Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti Kasım 2023

Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti Kasım 2023

Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti

Tarih: 15.11.2023 – 19.11.2023

Yer: Sivridağ,Antalya

Ekip: 4 gelişim, üye ve eğitmenler

Hava durumu: 16-17 Kasım güneşli, 18 Kasım öğleden sonra hafif yağmurlu, 19 Kasım rüzgarlı ev güneşli

Kullanılan malzemeler: Kemer, kask, reverso, 3 set takoz , 3 set cam(49 adet), ekspresler(39 adet), çekiç, nutkey(8 adet), kilitli karabinalar, sikkeler ( kullanmadık) , 60-120cm perlonlar, 4 kordolet(3 tane 3m, 3 tane 6m), bırakma perlonları, 6 yarım ip (60 metre), 2 top-rope ip, ilk yardım çantası, bivak, kişisel malzemeler.

Yazan: Merve Kaya – Gelişim

15 Kasım Çarşamba

Gelişim grubu olarak çadır gruplarımızı oluşturduk ve yemek listemizi çıkarttık. Yemek listemize göre alışverişimizi yaptık. Uçakla gideceğimiz için kartuş vb şeyleri havalimanında alacaktık. Bagaj sınırımızı göz önüne alarak olabildiği kadar hafif şekilde alışveriş yaptık, alınacak malzemelerin bir kısmını da Antalyadan havalimanında kartuşlarla birlikte teslim alacaktık. Tırmanışta kullanılacak teknik ve kişisel malzemeleri organize ettik. Faaliyet toplantısını online yapmıştık, aynı zamanda gelişim grubu olarak hafta içi bir araya geldiğimizde faaliyet hakkında tekrar konuştuk. Özellikle Kalebodur sektör hakkında araştırma yaptık, hangi rotaları deneyeceğimize karar verdik. Perşembe akşamı Sabiha Gökçen Havalimanı’nda buluştuk çantaları düzenledik ve 23:50 uçağı ile Antalya’ya gittik.

16 Kasım Perşembe

Gece 01:15 gibi Antalya Havaalanında olmuştuk, burada kartuş ve kırılacak yiyeceklerimizi de kardeşimden alıp çantalarımıza yerleştirdik. Otobüs saat 03:00 gibi gelecekti, bu sebeple biraz dinlenmeye koyulduk. Otobüs saat 03:30 da geldi ve Sivridağ’a doğru yola çıktık. Yolda bir noktada Tarık’ı da aldık ve devam ettik. Saat 5 de ineceğimiz yere vardık ve burada 5ltlik şişelerimizi doldurduk ve yarım saatlik yürüyüşün sonunda kamp alanımıza geldik. Çadırları kurup sabah 11 de hazır olmak üzere uykuya geçtik.

Sabah 09:00 a alarm kurmuştuk, kalkıp kahvaltımızı yaptık. Eğitime götüreceğimiz malzemeleri çantalarımıza yerleştirdik. Saat 11:00 da Kalebodur sektöre gitmek üzere yola çıktık ve yaklaşık 15 dakika yürüyüşün ardından rota dibine varmıştık. Burada öncelikle bizden rota dibinde bir istasyon kurmamız istendi ardından yaklaşık bir buçuk saat sürecek şekilde Tarık geleneksel tırmanış, istasyon kurma, malzeme atma, emniyet alma ve ip yönetimi gibi konularda kapsamlı bir anlatım yaptı ardından Halit emniyetini alırken tırmanışa başladı. Biz de sektörün sağından Tarık’ın rota sonunda istasyon kuracağı alanı görebileceğimiz bir yere çıktık. Burada da istasyon kurma ve artçıyı yanına almayı detaylı ve uygulamalı bir şekilde gösterdi. Devamında da ikişerli gruplar olarak sektör üzerindeki rotalardan hem lider hem de artçı olarak tırmanış yapacaktık. İlk gün olduğu için top-rope emniyetimiz de vardı. Ayşenur ile ben, Tuğba ile de Berke bugün için partner olmuştuk. Biz ‘Yasin’ isimli rotayı çıkacaktık, diğer ekip de ‘Deniz’ isimli rotayı çıkacaklardı. İlk çıkışımızda lider ben olmuştum, Ayşenur ile hazırlandık ve top-rope emniyet ile birlikte tırmanışa başladım. Olabildiğince malzeme denemek istediğimden kullanmak istediğim tüm noktalara malzeme attım ve 40. metrede istasyon kurdum. Kendi istasyonumun back-up ını eğitmenlerin kurduğu istasyona ekspres ile bağladım. Ardından artçımı yanıma almak için reverso ile sistemi hazırladım, ip yönetiminde baya bir zorlanarak artçımı yanıma aldım. Burada istasyonumdan iniş yaptık ve sırada Ayşenur lider çıkacaktı. Artçı olarak Ayşenura ip verirken olabildiğince lazım olan ipi verip ip dengesini sağlamaya çalıştım, ardından Ayşenur istasyonu kurdu ve malzemeleri toplayarak yanına çıktım. Hava kararmıştı ve tekrar aynı şekilde inişi gerçekleştirdik. Diğer ekibi beklerken üzerimizden çıkardığımız malzemeleri saydık, bir şeyler atıştırdık. Diğer ekibin de tamamlamasıyla birlikte rota dibinde malzemelerimizi sayıp kamp alanına dönüşe geçtik. Ayşenur, Halit ve ben malzemeleri sayarken Tuğba ve Berke de akşam yemeğini hazırladı. Hep birlikte yemek yedikten sonra sohbet edip ilk günün kritiğini yaptık. Yatmadan önce Tarık’ın bizden istediği setleri hazırladık ve 01:00 gibi uyumaya geçtik. Ertesi gün 3 ip boylu rotaya gireceğimiz için inanılmaz heyecanlıydık.

