Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Ucuz ve Neşeli Tırmanış Raporu 2023

Rota Uzunluğu: 65 m

Rota Zorluğu: IV+

Yazan: Görkem Parlak

Malzemeler: 2×60 metre ip, çeşitli boylarda dyneemalar, 6 prusik, 10 kilitli karabina, 2 tanesi alpin 15 ekpress, 2x çekiç, 2x nutkey, 4 sikke, cam set, takoz set, kişisel emniyet malzemeleri

Mücella ile yaptığımız haftasonu Geyve’de geleneksel tırmanış planında tek ip boylu rotalara girmek istiyorduk. Cuma günü sabahı tırmanış bölgesine geldiğimizde tek ip boylularla yetinmek istemediğimizi fark ettik. Dolayısıyla alandaki kolay rotalardan Ucuz ve Neşeli’ye gözümüzü çevirdik. Rota Tunç Fındık tarafından açılmıştı ve kamp alanının tam karşısında kalıyordu. Cuma günü Halk Ekmek sektöründeki spor rotaları tırmanarak kendimizi kayaya alıştırdık. Cumartesi günü de Tunç Fındık’ın derecelendirmesini görmek adına onun açtığı tek ip boylu Camadan (IV+) ve İzbarço(V-) rotalarını tırmandık. 2 gün boyunca rotayı sürekli kamp alanından kesiyordum. Özellikle ilk ip boyu sonunun çok dik bir slab görünümü vardı. Açıkçası askı istasyondan çekindiğimden sürekli oraya nasıl istasyon kuracağım kafamı kurcalıyordu. Nihayet Pazar günü sabahı rota dibine geldik. Mücella ayakları ağırdığı için lider gitmek istemedi. O yüzden iki ip boyuna da benim lider gitmeme karar verdik.

Şekil 1: Turuncu ile işaretlediğim dikkat edilmesi gereken kaya bloğu. Resim ve Topo: Tunç Fındık,

1. İp boyu (40 m, IV+)

08.00’da rotaya başladık. Rota Halk Ekmek’teki Hard Slope spor rotasının hemen sağında kalan çalıların sağ tarafından başlıyor. Rotada doğal emniyet noktası oldukça fazla. Fazla prusik almak oldukça işime yaradı. İlk ip boyunda 3 kum saati ve birçok ağacı ara emniyet noktası olarak kullandım. İp boyunun sonuna geldiğimde gördüğüm 2 sabit sikke bu noktada kuracağım askı istasyonla alakalı kafamda kurduğum endişeleri gidermişti. Ancak sikkelerdeki perlonlar çok eskimişti. Sikkelerin birinde perlonun olduğu gözden prusiğimi geçirebildim ancak diğer sikkedeki perlon iyice şişmiş ve sıkışmıştı. Prusiğimi sikke gözünden geçiremediğimden perlonu çözmek zorunda kaldım. Bu işlem yaklaşık 15-20 dakikamı aldı. Daha sonra bir tane de cam atarak 3 noktalı istasyonumu kurdum. Mücella’yı yanıma aldığımda saat 09.38’di. Bu ip boyunda ip sürtünmesine de dikkat edilmesi gerekiyor.

Şekil 2: İlk boyu sonundaki istasyon. Sağdaki iki nokta sikke. En sağdaki sikkedeki prusiği rotada bıraktım.

2. İp boyu (25m, IV+)

İkinci ip boyu başında bir tane balkonumsu yapıyı geçmek gerekiyor. O yüzden hemen malzeme atıp 2 düşüş faktörü yeme riskini bertaraf ederek tırmanışa başladım. Balkonumsu yapıdan sonra tırmanış kolaylaşıyor. Seyrek malzeme atıp dik yükselerek tepeye ulaştım. Burada da 1 tane sabit sikke vardı. Sikkedeki perlon yine çok eskiydi ve çıkmıyordu. Neyse ki sikke 2 gözlüydü ve üstteki gözüne prusiğimi taktım ve bir tane de baba bularak 2 noktalı istasyon kurdum. Mücella’yı da yanıma aldım ve saat 10.30’da tırmanışı bitirdik. Daha sonra tepenin hemen arkasındaki ormanlık alana doğru 1-2 metre serbest down climbing yaptık. Ardından ormanda 5-10 metre yürüdükten sonra Kırlangıç Kule ile Halk Ekmek arasındaki patikaya ulaşıp aşağı indik.

Şekil 3: Rota sonundaki istasyon. Prusiği yerinde bıraktım. Ancak küçük bir çakıyla alttaki perlonu kesip çıkardıktan sonra prusik alttaki göze taşınarak daha güvenli hale getirilebilir.

Genel olarak kolay, zevkli ve başlangıç seviyesi bir rota. Rota boyunca çok fazla doğal emniyet noktası olduğundan bolca perlon-prusik getirmek iyi olacaktır. Emniyet malzemesi olaraksa tüm rota boyunca takoz hiç kullanmadım. Camlerden de sadece makro olanları kullandım. İlk istasyonda sikkeden çıkardığım perlon yerine koyduğum prusiği ve rota sonundaki sikkedeki prusiği orada bıraktım. İlk istasyonun hemen solunda dev bir kaya bloğu var. Kaya çok sağlam durmuyor. Vurunca da ana kütleye pek bağlı olmadığı anlaşılıyor. O yüzden istasyona ulaşırken o kayadan faydalanmamak lazım. İkinci ip boyunda emanet duran taşlar mevcut onlara ve genel olarak tuttuğunuz yerlere dikkat edilmeli. Ayrıca rota spor rotaların üstüne doğru yükseliyor. Tırmanırken o rotalara giren varsa uyarmak iyi olacaktır.