Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Sematepe KuzeyBatı Kar-Buz Kulvarı

Sematepe KuzeyBatı Kar-Buz Kulvarı

14-Sematepe-Kuzeybati-Rota

Rota: Akkale Tepe(Sematepe) Kuzey Batı Kar-Buz Kulvarı
Ekip: Alican YALÇIN, Seval BALCI, Göknil ÜNAL, Taylan Alp MÜHÜR(İTÜDAK)
Tarih: 1-3 Mayıs 2014
Kamp yeri: Yukarı Narpuz
Malzeme: 4 KKK, Yarım ip, Deadman, Picket, 1 set takoz, 2 buz vidası, Sikke, Karabina, Perlon, Bivak
Kullanılmayan Malzemeler: Picket, Sikke, Bivak
Yazan: Göknil ÜNAL

30 Nisan 2014 Çarşamba
20:00’de Esenler’den yola çıktım. 21:30’da Harem’de Taylan da bana katıldı. Yolculuğumuz 12 saat sürdü.

01 Mayıs 2014 Perşembe
09:30’da Çamardı minibüsüyle bir saatte Çukurbağ’a geldik. Bir saat sonra Alican ve Seval, Adana’dan yanımıza ulaştılar. Salim Abi’nin evinde son hazırlıklarımızı yapıp Sokulupınar’a geldik. 13:00’te Narpuz Boğazı’na doğru yürüyüşümüz başladı.

Narpuz

Bir saat sonra Narpuz 1’de ANADOSK ekibinin kampında uzun bir mola verdik.

2 narpuz

Ardından Narpuz 2’ye doğru tekrar yola çıktık. Üç saate yakın bir sürede hafif tırmanışlı etapları olan yolu bitirerek kampımızı 17:30’da attık. Yakın bir su kaynağı bulamadığımızdan kar eritip bolca sıvı aldık. Yemeğimizi de yiyip 21:00 gibi yattık.

Narpuz 2

02 Mayıs 2014 Cuma
03:15’te uyandık. Kahvaltı ve hazırlıklarımızı yapıp 04:30’da kamptan ayrıldık. Bir saatlik bir yaklaşımın ardından sıvı almak ve krampon takmak için kulvarın tabanında mola verdik. 06:00’da kulvara girdik.

Sematepe

Hava açıktı ve oldukça sert bir kar tabakasında tırmanışa başladık. 08:15’te kulvarın buz olan daralan kısmına vardık. ANADOSK ekibi ile birlikte buz etabın başındaki kovukta mola verdik. Artık yedi kişilik bir ekiptik. Kovukta bir kum saati ve iki takozdan oluşan 3 noktalı dinamik eşitlenebilir istasyonumuzu kurduk.

Yaklaşık 8-9 metrelik buz etabını Alican lider gitti ve iki noktada buz vidası ile ara emniyet attı. Buzun üstünde sağ taraftaki kayada biri kaya babası biri de deadmen’den oluşan iki noktalı dinamik eşitlenebilir istasyon kurdu.

Sonrasında sabit hattan pursikleyerek, tek tek kulvarın buzul kısmını emniyetle geçtik ve ipten çıkarak sağ taraftan kulvara devam ettik. Kulvarın daralan buz kısmından sonra sağ taraftaki kulvardan devam edilmelidir; yoksa rotadan sapılabilir. Kulvara hazırlanırken okuduğumuz raporlara dayanarak kilit buz etabının mevsimsel şartlardan dolayı uzadığını söyleyebiliriz.

Buz Etabı

Buz etabı ortalama 15 metre ve bir yerinde göbek geçişi barındırmaktaydı. Önceki raporlarda (kış çıkışı dahil olmakla) hep serbest geçilmiş olması bizim için bir opsiyon değildi.

9 ikinci istasyon

İkinci istasyon

Kilit etap bittikten sonra kabaca yol Y biçimi ile ikiye ayrılıyor ve sağ tarafta korniş bariz gözüküyor. Sağ tarafa geçtikten sonra Y hattının duvarına yakın (sol tarafı) ilerleyip kornişin kesildiği yerden saat 11:00’de kulvarı tamamlayarak Sema Tepe Batı Yüzü’nün sonuna sırt hattına ulaştık.

