Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2023

Ekip: 19 Başlangıç üyesi, Gelişim üyeleri, Eğitmenler

Yazan: Arda Borçin

Faaliyet öncesi:

20 Aralık Çarşamba günü çadır grupları belirlendi. Perşembe sabahı Whatsapp grubu kurduk ve plan yapmaya başladık. İş bölümü yaptık ve getirilecek malzemeleri bölüştük. Perşembe akşamı malzeme teslimine gittim ve çadır ile ocağımızı teslim aldım.

22 Aralık Cuma:

Faaliyete Davutpaşa’dan katılacaktım ve 21.45 te kalkması planlanan otobüse bize söylendiği gibi 15 dakika erken geldim. Evden çıkmadan önce evde su ısıtıp termosuma koydum. 10 dakikalık bir gecikmenin ardından 21.55 gibi yola çıktık.

23 Aralık Cumartesi:

00.45 gibi Teşvikiye köyüne vardık. Bize 20 dakika hazırlanma süresi verildi. Hava biraz soğuktu ama yürüyeceğimiz için kalın giyinmeyip hafif üşür pozisyonda olmamız hatırlatıldı. O sırada çadır yükü paylaşıldı, başlangıç grubuna emanet ilk yardım çantaları ve diğer malzemeler verildi, kafa lambaları takıldı, tozluklar giyildi, batonlar hazırlandı. Yürüyüş başlamadan önce genel kurallar hatırlatıldı ve kendini yavaş hissedenler sıranın önüne geçti. 01.07 gibi yürüyüş başladı. Önce asfalt yoldan kafa lambalarımızı açmadan, ay ışığında yürüdük. Saat 01.45 gibi 5 dakikalık bir su molası verdik. Yürüyüş sırasında üst çıkarmak için kısa bir mola verildi. Saat 03.00 civarı devrilmiş bir ağaca geldik ve yolumuzu kapattığı için teker teker altından geçtik. Bir noktada mola verilmemiş olmasına rağmen çanta indirenler oldu bu yüzden asıl mola olması gerekenden sonra verildi. Saat 4 gibi 10 dakikalık bir mola verildi.

Yanımda getirdiğim çerez karışımından yedim ve sıcak suyumdan içtim. Ulaşılması kolay bir cepte küçük atıştırmalıklar bulundurmak mantıklı bir fikir. Molanın sonunda eğitmenler molayı 10 dakika daha uzattı. Toplam 20 dakikanın ardından tekrar yola koyulduk.  Tüm bu gece yürüyüşünde kafa lambalarını sadece bize söylendiği zamanlarda açtık. Genellikle zemin zorlaştığı zamanlarda açtık onun dışında ay ışığı yeterli oldu. Eğitmenler söylemeden kafa lambası açanlar uyarıldı. 05.53 te 10 dakikalık bir molanın ardından devam ettik. Saat 6.40 gibi çardakların ve oturakların olduğu bir işletmenin yanında 25 dakikalık bir mola verdik. Yerine geri koymamız şartıyla oturakları kullanabileceğimiz söylendi. Çadır grubumla su ısıttık, bir şeyler yedik. Mola bitince süreye yetişemeyenlere toparlanmalarında yardımcı olduk ve sıraya geçtik. 07.15 gibi tekrardan yola koyulduk. Saat 08.00 de 5 dakikalık bir mola verdik ve 1 dakikalık gecikmeyle yola devam ettik. 09.00 gibi 5 dakikalık bir molamız daha oldu. Kamp alanına varmadan önceki son molamızdı ve yolun geri kalanı asfaltta yürüyeceğimizden gelişim üyeleri çantalarımızı düzgün takıp takmadığımız kontrol etti. 5 dakikalık bir gecikmenin ardından yola devam ettik. 10.15 gibi kamp alanımıza varmıştık. Yorgun, uykusuz ve açtım ama sonunda kamp alanına ve bu güzel manzara ulaşmış olmanın verdiği motivasyon ile keyfim yerindeydi. Eğitim için hazır olmamız için 15 dakika mola verildi. Tuvalet ve sigara içme alanları söylendi. Suyumuzu nereden doldurabileceğimiz söylendi. Eğitimlerden önce matımı yere serdim ve su ısıtmaya başladım. Hava güneşli olmasına rağmen biraz rüzgar esiyordu. Rüzgarı kesen yağmurluğumu giydim.

