Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Uludağ Kebabı Rotası, Keşiştepe

Uludağ Kebabı Rotası, Keşiştepe

Rota: Uludağ Kebabı (III, M3+)
Ekip:
 Sefa Börtücen, Berkcan Akbulut
Tarih: 23 Mart 2014
Kullanılan Ekipmanlar: Krampon, Teknik kazma, Takoz seti, Camalot, Sikke, 60m yarım ip

Yazan: Berkcan Akbulut

Uludağ Miks Şenliğinin ikinci gününde Sefa ile “Latif Osman Çıkıgil” rotasına girmeye karar verdik.

Planladığımız saatten biraz gecikerek saat 6.15’de kamp alanından ayrılarak rotaya doğru yaklaşmaya başladık. Rotanın altına geldiğimizde saat 6.45 olmuştu. Kaya bandının solundan, sağa doğru uzanan kar etabına doğru yavaş yavaş yükselmeye başladık.

Kar durumunun çok stabil olmaması nedeni ile yan geçiş yapacağımız yerde ip açarak ilerlememizin daha mantıklı olacağını düşünüyorduk. İstasyon kurmak için uygun yer aramaya başladık ve bu arada rotadaki emniyet imkanının çok iyi olmayacağını anlamamız uzun sürmedi.

Yaklaşık 15 dakikalık aramalarımız sonunda tek sikkeden oluşan bir istasyon oluşturduk. Saat 7.15’de Sefa ilk ip boyunda ilerlemeye başladı.

Emniyet imkanının ve kar durumunun çok iyi olmaması nedeni ile Sefa temkinli bir şekilde ilerliyordu. Herhangi bir düşme ya da kayma durumunda bulunduğumuz setten yaklaşık 30 metre düşebilirdik. Emniyet aletlerinin sağlam olmaması nedeni ile Sefa sık sık ara emniyet atarak ilerliyordu.

Kar durumunun çok iyi olmaması nedeni ile yan geçiş sırasında uğraşmaktansa normalde girmeyi planladığımız rotanın yanında ki biraz daha zor ama en azından daha rahat ara emniyet noktası oluşturabileceğimize inandığımız “Uludağ Kebabı” rotasına girmenin daha mantıklı olacağını düşündük. Böylece Sefa biraz yan geçtikten sonra kayalık etaptan yükselmeye başladı.

Emniyet imkanının iyi olmaması nedeni ile Sefa yavaş yavaş ilerleyip ikinci istasyonu kurduğunda saat 8.55 olmuştu. Hemen hazırlanıp bende ilerlemeye başladım. Sefa’nın yanına geldiğimde saat 9.05 olmuştu.

Tahmin ettiğimiz kadarı ile bu noktadan sonra emniyet imkanları biraz daha iyi olacaktı. Malzemeleri ayarlayıp, hazırlandıktan sonra Sefa 9.15’de ikinci ip boyunda yükselmeye başladı.

Kayalık etaptan yükselip, yaklaşıp 70 derecelik 15 metrelik kar etabını geçtikten sonra, Sefa kornişin biraz altına, kornişi geçtikten sonra sesimizi birbirimize duyurmanın çok zor olacağı nedeni ile üçüncü istasyonu kurdu. Bu noktada bile sesimizi duyurmak çok zorken, kornişi geçtikten sonra herhalde imkansız olurdu. Sefa üçüncü istasyonu kurduğunda saat 10.05 olmuştu.

Bende hemen istasyonu toplayıp Sefa’nın yanına doğru yükselmeye başladım. Fakat istasyonu toplarken, istasyonda kullandığımız bir adet karabina ve perlonu düşürdüm.Karabinanın ağırlığı ile kayarak gözlerimin önünde aşağıya kadar düştü. Bizim bulunduğumuz setin bir altına düştüğünü düşünüyordum.

Biraz yükselip Sefa ile rahat bir şekilde anlaşabildiğimiz yere gelince Sefa’ya durumu anlattım.Beni indirmesini malzemeyi alıp tekrar yükseleceğimi ve bunun çok sıkıntılı olmayacağını söyledim. Malzemenin düştüğünü düşündüğüm sete gelince malzemeyi bulamadım, umarım hiçbir yere takılmayıp çanağa kadar düşmüştür diye düşündüm. Tekrar Sefa’nın yanına yükseldim. Sefa’nın yanına geldiğimde saat 10.30 olmuştu. Rotadaki kayalık etap bitmişti. Artık önümüzde sadece kornişi geçmek kalmıştı.

Üçüncü istasyonda hiç durmadan devam ettim. Kornişin görece daha kolay geçilebileceği bir noktayı gözüme kestirdim. Önce kornişe doğru dik yükselip, daha sonra yan geçerek kolay olduğunu düşündüğüm yere geldim. Olası bir düşme durumunu göz önüne alarak, hemen kornişi geçeceğim yerin altına T profil ile ara emniyet noktası oluşturdum ve daha rahat geçebilmek için kornişi kırmaya başladım. Sırtta karın daha sert olması nedeniyle rahat bir şekilde sırta çıktım.

Sırtta çıktığımda saat 10.45 olmuştu. Kazmalarla bir istasyon oluşturdum ve Sefa yanıma gelmeye başladı. Sefa’da sırtta geldiğinde saat 11.00 olmuştu. Sırttın rüzgarlı olması nedeni ile hiç beklemeden malzemeleri toplayıp kampa dönüşe geçtik.

Kapıya doğru ilerlerken gözüm çanakta perlon ve karabina arıyordu. Daha sonra malzemeleri çanakta görünce rahatladım. Rotanın altından 5 dakikalık mesafeye kadar kayarak gitmişler. Tekrar rotanın altına gelerek düşürdüğüm malzemeleri alarak kampa doğru gittik.

Kırmızı: Uludağ Kebabı Rotası
Mavi: Latif Osman Çıkıgil Rotası

1. ip boyu: 25 metre
2. ip boyu: 20 metre
3. ip boyu: 25 metre

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.