Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Aladağlar Buzul Eğitim Faaliyeti

Kamp Yeri: Dipsiz Göl
Tarih: 26 Ağustos – 31 Ağustos 2016
Ekip: 17 Başlangıç; 9 gelişim/gelişim üstü, Eğitmenler
Malzemeler: Kask, Kemer, ATC, HMS, Kilitli Karabina, Malzeme Karabinası, Takoz Set, CAM Set, Friend Set, Sikke Çeşitleri, Nutkey, Çekiç, Perlonlar, Pursikler, İlk Yardım Çantası, Bivak Torbası, 50m ve 60m ipler, Buz vidası, Buz sikkesi, Abalakov, Krampon, Teknik kazma
Yazan: Kübra Akdeniz / Başlangıç

26 Ağustos Cuma
Malzeme zimmeti için sorumlu arkadaşların izniyle çadır grubumuzdan Yeşim arkadaşımız malzemeleri teslim alacağından Sumru ve ben direkt Harem’e geçtik.  Saat 23:00 gibi otobüsümüz geldi ve yerlerimizi aldık.

27 Ağustos Cumartesi
Sabah 09:50’de otogara vardık;  diğer yolcular ayrılırken kısa bir ihtiyaç molasıyla kahvaltılık ve su ihtiyaçlarımızı alarak aynı araçla devam edip, 10:45 gibi yürüyüşümüzün başlayacağı yere vardık.
Son hazırlıklarımız için verilen sürenin ardından 11:20’de tek sıraya girdik. Kısa bir bilgilendirmenin ardından yürüyüşe başladık. 13:00’da ilk molamızı verdik.

Cimbar Boğazı

Benim için filmin nerde koptuğunu hatırlayamıyorum maalesef  aklımda kalan Tekepınarı’nda verilen molada arkadaşlara yetişebildiğim ve sonrasında kamp alanına kadar onlarla kalabilmeyi başarabildiğimdir.  Bu arada Tekepınarı’nda daha önce yapılan duyuruya istinaden yanımızda getirdiğimiz boş şişelerimizi doldurduk.  Kamp alanına yaklaştığımız bir yerlerde eğitmenimiz Yavuz çevre ile ilgili bilgi vermek amacıyla çok kısa bir mola verdi. Saat 18:00 civarı kamp alanımıza vardık.
Çadırlarımızı kurup bir an önce yemek hazırlığına geçmek istiyorduk bu arada 2. bir duyuruya kadar beklemede olup zimmetli malzemelerden bazılarını almış olduklarından fazla oyalanmamız gerekiyordu.
Akşam yemeğimizi yerken eğitim olmayacağı ve sabah 06:00 da tek sıra olmamız duyuruldu.  Bir anda üzerimize çöken rehavetle 22:00 mutlak sessizlik saatini çok geçirmeden dinlenmek üzere yattık.

28 ağustos Pazar
Sabah 04:30 gibi uyanmaya çalışarak, kahvaltı ve ardından buzul eğitimi için hazırlıklarımızı tamamladık.
Saat 06:00’da tek sıraya girdik; alt ekip olarak bizden önce gelen arkadaşlarımızın öncülüğünde Demirkazık Kuzey Duvarı altındaki buzula tahmini 07:30 gibi vardık.
Eğitmenimiz Murat tarafından verilen eğitimin ardından sırayla kramponlarımızı giyerek kazmalarımızla birlikte buzula girdik. Herkesin en az bir kez denemesi üzerine emniyet aletlerini nasıl kullanacağımız anlatıldıktan sonra denemeye başladık bir yandan da isteyenler buzul tırmanışı deneyimlemeye devam ettiler.

Eğitim arası kısa bir mola

Saat 11:00 gibi dönüşe geçtik ve 11:45’te kamp alanına vardık.
13:15’te ilk yardım eğitimine katılamayanlar için ve tekrar anlamında elimizdeki malzemelerle nasıl sedye yapabileceğimiz gösterildi.  Daha sonra iki gruba ayrılarak her grup kendi sedyesini hazırlayarak uygulama yaptı.