Eğitimler 10.40 ta başladı. Derslerde anlatılan bilgilerin üstünden geçildi. 11.50 gibi eğitimler bitti ve bir sonraki talimata kadar serbest olduğumuz söylendi. Çadırlarımızı grid düzende kurduk. Düzeni rüzgarın estiği yöne göre yapmaya çalıştık. Düzeni oturtmak biraz vaktimizi aldı. Sonrasında bazılarımız yemek yaptı bazılarımız uyumaya çadırlarına girdi. Bizim çadır grubu zaten su ısıtmıştı biraz atıştırmalık yedik ve çadıra dinlenmeye girdik. Yürüyüş sırasında geçtiğimiz bir derede botum ıslanmıştı. Islanan çorabımı uyku tulumunun içine koydum ve bu sayede uyandığımda oldukça kurumuştu.

Saat 15.15 gibi çadırlarda düğüm eğitimi verilmeye başlandı. 5 gruba ayrılmış ve çadırlara geçmiştik. Eğitimlerden sonra saat 22.00 mutlak sessizlik olarak belirlendi ve herkes sabah 07.00 ki düğüm sınavına kadar serbest bırakıldı. Biz çadır grubumuz olarak bir ocakta su kaynatırken bir ocakta makarna yaptık ve getirdiğimiz ton balıklarıyla yedik. Yarın sabah kahvaltıda yiyeceğimiz sandviçlerimizi yaptık ve herkesin yemek yediğinden ve sıcak suyu olduğundan emin olduktan sonra uyumak için çadırlara geçtik.

24 Aralık Pazar:

Saat 02.00 gibi “Başlangıç çadır hariç kamp yükünle 15 dakika içinde sıraya geç” uyarısıyla uyandık. 10 dakika geç kaldık ve ceza olarak çadırlarımızı da 10 dakika içinde toplamamızı istediler. Bu noktada yaptıklarınızı sorgulasanız bile bunları yapmamızın arkasındaki nedenleri anlayınca bunların cezadan ziyade bir eğitim olduğunu ve dağda başınıza gelebilecek durumlara hazırlık olduğunu anlıyorsunuz. 1 dakikalık bir gecikmeyle sıraya geçtik ve gece yürüyüşü başladı. Yine kafa lambalarımızı açmadan ay ışığında, rüzgâr türbinlerinin yakınlarından geçerek yaklaşık 1,5 saatlik bir yürüyüşün ardından kampa geri döndük. Çadırımızı tekrar kurup su ısıttık. Ardından 06.20 gibi uyanmak üzere uyku tulumlarımıza girdik. Sabah uyanınca dün akşam hazırladığımız sandviçlerimizi ve gece ısıttığımız sıvılarımızı tükettik. Saat 7 de sıra olundu ve düğüm sınavlarının çadırda olmasına karar verildi. Hava biraz soğuktu ve yağmur çiseliyordu. Sınav 08.00 de bittikten sonra tekrar sıra olmamız için 15 dakika verildi. Sınav bittikten sonra daha mola verilmemişken kimseden izin almayıp tuvalete gidenler uyarıldı. 2 farklı ip toplama yöntemini öğrendik ve gruplara ayrılıp hepimiz sırayla denedik. O sırada su ısıtmamız ve bir şeyler atıştırmamız serbestti.

