Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2024 » Uludağ 3.Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2024

Yazan: Halit Tekinyer

Çadır Grubu: Yusuf Talha Tekerek, Çağrı Arslantürk

Faaliyet Öncesi

Çadır gruplarımız 4 Mart’ta belli oldu. Yusuf whatsapp grubu oluşturdu ve getireceklerimiz üzerine konuşmaya başladık. Normalde çadır grubumuz Taha dahil 4 kişiydi ancak Taha hasta olduğu için faaliyete katılamadı ve 3 kişi olarak devam ettik. Taha’nın gelip gelemeyeceği son bir iki güne kadar belli olmadığı için kimin ne alacağını ne kadar alacağını hemen belirlemedik, ne getireceğimiz üzerine genel konuştuk. Önceki raporlardan da okuduğumuz üzere bu faaliyete mola süreleri kısıtlı olduğu için genel olarak yiyecekler hazır şekilde getirilmiş biz de o sebeple her şeyi hazır almaya karar verdik.

Biz önceki raporlardaki molalara göre 3 öğün yemek + 2 kahvaltı planlamıştık. 2 kahvaltıyı yaptık ve 2 öğün yemek yedik ama 1 öğünü acıkmadığımız için yiyemedik biraz fazla abartmışız.

8 Mart Cuma

Otobüs Davutpaşa’dan biraz geç kalktığı için gecikti, ben Göztepe’den bindim. Önceki faaliyetlerde sanırım feribotla gidildiği oluyormuş, biz köprüden geçtik. Oteller bölgesine kadar otobüsle gittik, yolda ihtiyaç molası verildi.

9 Mart Cumartesi

Saat 3.29’da oteller bölgesine vardık yürüyüşe hazır olmamız için 20 dakika süre verildi. Her çadır grubuna teknik malzeme ve herkese bireysel kazma zimmetlendi.

Saat 3.56’da süreye faaliyetin başından 7 dakika geç kaldığımız için uyarıldık ve yürüyüşe başladık. 5.02’de 5 dakika mola verildi ardından mola 2 dakika uzatıldı. Ben yanıma içecek olarak oralet getirmiştim onu yaptım. Diğer arkadaşlarıma da ikram ettim ve gerçekten enerjimizi yerine getirdi. 6.22’de 8 dakika mola verdik ve 6.38’de 8 dakikalık molaya 8 dakika geç kalarak yürüyüşe devam ettik. 7.50’de kamp yapacağımız bölgeye geldik ve kar duvarı yapmaya başlamamız istendi.

3 çadır olduğumuz için grid düzeni kare şeklinde ve kapının çadır olmayan yere geleceği şekilde düşündük. Kar duvarı beklediğimizden küçük olmuştu ama eğitmenler kapıların aynı yöne bakmak zorunda olmadığını,  farklı yönlere bakabileceğini söylediklerinde zaruri olarak duvarın sadece bir kısmını uzatıp çadırları biraz asimetrik yerleştirerek kar duvarına sığdık. 9.24’te çadırlarımıza onay verildi ve 1 saat içerisinde kar yığma için tek sıra olmamız istendi. Başlangıç olarak sedye malzemelerini bölüştük.

Çadır grubu olarak hızlıca çadıra girip su kaynatmaya ve kahvaltı olarak ayarladığımız ekmek arası kaşarla hindi fümelerimizi hazırlamaya başladık. Benim çantam 50 litre olduğu için çantamdaki eşyaları çadıra boşaltıp sedye malzemelerini, ilk yardım setini ve termoslarımızı benim çantamda taşımaya karar verdik. 10.31’de kar yığmak için 3 ekibe ayrıldık ve karın da durumu sebebiyle güzel yığdığımızı düşünüyorum. Saat 11.15’te kar yığmayı bitirip kamp alanına döndük ve 40 dakika içerisinde kazma düşüşüne hazır olmamız istendi. Çağrı’nın getirdiği zirve çantasını da alıp yanımızda götüreceğimiz malzemelere 2 ocak, 2 kartuş, çaydanlık ve tava ekledik. Özellikle üst vücudumuzu ve belimizi iyice poşetledik, çantamıza yedek bant ve poşetlerimizi de koyduktan sonra diğer başlangıçlara yardım etmeye gittik. 11.50’de 5 dakika geç kalarak kazma düşüşü yapacağımız bölgeye gittik.