• Yasin Rotası: 45 mt./ V, 5a/ R2/ Çatlak – Slab yüzey

17 Kasım Cuma

Yine aynı şekilde sabah 05:00 gibi uyanıp kahvaltımızı hazırladık, Tarık’ın istediği iki seti hazırlayıp çantalara yerleştirdik. Setleri kontrol edip yerleştirirken beş dakika kadar geç kaldık, ikaz edildik. Bugün patikadan 10 dakika uzaklıktaki Klasik sektöre gidecektik. Giderken sektörü bizim bulmamız istendi, çok belirgin olduğu için Sinema Perdesi sektörüne göre yol aldık. Yiğit’in de yardımlarıyla sektörü bulduk. İki gruba bölündük: Şükrü, Berke ve Ayşenur bir ekip olmuştu Tarık, Tuğba ve ben de diğer ekip olmuştuk. Biz “Peynir Dilimi” rotasını çıkarken, diğer ekip de Solo rotasını çıkacaklardı. Rota dibinde hazırlıklara başladık, ilk ip boyunu Tuğba, ikinci ip boyunu ben ve son ip boyunu da Tarık çıkacaktı. Diğer ekibe göre yaklaşık bir saat gecikme ile tırmanışa başladık, ilk ip boyunu Tuğba tamamladı ve önce Tarık Tuğba’nın yanına çıkıp ara istasyonu kontrol etti, devamında da ben ara istasyona çıktım. Ardından ikinci ip boyu için malzemeleri kemerime aldım, tırmanışa geçtim. Bu sefer düne göre amacım daha fazla malzeme atmayı tecrübe etmek değil de malzemelerimi gerektiği durumda kullanmak oldu. İp yönetimimi çok iyi yapamadığım için son 5-10 metre benim için çok yorucuydu, ipin tüm ağırlığını ve sürtünmesini taşıyordum. Ara istasyon kuracağım noktaya geldiğimde önceki güne göre çok daha hızlıydım. Güzel bir baba oluşturup iki camle de birlikte üç noktalı istasyonumu kurmuştum. Önce Tarık’ı yanıma aldım, Tarık’ın kontrolünün ardından Tuğba’yı da yanıma aldım. Bu sırada diğer ekip inişi tamamlamış ve su doldurmaya gitmişlerdi. Biz de hava çok kararmadan inişe geçtik. Bu sırada Tarık su alıp dönen Ayşenur ve Berke’yi Kalebodur sektöre çağırdı biz de yine aynı şekilde sektörün sağından yukarı çıktık. Biz orada beklerken eğitmenler de Kalebodur sektörde sabit hat hazırlıyorlardı. Ardından bizi sırayla çağırdılar, önce Berke ve ben gittik. Burada hazırladıkları sabit hatlara girip inişe geçtik ve onların durmamızı istedikleri bir noktada durduk ve burada bir emniyet aleti atmamızı istediler. Çok slap bir yüzeyde durduğum için ancak mikro takoz atabildim. Hepimiz iki farklı ipte olmak üzere kendi malzemelerimize yükümüzü vererek duvarda kaldık. Yaklaşık 45 dakika boyunca 30-40 mt yükseklikte malzemelerimizde bekledikten sonra eğitmenlerin gelmesiyle inişe geçtik. Kamp alanına dönüp malzeme sayımı ve yemek işlerini hallettik.