Saat 10.00 da ip toplama eğitimi bitti ve çadırlarımızı toplayıp tek sıra olmamız için 1 saat verildi. Çantamızı ve çadırlarımızı topladıktan sonra vaktinde sıraya geçtik. Eğitimin başlarında verilen sürelere yetişemediğimiz ve çadır kurarken vakit kaybettiğimiz için çadırlarımızı hızlı bir şekilde tekrar kurup uyku tulumlarına girmemiz istendi. Yaklaşık 10 dakikamız vardı birkaç dakika gecikmeyle istenileni yapmayı başardık bu sırada çadırını erken kuranlar diğerlerine yardım etti. Kontrollerden sonra çadırlarımızı 5 dakika içinde toplamızı ve tekrar sıraya geçmemizi istediler. 13 dakikada sıraya geçtik ve geciktiğimiz için her şeyi en baştan yapmamızı istediler.  Bu sefer kurmamız için daha az, toplanmamız için daha fazla vakit verildi. Yine vaktinde sıraya geçemedik. Tek sıra olduktan sonra aceleyle toplanan çantaları düzeltmek için 5 dakika verildi. Çantalarımız ve bel perlonlarımız gelişim tarafından kontrol edildi. 12.25 gibi sonunda yürüyüşe başladık biraz yürüdükten sonra üstümüzdekileri çıkarmak için küçük bir mola verdik. 14.15 te 10 dakikalık bir mola verildi ve 16.30 da faaliyet toplantısı yaptık. Faaliyet toplantısında bazı eksiklerimiz bize söylendi. Yürüyüş sırasında konuşanlar olduğu, eğitimler sırasında telefona bakanların olduğu, derslerde anlatılanları ve uyarıları dikkatte almadıkları için zor duruma düşenler olduğu söylendi, malzeme unutanlar ve rüzgarda malzemeleri uçan insanlar uyarıldı. Bunun yanında başta sürelere yetişemesek de sonrasını bunu aştığımız ve ekip olarak birbirimize yardım ettiğimiz söylendi. Aynı zamanda eğitimler sırasında soru sorduğumuz ve bu hevesimizin iyi olduğu söylendi.

Faaliyet toplantısından sonra asfaltta biraz daha yürüyüp otobüse geri vardık. Çamurlanan ayakkabılarımızı bir çeşmede temizledik. Çantalarımızı otobüse yükledik ve yakındaki bir pideciye akşam yemeği için geçtik. Yemeklerimizin ardından yola çıktık ve 21.30 gibi Davutpaşa’ya vardık.

Tavsiyelerim:

• Bizim yürüdüğümüz günün öncesi yağmur yağmıştı ve yerler hala ıslaktı. Bu kaygan zeminde baton yürüyüş konforunu yüksek derecede arttırdı.
  • Tozluk çamura karşı güzel koruma sağlıyor.
  • Ulaşması kolay yerde çerez gibi enerji veren küçük atıştırmalıklarınız olsun.
  • Sürekli termosunuzda sıcak suyunuz olsun üşümeye karşı en güzel çözümlerden biri ayrıca sıcak sıvı tüketmek motivasyonunuzu arttırıyor.
  • Çadırınızı kurarken verilen eğitimlerde anlatılanlara dikkat edin yoksa gece uyumak sizin için zorlaşabilir.
  • Uyku tulumunuzu ve yedek kıyafetlerinizi ıslanma riskine karşı çantaya poşetleyip koyun.
  • Tuvalete gideceğiniz zaman çadır grubundan birine haber vermeyi unutmayın.
  • Süreleri verimli kullanın ve süre sonunda çantanız sırtınızda yürüyüşe hazır halde olun.
  • Çantalarınızın ağırlığını dengeli ayarlayın ve çantanızı kendinize göre perlonlar sayesinde ayarlayın özellikle bel perlonuyla yükü belinize vermek yürüyüş sırasında konforunuzu arttırıyor.

YTÜDAK’a bu faaliyet için teşekkür ederim.

Çınarcık Eğitim Faaliyeti Raporu – 2023

Yer: Çınarcık-Yalova, Teşvikiye Köyü

Tarih: 23.12.2023-24.12.2023

Ekip: 19 Başlangıç-Gelişim-Üyeler

Hava Durumu: Akşamları 5-10, sabahları 10-15 derece. Parçalı bulutlu.

