Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2015 » Aladağlar Buzul Eğitim Faaliyeti 2015

Kamp Yeri: Dipsiz Göl

Tarih: 29 Ağustos – 02 Eylül 2015

Ekip: 13 Başlangıç, 8 gelişim/gelişim üstü, Eğitmenler

Malzemeler: Kask, Kemer, ATC, HMS, Kilitli Karabina, Malzeme Karabinası, Takoz Set, CAM Set, Friend Set, Sikke Çeşitleri, Nutkey, Çekiç, Perlonlar, Pursikler, İlk Yardım Çantası, Bivak Torbası, 50m ve 60m ipler, Buz vidası, Buz sikkesi, Krampon, Teknik kazma

Yazan: Tamer Ergin / Başlangıç Grubu

______

Yepyeni bir Aladağlar Buzul Faaliyeti heyecanıyla yıllık iznime ayrılmış, çadır grubu arkadaşım Özcan’la faaliyet hakkında planlar yaparken son dakika Özcan’ın işinin çıkıp gelemediğinden faaliyete moralsiz bir başlangıç yapmış bulunmaktaydım.

29 Ağustos Cumartesi

Diğer çadır grubu arkadaşım Aslı ile saat 18:00 gibi alışveriş için buluştuk ve 20:00 otobüsüyle Esenler Otogarı’ndan ayrıldık daha sonra Alibeyköy’den binecek olan diğer arkadaşlar da katıldıktan sonra sabah 7:00 gibi Niğde Otogarı’na vardık.

30 Ağustos Pazar

Ardından yürüyüşümüzün, yani asıl faaliyetimizin başlayacağı Cimbar Boğazı girişine kadar servis ile geldik saat 8:30’du. Son hazırlıklarımız ile saat 9:00 da Cimbar Boğazı’na daldık.

Cimbar

Çok güzel görsele sahip bu vadiden geçmek bana ve inanıyorum ki diğer arkadaşlara da turistik bir gezi gibi geldi adeta. Yaklaşık 1,5 veya 2 saatte bir kısa molalar vererek yolumuza devam ettik. Toplam 4 mola verdik.

Arpalık ve Tekepınarı da bu molalarımıza dahil olan yerler arasındaydı. Tekepınarı’nda sularımızı doldurduk, kamp alanına önceki günlerden gelen arkadaşların bilgisi ile kamp alanındaki su kaynağının yetersiz olduğunu öğrendik. Bu sebepten yanımızda getirdiğimiz 5 litrelik boş su şişelerimizi doldurduk.

Ben biraz fazla abartmışım 19 litre boş şişemin yarısına kadar su  doldurup yola koyulduk. Su beni yormaya başlamıştı. Kamp alanında bizden başka konaklayan Demirkazık köyünden bir aile de bulunmaktaydı. Atı ile yanımızdan geçen bir çocuk suyumuzu taşımaya yardımcı olmak istedi. Bu nezaketini geri çeviremedik ve azalan yükümüzle yolumuza daha rahat devam ettik.Kamp alanına yaklaşık 1.5 saat kala yağmur kendini göstermeye başlamıştı. Ve gittikçe ıslanıyorduk.

Saat 17:00 gibi kamp alanına vardığımızda yağmur sağanak olarak devam etmekteydi hemen çadırlarımızı kurduk, kurulanmak ve dinlenmek için çadırlarımıza girdik. Bugün eğitim olmayacağı duyurusu geldikten sonra bir oh çekip rahatladık. Zaten bu yağmur altında eğitim çok zor olurdu. Yemeklerimizi yiyip hemen uykuya daldık.

31 ağustos Pazartesi

Sabah 6:00 da tek sıra hazır olmak için yaklaşık 1.5 saat öncesinde uyanıp kahvaltı ve ardından hazırlıklarımızı yaptık. Bugün buzul tırmanışı ile başlayacaktı.

Demirkazık Kuzey Duvarı altındaki buzula yürüdük. Saat 7:00 gibi buzul üzerinde emniyet aletlerini(buz vidası ve buz sikkesi) tanıdıktan sonra denemeye başladık ve ardından kısa bir mola sonrasında kazma ve kramponlarımızla buzula 3-4 kişi olarak girmeye başladık.

buzul

Çok keyifli ve eğlenceli bir eğitim oldu. Daha fazlasını istedik ve umarım Erzurum’da buna doyacağız. saat 13:00 gibi kamp alanına döndük. 14:00 da ilk yardıma giriş anlamında sedye yapımını tekrar ettik.

sedye

Saat 15:00 gibi ip inişi için yürüyüşe başladık. 1 saat sonra ip inişi yapacağımız alanda olduk ve iniş başladı.

Herkes ip inişini tamamladıktan sonra tekrar kamp alanına gelişimiz 18:30 u buldu.