Ekipçe bir yandan kayarken bir yandan dinlenen kişiler termoslarımızı yenilemek için su kaynatmaya başladılar. 14.28’de kazma düşüşü bitti ve emniyet malzemeleri eğitimi için 1 saat içerisinde hazır olmamız istendi. Hızlıca çadırımıza girip kavurmalı pilavımızı hazırlamaya başladık ve yedik.  Biraz acele edip hızlı olmamız gerekti ama enerjimizi çok yerine getirdi daha motive devam ettik. 15.30’da başlangıç olarak yanımıza tüm teknik malzemelerimizi, kazma ve küreklerimizi yürüyüş kurallarına uygun bir şekilde alarak sıraya geçtik. Sırayla deadman, t profil nasıl çakılır, eğer yanımızda bu teknik malzemeler yoksa kazmamızla nasıl deadman yapabileceğimiz, eğer iki kazmamız varsa çift kazmayla nasıl deadman yapabileceğimiz gösterildi. Ardından bir bölgede çığ olup olmama durumunu anlamak için nasıl çığ testi yapacağımız ve vuruş sayısına göre skorların ne anlam ifade ettiği gösterildi.

Gruplara ayrıldık ve herkes bu emniyet malzemelerini çakmayı denedi. Herkes bitirince kar babası yapmamız istendi. Kar babalarımızı test ettikten sonra aynı gruplarla çığ testi yaptık ve karın katmanlarını inceledik. Yaptığımız çığ testinde skor 27 çıktı ve çığ tehlikesinin çok düşük olduğuna karar verdik. 18.10’da çadırlara döndük ve saat 20.00’a kadar mola verildiği söylendi. Biz çadır grubu olarak önceki raporlardan uzun herhangi bir mola verilmeyeceğini okuduğumuz için önceki molada aceleyle yemek yemiştik. Henüz acıkmadığımızdan dolayı çadırın içerisine girip su kaynatarak termoslarımızı yeniledik ve hazır çorbalarımızı yapıp içtik. Başlangıç olarak tüm molalara geç kaldığımızdan dolayı en azından bu uzun molaya geç kalmamamız için çadır grubu olarak nispeten biraz daha erken çıktık ve süre uyarısını mola boyunca sürekli olarak yaptık. Buna rağmen sıraya saat 20.13’te geçip 13 dakika geç kalmamız eğitmenlere ve gelişime saygısızlık olmuş oldu. Bu sefer ciddi bir şekilde geç kalmamız konusunda uyarıldık ve kar mağarası yapmak için kar yığdığımız bölgeye geçtik. Benim bulunduğum kar mağarası ekibinden bir kişi dizi ağrıdığı için çadırda kalmak zorunda kaldı ve 4 kişilik olan kar mağarası grubundan çadır arkadaşım Yusuf bizim kar mağarası grubumuza geçti. Yusuf’un kafa lambası arızalandı ve diğer arkadaşımız kafa lambasını çadırda unuttuğu için bir adet kafa lambamız vardı ve verimsiz çalışmamıza sebep oldu. Kar mağarası sürünerek içeri girip çalışabileceğimiz hale geldikten sonra havanın soğukluğundan ve benim dış eldivenimin hem kalitesiz hem de yavaştan yırtılmaya başlamasından dolayı parmaklarım hissizleşmeye başladı. Gelişimden Merve istersem çadırıma geçebileceğimi söyledi ve ellerimin durumundan ötürü çadıra geçtim. Benim geçişimden yaklaşık yarım saat sonra saat 22.40 gibi kar mağarası yapımı bitti ve herkes çadırına döndü. Saat 5.00’da zirve simülasyonu için hazır olmamız söylenmiş biz de alarmımızı 3.30’a kurduk ve öncesinde yemek yemeye karar verdik. Çadır ekibi olarak uyuduk.

