Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Geyve Sakarya Kaya Tırmanış Kampı

Tarih: 16 – 17 Mayıs 2014

Yazan : Yavuz GÜLTEKİN / Başlangıç Grubu

_____

Faaliyette çadır grubum olarak bana eşlik edecek olan Uygar ile 20:45’de Beşiktaş’da buluşacağımızı kararlaştırdık . Fakat, sınavı sebebiyle gecikebileceğini ve bu yüzden alışverişe benim başlamam gerektiğini konuştuk. Plana çok sadık kalmayarak alışverişi istediğimiz gibi yapamadık. Çadır ve ocağımızı kontrol ettikten sonra 22:10 gibi eşyaları araca yükledik.
22:20’de yolculuğumuz başladı. Trafik biraz can sıkıcıydı. Ama oynadığımız oyunlarla keyifler yerindeydi. 02:50 civarlarında yürüyüşe başlayacağımız yere vardık.

Kamp Alanına Ulaşım

Kamp alanının yakın olduğu bilgisi önceden verilmişti. Ellerimiz dolu şekilde yürüyüşe başladık. Kamp alanına geldiğimizde görünen 3 büyük kaya bloğu, beni fazlasıyla heyecanlandırmıştı.

Rotaların uzun olduğunu faaliyetten önce okumuş-öğrenmiştim. Ama Sektörlerin silüetleri beklediğimden fazla iyi gibiydi. Hava da gayet iyiydi, açıktı. Işık kaynağı kullanmadık zaten yürürken. 06:30’da uyanmak üzere 04:12’de tulumlara girdik.

17 Mayıs 2014
(08:05) iki saatlik iyi bir uyku ve ardından kahvaltı ile güne başladık. Hava hafif serindi. Sektöre vardığımızda gölge alanlar vardı. Berkcan, rotalar hakkında genel bilgilendirmeler yaptıktan sonra, önceki kaya tırmanış eğitim faaliyetine gelmeyen arkadaşlar için birkaç hatırlatma yaptı.

resim 4

Bulunduğumuz sektör; Halk Ekmek sektörüydü. Rotaların neredeyse hepsi iyi bir pozitif eğime sahipti. Ve uzundular. Bence, iyi eğitim rotalarıydı bunlar.

Tırmanışa 08:30’da başladık. 4 ayrı grup şeklinde üstten emniyetli 5 ve 5+ zorluk dereceli 3 rota çıktık. Ardından 11:45 gibi kamp alanına geri döndük. Hava iyice sıcaklamaya başlamıştı. Gölge alan sıkıntısı başladı bahçede. 14:30’da İdol Sektör ve oradan da Has sektöre geçtik. Rotalar doluydu. Eğitim yapmamız pek de mümkün değildi.Bu yüzden biraz daha ilerleyip Shadow sektörüne geçtik.

resim 5

Kamp Alanı, Has Sektör, Shadow Sektörü

Buraya gelirken geçtiğimiz sektörler ve ana bloktaki uzun rotalar oldukça ilgimizi çekmişti. 15:05 gibi bu kez 3 gruba ayrıldık ve sektör üzerindeki soldan sağa doğru sırasıyla; Happy Hours (VI), Sürünen Kazanır (VII), Hafif Ama Sert (VI+) rotalarını tırmanmaya başladık. Havanın kararmasıyla her grup 2 rota çıkabildi.

20140517_193412

Shadow Sektörü

Zeynep ve Uygar’ın buradaki rotalarda yaptığı gaflar, kampın 2 günlük konusu oldu. Sorarsanız, anlatırız. 20:00’da kampa döndük ve bol sossuz sade makarnamızı yedikten sonra 23:10’da tulumlara çekildik. Kötü alışveriş yaptığımızı birbirmize hatırlatıp temiz uyuduk.

18 Mayıs 2014
Neyse ki kahvaltılıklarımız iyiydi ve 07:00’da hazır bir şekilde sıralandık. Tekrardan Halk Ekmek sektöründeydik.

SL378416

Gölge alan sıkıntısını bilen mantıklı giyinmişti. Yeniden 4 gruba ayrılıp Berkcan, Lider Tırmanış hakkında detay bilgiler verdi. Eğitim; Sanal Lider’di. Yani üstten emniyetli tırmanacaktık fakat, bağlı olduğumuz ikinci iple yükseldikçe ekspresleri boltlara geçirip ipi doğru geçirmeyi çalışacaktık. Bu başarılı simülasyonu 2 rota çıkarak gerçekleştirdik. Pratik etmemiz gereken detaylar iyice kafamızda şekillendi. Nitekim, lider tırmanırken bunun faydasını iyi gördük. 13:10’da eğitimi noktalamak gerekti ve kamp alanına dönerek güzel bir mola verdik. Kamp alanındaki gölge alanlarda bir güzel dinlendik.
Ve kamp alanında 2 ayrı gruba ayrıldık. İlk grupla aramızda yarım saat vardı. Diğer 2 rota açılırken vakit kaybetmek istemedik anladığım kadarıyla. Kampta yarım saat daha fazla bekleyen bizim grup da Has sektöre geldiğinde saat 15:45 idi.

