede kampımızdan Keşiştepe’ deki birçok rotayı çıkan tırmanışçıları izleme imkanımız oldu. Ayrıca gece Tunç Fındık’ın şenlik kampındaki söyleşisine başlangıçtan 6 arkadaş katıldık. Türkiyenin önde gelen tırmanışçılarını bir arada görebilmek çok hoş bir deneyim oldu.