Çadır Grubu: Arda Borçin, Abdullah Kılıç, Süeda Yaşın Ayvacı

Yazan: Derya Sude Ünlü (Başlangıç)

Faaliyet Öncesi:

20 Aralık, çadır gruplarının e-posta aracılığıyla bildirilmesinin ertesi günü Arda Whatsapp grubu kurdu. Öncelikle malzeme teslimine kimin gidebileceği ve yemek planlamasını nasıl yapacağımız hakkında konuştuk. Malzeme teslimine Arda gidebileceğini söyledi, benim gitme imkanım olmadığı için kulüpten istemiş olduğum batonları da Davutpaşa’ya getirip getiremeyeceğini sordum. Çadır ve ocağımızı kulüpten temin ettik. Akşam yemeği için arpa şehriye ve ton balığı; sabah kahvaltısı için sandviç ekmeği, dilimlenmiş peynir ve hindi füme getirmeye karar verdik. Çantama ve ceplerime koymak için de bol bol çerez, çikolata vs. getirdim.

23.12.2023

22 Aralık akşamı saat 22:00’de doğru planlanandan yaklaşık olarak 10-15 dakika gecikmeli olarak Davutpaşa Kampüsünden hareket ettik. Çadır arkadaşlarımdan Arda ve Süeda da Davutpaşa’dan bindi. Göztepe durağından binecek olduğunu bildiğimiz çadır arkadaşımız Abdullah da bindikten sonra varış yerine kadar uyudum. Gece boyunca en az 7-8 saat çoğunluklu olarak yokuş yukarı yürüyeceğimizden öncesinde bir miktar da olsa uyumuş olmak faaliyet boyunca kolaylık sağlıyor.

Saat 00:50’de otobüs bizi tam olarak Çınarcık, Teşvikiye’de aşağıdaki görselde bulunan çeşmenin önünde indirdi. Burada yürüyüşten önce hazırlanmamız için 20 dakika süre verildi. Tozluklarını giymemiş olanlar tozluklarını giyip diğer hazırlıklarını tamamladı. Kafa lambamı çantanın içine koyduğum için karanlıkta onu bulup hazırlanmam biraz uzun sürdü fakat tozluklarımı Davutpaşa’da giymiş olduğum için sıraya girmekte gecikmedim. İlkyardım çantası da burada zimmetlendi. Yürüyüşe hafif üşür vaziyette başlamamız tekrardan söylendi.

20 dakika sonunda tek sıra halinde yürüyüş düzenine geçip görseldeki sağ yolu takip ederek yürüyüşümüze başladık.

Yaklaşık yarım saat kadar asfalt yolda düz yürüdükten sonra saat 01:43’te, bundan sonraki yolumuz yokuş yukarı olacağından üstümüzdeki fazla katmanları çıkarmak için beş dakika süre verildi. Buraya kadar ısınanlar dış katmanlarını çıkardı. Üzerimde sırasıyla polar, hafif bir dolgulu mont ve yağmurluk olmasına rağmen henüz üşüdüğüm için hiçbirini çıkarmadım fakat bir sonraki molaya kadar çok terlediğim için yürümeye başladıktan yaklaşık 15-20 dakika sonra montumu çıkarmadığıma pişman oldum. Saat 02:30’da üstündekileri çıkarmayanların çıkarması için 5 dakikalık kısa bir mola verildi. Burada orta katmanımı çıkarıp sadece yağmurluğumla yürüyüşe devam ettim. Bu sırada 10-15 dakika kadar yağmur çiledi.

Saat 03:56’da tekrardan on dakikalık mola verildi, burada cebime koyduğum çerezlerden atıştırıp sıcak kahve içtim. Bu moladan sonra yürüdüğümüz yolda bir ağacın etrafında önce kaygan ve dik olan bir yokuş inip sonra ağacın diğer tarafından yokuş çıkmamız gereken bir rotayı gelişim ve eğitmenlerin yardımıyla inip çıktık. Burada kendimi yukarı çekerken gözüme dal girdiği için yol boyunca biraz görüşüm bulandı. Saat 5:53’te tekrardan on dakikalık mola verildi. Burada ıslanan çoraplarımı değiştirdim. Çamurlu tozlukları çıkarıp çorap değiştirip tozlukları tekrardan takmak da yaklaşık on dakikamı aldı. Bir saat kadar daha yürüdükten sonra sabah 6:40’ta çay bahçesi gibi bir yerin kulübesinin etrafında 25 dakikalık mola verildi. Burada sıcak su ısıtıp kahvaltılık şeyler atıştırdık. Ben botlarım sağlam olmadığı için ıslanan çoraplarımı tekrardan değiştirdim. Mola bitimine yetişemediğimiz için on dakika kadar daha uzatılmasının ardından 07:15’te yürüyüşe başladık. Yürüyüşümüzden yaklaşık 30-40 dakika sonra vardığımız dereyi gelişim ve eğitmenlerin de yardımıyla grup olarak geçmek yarım saatimizi aldı.