10 Mart Pazar

Çadırımızın gerdirmeleri iyi olmadığı için tulumlarımızı ve çadırımız ıslanmıştı. Uyurken soğuktan titreyerek uyudum. 3.30’da biraz kendimize gelmeye başladıktan sonra Yusuf hızlıca ocağı kurdu ve suyumuzu kaynatmaya başladık. Sırayla tuvalete gittik ve hem termoslarımızın bir kısmını yeniledik hem de kavurmalı pilavımızı yedik. Bazı kişilerin botları çok donduğu için giymekte zorlandılar ve sıraya 5.13’te geçebildik. Zirveye yakın bir bölgeye kadar gittik ve yakın bir yerinde öncüler zeminin çok buzlu ve dik olduğunu çıksak da iniş yapamayacağımızı söyledi. O bölgede 20 dakika mola verdik.

Zirveye bu kadar yakınken çıkamamış olmak hepimizi biraz üzmüştü. Moladan sonra dönüşe başladık ve 7.28’de kamp alanına vardık. Kazma düşüşü için 50 dakika içinde hazır olmamız istendi. Hızlıca poşetlenip bir şeyler atıştırdık ve 8.20’de sıraya geçtik. Başlangıç grubu olarak eğer gelişime geçersek yapacağımız son kazma düşüşü eğitimi olduğu hatırlatıldı ve bu yüzden iyi değerlendirmemiz gerektiği söylendi. Düne göre daha motiveydim ve düşüşlerimi daha doğru yaptım. 10.50’de kazma düşüşü bitti ve emniyet malzemeleri için 20 dakika mola verildi. Bu tüm faaliyet boyunca geç kalmadığımız tek molaydı ve 11.10’da sıraya geçtik. Kar emniyet malzemeleri eğitimiyle çığ eğitimini en baştan aldık. Pratik olarak tüm emniyet malzemelerini tekrar denedik, kar babası ve çığ testi yaptık. Çığ testinin ardından çığ sondaları, nasıl kullanılacakları ve olası çığ durumunda arama kurtarmanın nasıl yapılması gerektiği anlatıldı. Bunu pratik olarak uygulamamız istendi ve gelişim bir çantayı karın altına gizleyip çığ olan bölgeyi gösterdi. Sırayla ikişer kişi çığ sondalarını kullanarak aramaya başladılar ve tüm başlangıç tecrübe etmiş oldu.

12.20’de dün akşam yaptığımız kar mağaralarını kontrol etmeye gittik ve kar mağaralarının doğru ve yanlış olan kısımları anlatıldı. 12.30’da kamp alanına geri geldik ve tüm kamp yüküyle hazır olmamız için 45 dakika süre verildi. Hızlıca eşyalarımızı topladık ve çantalarımız hazır şekilde diğer arkadaşlarımıza yardım ettik. Sıraya 4 dakika geç kalarak 13.19’da sıraya geçtik. Hem bu süreye hem tüm faaliyet boyunca molalara sürekli geç kaldığımız için uyarıldık. Özellikle soğuk havalarda kimsenin kimseyi gereksiz yere beklemek istemeyeceğini, geç kalan kişilerle kimsenin partnerlik yapmak istemeyeceği söylendi ve 15 dakikada çadırlarımızı kurup tulumlarımızın içerisine girmemiz istendi. Süreyi tutmamıştık, muhtemelen yetişemedik ve 8 dakika içinde tüm kamp yüküyle hazır olmamız istendi. 8 dakika geçtikten sonra hâlâ hazır olmadığımız için toplanmayı bırakıp 8 dakika içerisinde sadece çadırı kurup sabitlememiz istendi. Birkaç dakika geç kaldık ve 5 dakika içerisinde tek sırada olmamız istendi. Yine geç kaldık ve sıraya geçtik. Verilen sürelere yetişmek için gereken özeni göstermediğimiz ve bu yüzden hayal kırıklığına uğrandığı söylendi. Mıntıka temizliği yapıp toplu fotoğraf çekindik ve 14.21’de yola çıktık. Mola vermeden 15.40’ta oteller bölgesine vardık. Kısa bir süre dinlendikten sonra eşyalarımızı otobüse yerleştirdik ve faaliyet toplantısına başladık. Toplantıda özellikle verilen sürelere uymayışımızdan ve tam bir ekip olarak hareket etmememizden bahsedildi. Sürelere abartı bir şekilde geç kaldığımız için tüm başlangıç olarak 1 uyarı aldık ve 4 uyarı aldıktan sonra kulüple ilişiğimizin kesileceği hatırlatıldı. Faaliyet boyunca tek iyi yönümüzün kar mağarasında ekip şeklinde iyi çalışmış olduğumuz söylendi. Eğitimlerdeki isteksizliğimizin çok yanlış olduğu ve ortada bize verilen bir emek olduğu da hatırlatıldıktan sonra otobüse geçtik ve yola çıktık. Geleneksel olarak Köfteci Yusuf’ta mola verip yemek yedikten sonra İstanbul’a yola devam ettik.

