Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Yuvacık Eğitim Faaliyeti 2023

Hava Durumu: 2 Aralık, açık/güneşli; 3 Aralık, açık/güneşli

Yazan : Umut Alican Nur / Başlangıç

29.11.2023 Çarşamba
Çadır gruplarının e-mail yoluyla bilgilendirilmesi ardından çadır ekip arkadaşım Ömer Tezel WhatsApp grubu kurdu ardından hızlıca ortak ve bireysel getirilecek malzemeler belirlendi. Buna göre;

Çadır                            Ayberk Demirtaş
5 lt boş şişe (2 adet)       Umut Alican Nur, Ömer Tezel
Tencere takımı              Umut Alican Nur
Propan tüp, ocak başlığı             Ömer Tezel, Feyza Nur Gemici
Çorba, çerez, çay           Herkes kendi getirecek

Görev dağılımı ardından kendi çantamı hazırlamaya başladım. Ortak malzemeler dışında 60 litrelik çantama sığacak şekilde comfort -7 uyku tulumu, mat, baton, tozluk, 0.7 litre termos, iç eldiven, 2 adet yedek termal çorap, yedek iç çamaşırı, yedek polar, 3 adet yedek t-shirt, dış katman mont, kafa lambası, yedek pil hazırlayıp ağır malzemeler aşağıdan yukarı olacak şekilde yerleştirdim.

02.11.2023 Cumartesi
Anadolu yakasında yaşadığım için 08.15 Göztepe Köprüsü kalkışlı otobüs için 08.10 civarında durağa geldim. 10 dakikalık gecikme ardından 08.25 civarında yola çıkmıştık. Körfez güzergahında otobüsün sol arka lastiği patladığı için sanayi bölgesine girmemiz gerekti ve 10.20 civarı lastik değişimi ardından yolumuza devam edebildik.

11:10 da yürüyüş başlangıç noktasına vardık, hava çok rüzgarlıydı ancak güneş vardı. 10 dakikalık hazırlık süreci içerisinde tozlukları giydim ardından üşür pozisyonda tek sıra halinde Yuvacık Mevkii’nden Menekşe (Menevşe) Yaylası istikametine doğru yürüyüşümüz başladı.

Yaklaşık 30 dakikalık araç geçebilecek genişlikteki bozuk yoldan gerçekleştirdiğimiz iniş neticesinde Soğukpınar Su Kaynağı’nda 10 dakikalık ihtiyaç molası verildi. Ardından nispeten dik eğimli patika yoldan yukarı yönlü yürüyüşümüz yine tek sıra halinde devam etti. Güzergahın büyük çoğunluğu tek kişinin geçebileceği genişlikte ıslak ve taşlı zeminden oluştuğu için baton kullanımı gerekliydi. 13.50 civarında Menekşe Yaylası’nın girişinde bulunan su kaynağına vardık. Yanımızda getirdiğimiz 5 litrelik boş şişeleri doldurduk ancak su hafif bulanık olduğu için kaynatmadan içmeme kararı aldık. Elektrolit miktarını arttırmak amaçlı da suyu her içişimizde çay/hazır çorba ile karıştırdık. Su kaynağında 10 dakika ara verdikten sonra kamp alanına tek sıra halinde yürüyüşümüz devam etti ve 14.25 civarı kamp alanına vardık. Kamp alanına vardığımızda verilen 15 dakikalık arada terlemiş olduğum için kıyafetimi değiştirdim ve 14.40 gibi kampçılık eğitimimiz başladı.

Gelişim grubu arkadaşlar kampçılık eğitimi kapsamında çadır kurulumunu fırtınalı ve normal hava şartlarına göre uygulamalı anlattılar; mat, uyku tulumu, baton gibi zaruri kamp ekipmanlarına ilişkin bilgiler verdiler. 16.20 gibi kampçılık eğitimi bitti ve 1.5 saatlik çadır kurma ve yemek molası verildi. Bu arada hızlıca çadır arkadaşlarımla buluşup Grid düzende çadır kurulumu için diğer ekip arkadaşlarımızla da koordinasyon halinde çadırımızı kurduk. Malzemeleri eşit paylaştırdığımız için herkes hangi ekipmanın/malzemenin kimde olduğunu bildiğinden hiç sıkıntı yaşamadan hızlıca yemek organizasyonunu da yapıp karnımızı doyurduk.1.5 saatlik mola ardından 17.50 gibi düğüm eğitimine başlandı ve 7 farklı düğüm eğitimi aldık. Hava karardığı için kafa lambalarımızı kullanmamız gerekti. Eğitim süresince hava sıcaklığı düştüğü için termoslarımızdaki sıcak sıvı tüketimi gerekli hale gelmişti. Eğitim süresince ayakta kalmamak adına matları yanımıza almakta da fayda vardı. 20.00 civarı düğüm eğitimleri bitti ve 10 dakikalık ara sonrasından ekip olma güdüsünü güçlendirebilecek oyunlar oynamaya başladık.