Saat 14:20’de tek sıraya girerek geleneksel emniyet malzemelerini çalışmak üzere kamp alanımızın arkasındaki kayalıklara gittik.  Yaklaşık iki saat çalıştıktan sonra arada Z makara sistemi eğitimi verildi. 3:1 ve 9:1 makara sistemleri gösterildikten sonra geleneksel malzeme denemelerimiz 18:30’a kadar devam etti.
Saat 20:30’da ip inişi eğitimi için tek sıraya girdik. Yaklaşık yarım saat kadar yürüdükten sonra eğitimin gerçekleşeceği yere vardık. Uzunca bir bekleyişle herkesin birbirine daha çok kaynaşmasının ardından hepimiz gece ip inişini (çift ip) deneyimledikten sonra kamp alanına kendi başımıza dönecektik. Öncü olan arkadaşlarımızın eşliğinde saat 02:14’te kamp alanına vardık. Ertesi gün için saat ve alınacak malzeme listesi duyurusu, eğitimin ardından yapılmıştı. Ayrıca kamp alanına dönüldüğünde mutlak sessizlik hususunda herkesin dikkatli olması duyuruldu.

29 Ağustos Pazartesi
Sabah 08:00’da zirve için tek sıraya girdik.  İki kez verilen molaların ardından 10:10 gibi Davlumbaz Zirvesi’ndeydik.

Biraz dinlendikten sonra eğitmenlerimizin desteğiyle ve harita yardımıyla çevreyi öğrenmeye/tanımaya çalıştık. Bir anda yapılan duyuruyla “saat 11’e 1 var ; 11:00’da tek sıra inişe geçiyoruz!!! “ ne olduğunu tam olarak anlayamadan ( faaliyet sonu toplantısına kadar ) kamp alanına geri döndük.
Kamp alanına döndükten sonra genel olarak yaşanan su sıkıntısından dolayı her çadır grubundan bir kişi olmak üzere Tekepınarı’na su almaya gidildi.  Kalanlar da 14:00’a kadar serbest bırakıldı.
14:00’da biraz gecikmeyle tek sıraya girdik; su almaya giden arkadaşlarımız daha dönmemişlerdi. Geleneksel malzeme çalışmak üzere aynı yere giderek denemelerimize devam ettik. Bir yandan da bir gün önce verilen z makara sistemi için hepimiz teker teker çağırılarak bilgilerimiz sınandı.  Sonrasında eğitimin tekrarlanmasına karar verildi. Eğitimden sonra malzemeleri toplayıp kamp alanına dönecekken beklenen/beklenmeyen gerçekleşti ve ilk yardım tatbikatı için ilk anons geldi.
Sene içerisinde Yıldız’da verilen eğitime katılamadığımdan ne yapılması gerektiğini tam olarak idrak edememiş biri olarak görev dağılımı sırasında etkili bir görev alamamış olmamla konu hakkında bilgi sahibi bile olamadığımı fark ettim. Bu işin notları okumakla olmadığını tatbikat sayesinde anlamış oldum.
Yaralının yanına giden ekibin uzun bir süre gelememesinin ardından eğitmenler tarafından tatbikat sonlandırıldı. Tüm ekip bir araya gelince yaşanan sıkıntıları ve eksiklerimizi öğrenmiş olduk.  Bunun üzerine akşam yemekten sonra kendi aramızda durumumuzu değerlendirmek üzere bir araya gelerek ilk yardım konusunda lider belirleyemediğimizi ve genel olarak hepimizin bilgi eksiği olduğu sonuçlarına vardık.
Ertesi gün sabah 09:00’da kamp alanından ayrılmak üzere hazır olmamız duyuruldu. Ardından da zimmetlenen malzemeler ortada toplanarak her çadır grubunun kendi malzemesini alarak eksik malzeme kontrolü yapıldı. Bize zimmetli sikke sayısında bir adet eksik vardı. Ertesi gün çalışma alanına gidip aranmasına karar verildi.