Önemli Notlar

• Özellikle çadır grubu içinde iyi koordine olmanız gerekiyor, eğer birbirinizi sürekli her anlamda takip edip yardımcı olmazsanız sürelere geç kalabiliyorsunuz dikkat etmeniz lazım.
  • Dış eldiveniniz kesinlikle iyi olmalı ben bu konuda çok sorun yaşadım, Uludağ özellikle Aladağlar’la kıyaslayınca daha soğuk.
  • Bu faaliyette yiyeceklerinizi hazır almanız çok fazla zaman kazandırabilir.
  • Ben önceki faaliyetlerde hep çay türevi içecekler içiyordum ama bu faaliyette yanıma oralet aldım ve gerçekten bu tür faaliyetler için çok uygun olduğunu fark ettim, tüm başlangıcın da çok hoşuna gitti ve herkes sonraki faaliyetlerde oralet getireceğini söyledi.
  • Botlarınızın çok fazla donmaması için çadırın içine almadan önce kazmanızla üstündeki karları iyice temizlemeniz gerekiyor yoksa özellikle gece saatlerinde botunuzu giymeniz çok mümkün olmuyor. En kötü durumda gece çadırdan çıkmadan su kaynattığınız sırada ocaklarınızın yanına botlarınızı yaklaştırırsanız giyebileceğiniz kadar eritebiliyorsunuz ben öyle yaptım.
  • Decathlon’da satılan kimyasal ısıtıcılar çok işe yarıyor, biz gece boyu üstümüzde tuttuk ve faydasını gördük.
  • Genelde banttan yana sıkıntı olduğu için biz çadır ekibi olarak 4 tane kullanılmamış koli bandı getirdik ve 3 tanesini bitirdik herkesin en az bir adet getirmesi gerektiğini düşünüyorum.

Eğitmenlerimize, üyelere ve gelişime bize bu eğitimi gönüllü bir şekilde verdiği için teşekkür ederim.

ULUDAĞ 3. KIŞ TEMEL EĞİTİM FAALİYETİ 2024

Tarih: 09.03.2024 – 10.03.2024

Yer: Keşiştepe Uludağ Milli Parkı/Bursa

Ekip: 11 Başlangıç Üyesi, Gelişim ve Eğitmenler

Çadır Grubu: Furkan Erdem, Kerem Cincile, Bilge Orhan, Ayça Sayın

Yazan: Ayça Sayın

Çadır grupları belli olduktan sonra WhatsApp grubu kuruldu. Geçmiş faaliyet raporlarını okuyup bir liste çıkardıktan sonra yemek planı yaptık.