• Peynir Dilimi Rotası: 150 mt./ V-, 5-/ R1/ Çatlak – Slab yüzey

18 Kasım Cumartesi

Sabah 05:00 gibi uyanıp hızlıca kahvaltımızı yaptık, cam-takoz setlerimizi de ayarladıktan sonra Edelweiss e 10 dakikalık bir yürüyüşle ulaştık. Bugün yapacağımız eğitimde tek ip boylu rotaları iki ip boyu şeklinde giderek lider ve artçı pratiği yapmaktı. Bugün önce Ayşenur ile ben, Berke ile de Tuğba partnerdi. Ayşenur ile Taş Ocağı isimli rota için hazırlandık. İlk 30 metre kadar ben lider çıkmıştım, ardından Ayşenur’u yanıma aldım. Klasik sektöre göre çok daha fazla çürük vardı ve tırmanırken çok dikkatli olmak gerekiyordu. Duvarın son kısmını da Ayşenur tamamladı ve ağaçtan emniyet alarak inişe geçtik. Bu sefer Tarık’ın dün gösterdiği gibi ipin bir tanesini aşağı atmıştık, diğerini de inişi yaptıkça omzumdan salıyordum. Çok fazla girişli çıkışlı rotalarda bu yöntem benim için çok daha rahat oldu. Aşağı inince malzemeleri tekrar düzenleyip bu sefer rota ve partnerliği değiştirdik. Berke ile ben ‘Paşa Paşa’ rotasına girdik. İlk ip boyunu ben lider çıkıyordum ( aslında rota tek ip boyu, fakat çok ip boylu rota deneyimi elde etmek için ikiye bölmüş bir şekilde tamamlıyorduk), rotada çok güzel malzeme alacak yerler vardı, güzel iki kum saatinden emniyet alarak 35 metrede bir istasyon kurdum. İp yönetimim önceki günlere göre çok daha iyi olduğu için ipi çekmem hiç zorlamamıştı. İkinci ip boyunda Berke çıktı ve güzel bir baba ve iki camle istasyon kurmuştu. Sektörün en solundaki büyük ağaçtan inişlerimizi tamamladık. Yemeğimizi hazırladık ve malzemelerimizi saydık. Bu sefer yatmadan önce tüm setlerimizi hazırlayıp çantalara yerleştirmiştik. Tarık ve Şükrü bu akşam dönüyorlardı, onlarla sohbet edip günü kapattık.

• Taş Ocağı Rotası: 50 mt./ IV, 4/ R1/ Slab – Çatlak
  • Paşa Paşa Rotası: 50 mt./ IV+, 4+/ R1/ Çatlak/Kaya biraz çürük
Berke iniş yaparken
Berke ip inişi yaparken