22:45 civarı oyunlar tamamlandı ve 23:10 itibariyle mutlak sessizlik ilan edildi. Sabah 08.00 de hazır bir şekilde sırada olmamız istendi, biz çadır grubumuzla 06:00 da uyanmaya karar verdik. Uyumadan önce bir miktar besin alıp sıcak sıvı takviyesi ile daha rahat bir uyku geçirebilmek amacıyla çadırlarımızın içerisine girdik. Dışarıda herhangi bir malzeme bırakmamak gerekliydi. Ayakkabılarımızı ve çantalarımızı çadırın bagajında muhafaza ettik. Çadır içerisinde yalnızca matlarımız, uyku tulumlarımız ve termoslarımız vardı.

03.12.2023 Pazar

Sabah 07.00 de tüm çadır ekibimizle kahvaltı hazırlığına giriştik. Güneş doğarken gökyüzünde birkaç dakika kadar süren muhteşem bir kızıllık oluştu, kahvaltımızı güzel bir manzaraya karşı yapıp sıraya geçebilecek şekilde hazırlandık.

08.00 de birkaç dakika gecikme ile ip toplama eğitimi için gruplara ayrıldık. İki farklı ip toplama eğitimini tamamlayanların düğüm sınavları başladı ve yaklaşık 09.45 civarı başlayan sınav süreci tüm ekip arkadaşlarımın sınavlarının 11.30 da tamamlanmasıyla son buldu. 45 dakikalık ara verildi ve tüm kamp ekipmanlarıyla hazır bir şekilde 12.15 civarı tekrar sıra olundu.

Kamp boyunca sıra düzenindeki gecikmeler nedeniyle toplanmış olan kamp ekipmanlarına rağmen 10 dakikada tekrardan Grid düzende çadır düzeniyle her birimizin çadır içerisinde mat üzerinde uyku tulumu içerisinde bulunmamız ardından da 5 dakika içerisinde tekrar toparlanmamız istendi. Başlangıç grubuna hazırlık için 10 dakika verilirken Gelişim grubuna çadır kurulumu için 5 dakikalık süre verildi.

En son tüm kamp malzemeleri toparlandıktan sonra 15 dakikalık mıntıka temizliğine girişildi ve 13.00 civarı dönüş yürüyüşüne geçildi. Geldiğimiz güzergahtan dönüşe başladık. 15.20 civarında Soğukpınar Su Kaynağı’na varabildik. 10 dakikalık ara sonrasında yolumuza devam ettik ve gelirken 2 saat 30 dakika süren toplam yürüyüş rotası dönüşte 3 saat 25 dakika kadar sürerek 16.30 civarında tamamlandı. Yürüyüş ardından yapılan faaliyet toplantısı ile pozitif/negatif eleştiriler neticesinde araçlara binerek dönüş yoluna geçildi.

Faaliyet sürecinde bilgi ve tecrübelerini sabırla aktaran YTÜDAK’a teşekkürler.

Yuvacık Eğitim Faaliyeti Raporu – 2023

Yer: Menekşe Yaylası-Yuvacık-Kocaeli

Tarih: 02.12.23 – 03.12.23

Ekip: 51 Başlangıç-Gelişim-Üyeler

Hava Durumu: Güneşli ve rüzgarlı.  Gündüz 16-20,  gece 10 derece civarlarında.

Çadır Grubu: Süeda Yaşın Ayvacı,  Gülhanım Memiş,  Pınar Yağcılar

Yazan: Ayça Sayın (Başlangıç)

Faaliyet Öncesi

29. 11. 23 günü saat 20. 00  civarı çadır gruplarımız açıklandı.  Pınar bir whatsapp grubu kurarak kulüpten malzemeleri(çadır ve ocak) kimin alacağını ve yemek planlamasını konuşmamızı sağladı. Herkesin kartuş ve gerekli gıda malzemeleri bulunduğu için malzeme almaya gitmeyi teklif ettim. Çadırı kurup kontrol etmeniz gerekiyor ve malzeme sırasında  bekliyorsunuz,  bir kişi için fazla iş ve zaman yükü olduğunu göz önünde bulundurabilirsiniz.  Ayrıca ihtiyaçlarımızı bir liste yapmadık, eksiğimiz yoktu ama son ana kadar karışık ve stresliydik.