Uzun bir dinlenme ve yemek molasının ardından gece ip inişi için tekrar aynı yere gidecektik. Havanın iyice kararmasıyla saat 20:00 da yürüyüşe başladık. Saat 21:00 da gece ip inişi başladı. Herkes inişini tamamlaması gündüze göre biraz daha uzun sürdü. Gece bu deneyimi yaşamakta ayrı bir heyecanlıydı. 00:30 da kamp alanında olduk. Ve sabah 9:00 da kalkmak üzere tulumlarımıza çekildik.

1 Eylül Salı

Sabah 9’da tek sıra hazır olduk. Bu sefer sıra zirve yapmak üzere Davlumbaz’ı fethetmeye gelmişti. Yürüyüşümüze başladık ve zirveye kadar sadece 2 mola vererek Saat 12:00 gibi Davlumbaz zirveye vardık. Yaklaşık 1.5 saat burada zirvenin keyfini çıkardık.

zirve

Burada eğitmenimiz Berkcan’ın sorularıyla bölgedeki diğer dağları ve zirveleri bilmeye çalıştık. Genel olarak doğru sonuçlar verdiğimizi inanıyorum. Güzel bir zirveydi ve epey çevre gözlemlenebiliyordu. Ta ki Emler’den Karagöl mevkine kadar tüm bölgeyi rahatlıkla görebiliyorduk.  Fotoğraf çekiminin ardından  saat 13:00 gibi inişe başladık. Saat 14:00 da kamp alanına varmıştık.

Kısa bir molanın ardından geleneksel malzeme çalışmak üzere uygun bir yere vardık.

geleneksel

Bu eğitim benim için önemliydi geçen seneden ufak bir sakatlık yaşadığım bu eğitime tekrar başlamak beni tuhaf duygulara sokmuştu.Daha tedbirli bir şekilde eğitime başladık. Bu arada hepimiz teker teker Z makara sistemini yapmak üzere Berkcan’ın yanına gidiyorduk.

Herkes bitirdikten sonra kamp alanına dönüş yaptık. Saat 18:30 civarıydı. Aradan 10 dakika geçmeden beklemediğimiz bir ilk yardım uygulaması başladı. Merve’den anons gelmişti. Yaralı olduğunu söylüyordu. Hemen aramızda görev dağılımı yaparak ilk yardım uygulamasına başladık. Ben ve diğer arkadaşlarım Merve’nin yanına giden ekipteydik ve başarılı sayılır bir şekilde ilk yardım eğitimini gerçekleştirdik. Eksikliklerimiz neler onları eğitmenlerden dinledik. Ve bugünlük eğitimde bitmişti. Yemeklerimizi yedikten sonra dışarıda çember oluşturarak kahkaha dolu sohbet ile günü bitirdik.

2 eylül Çarşamba

Sabah 9’da hazır olduk. Bugün eğitim olmayacaktı. Bireysel toplantılar başladı. Ve çadırları topladık ardından mıntıka temizliği ile bulunduğumuz bölgeyi bulduğumuz gibi bıraktık.

Toplu fotoğraf çekiminin ardından 12:00 da tüm kamp yükümüzle inişe başladık. Yolun yarısında bir grup arkadaşlarla (tüm erkekler + Ayşe) ile koşarak inmeye başladık bu bizim daha keyifli ve daha az yorucu bir iniş oldu. 3 gibi aşağıda olmuştuk, geride bıraktığımız diğer arkadaşlarında gelmesiyle 16:30 da servise bindik.

Serviste faaliyet toplantısını da yaptık. Niğde merkezde erkekler hamama, kızlar da çay bahçesine geçmek üzere ayrıldık. Saat 19:00 da yemek için bir araya geldik ve ardından otobüs saatine kadar sohbet muhabbet  faaliyeti sonlandırdık. 21:30 otobüs hareket etti ve sabah 6:30 gibi İstanbul Alibeyköy’e indik. Buradan servisle Beşiktaş’a kulüp odasına  gidecek arkadaşlar ile ayrıldık. Odaya malzemeleri bıraktıktan sonra dağıldık.

Değerlendirme olarak bu sene Kaçkar yerine Aladağlarda Buzul Eğitimi olması başta beni üzmüş olsa da, Aladağlar’da yapılan bu faaliyet ile buzul tırmanışı tadı damağımızda kalmış bir şekilde gelişim olup Erzurum’a gitme hevesiyle dolduk. Tüm eğitmenlerimize (Berkcan, Yunus ve Yusuf) bize kattıkları bilgileri ve özverileri için teşekkür ederim. Ayrıca  başlangıç  ve gelişim üyesi arkadaşlarımıza göstermiş oldukları uyum ve performans açısından tebrik ve teşekkür ederim. Yep yeni faaliyetlerde görüşmek üzere.

Dağlar çok güzel gelsenize..

BDK

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.