30 Ağustos Salı
Bir gün önce akşam yaptığımız toplantı sonrasında zamanında hazır olmak üzere alınan kararlara son faaliyette tüm ekip olarak uymayı başarıp zamanında ve sikke aramasını da yapmış olarak ( ama bulamadık ) tek sıraya geçtik. Mıntıka temizliği ve toplu fotoğraf çekimi ardından tek sıraya girerek dönüşe geçtik.
Cimbar Boğazı girişinde otobüsü beklerken faaliyet toplantısını yaptık. Otobüsün gelmesiyle kapanış biraz hızlıca oldu; sanırım duymamız gereken daha çok şey vardı.
Niğde merkezde gruplar halinde dağıldıktan sonra çay bahçesinde toplanıp hep beraber otogara geçtik. 20:00’da otobüsümüz hareket etti. Sabah 07.00 gibi Esenler’de benim için faaliyet sona erdi.

Genel olarak değerlendirmek üzere;
Başlangıç ekibi olarak son faaliyet olacağı için faaliyet öncesi bir araya gelerek bilgi alış verişinde bulunmak faydalı olabilir. Ekip olarak tadında bir faaliyet geçirmek için motivasyon gerekebiliyor.

Faaliyet raporlarından az çok neler olacağını bilmek mümkün olduğundan eksik bilgilerimizi tamamlamak ve eğitimlerin daha faydalı geçmesini sağlamak, eğitimi verenler için de, şart ..  ben kendi adıma ayıp ettiğimi düşünüyorum.

Yük ayarlamasına dikkat etmek gerekiyor; kampa gidişte su taşıma ihtimali yüksek. ( su almaya her zaman gitme fırsatı olmayabilir.)

……

Başlangıç grubu olarak aldığımız tüm eğitimlerde ve katıldığımız faaliyetlerde uzaktan ve yakından emeği olan herkese önce paylaştıkları bilgi ve zaman için sonrasında gösterdikleri sabır ve güler yüz için sonsuz teşekkürler.
——————————————————————————————————————-

Yer: Aladağlar / Niğde
Ekip: 17 Kişilik Başlangıç Grubu Üyeleri ile Gelişim Grubu Üyeleri ve Eğitmenler
Malzemeler: Kask, Kemer, ATC, HMS, Yürüyüş Kazması, Kilitli Karabina, Malzeme Karabinası, Takoz Seti, Friend Seti, Hegzantrik Seti, Sikke Çeşitleri, Nutkey, Çekiç, Farklı Boylarda Perlonlar, Pursikler, İlk Yardım Çantası, Bivak Torbası, 50m ve 60m ipler, Buz vidaları
Yazan: Burak Uluçoban / Başlangıç

26 Ağustos Cuma
Bir gün önce çadır arkadaşlarımla beraber eksiklerimizi de tamamlamak ve alışveriş yapmak  için buluşmuştuk. Cuma akşama doğru işten çıktıktan sonra, geceden hazırladığım çantamı kontrol edip eksik bir şey kalıp kalmadığını kontrol ettikten sonra okula doğru yola çıktım.

Akşam üzeri kulüp odasının önüne vardığımda Burçak ve Gülistan’la çadır grubu olarak hem bireysel hem de ortak olarak bize zimmetlenen malzemeleri almışlardı. Malzeme paylaşımını yapıp yüklerimizi düzenli olarak yerleştirdikten sonra hep beraber Beşiktaş’a inip akşam yemeğimizi yedik ve ardından Üsküdar’a geçtik. 23:30 gibi otobüsümüz Harem’den hareket etti.

27 Ağustos Cumartesi
İlk kamp gününün yorucu geçeceğini beklediğimden yolda olabildiğince uyumaya çalıştım. Sabah Niğde Otogarı’na vardıktan sonra, kısa süre içinde otobüsle yola devam ettik. 11.00 civarında yürüyüşe başlayacağımız Cimbar Kanyonu girişine geldik.