resim 7

4 rota 4 grup şeklinde bölündük. Benim dahil olduğum grup, sektöre adını veren Has rotasını çıkmaya başladı. 23 Metre gibi bir uzunluğa sahip 4 güzel rotadan biri. Doğan Palut’un açmış olduğu rotalar, bu arada. Ardından 2 yan üstündeki rotayı da çıkarak eğitimi noktaladık. Diğer iki rotayı çıkamadığımız için üzülsek de, bir kez daha buraya gelmek için güzel bahanelerimiz olmuş oldu. 19:50’de kamp alanına geçip dinlenmeye koyulduk. 23:00 civarlarında da çadırlara çekildik.
19 Mayıs 2014
Öğle güneşine çok fazla maruz kalmamak için yeniden 07:00’da hazır olduk ve Shadow sektörüne doğru yürümeye başladık. Bugün tahmin ettiğimiz gibi Lider çıkabilecektik belli rotaları.

resim 8

Sektör üzerinde 4 rota açıldı ve 4 gruba ayrıldık. Bunlardan 2 si; Happy Hours ve Sürünen Kazanır rotalarını lider, diğer ikisini ise (Dikine ve Pop Wine) üstten emniyetli tırmanacaktı.Benim dahil olduğum grup Sürünen Kazanır rotasını lider tırmanmaya başladı.

Ben, önce alacağım emniyet ve ardından tırmanacağım sırayı beklerken Dikine rotasında yükselen Ozan’ı izliyordum. Ondan önce rotayı açan Berkcan’ı izlemiştim. Keyifli bir rotaya benziyordu fakat Berkcan, Ozan’dan farklı olarak boltların solundan yükselmişti. Ozan’ın sağdan yükselişi dikkatimi çektiği sırada benim görüş açımdan pek de güven vermeyen ufak kaya babası gibi bir şey, Ozan’ın tutmasıyla koptu.Ekibe seslendim fakat sete çarpıp bölünen taşın biri Mehmet’in elini yaraladı. Mutluyuz ki herkes iyi. Rota dibinde bekleyenlerin de kask takması gerektiğini bu sebeple tekrar anlamış olduk. Umuyoruz ki tekrar etmez. Rotayı sağdan çıkacaklar da ‘bence’ dikkatli olmalı. Ozan daha sonra birkaç taş parçacığı daha söküp attı çünkü.

Tüm gruplar çıkışlarını gerçekleştirdikten sonra yeni rotaları seçme gibi bir imkan verildi eğitmenlerimiz tarafından. Pop Wine rotası girişinin diğer rotalara nazaran daha teknik olduğunu belirten Gürkan, ekibi resmen ikna etti ve ikinci lider çıkıştan vazgeçip Pop Wine rotasına girmeye karar verdik. Bu tölerans ve insiyatif için öncelikle tüm ekibe ve eğitmenlerimize teşekkür etmemiz gerek.

Rotanın girişi bahsedildiği gibiydi. Yani diğerlerine göre biraz daha teknik. Boulder antremanın faydasını net bir şekilde gördük bazılarımız. Giriş kısmını geçsek de son kısımların çok daha keyifli olduğunu söyleyebilirim. Gerçi rota kısaltılmıştı, ip boyundan dolayı. Ve gelişim üstü arkadaşlarımız, rotanın zorluk derecesini(VIII-) belirleyen etabın son kısım olduğunu belirtti (bizim göremediğimiz). Umarım; bir sonraki gidişimizde lider çıkar ve görürüz.

Shadow Sektörü

Eğitimi, 2 rota çıktıktan sonra noktaladık. Sektörde son kontrolleri yaptıktan sonra kamp alanına döndük (15:00). Genel bir temizlik yaptıktan sonra 16:45’de yola koyulduk. 20:30 civarlarında Yıldız Kampüs’e varıp tırmanış dolu bir faaliyeti daha geride bırakmış olduk.

Vermiş oldukları tüm emek ve kazandırdıkları deneyimler için başta 2013-2014 YTÜDAK Yönetim Kurulu ve Eğitmenlerimize, Gelişim ve Gelişim Üstü Grubu arkadaşlarımıza içten teşekkür ederim. Tırmanışla Kalın !