Malzeme listesi:

Kar kazıkları,kartuş,hazır bulgur pilavı ve kavurma, atıştırmalık,çay/kahve,tencere,ocak,1.5 L su, termosta sıcak su, güneş kremi, zirve çantası, uyku tulumu, çadır, mat, kask, yedek kıyafet, çöp poşeti, koli bandı,  çakmak

08 Mart Cuma

Çadırı Davutpaşa Kampüsünde çantalara paylaştırıp (iç tente, dış tente, poller) 22.00 civarında yola çıktık.

09 Mart Cumartesi

Yolculuk boyunca uyumaya çalıştım.Sonlara doğru derin uykuya dalmışken 03.29’da Oteller bölgesine vardık.Hava birkaç derece ve rüzgarsızdı.Kulüpten kazmalarımızı ve çadırımıza zimmetlenen malzemeleri aldık. Hazırlıkların bitirilip yürüyüşe başlanması için 20 dakika süre verildi.Polar katmanımı çıkarıp hafif üşüyerek yürüyüşe başladım. Kendini yavaş hissedenler sıranın önüne geçti ve saat 03.56’da gece yürüyüşüne başladık. 05.02’de 5 dakikalık bir mola verdik(2dk uzatıldı). Yürüyüşe devam ettik hava güzeldi ve sorunsuz geçti.06.22’de 8 dakikalık bir mola daha verdik ve kısa bir yürüşten sonra alana vardık. Hemen tuvalet ve temiz kar alanları belirlendi ve 07.50’de kar duvarına başladık. Ekip olarak güzel çalışıldı ve kürekleri sırayla kullanarak iş bölümü yaptık. Bu sırada bazı arkadaşlarımız sıcak su ısıttı. Fakat kar duvarı için belirlediğimiz alan çok küçüktü ve devamlı duvarı yıkıp genişletmemiz gerekti. En son üç çadırın sığabileceği bir alan oluştuğunda durduk ama yine de alan yeterli olmadı. Çadırları tam gerdiremedik ve faaliyet boyunca hızlı hareket etmekte zorlandık. Grid düzende çadırlarımızı kurup onay aldıktan sonra 09.24’te bir saat mola verildi. Su ısıttık ve dinlenmeye çalıştık. Saat 10.31’de daha sonrasında kar mağarası yapmak için kar yığmaya geçtik.

Üç gruba bölündük. Burası ısınmak için çok iyi bir fırsattı ve yine dönüşümlü olarak küreklerle 11.08’e kadar çalıştık. Bu sırada kamp alanında başka bir etkinlik daha olduğu için bir sürü insan gelmeye başladı ve yerleşti. Bu, belirlediğimiz alanların bozulmasına sebep oldu özellikle tuvalet alanının bozulması bizi psikolojik olarak çok zorladı. Fakat her türlü duruma hazırlıklı olmak açısından tecrübe olmuş oldu. 11.15’te kazma düşüşüne hazırlanmamız için 40 dakikalık bir mola verildi. Bu mola yemek yemek ve dinlenmek için değil hazırlanmak için değerlendirilmeli. Hemen poşetlenmeye başlayan çadır grupları süre konusunda sıkıntı yaşamadı. Çöp poşeti ve koli bandı da bol bol getirmek lazım çok çabuk bitiyor. Bu sırada gelişim mat ile bize pist açmıştı, biraz ilerideki eğitim alanına giderek kazma düşüşe başladık. Eğitmen Yiğit tek tek bütün düşüş pozisyonlarını gösterdi (Yüzüstü baş yukarı, sırtüstü baş yukarı, yüzüstü baş aşağı, sırtüstü baş aşağı). Daha sonra gruplara bölünüp hepsini denedik. İkinci kış kampına katılmış olanlar eksik oldukları yerleri pekiştirmeye çalıştı. Kar kazma düşüş için oldukça uygundu bu yüzden doğru yapıldığında vücut ana pozisyona(yüzüstü baş yukarı) doğal bir şekilde gelebiliyordu.