Yürüyüşe başladığımız Cimbar Vadisi’nin Tekepınarı’na kadar olan kısmı çok fazla engebeli ve büyük kayalarla kaplı yollar olduğundan, yürüyüşün başlangıcı yorucuydu. Sanırım bundaki sebeplerin başında gelen şey,  faaliyet öncesi araya giren bayram tatilinin de etkisiyle hem psikolojik hem de fiziksel olarak yeterli düzeyde hazır olmayışımdı. Gördüğüm kadarıyla çoğu arkadaşım için aynı durum söz konusuydu. Tekepınarı’na varınca mataralarımızı ve 5 litrelik su şişelerimizi doldurduk. Önceki faaliyet raporlarından kamp alanında su kaynağımızın olmayacağını öğrenmiştik. Suların da eklenmesiyle çantamdaki yük ağırlığı sanırım taşıyabileceğim en son noktaya ulaştı. Zaten kamp alanına 10 dakika kalana kadar, artık dayanacak gücümün kalmadığını hissedip kendimi yürüyüşü bozmayacak şekilde yan tarafa, yere atmayı düşünmüştüm. Akşama doğru saat 18:30’da kamp alanımız Oba Yeri’ne vardık. Çadırımızı kurup, yemeğimizi yedikten sonra eğitim için beklemeye koyulduk. Ancak ardından bugün için eğitim yapılmayacağı duyurulunca çayımızı içip tulumlarımıza girdik.

28 Ağustos Pazar
Sabah çadır grubu olarak 4.30’da uyanarak kahvaltımızı yaptık. Güzel bir hava vardı. Buz tırmanışı deneyimini ilk kez yaşayacağımız eğitim için BDK Kuzey Duvarı önüne doğru yola koyulduk. Önce Murat bize kramponları nasıl giyeceğimizi, buz üzerinde adımlarımızın ve kazma tutuşumuzun nasıl olması gerektiğini gösterdi. Daha sonra sırayla hepimiz buz tırmanışını denemeye başladık. İsteyenler ikinci kez de tırmanma olanağı buldu. Buz emniyet malzemelerinin nasıl kullanılacağını görüp denedikten sonra kalan zamanda tekrar buz tırmanışı yapma fırsatı buldum. Farklı ve eğlenceli bir tırmanış eğitimi oldu. Saat 11.00’de kamp alanına dönmeye başladık.

Buz Tırmanışı Yaparken

Döndükten sonra ilk yardım sedyesi eğitimi başladı. Okulda da gördüğümüz eğitimi burada da tekrar etmiş olduk. Ayrıca bu kez sedyeyi perlon ve karabina ile emniyet kemerimize bağlayarak taşımayı denedik. Bu biçimde taşıma açıkçası bana pek uygun gelmedi. Kaldırması kolay ancak yürürken sedye sürekli dize çarptığından taşımak zorlaşıyordu.

İlk Yardım Sedyesi Hazırlarken

İlk yardım sedyesi eğitimi bitince kısa bir molanın ardından geleneksel tırmanış eğitimi için toplandık. Bu eğitimden bir saat kadar sonra yine ilk yardımla ilgili olarak Z-makara kurtarma sistemi kurulumu eğitimi aldık. Yukarıya bir yük kaldırılması gerektiği durumunda oldukça kullanışlı bu sistemin nasıl kurulacağını öğrenmiş olduk. Sonrasında geleneksel tırmanış eğitimine emniyet malzemelerini deneyerek devam ettik.

Bugün hep eğitimle dolu geçti. Akşam yemeklerimizi yedikten sonra, bu sefer de ip inişi eğitimi için 20.30’da baya yüksek yerde kurulan istasyonun yakınına doğru yola çıktık. Gece karanlığında ip inişini ilk kez yapacaktık. Bekleme yerinden inişe başlayacağımız yere gidiş biraz tehlikeli olduğu için eğitim uzun sürdü. Ayrıca uzun bir iniş yapıyorduk. Neyse ki hava rüzgarlı olmadığından beklerken soğuktan aşırı etkilenmedik. Ben iniş için son sıralardaydım. İnişte kullandığımız İp, tam ip olduğundan ve aşağıya doğru indikçe dolandığından prusik düğümünü tuttuğum sağ elimle çok fazla güç harcamak zorunda kaldım. Bu eğitim de bitince 2:15 gibi kamp alanına döndük ve doğrudan tulumlara girdik.