Öğünler

Kahvaltı: İki paket tam buğday ekmek, peynir çeşitleri, protein kaynağı(jambon, salam vb), domates, salatalık, zeytin

Atıştırmalık: Kuruyemiş(fındık, badem, kuru meyveler), çikolata/tahıl bar, sandviç

Ana yemek: İki paket makarna(birini pişirmeye zaman olmadı), üç konserve ton balığı, baharat, yağ(kullanmadık)

İçecek: Çay, kahve 2L su

Ortak Malzemeler: İki adet boş 5L şişe, çöp poşeti, koli bandı, ocak, kartuş, çadır, tencere

Çadır faaliyete başlamadan önceki hazırlanmak için verilen sürede üç parçaya bölündü. İç tente dış tente, poller ve kazıklar şeklinde.

2 Aralık 2023 Cumartesi

Sabah saat 07.45’de çıkması gereken aracımız biraz gecikmeyle Davutpaşa kampüsünden hareket etti 10.05’de hareket alanına varmıştık. Göztepe’den gelen aracın tekerleği patladığı için onları bekledik. Bu sırada arkadaşım çöp poşetinden tozluk yapmama yardım etti. 11.10’da diğer araç da geldiğinde hazır olmamız için 10 dk verildi. Çadır grubumuzla son eşya dağılımını yaptıktan sonra sıraya geçtik. Genel yürüyüş kuralları tekrar hatırlatıldı. Saat 11.20’de yürüyüşe başladık.  Beştepe Tabiat Parkı’na inen araç yolundan 30 dakika rampa aşağı ilerledikten sonra Veysel Dayı’nın Yeri adlı çay bahçesine ulaştık ve burada 10 dakikalık mola verdik. Bu molada üşümeme rağmen çok terleyeceğimi ön görerek polarımı çıkarttım, ilerde çok rahat ettim. Çok gecikmeden tekrar yola koyulduk. Yolumuz eğimli ve kaygan yapraklarla doluydu. Batonum olduğu için çok rahat ettim fakat batonu olmayan arkadaşlarım ne kadar gerekli olduğunu fark ettiklerini vurguladılar. Yürüyüşümüz molalarla birlikte yaklaşık 3 saat sürdü. 13.55’de Menekşe yaylası kamp alanına varmadan önce 5 L şişelerimizi doldurmak için 10 dk mola verdik. 14.25’te alana varmıştık. 15 dk mola verildi. Sonrasında matlarımızı, sıcak suyumuzu, atıştırmalıklarımızı alarak eğitime hazır olmamız söylendi. Daire şeklinde matlarımızı serip  14.40-16.18 arasında kampçılık eğitimimizi aldık. Gelişimden arkadaşlarımız dönüşümlü olarak çadır kurma, çanta hazırlama, mutfak malzemeleri gibi çeşitli konularda eğitim verdi. Bu sırada uykusu gelen arkadaşların ayakta dinleyebileceği söylendi. Sonrasında 1.5 saat çadır kurma ve yemek yeme molası verildi. Çadırları Grid düzende kurmamız istendi. Biraz zaman alsa da bir ekip olarak doğru düzeni bulabildik. 3×5 şeklinde çadırlarımızı kurduk. Daha zayıf çadırları ortaya aldık, bizim çadırımız kulüpten alındığı için daha sağlamdı yani dış kısımdaydık.  Düzenimiz kontrol edilip onay aldıktan sonra sabitledik ve yemek yapmaya başladık. Tek bir ocağımız ve küçük iki tenceremiz olduğu için bir paket makarnayı iki seferde ucu ucuna pişirdik ve doymadık. Su kaynatmaya vaktimiz olmadığı için iyi ki sabah termosumu sıcak suyla doldurup gelmişim dedim. Birkaç dakika gecikmeyle hepimiz matlarımız ve kafa lambamızla sıradaydık. Faaliyet boyunca olan gecikmelerimizin sonrasında karşılığı olacağı hatırlatıldı. Düğüm eğitimi için otobüsteyken hepimize ipler dağıtılmıştı.  Gruplara ayrıldık ve saat 17.48’de gelişim ekibi her gruba tek tek düğüm eğitimi vermeye başladı.  Yarım- tam kazık,  açık – kapalı sekizli, çift balıkçı,  prusik,  perlon düğümlerinin nasıl yapıldığını ve nerelerde kullanıldığını öğrendik. Başta oldukça zorlandım ama faaliyet boyunca takıldığım her noktada diğer başlangıç arkadaşlar, gelişimden arkadaşlar ve eğitmenler oldukça yardımcı oldu. Gelişim eğitmenimiz herkesin en çok zorlandığı düğümleri not etmişti ve en sonda bizi test ederek takıldığımız yer olmadığından emin oldu. Biraz stresli, biraz keyifli geçen bu eğitimde zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım. 20.00’de eğitim bitti, 10 dk mola verildi. Biraz ileride geniş bir alana giderek ekip ruhumuzu geliştirecek oyunlar oynamaya başladık. 22.45’de oyun bitti. Yatmadan önce mutlaka karnımızı sıcak bir şeylerle doyurmamızı ve çadır arkadaşlarımız istemese bile sıcak sıvı almalarını sağlamamızı tembihlediler, mutlak sessizlik ilan edildi ve sabah 08.00’de hazır olmamız söylendi.