Burada herkes dereyi geçtikten sonra, çorapları ıslananların değiştirebilmesi için 5 dakika daha mola verildi. Henüz yeni değiştirdiğim çoraplarımı üçüncü sefer değiştirecek olmak bende bıkkınlık yarattığı için çoraplarımı değiştirmeden yürüyüşe devam etmeye karar verdim. Grup tekrardan yürüyüşe hazır olduğunda gün doğmuştu. Bu şekilde bir saat kadar daha yürüyüşümüze devam ettik.

Saat 08:58’de 5 dakikalık son molamızı verdik, burada da gecikmeli olarak saat 09:08’de yürüyüş düzenini alıp yolumuza devam ettik. Yaklaşık 10-15 dakikalık yürüyüşün ardından yola çıktık, burada da bir saat kadar yürüdükten sonra 10:15’te kamp alanına vardık. Eğitim öncesi hazırlanmamız için 15 dakika süre verildi. Üzerine oturmak için matlarımızı serip sıcak su kaynattık. Eğitimde sırasıyla normal zamanda çadır kurma ve toplama, fırtınalı havalarda acil olarak çadır kurma ve toplama, ocak yakma, doğru çanta hazırlama, uyku tulumu ve mat seçimi hakkında ders verildi. Eğitim esnasında uykusu gelenlerin ayakta beklemesi istense de birkaç arkadaşımız yorgunluğuna yenik düşerek uyukladı.

11:53’te eğitimin bitmesiyle bir sonraki talimata kadar serbest olduğumuz söylendi. Gruplar olarak grid düzende çadır kurmak ve rüzgar yönüne göre kapı yönünü belirlemek üzerine bir süre konuştuktan sonra nihai kararımızı gelişimin de onaylamasıyla çadırları belirlediğimiz düzende kurduk. Biz çadır grubu olarak hemen tulumlara girip uyuduk.

Saat 15:00’de düğüm eğitimi için gruplara bölünüp, hava soğuk olduğundan çadırlara dağıldık. Geçen dönem kaya faaliyetlerinde bulunduğum için birkaçı hariç uzun süredir pratik yapmamış olmama rağmen zorlanmadım. Düğüm eğitimi sonrası saat 22:00 mutlak sessizlik olarak belirlenip o saate kadar serbest bırakıldık. Akşam yemeği olarak getirdiğimiz ton balığı ve arpa şehriyeyi yedik. Yarın sabah yiyeceğimiz sandviçleri kolaylık olması için hazırlayıp uyuduk.

Saat 02:00’de 15 dakika içerisinde yürüyüş için tek sıra olmamız istendi fakat grup olarak ancak 02:24’te sıraya geçebildiğimiz için 10 dakika içerisinde çadırı da toplayarak tekrar sıraya geçmemiz istendi. Saat 02:35’te yürüyüşe başladık. Çadırı bölüştürmeye vaktimiz olmadığı için tüm yükü çantamın en tepesine alelacele dengesiz bir şekilde yerleştirdim bu sebeple yürüyüşün son on dakikasında omzuma kramp girdi ve çantamı bırakmak zorunda kaldım. Yürüyüşü grubun hafif arkasında kalarak saat 04.00 sularında tamamladım.

Kamp alanına döndükten sonra gece için su kaynatıp uyuduk. Omzum incinmiş olduğu için arkadaşlarım çadır kurarken sadece ısınan suyun başında beklememi istediler. Çadıra yerleşip tulumlarımız içerisine girdiğimizde saat 05:00’e geliyordu, 06:30’a alarm kurup uyuduk.