Benim eksiğim kazmayı güçlü saplayıp üzerine binememekti, buna çalıştım. 14.28’de eğitim bitti ve emniyet malzemeleri eğitimine hazır olmak üzere 1 saat mola verildi. Genel olarak faaliyet boyunca sürelere uyamadık bu yüzden bunun üstünde durmakta ve süreleri ciddiye almakta fayda var. Molalarda bir sonraki eğitim için hazırlanıp eğer vakit kalırsa dinlenmeye geçmek lazım, eğitim görmek için orada olduğumuz unutulmamalı. Poşetleri çıkardıktan sonra zirve çantalarını hazırladık(emniyet malzemeleri, ilk yardım çantası, perlon çantası, sedye malzemeleri, atıştırmalık, termos, kazma ve kürek).15.3’da emniyet aletleri eğitimine başladık. Eğitmen Görkem T profil, deadman, tek kazma, ve çift kazma ile nasıl emniyet alınacağını hangi durumda kullanıcaklarını ve önemli noktalarını da anlatarak gösterdi. Kar babası,çığ testi yapımı ve çığ sondası kullanımını da öğrendik ve sonrasında hepsini kendimiz de yapmayı denedik. En son tane kar babası yaptık ve hepimiz asıldık. Oldukça sağlam olduğunu görmüş olduk.

18.10’da eğitim bitti ve saat 20.00’a kadar mola verildi. Biz bu molada yemek yedik. Furkan bacağından rahatsızlandığı için eğitime katılmadı. 20.13’te geç kalarak kar mağarasına başladık. Sabah yığdığımız karlarda çalıştık. Bu eğitimde midem bulanıyordu ve başım dönüyordu ama yine de katılmak istediğim için mağaranın içinde çalışmak yerine çıkan karları uzaklaştırdım. Hem üşüşmemiş hem de yardımcı olmuş olduğum için iyi oldu. Daha sonra eğitmenlerin değindiği eksiklikleri olsa da (içerinin tam oval olmaması ve kapının ağzının açık olması) üç kişinin sığabileceği güzel bir mağara oldu. Kerem kalmak istese de eğitmenler uygun olmadığına karar verdiler. Saat 22.40’da sabah 05.00’te zirve simülasyonuna hazır olmak üzere mutlak sessizlik ilan edilidi ve çadırlara döndük. Kamp alanında yalnız olmadığımız için mutlak sessizliğin önemi ekstra vurgulandı. Çadıra dönüp yatmadan önce su ısıtmak istedik ve talihsiz bir şekilde çadıra su döktük. Keremin uyku tulumu ve Bilge’nin matı ıslandı. Uyku tulumunun yarısını poşetleyip bağlayarak suyun ilerlemesini önlemeye çalıştık. Gece hava soğuktu ve çadırları iyi gerdiremediğimiz için üstümüze su damladı. Kar duvarının küçük yapmanın sonucunu görmüş olduk. Birkaç saat uyuyabildik.

10 Mart Cumartesi

Saat 04.00 civarı uyandık. Normalde zirve simülasyonundan önce sucuklu yumurta ile kahvaltı planlamıştık ama yapamadık. 05.13’te yine geç kalarak sıraya geçtik. Gece yürümek keyifli olsa da biraz dik bir yamaçtan çıkarken çok vakit kaybettik. Ayakkabısı sürekli kayan ve devam edemeyen arkadaşlarımız vardı. Bu noktada biraz bekledikten sonra kazmayla ayak izi açmamız söylendi. Öne geçerek basamaklar oluşturduk ve devam edebildik. Kazmayla yürümeyi öğrenmek için iyi oldu. Devam ettikten sonra zirveye az kalmışken durmak zorunda kaldık.İlerideki kar buzluydu ve tehlikeli olacağı gerekçesiyle kramponumuz olmadığı için zirveyi iptal ettik. Bulunduğumuz yerde gün doğumunu görebilmek için 20 dakika mola verdik ve bir şeyler içtik. Bu manzarayı güzel bir anı olarak kafama kazıdım ve dönüşe geçtik.