29 Ağustos Pazartesi
Saat 08:00’da zirve çıkışı için tek sıra halinde herkes hazırdı. Davlumbaz tepesine çıkacaktık bugün. Kamp alanının yakında bir tepeydi. İlerledikçe tepe de bizden uzaklaşıyor gibiydi. Bize göründüğünden daha uzakta ve yukarıdaymış. Bu konuda çoğu arkadaşla beraber bir algı yanılsaması yaşamıştık. Gözünün gördüğüne her zaman inanmamak gerek. Güneş kremi sürmediğim için zirveye çıkarken güneş ışınlarına çok maruz kaldım. 2 saatte çıkmıştık zirveye. Arkadaşlarla elimizdeki haritalardan çevredeki dağları ve trans faaliyetinde geçtiğimiz yerleri tespit etmeye çalıştık.

Davlumbaz'dan Büyük Demirkazık’ın Görünüşü

Davlumbaz’dan Büyük Demirkazık’ın Görünüşü

Su stoklarımız tahminimizden kısa sürede tükenmiştir. Davlumbaz tepesinden indikten sonra her çadırdan bir kişi, su almak için Tekepınarı’na gitti. Bizim çadırdan da ben gittim. Tekepınarı ile kamp alanı arasındaki yol nispeten düz olduğundan 45-50 dakikada vardık. Su alıp döndükten sonra geleneksel eğitimi için arkadaşlara katıldık. Bu arada bir yandan da Z-makara kurtarma sistemi için teker teker sınav yapıldı. Akşama kadar eğitime devam ettik. Artık yemek zamanı diye içimizden geçirirken ilk yardım simülasyonu eğitimi başladı. Telsizle Peker’in BDK Doğu Duvarı’nda kaza geçirdiği haberi geldi. Kamp alanında da bir yaralarımız ve yakını vardı. Bir grup arkadaş bazı malzemeler alıp Doğu Duvarı’na gitti. Biz de kamp alanındaki yaralı ve yakınıyla ilgilendik. Açıkçası yaralı yakını en çok uğraştıran kişi oldu. Senaryo gereği öyle bir şok geçirmişti ki, gerçekte böyle bir durumla karşılaşsak biz de sinir krizi geçirebilirdik. Saat 21.15’e kadar eğitim sürdü. İlk yardım eğitiminde başarılı olamadık. organize olma ve birbirimizi dinleme konusunda gereken dikkati gösteremedik. Hem kendi aramızda hem de eğitmenlerle tartıştığımız bu eğitim bize güzel bir ders oldu. Akşam uyumadan önce kendi aramızda bir toplantı yaparak bu önemli eksiğin nedeni ve ne yapmamız gerektiği hakkında toplantı yaptık. Bu arada yarın sabah 9’da şehre döneceğimiz haberini alınca toplantıyı uzatmadan çadırlarımıza çekildik.

30 Ağustos Salı
Sabah 09:00’da tüm kamp yüküyle mıntıka temizliğini de yapmış olarak hazırdık. Hep beraber fotoğraf çektirdikten sonra yürüyüşe başladık. Saat 13.00’a doğru otobüse bineceğimiz bölgeye geldik. Otobüs beklerken faaliyet toplantısını yaptık. Otobüs geldikten sonra eşyalarımızı yükleyip şehir merkezine geçtik. Akşam saat 20.30’da otobüsle İstanbul’a hareket ettik.

Cimbar Kanyonu – Dönüş

Genel olarak psikolojik ve fiziksel hazırlığın ne kadar önemli olduğunu gördüğüm, organize olmak konusunda daha da bilinçlendiğimiz, asıl tadına kısmetse Erzurum’da varacağımız buz tırmanışını kısmen deneyimlediğimiz bir eğitim faaliyeti oldu. Emeği geçen herkese çok teşekkürler.