19 Kasım Pazar

Setlerimiz düzenli olduğu için sabah 06:00 da kalkıp kahvaltılarımızı birlikte hazırladık. Kahvaltıdan sonra Edelweiss’e doğru yola koyulduk. Bugün kulübün üyelerinden Ali Ağçal bize katılmıştı. İlk çıkacağımız rotada Halit ile ben, Ali ve Berke ve Tuğba ile Ayşenur partner olmuştuk. Bu sefer önceki gün çıkmadığım rotalardan “Kadeh” rotasını çıkıyorduk. İlk ip boyunu ben lider çıkmıştım, ardından Halit’i yanıma aldım. Sonra Halit lider olarak devam etti. Rota dünkü denediğim rotalara göre bir tık daha sağlamdı fakat rotaya aşağıdayken iyice bakmasaydım fazla sağa gidebilirdim. Çok hızlı tamamlanan bir rota oldu ve yine aynı şekilde en soldaki ağaçtan backuplu şekilde iniş yaptık. Sonrasında ikinci tırmanacağım “Babam” isimli rotada Yiğit ile partner olmuştum. Bu sefer ilk ip boyunu Yiğit gitti, artçı olarak yanına çıktıktan sonra lider tırmanırken olabildiği kadar doğal emniyet noktası kullanmaya çalıştım ve yukarıda bir babadan ile 2 ve 3 numaralı camlerle üç noktalı istasyon kurup Yiğit’i yanıma aldım. Yukarıda önce biraz manzarayı izledik, sonra ağaçta Ali ve Berke iniş yaptıktan sonra inişe geçtik. Berke ve Ali de aşağıda olduğu için iki ekibin malzemelerini saydık ve kamp alanına döndük. Ayşenur ve Tuğba gelene kadar çadırı hızlıca topladık ve çantaları hazırlamaya başladık. Ayşenur ve Tuğba’nın da gelmesiyle malzemeleri toplu sayıp çantalara yerleştirdik. Hızlı bir mıntıka temizliği yapıp otobüsten indiğimiz yola doğru patikadan ilerledik. Hatıra fotoğrafını çektikten sonra araçla otogara gittik. Otogarda bir alana malzemelerimizi bırakıp bir saate gelecek şekilde emanete bıraktık. Yemeğimizi yedikten sonra ben malzemelerin başında durmak için otogara geçtim, ekip arkadaşlarım da Halit’in iletişime geçerek ekibi Yılmaz Sevgül ile bir araya getirdi. Hoş sohbetlerini ve imzalı kitaplarını alan arkadaşlarımın da gelmesiyle 20:00 daki otobüsle dönüşe geçtik.

• Kadeh Rotası: 45 mt./ IV, 4/ R1/ Slab – Çatlak
  • Babam Rotası: 50 mt./ IV+, 4/ R1/ Çatlak

Notlar:

• Reversomu şehirde unuttuğum için Tarık ve Yiğit’in reversosunu kullanmak durumunda kaldık. İlk geleneksel faaliyetimiz olacağı için malzemelerimizi şehirde tekrar tekrar kontrol etmeliyiz.
  • Uçakla gidildiği durumda çanta ağırlıkları ona göre planlanmalı, ekstra ücret ödedik.
  • Rota dibine gitmeden önce hatta mümkünse şehirdeyken rotalara mutlaka çalışılmalı, biz bunun faydasını gördük.
  • Ekipteki herkeste malzeme listesinin kağıda yazılmış hali olsun, bazı durumlarda ekipler farklı zamanlarda rotadan iniyor. Telefonun şarjının bitme ihtimaline karşı kağıt üzerinde de herkeste malzeme listesinin olması işleri çok hızlandırır.

Eğitimde bizimle bilgilerini paylaşan Ytüdak ailesine sonsuz teşekkürlerimle..

Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti

Tarih: 15.11.2023-19.11.2023

Yer: Sivridağ,Antalya
Ekip: 4 gelişim, üye ve eğitmenler

Malzemeler:3 set geleneksel malzeme(cam,nut,dyneema,perlon,yarım ipler(6 adet),2 adet top-rope ipi,nutkey,sikke,çekiç,ekspress,perlon çantası),bireysel malzemer(emniyet kemeri,reverso,kask,kilitli karabinalar,yardımcı ipler),ilk yardım ve atel çantası,bivak

Hava durumu:16-17 Kasım güneşli,18 Kasım hafif yağmurlu,19 Kasım rüzgarlı,güneşli

Yazan:Berke Oran(gelişim)

Faaliyet öncesi

Faaliyet tarihimiz belli olduktan sonra, faaliyet sorumlusu olduğum için ulaşım konusunda bilet araştırmaları yapıp en uygun yolları araştırdım.Uygun uçak bileti bulup 15 Kasım Çarşamba akşamına rezervasyonumuzu yaptırdık.Gelişimden Ege, faaliyete katılamayacağı için çadırları bölme gereği duymayıp 4 kişi olarak çadır organizasyonumuzu yapmıştık.Malzeme olarak eğitmenlerle yapılan toplantı sonucu 4 set geleneksel malzeme ve 2 adet top-rope ipi alınmasına karar verilmişti,malzemeleri de faaliyetden bir gün önce ayarladıktan sonra, çarşamba akşamı Sabiha Gökçen’e geçip 23.55 uçağı ile Antalya’ya hareket ettik.Uçaktan indikten sonra gece 03.00’de gelen ara ulaşım aracımız ile Sivridağ’a geçtik. 04.30 civarı araçtan inip, şehirden getirdiğimiz şişelerimizi yolda bulunan çeşmeden doldurduk ve 20 dakikalık patika yürüyüşü yaparak kamp atacağımız alana vardık.