07.28’de kamp alanındaydık ve kazma düşüş eğitimi için 50 dakika mola verildi. Poşetlenip eğitime geçtik, birkaç arkadaşımız çeşitli sebeplerden ötürü katılamadı. Son kış faaliyeti olduğu için tekrar pratik etme şansımızın olması iyi oldu. Ben omzum acıdığı için istediğim kadar verimli geçiremesem de elimden geldiğince kaymaya çalıştım. 10.50’de eğitim bitti ve emniyet malzemeleri eğitimi için 20 dakika mola verildi.Bu sefer kendini daha iyi hisseden arkadaşlarımız da katıldı. 11.10’da bu sefer bireysel olarak bütün emniyet aletlerini uygulamaya başladık.Kendi aldığım emniyetleri iple kontrol edip sağlam olduklarını görmek çok iyi hissettirdi. Tekrar kar babası yaptık ama bu sefer şekli çok da iyi değildi(at nalı). Yine de büyük olduğu için sağlam bir yapıydı. Sonra çığ sondası ile gelişimin sakladığı çantayı aradık.Biraz uzun sürse de bulundu.

En son çığ testini denedik. 30×30 bir kar bloğu kazıp önce bilekle sonra dirsekle sonra da tüm kol ile onar kez vurup çığ riskini görmüş olduk. Katmanları görebilsek de hemen ayrılmadı, risk azdı. Eğitim bittikten sonra 11.20’de kar mağaralarını kontrole gittik. Küçük olmaları, kapıların rüzgar geçireceği gibi eksikler söylendi. 12.30’da bütün kamp yüküyle tek sıra olmak için 45 dk verildi.13.19’da sıraya geçtik. Faaliyet boyunca sürelere uymamamızın yaptırımı olarak 15 dakikada çadırları kurup tulumlara girmemiz istendi. Bunu başardık ama 8 dakikada tüm kamp yüküyle tek sıra olmamız istendiğinde yapamadık. Bu sefer 8 dakikada sadece çadırları sabitlememiz istendi fakat düzgün yapamadık.Bu şekilde devam edemeyeceği için son verildi ve 5 dakikada tüm kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Mıntıka temizliği ve fotoğraf çekimi sonrası 14.21’de yola çıktık. Dönüş yolu kolaydı çünkü hava güneşli ve sıcaktı. Katmanlarımızı çıkararak yürüyüş yaptık. 15.40’ta oteller bölgesine vardık ve bize zimmetlenen malzemeleri teslim edip faaliyet toplantısı yaptık. Ekip içinde iş bölümümüz övülse de süreleri ciddiye almadığımız için uyarı aldık. Dönüşte Köfteci Yusuf’a uğrayıp 22.00’a doğru Davutpaşa’ya vardık.

Notlar

-Güneş kremi sürmeyi unutmayın.

-Tuluma girerken kıyafetleri değiştirmek iyi olabilir ve donunca giymesi çok zor olduğu için yedek eldiven getirebilirsiniz. Ayrıca eldivenleri, ayakkabıları hatta hiçbir şeyi dışarda bırakmamak lazım.

-Gelirken sıcak su dolu bir termos getirebilirsiniz.

-Donmayacak atıştırmalıkla getirin(kuru yemiş, kraker vb.)

-Bol bol çöp poşeti ve en az 2 tane koli bandı getirin

-Kazmaları dik bir şekilde kara saplayın, yan koymayın. Hangi eşyaların zimmetlendiğini iyi bilin ve sahip çıkın.

-Kulüpten kask alırken iyi deneyin neredeyse hiç çıkarmayacaksınız ve düşüş sırasında kafanızdan çıkmasın

-Sıcak sıvı almadan yatmayın, gerekirse daha az uyuyun ama sıcak öğün ve sıvıyı ihmal etmeyin.

-Kullandığınız malzemeleri karın üstünde bırakmayın, mata koyun.

-Psikolojik olarak hazırlıklı gelin çünkü uykusuz, aç ve yorgun olacaksınız. Eğitim için orada olduğunuzu unutmayın ve kendi gelişiminiz için katılım sağlamaya gayret edin.

Çadır arkadaşlarıma, notları için Halit’e ve faaliyet için Ytüdak ailesine teşekkürler…