Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Teke Tepe ‘Alpin Teke’ Rotası Tırmanış Raporu 2023

Teke Tepe ‘Alpin Teke’ Rotası Tırmanış Raporu 2023

Şekil 1 Topo

Rota: Teke Tepe Kuzeydoğu yüzü, Alpin Teke Rotası

Ekip: Yiğit Can Urlu, Tarık Aytek

Tarih: 24/08/2023

Kamp yeri: Oba Yeri Kamp Alanı

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, 2*60 m yarım ip, 1 set Cam, 1 set takoz, 12 adet ekspress, kilitli karabinalar, çeşitli sikkeler, 2 çekiç, 2 nutkey, çeşitli boyda dynamalar, yardımcı ipler, kişisel ilk yardım çantası

Yazan: Yiğit Can Urlu

Faaliyet öncesi

Çarşamba günü akşamı otobüse bindikten sonra sorunsuz bir yolculukla Ulvi abinin evine vardık. Ulvi abilerin ikramlarından yerken bir yandan çantaları düzenledikten sonra araçla arpalığa ulaştık. BDK Kuzeybatı yapacağımız için kampı yukarı Oba Yeri’ne kurmayı tercih ettik. Saat 7.00’da kamp alanından ayrıldıktan sonra 45 dk’lık bir yürüyüşün ardından rotanın başlangıç noktasına vardık. Tarık ile alt ekibe geleneksel tırmanışla ilgili bilgiler verdikten sonra 9.30 civarı tırmanışa başladık.

Şekil-2 Alt ekiple birlikte rotaya doğru giderken

Şekil 3 Tırmanış öncesi

1. İp Boyu (III+, IV-)

Rahat olması sebebiyle serbest ilerledik. Yukarıdaki düzlük setin hizalarında ağaçlı bir oyuğun üstü ilk kez 4- gibi gözüktüğünden o noktada sette ağaç ve bir takozdan istasyon kurdum.

• Şekil 4 1. İp boyunu free çıkarken
  • Şekil 5 Tarık istasyonu kurarken
  • Şekil 6 2. İp boyunun istasyonu

2. İp Boyu (III+, IV- 40m) Tarık

Görece basit yerlerden devam ettik. Tarık bulduğu bir çatlak hattında istasyon kurup hızlıca beni yanına aldı. Bir nokta dışında basit hamleler içeren rahat tırmanış.

Şekil 7 3. İp boyunun istasyonu

Şekil 8 İstasyondan yukarı doğru bakış

Şekil 9 2. İp boyunun sonlarında tırmanırken

3. İp Boyu (V, 45m) Tarık

Baca hattını takip ettik. Sağdaki belirgin düz rampayı geçtikten birkaç hamle sonra negatif bacanın altında istasyon kurduk. İp boyunun sadece en son kısmında hamle gerektiren birkaç yer var.

Şekil 10 3 ip boyunun son kısımlarını tırmanırken

4. İp boyu (VI, 35m.) Tarık

Rotanın kilidi. Bol malzemeli  sağlam kayada tırmanış. Rotanın en zevkli ip boyu. Solda kalan dik duvarda girişte kötü hissettirebilen bir tırmanış. Yukarıdaki negatif kısma doğru yükseliş. Bol tutamaklı negatif göbek geçilerek üzerindeki kolay kısımlar tırmanılır. Babadan istasyon. Biz bu ve bu noktadan sonraki istasyonları kitap, Mahmut Oflaz’ın ve Sumru Tamer’in raporlarına göre farklı noktalardan almışız. Bunu belirtmekte fayda var. Herhangi bir sıkıntı yaşamadık.

• Şekil 11 Tarık kilit ip boyunu tırmanırken
  • Şekil 12 Kilidi bitirdikten sonra (yüzler gülüyor :D )

5. İp boyu (VI-, 60m.) Yiğit

Lider gitme sırası bana geldi. Malzemeleri değiştikten sonra tırmanışa başladım. Bu ip boyunda nereye gideceğiniz çok rahat bir şekilde belli oluyor. Dihedral – Baca hattında yükseliyorsunuz. İp boyunun kilidi denebilecek kısım hafif negatif bacada 2 metrelik bir kısımdan oluşuyor. Bu ip boyunda birçok set olduğu için nereye istasyon kurulacağına dikkat etmeniz ve artçınızdan sürekli kaç metre kaldığının bilgisini almanız önemli olabilir. 4.ip boyundan sonra yukarıya doğru rotanın çürüklüğü artarken, aynı zamanda kolaylaşıyor. (Kilidi geçerken  büyük bir kayayı neredeyse düşürüyordum.) Yukarı doğru giden paralel çatlakta 1,2 ve 3 numaralı camlerden istasyon kurup Tarık’ı yanıma aldım.

6. İp boyu (V+, 30m) Yiğit

Önümdeki çatlak baca hattından devam mı etsem diye düşünürken eski raporları okuyoruz ve soldan devam etme kararı aldık. 10 metre gittikten rota iyice çürükleşti. Önüme 3 tane gidebileceğim çatlak baca hattı çıktı. Ortadakinden devam ettim. Kilit denebilecek 2 metrelik bir kısmı geçtikten sonra kolay bir şekilde ip boyunun bitirdim. Bulduğum babadan istasyon kurup Tarık’ı yanıma aldım.

Şekil 13 6. İp boyunu tırmanırken – ip boyunun kilit denebilecek 2 metrelik kısmındayım

İniş

Tarık’la haritayı açıp etraftaki zirveleri ve KDK’daki rotaları inceledik. Ardından Cımbar Vadisi’ne doğru yürüdük. (Burada kestirme gibi görünen bir erken iniş var ama bana göre gereksiz risk almak gibi geliyor.) Cımbar ile Tekepınarı arasındaki yola bağlandıktan sonra başladığımız yere geri döndük. Yarın BDK Kuzeybatı’ya gireceğimizden dolayı hızlıca Oba Yeri Kamp Alanına döndük.

Partnerim Tarık’a ve kulübüm YTÜDAK’a teşekkürler.