Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Paçoz Rotası Tırmanışı, Keşiştepe

Malzemeler: Krampon, Teknik kazma, Yarım ip (60 m), Takoz seti, CAM set, Sikke

Yazan: Yunus Emre Cengiz

22 Mart 2014

Uludağ Kış Eğitim Faaliyetiyle Keşiştepe Miks Tırmanış Şenliğinin çakışması işimize gelmişti. Aynı hafta sonu hem tırmanabilecek hem de eğitim yapabilecektik. Daha önce planladığımız üzere cumartesi ben ve Sefa Paçoz Rotası’nı tırmanacaktık. Cuma başlangıç ekibiyle beraber yola çıktık ve sabah 5.00’de kamp alanına vardık. Sefa’yla 7.00’de hazır olmak üzere dinlenmeye çekildik.
7.30’da hazırlıklarımızı tamamlayıp rotaya doğru hareket ettik. Kar durumu başlarda çok iyi olmasa da rotaya ulaşan yamaçta yükseldikçe daha elverişli oluyordu. Rotaya uzanan kulvarın bitimine kadar yükseldik.

Sefa kulvarın başlarında

Kulvarın sonunda dik kaya etabına ulaştığımızda ip açmaya karar verdik. Bu bölümü Sefa lider tırmanıyordu. 30 dakika kadar sonra Sefa bu etabı bitirmiş ben tırmanışa başlamıştım. Dik baca şeklinde başlayan 15 metrelik kaya etabı sonlara doğru nispeten kolaylaşsa da oldukça zorlanmıştık. Ayrıca fazla emniyet imkanı vermemesi de zorlamış ve yormuştu. Tırmanış öncesi edindiğimiz bilgilere göre rotanın zor olan kısmı bitmişti.

1. ip boyu, kaya etabın başlangıcı

Bu kısa ama sert kaya etabından sonra 1 ip boyu kadar kolay karlı bir etapta yükselip rotanın sola (Doğu) kıvrıldığı bele emniyet alma gereği duymadan çıktık. Belden rotanın sonu kolay gözüküyordu ve de rotanın kilidini geçmiştik.

1. İp boyunun sonu

60 derece kadar başlayan kulvarda ilerleyip son 8-10 metrede dikleşen ve küçükçe bir korniş bulunan etaptan sonra rotayı tamamlayacaktık. Son ip boyunu ben lider gitmeye başladım. Kulvarın dikleştiği bölüme kadar rahat bir şekilde ilerledim. Dik etaba girmeden önce sağlam bir takoz yerleştirip devam ettim.

Fakat rotanın sonu beklediğimiz gibi değildi. Kar durumu oldukça kötüydü ve kazma ve krampondan destek alamıyordum. Emniyet aleti de yerleştirmek çok mümkün değildi. Kazmayı kara saplamaya çalıştıkça kar kütlesi dağılıyordu. Bu şekilde önce kaya üzerindeki yumuşak kar kütlesini kazıyor daha sonra altındaki kayayı kullanarak yükseliyordum. Yaklaşık 8 metre bu şekilde yükselmiş ve emniyet almıştım. Ara emniyet olarak kullandığım sağlam olmayan iki takoz da beni oldukça tedirgin ediyordu. Nihayetinde rotayı tamamladım ve istasyon kurdum. Fakat bu aşama oldukça uzun sürmüştü ve yorulmuştum. Rotayı 14.00 gibi bitirip bacaklarıma giren kramplarla birlikte kampa döndük.

Çok iyi olmayan kar koşullarında bizim için iyi bir tırmanış oldu. Ayrıca kar durumuna göre rotanın ne kadar zorlaşabileceğini görmüş olduk.
Fotoğraflar için Duygu Başoğlu’na Teşekkür ederiz.

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.