16.11.2023 Perşembe

Sabah 09.00 gibi uyanıp hızlıca kahvaltılarımızı yapıp geleneksel setlerimizi ayarladık.Bugün ilk geleneksel tırmanışlarımızı yapacağımız için ekip olarak oldukça heyecanlıydık.Eğitmen ve üyelerin de hazır olması ile beraber saat 11.00 de ilk eğitimimizi alacağımız Kalebodur Sektöre hareket ettik.Eğitmenlerden Tarık burda bizden bir istasyon kurmamızı isteyip,biz kurduktan sonra kontrol etti.Geleneksel setleri de matın üzerine serdikten sonra Geleneksel tırmanışa dair 1 saat kadar süren teorik eğitim verdi.Eğitim bittikten sonra iki gruba ayrılıp,daha önceden Tarık ve Şükrü’nün açtığı istasyonlara top-rope bağlanarak ilk geleneksel simülasyonlarımızı tamamladık.Ben ilk gün Tuğba ile birer kez lider ve artçı olacak şekilde “Deniz” isimli rotaya girdik.(Deniz Rotası : 40 mt. / IV,4/ R1/ Çatlak / Sağlam kaya .)Merve ve Ayşenur ise “Yasin” isimli rotaya lider simülasyonu şeklinde girdiler.(Yasin Rotası : 45 mt./ V, 5a/ R2/ Çatlak – Slab yüzey)Akşam hava kararması ile beraber saat 18.30 gibi eğitimi bitirerek kamp alanımıza indik,güzelce yemeğimizi yedikten sonra malzemelerimizi sayıp erkenden uyuduk.

17.11.203 Cuma

Cuma sabahı 05.00’de uyanıp kahvaltılarımızı yapıp hızlıca geleneksel set ayarlamaya başladık.Kahvaltı planımızı güzel yapamadığımız için karnımız fazla doymamıştı ama bugün ilk çok ip boylu rotalarımıza gireceğimiz için yemeği fazla düşünmüyorduk.Tüm set ayarlamaları giyinip kuşanmada zaman yönetimini çok iyi yapamadığımız için sıraya 6-7 dakika kadar geç girdik ve bu sebeple ikaz edildik.Bugün klasik sektöre gidecektik,Ekipler Şükrü,Ayşenur,Berke ve Merve, Tuğba ,Tarık şeklinde iki grup olduk.Ayşenur,ben ve Şükrü “Solo” isimli rotaya girecektik.Rotaya yaklaşım sırasında, heyecandan elim ayağıma dolaştığı için katalarımdan bir tanesini elimden düşürdüm… Sol ayağımda botlarım ile tırmanacaktım.Yaklaşımı bitirdikten sonra ilk ip boyunu Şükrü girip ilk istasyonu kurdu,ilk artçı olarak Ayşenur gitti, hemen ardından ben gittim ve ilk ip boyunu bitirmiş oldum.Şükrü,Ayşenur ve bana ikinci ip boyu için hanginiz lider gitmek ister diye sordu.Ayşenur ile karşılıklı bakışmamızdan sonra çekine çekine öne atlayıp ben giderim dedim ve ilk lider deneyimime başladım,çok fazla ara emniyet aleti attığım için çok az ekspresim kaldı bu sebeple Şükrü’ye bilgi verip rotada gördüğüm kum saatine takılı olan perlondan bir backup nokta daha alarak istasyonumu kurdum. Sırasıyla Şükrü ve Ayşenur’u yanıma aldım.Şimdi yükselme sırası Ayşenur’daydı,istasyon kurma hedefi olarak solda bulunan ağacı hedef belirlemiştik, fakat yüzey slab olduğu için Ayşenur sağ tarafta bulunan görece daha kolay çatlaklar bulunan ağaca giderek istasyonu kurdu.Sırasıyla Şükrü ve beni yanına alarak 3.ip boyunu sonlandırdı.Rota guide üzerinden baktığımızda 3 ip boyu gözüküyordu bu sebeple rotayı bitirdiğimiz için mutluyduk .Tarık bizi gördükten sonra yanlış yere gittiğimizi,orasının farklı bir rotanın 2.ip boyu sonu olduğunu ,bizim sola doğru bir ip boyu daha gitmemiz gerektiğini söyledi.Sola doğru zor bir geçiş olduğu için Ayşenur ile birbirimize bakıp daha bitmedi mi dercesine endişeli bir bakış attık.Şükrü endişelerimizi anlayacak ki 4.ip boyuna lider girip hızlıca istasyonu kurdu.Sırasıyla beni ve Ayşenur’u yanına aldı.Rota bitmişti fakat Ayşenur ve ben nasıl başardık hissimizi üzerimizden atamamıştık.2 ip boyu İp inişi yaparak faaliyetimizi sonlandırdık,kamp alanına giderek Ayşenur ile uzun uzun uzandık.Merve ve Tuğba rotaya biraz geç girdiği için henüz bitirememişlerdi biz de bu boşluğu değerlendirerek yola inip tüm pet şişelerini doldurup kamp alanına geri döndük.