Saat 07:00’de sıra olup düğüm sınavı için grup oluşturduk. Düğüm sınavı bittikten sonra saat 08:00’de ip toplama eğitimi için tekrar gruplar oluşturduk. Hava çok soğuk olduğundan ip toplama eğitimi boyunca ocaklarımızı da yanımıza alarak su kaynatmak için izin istedik.

10:00’da ip toplama eğitimini tamamladık. Sonrasında tamamen toplanmamız için bir saat süre verildi.

11:00’de dönüş için toplanmamızın ardından, 12 dakikada hızlı bir şekilde çadır kurup uyku tulumlarının içerisine girerek beklenmemiz istendi. Eğitmenlerin kontrolünün ardından bu sefer de 7 dakika içerisinde tüm çadırı toplayıp sıraya geçmemizi istediler. Her ne kadar beklenenden bir dakika kısa süreyle çadırları kurmuş olsak da 7 dakika içerisinde toplanamadığımız için tekrar etmemizi istediler. Bu sefer çadırları kurmamız için 7, toplamamız için 5 dakika süre verildi. Bu süreyi de tutturamasak da üçüncü defa tekrar etmemiz istenmedi.

Sonrasında mıntıka temizliği yapıp 12:25’te dönüş yürüyüşümüze başladık. Başlangıç yerine varasıya kadar biri üstümüzü çıkarmak için 1 dakika, diğeri dinlenmek için 10 dakika olmak üzere 2 defa mola verdik fakat gerek hava güzel olduğundan gerekse yokuş aşağı inmek çok daha kolay olduğundan dönüşümüz çok zorlayıcı olmadı. 16:30’da yürüyüşü tamamlayarak faaliyet toplantısını gerçekleştirdik.

Faaliyet toplantısında eğitmenler özellikle grup olarak bize verilen vakitte hazır olamamamızın ve bir arkadaşımız bile gecikse hepimizin gecikmiş sayılacağının üzerinde durdu. Buradan sonra yaklaşık bir saat kadar daha yürüyüp otobüse ulaştık. Eşyalarımızı yerleştirdikten sonra yakındaki Elif Pide Salonu’nda yemek yiyip dönüş yoluna koyularak faaliyeti tamamladık.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

-Faaliyete gelmeden önce mutlaka geçmiş yıllara ait o faaliyetin raporlarını okumak gerekiyor. Her birinde faydalanılabilecek ayrı bir ayrıntı var.

-Kamp yerinde temiz içme su kaynağı olduğundan giderken yanınızda yol boyunca yetecek kadar su götürmek yeterli.

-Faaliyet boyunca zaman zaman iki baton zaman zaman da tek batonla yürüdüm. Çift batonla yürümek çok daha rahat olsa da en azından bir baton bile iniş ve çıkışlarınızı oldukça kolaylaştırıyor. Özellikle hava durumunu kontrol ettiniz ve yağışlı olacağından eminseniz, yerler kaygan olacağından batonsuz yürümenin çok çok çok yorucu olacağından emin olabilirsiniz.

-Uyku tulumum sağlam olmadığı için gece boyunca çok üşüdüm. Uzun süre kullanılmış, yakın zamanda hiç kullanmadığınız veya kalitesinden emin olmadığınız bir tulumla gitmek yerine kulüpten veya faaliyete gitmeyen bir arkadaşınızdan uyku tulumu isteyebilirsiniz. Yine üşüyorsanız ve uyku tulumunuzdan emin değilseniz çadır arkadaşlarından sizi ortaya almasını isteyebilirsiniz.

-Özellikle botlarınız çok sağlam değilse mümkün olduğunca çok çorap alınmalı ve çoraplar çantanızın kolay ulaşabileceğiniz bir gözünde olmalı. Ben faaliyet boyunca 7-8 defa çorap değiştirdim.

-Faaliyete gelirken sağlam bir termosla gelmek çok önemli. Özellikle geceleri olmak üzere faaliyet boyunca elinizin altında sıcak içecek olması konfor ve motivasyonunuzu %100 arttırıyor. Kulüpte de sık sık söylendiği gibi gerçekten de ‘’Dağcı dıştan değil, içten ısınıyor.’’

Bu faaliyete emeği geçen YTÜDAK ekibine ve eğitmenlerimize teşekkür ederim.