3 Aralık 2023 Pazar

06.30’da çadır grubumuzla uyandık. Hava çok soğuktu, çadırın bagajında sıcak su kaynattık. Bu sırada çadırın içinde kahvaltı yaptık. 08. 00’de ip toplama eğitimine başladık. Hava biraz soğuk olmasına rağmen yağmur yoktu. Gruplara bölünüp eğitimimizi tamamladık. Bir yandan teker teker çağrılıp bir önceki gün öğrendiğimiz düğümlerden sınav olduk. Düğümlerin hepsini unutmuştum ve panik yaptım ama yine herkesin birbirine yardımcı olduğu samimi bir ortam oluştu ve kısa sürede hepsini öğrenmiş hale geldim. Saat 11.30’da ip toplama ve düğüm sınavları bitti, 45 dk içinde hazır olmamız istendi. Yine tam vaktinde olmamakla birlikte sıra olundu. Faaliyet boyunca uyardıkları için cezamız olduğunu öğrendik. 10 dk içinde çadırlarımızı tekrar kurup uyku tulumlarına girmemiz gerekiyordu. Biz çadır grubumuzla kısa sürede başardık, diğer gruplar da aynı şekilde yaptı. Fakat bizi dışarı çıkartıp hatalarımızı anlattılar. Çadırların grid düzende olması gerekiyordu fakat düzgün kurulmayan çadırlar vardı ayrıca bir tane çadır oldukça gerideydi. Takım ruhunu koruyamadığımız ve işimiz bitince diğerlerine yardım etmediğimiz için uyarıldık. Bu sefer 5 dk içinde toplanmamızı istediler ve işi biten herkes etrafındakilere yardımcı oldu. Tekrar sayım yapıldı ve çöpünü dışarı asanların çöplerini çantalarının içine koymaları için uyarıldı. Sonrasında mıntıka temizliği yaptık ve fotoğraf çektirdik. 13. 00’de yürüyüşe başladık. 15.20’de Soğukpınar su kaynağında mola verdik. Bu moladan sonrası gerçekten çok yorucu ve zorlu geçti. 16.30’da yürüyüş bitti, araçlarımızın yanına ulaştık. Faaliyet toplantısı yaptık. Eğitimlerde isteksiz olduğumuzdan bahsedildi fakat genel olarak birbirimize yardımcı olduğumuz için övgü aldık. 17.20 sularında araçlarımıza binerek yola çıktık. Trafiğe takıldığımız için 21.00 civarında varış noktamıza geldik ve faaliyetimiz sona erdi.

Notlar:

Çadır grubundaki herkeste termos ve çay/kahve olması gerekiyor.  Bir anda farklı eğitim gruplarına düştüğünüzde sıcak sıvısız kalmamanız önemli.

-Baton çok büyük kolaylık sağlıyor

-Saatleri mutlaka not edin

-Bağcıklarınızı sıkı bağlamadan yürüyüşe başlanmamalı

-Yemek yapmaya çok vakit olmuyor,  atıştırmalık özellikle bolca kuruyemiş şart

-Pamuklu kıyafetlerden kaçınılmalı,  yürüyüşe hafif üşür başlanmalı ve yedek tişört getirilmeli

Keyifli ve eğitici faaliyetin gerçekleşmesini sağlayan YTÜDAK ailesine tekrardan teşekkür ederiz.