Artık gün bitmişti diye düşünürken Tarık rotanın dibinden kamp alanına doğru tırmanışa hazır halde Kalebodur söktere gelin diye bağırdı.Ayşenur ile hızlı bir şekilde hazırlanıp Kalebodur sektöre gittik.Merve Ve Tuğba’da tırmanışını bitirmişti ve karşılıklı duygu paylaşımlarıyla eğitmenlerin sabit hat açmalarını bekledik.Sabit hat açılması ile beraber ipe girip kendi attığımız malzemelere oturduk ,o sırada eğitmenler gözden kayboldu tamamen karanlık ve sessiz bi ortamda kalmış vaziyetteydik. Ortalama 35-40 metrelerde birbirimizle pek konforlu olmayan bir ortamda güzel güzel sohbet ettik.Yaklaşık 40 dakika sonra eğitmenlerin gelmesi ile beraber ,ip inişimizi yaparak günü tamamladık.

18.11.203 Cumartesi

Cumartesi sabah 05.00 gibi uyanıp hızlıca kahvaltılarımızı yaptık.Set ayarlamalarımızı da ayarladıktan sonra bu sefer geç kalmadan sıraya girmiştik.Bugünkü sektör durağımız Edelweiss idi kısa bir yürüyüşün ardından sektöre ulaştık ve hızlıca kuşandık.Bugünkü plan tek ip boylu rotaları, çok ip boylu duvar rotalarına alışmak için rotaları ikiye bölüp bir lider bir artçı şeklinde gitmekti. Eğitmenler Bugün önce Tuğba ile benim partner olmama karar vermişti ,hızlıca birlikte guide’ı inceleyip “Babam”isimli rotaya benim lider gireceğim şekilde organize olduk.İlk metrelerde biraz gerilsem de ara emniyetlerin bolluğundan dolayı istasyona kadar tırmandım. Sete benzeyen ufak bir çıkıntıda askı istasyonumu kurup Tuğba’yı yanıma aldım,birlikte biraz sohbet edip soluklandık. Aramızda malzeme alışverişlerini tamamladıktan sonra bu sefer Tuğba lider girdi,ben istasyonu beklediğimden daha yukarıda kurduğum için Tuğba’ya pek alan kalmamıştı,yaklaşık 10 metre kadar tırmandıktan sonra rotayı bitirdi. Ağaçta sağlam bir istasyon kurup beni yanına aldı burda da biraz manzarayı izledikten sonra ağaçta bulunan eski perlonlara bir back-up perlon bağlayıp ben daha ağır olduğum için önce ben, sonra Tuğba indi ve ilk eğitmensiz rotalarımızı tamamladık. Bu sefer partnerim Merve idi guide’yi elimize alıp bir süre yaşadığımız kararsızlıkların ardından ikinci olarak “Paşa Paşa” rotasına girmeye karar verdik.Bu sefer ilk lider Merve’ydi.Merve, yavaş ve emin adımlarla gidip istasyonunu kurdu ve beni yanına aldı.Yine istasyonda biraz dinlenip su içtikten sonra bu sefer ben lider girdim.Orta boy ağırlıklı cam ve kum saatlerinden ara emniyetler alarak rotayı tamamladım, güzel bir kaya babasına 3 numara cam ile destekleyip istasyonumu kurup Merve’yi yanıma aldım.Yine aynı ağaçtan ip inişlerimizi gerçekleştirerek 2.rotayı da tamamlamış olduk.Ayşenur ve Tuğba’da rotalarını tamamladıktan sonra bugünkü eğitimin bitmesine karar verildi.Setlerimizi toparlayıp yağmurun da hafiften başlaması ile ekipmanlarımızı kamp alanında saymaya karar verip hızlıca kamp alanına gittik.Ayşenur ve Tuğba setleri sayarken ben ve Merve yemekleri hazırladık.Tarık ve Şükrü’nün uçağı olduğu için yemeklerini yiyip bizimle vedalaşarak ayrıldılar.Bugün eğitim diğer günlere nazaran erken bittiği için bol bol sohbet edip, deneyimlerimizi birbirimize aktarma fırsatı yakalamıştık. Herkes 1.5 yıllık emeğin burada pratiğe dökülmesinden dolayı çok mutlu ve şaşkın olduğunu birbiriyle paylaşıyordu.Yatmadan önce ,sabah biraz daha fazla uyuyabilmek için, setlerimizi de ayarlayıp o şekilde çadırlara çekildik.