Kulvar Sonu

Kulvar sonunda kısa bir molanın ardından ANADOSK ekibi, zirveye doğru sırttan yola koyuldu. Seval ve ben,  istasyonda uzun süre hareketsiz kalan Alican’ı ve hattı toplayan Taylan’ı bekledik.

Sıcak bir şeyler içip beslendikten sonra 12:00 gibi çantaları ve malzemeyi burada bırakıp, zirveye ya da zirve sırtına doğru biz de yola çıktık. “Yalancı zirve” diyebileceğimiz sırt hattındaki yüksek yere çıktığımızda ANADOSK ekibi geri dönüşe başlamıştı (onlarda zirveye gitmedi). “Çantaların orada görüşürüz.” dedik ve “Zirveye gitmemiz çok gereksiz ve uzak.” kararı aldık. 12:40 gibi 4-5 fotoğraf çektik ve manzaraya baktıktan sonra diğer ekibin arkasından artık yumuşamaya başlamış karda çantalara doğru geri indik.

Zirve

Çantaları geri aldıktan sonra elimizdeki fotoğraf ve çizimlere bakarak direk aşağı inen kulvardan değil de bir sol kulvardan helva kıvamındaki karda uzun süre indik.

13 zirve

Sonra Emrah ve Alican önde oldukları için olası yollara bakarak II derece kısa kar/buz inişlerinin olduğu yerler bularak bütün ekibi yönlendirdiler. Slap kaya setleri ve oluşmuş “şelalelere” dokunmadan en son II derece kaya etabını 20 metre yan geçip Sematepe Batı Yüzü’nün en altına oradan da 15:30 gibi kampımıza vardık.
Yusuf ve Caner bir sonraki gün kendi faaliyetleri için kampa gelmişlerdi. Beraberce yemek yedik. Sonra misafirlerimiz Emre Altoparlak ve Alper Işın Duran ile muhabbet ettik. Ardından ANADOSK ekibinden Kenan , Mehmet ve Onur Peck Kulvarı dönüşü şöyle bir uğradılar. Tüm misafirlerimizi uğurladıktan sonra dolu ve kar yağışı eşliğinde uykuya daldık.

03 Mayıs 2014 Cumartesi
Karlı ve sisli bir sabaha uyansak da bir iki saat içinde hava açtı, ancak Yusuf ve Caner sabahki yoğun sisten dolayı faaliyetlerini maalesef gerçekleştiremediler. Kahvaltının ardından Yukarı Narpuz’daki kampı toplayıp beraberce aşağıya indik. Narpuz 1’de ANADOSK kampında verdiğimiz uzun ve bol muhabbetli molanın ardından saat 12:00’de Sokulupınar’a vardık. Salim Abi’nin arabasına altı kişi yolcu toplamda yedi kişi tüm yüklerle sığmayı başardık. Sivil yaşam kıyafetlerimizi üzerimize geçirdikten sonra Caner, Yusuf, Taylan ve ben Niğde’ye, Alican ve Seval ise Adana’ya geçmek için ayrıldık. İlk kulvar çıkışımın bulabileceğimiz en güzel hava-kar koşullarında gerçekleştirdiğim için mutluyum.

Kişi Başı Ulaşım Fiyatları
İstanbul-Niğde Otobüs 55TL
Niğde-Çamardı Minibüs 8TL
Ara Ulaşım 30TL
Kulvarın iniş ve çıkış yollarını çizdiğimiz fotoğrafı için Rauf Osman PINARBAŞI’ na,
Ara ulaşımımızı sağlayan ve her zaman evlerinin kapılarını sonuna kadar açan Salim Abi ve eşi Nazmiye Teyze’ye,
Yaptığımız keyifli tırmanışta ekip arkadaşlarımız olan ANADOSK’tan Emrah GÜROL, Cansu ÇATAKKAYA ve Burak ARATAN’a
Faaliyet boyunca deneyimlerini benden esirgemeyen biricik çadır arkadaşlarım Seval BALCI, Alican YALÇIN ve Taylan Alp MÜHÜR’e çok teşekkür ederim. Daha nice tırmanışlara, beraberce.