Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2015 » Kocasarp Kuzeybatı Sırtı

Kocasarp Kuzeybatı Sırtı

TARİH : 1 Eylül 2015

KAMP ALANI : Oba Yeri

MALZEMELER : Friend seti, takoz seti, karabinalar, perlonlar, prusikler, 2 adet 50m yarım ip, ekspresler, kata(friction)-kullanılmadı-.

EKİP : Murat Gezer, Şükrü Sarı, Alper Koşucu

YAZAN : Şükrü Sarı

Başlangıç ekibinin eğitimi için gittiğimiz Dipsiz Göl’de, fırsat bulmamız halinde biraz dağcılık yapabilmek için faaliyet planlamıştık. Beklediğimiz fırsat 1 Eylül’de oluştu ve Murat, ben, Alper Kocasarp’ın kuzeybatı sırtı için 10:10’da kamptan ayrıldık.

Kamp alanımız olan Oba Yeri’nin güneydoğusunda bulunan geniş sırta girdik ve ana sırtı takip ettik.

Oba Yeri'nden sırta girdikten 25 dakika sonra (sağdan sola Kocasarp, Beşparmak, Çağalınbaşı)

Oba Yeri’nden sırta girdikten 25 dakika sonra (sağdan sola Kocasarp, Beşparmak, Çağalınbaşı)

Sırt boyunca Kocasarp’a doğru ilerledik. Sırt, daralıp dikleştiği yere kadar belirgin olarak ilerliyor. Sırtın dikleştiği yerde birkaç farklı yol tercih edilebilir. Biz, düz devam ederek II derecelik bir tırmanışla Kocasarp’ın ana sırtı olarak niteleyebileceğimiz, bir tarafında Narpuz diğer tarafında Dipsiz Göl olan sırta çıktık. Narpuz’u gördüğümüz yerde sırt, oldukça ince ve boşlukluydu. Buradan 5 metre kadar, Kocasarp tarafına alçaldıktan sonra bulunduğumuz yerden ip açmaya karar verdik.

İlk ip için hazırlık

İlk ip boyu, uygun istasyon yeri bulamadığımdan biraz tuhaf oldu. Öncelikle 7-8 metre kadar düz yükseldikten sonra ince bir sırta vardım ve Narpuz tarafına doğru 2 metre kadar yürüyüp tekrar Kocasarp tarafına doğru 2-3 metre yükselip burada bulduğum baba ve bir takoz ile istasyon kurdum.

İlk ip boyunda tırmanış

İlk istasyon(Arkada Büyük Demirkazık)

İlk ip boyunu tamamladıktan sonra yine sırt boyunca 7-8 metre ilerleyip gördüğümüz bir bacadan tırmanmak için durduk. Ancak sonra daha kolay olacağını düşündüğümüz, bacanın sağındaki yüzeyden tırmanmaya karar verdik. Yüzeyden sola doğru tırmanarak, bacanın üstünden de geçerek 2. İp boyunu tamamladık. Burada 1 sikke 1 cam’le istasyon kurdum.

Alper 2. ip boyunda

2. istasyonda kullandığımız sikke çıkmamakta direnince hem zarar görmesin hem inişte de kullanırız diye daha fazla zorlamadık ve zirveye doğru çirkin bir çarşaktan devam ettik.
Yaklaşık 40 dakikalık bir yürüyüşün ardından 14:10’da zirveye vardık. Burada yarım saat kadar oyalanıp inişe geçtik. Rotaya girmeden bize verilen tavsiyeleri dikkate alarak çıktığımız rotadan inmeye başladık.

İniş çıkışa nazaran daha zahmetli oldu. Çıkarken sikke bıraktığımız yerden sonra 10 metrelik kötü bir çarşak geçmiştik. İnerken oradan inmenin tehlikeli olduğunu fark etmiştik. Düşünerek ve ağırdan alarak çarşaktan inerken, Alper’in elf gözlerine takılan bir sikke bizi sevindirdi. Sikkeyi bıraktığımız yerin tam üstündeki sette başka bir sikke vardı. O sikkeyi kullanarak ilk ip inişimizi gerçekleştirdik. Ancak iniş doğrultumuz, bıraktığımız sikkeyle çakışmadığı için sikkemizi geri alamadık. Bu inişle 2.ip boyunun başlangıcına vardık. Daha sonra perlonlu bir babadan 2. İp inişimizi yaptık. Bu inişte 50m’lik ipin tamamını kullandık. İnişten sonra ipimiz takılınca yaklaşık yarım saat onu kurtarmak için uğraştık. Uzun sallamalar sonunda ipi kurtardık ve inişimize yürüyerek devam ettik.

18:45 gibi kamp alanına vardık. Tecrübe kazanmak için faydalı bir faaliyet olmuştu. Daha az yürüyüşün olduğu dikey tırmanışlarda buluşmak ümidiyle, Alper ve Murat’a teşekkürler.

Tahmini rota

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.