19.11.2023 Pazar

Sabah setlerimiz ayarlı olduğu için 06.00 gibi uyanıp kahvaltılarımızı birlikte hazırladık.Hep beraber kahvaltılarımızı yaptıktan sonra,diğer üyelerinin de kahvaltılarını bitirmesi ile yeniden Edelweiss sektöre doğru yola koyulduk.Yolda ufak bir kaybolmanın ardından,kulübün eski üyelerinden ve eğitmenlerinden Ali Ağcal güzel bir sürpriz yapıp ormanın içinde karşımıza çıkıyordu.Kısa bir kucaklaşmanın ardından sektörün yolunu bulup rotanın dibine geçtik. Ali’yi burada gördüğüm için bir daha böyle bir fırsatın gelmeyeceğini düşünerek partner olmayı teklif ettim,sağolsun beni kırmayarak setlerini kuşandı.Guide’ı beraber inceleyip “Taş Ocağı”rotasına girmeye karar verdik.İlk ben lider girdim,askı istasyonumu kurup Ali’yi yanıma aldım.Sonra Ali lider girdi arkada bulunan ağaçlardan istasyon kurdu ve tırmanışımızı tamamladık.Sağ tarafta bulunan ağaçtan back-uplarımızı alarak sırayla inişimizi yaptık.Saatin daha erken olmasından dolayı Ali,bir rota daha çıkalım dedi ne kadar üç günün yorgunlukları baş gösterse de bu teklifi kabul ettim.Guide’ı tekrar inceleyip bu kez “Kırkayak”isimli rotaya girmeye karar verdik.Yine ben lider başladık,asıl amacım rotayı bitirmek olsa da ekspreslerim bittiği için askı istasyonda rotayı kurup Ali’yi yanıma aldım.Ali yanıma geldikten sonra biraz soluklanıp ikinci kısıma lider girip istasyonu kurdu ve beni

yanına aldı.Rota bittikten sonra biraz fotoğraf çekip sırasıyla ip inişi yaparak aşağıya indik.Diğer arkadaşlarımın da rotalarını bitirmesiyle setlerimizi sayıp kamp alanına doğru dönüşe geçtik.Tüm eşyalarımızı topladık,mıntıka temizliğimizi de yaptıktan sonra hatıra fotoğraflarımızı çekilip Ali ile vedalaştık.Ara ulaşımın da gelmesiyle beraber otogara doğru geçtik.Faaliyet bizim için sona erdi diye düşünürken Halit, güzel bir sürpriz yaparak Antalya Geleneksel Kaya Tırmanış Rehberi yazarı ve ikonik bir dağcı olan Yılmaz Sevgül ile buluşma ayarlıyordu.Yılmaz Sevgül,sağolsun teklifimizi kırmayarak bizimle buluşmaya geldi ve anılarını bizimle paylaştı. Hoş sohbet ve keyifli anların ardından Yılmaz hoca hatıra fotoğraflarımızı çektirdik,bizim için getirdiği imzalı kitapları da alıp vedalaştık.Burdan bir kez daha ilgi ve alakaları için Yılmaz Sevgül’e teşekkür ediyoruz.Otogara geçtikten sonra 20.00 gibi gelen aracımıza binip İstanbul’a hareket ettik.

Yılmaz Sevgül ile beraber toplu fotoğraf

Bu faaliyeti mümkün kılan ve emeklerini eksik etmeyen YTÜDAK’ın değerli eğitmenlerine çok teşekkür ederiz.