Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2016

Ekip: 76 Başlangıç/ 14 gelişim, 2 eğitmen/gelişimüstü, 2 YDK
Yazan: Pınar YAVUZ / Başlangıç

2 Aralık 2016 Cuma / Faaliyet Öncesi Hazırlık

Bir önceki Ballıkayalar faaliyetinde gereksiz yüklerim sonucu ağır bir çanta taşımak zorunda kalmıştım. Bu sefer en çok çanta hafifliğine dikkat ettim ve de eğitimlerde gördüğümüz gibi dengeli bir çanta yerleştirmek için özen gösterdim. Böylece daha hafif ve düzenli bir çanta oluşturabildim. Çadır grubu arkadaşlarımla ihtiyaçlarımızı konuşarak gerekli iş bölümünü yaptık. Hazırlıklarımı tamamlayıp okula gitmek üzere yola çıktım. Gök gürültülü kuvvetli bir yağış eşliğinde okula vardığımda ilk işim çantamı çöp poşetine geçirmek oldu. Çadır arkadaşlarımla okulda buluşup son düzenlemelerimizi yaptık. Çadırı ve ocağı kulüpten teslim alan arkadaşımız da otobüse bindi ve yola koyulduk. Kötü hava koşullarından dolayı feribota binemedik otobüsle devam ettik. Yolda neredeyse hiç uyumadık. Sohbet muhabbetle keyifli bir yolculuk geçirdik. Ancak çok uzun bir yürüyüş yapılacağı için öncesinde kesinlikle biraz da olsa uyumanızı tavsiye ederim. Yürüyüşe başlayacağımız noktaya vardığımızda jandarma tc numaralarımızı aldı. Bizler de son hazırlıklarımızı gelişim grubunun da yardımlarıyla tamamladık ve yürüyüşe koyulduk.

3 Aralık 2016 Cumartesi / Faaliyet 1. Gün

Gece yürüyüş boyunca çok temiz ve kuru bir hava vardı. Yağmur yağmaması, üşümemek ve baton kullanmak yürüyüşteki motivasyonumu yüksek tutan şeylerdi diyebilirim. Gece boyu 3 mola verdik. Sıcak sıvı almamız gerektiği molalarda sürekli hatırlatıldı. Sıcak sıvılarımızı alıp atıştırmalıklarımızı yedikçe daha yüksek motivasyonla yürüyüşe devam ettik. Gün ağarınca bir mola daha verdik ve sonrası karlı bir rotanın başlangıcı oldu.

Kar beklemiyorduk, eğitmenimiz de aslında yağış beklediklerini ama böylesinin daha iyi olduğunu en azından ıslanma sorunu yaşamadığımızı belirtti. Beni en çok zorlayan karlı dik yolu tırmanmak oldu. O yol bitince düzlüğe vardık ve burada bir mola daha verdik. Yaklaşık 7 saatlik bir yürüyüşün ardından önümüzde düz ama yine de uzun bir yol kalmıştı. Birkaç saatlik bir yürüyüşten sonra 10.50’de kamp alanına vardık.

Öncelikle çadır kurmak için çadır eğitimi alacaktık. Bizim çadırı eğitimde kullanılması için gelişime teslim ettik. Sonrasında grid düzende çadır kurmamız istendi ancak pek başarılı olduğumuz söylenemezdi.

Çadırları kurduktan sonra hızlıca bir şeyler atıştırıp tek sıraya geçtik. Ocak ve çanta eğitimleri verildi. Ve sonrasında bir dahaki eğitime kadar üç buçuk saatlik serbest bir zamanımız oldu. Yemek yapıp yedikten sonra biraz uyuduk. 18.00’de çadırlarda düğüm eğitimi almak üzere gruplara ayrıldık. Eğitimden sonra 21.30’da mutlak sessizlik saatine kadar serbest olduğumuz duyuruldu. Akşam yemeğimizi yapmaya koyulduk. Makarnanın yanına çadır arkadaşımın getirdiği kavurmayı görünce gözlerim parladı. Yapıp afiyetle yedik ve çadırlara geçip uyumaya çalıştık. Sıcak sıvı alımı uyarılarını çok dikkate almadığımızdan olsa gerek tulumlarımız iyi olmasına rağmen üşüdük.

4 Aralık 2016 Pazar / Faaliyet 2. Gün

00.50’de gece yürüyüşü için uyandırıldık ve tekrar bir araya gelip yürüyüp ısınacağımız için mutlulukla hazırlandım. Hazırlanmamız için 15 dakika verilmişti. Ancak biz yarım saatte toplanabildik. Son hazırlıklarımızı yapıp yürüyüşe geçtik. Yürüyüş esnasında sağlık sorunları yaşayan arkadaşlarımız kamp alanına geri gönderildi. Kara bata çıka yaptığımız bu yürüyüşte ben bayağı keyif aldım. Fırsat buldukça kafamı kaldırıp yıldızlara baktım. Ve doğada olmanın keyfini sonuna kadar hissetmeye çalıştım. Dönüşte soğuktan kamp alanındaki su kaynağımız olan çeşmedeki su donmuştu. İhtiyacı olanlar gelişimden arkadaşların önderliğinde kamp alanına yakın başka bir su kaynağından su almaya gitti. Sabah 08.00’de tek sıra halinde hazır olmamız gerektiği duyuruldu. Sabah kahvaltımızı yapıp sıraya geçtik. Hava dondurucuydu. Çoğu kişinin ayakları, botları tamamen donmuştu. Sabah tekrar çadır eğitimi verilecekti. Eğitimde kullanılmak üzere yine bizim çadırı hızlı bir şekilde topladık. Çantalarımızı hızlıca toplayıp yerleştirdik. Eğitimden sonra normalde yapacağımız çadır toplayıp kurma pratik eğitimi hava şartlarından dolayı iptal edildi. Eğitmen tarafından yürüyüşe hazır olmamız için süre verildi ve hemen çadırlarımızı toplayıp son hazırlıklarımızı yapmaya başladık. Hazır olanlar mıntıka temizliği yaptı. Ancak yine gecikmeyle toplandık ve faaliyet başlangıcından beri bütün hatalarımıza göz yuman eğitmen bunu es geçemeyeceğini ve bir yaptırımının olacağını duyurdu.

Başlangıç grubu tek sıraya geçmeye çalışırken

Dönüş yürüyüşüne başladık ve güneş de yavaş yavaş yüzünü göstermeye başladı. Çok zorlu hava koşullarından sonra dönüşte güzel bir hava eşliğinde yürüyüşe devam edip kısa bir süre içinde ısındık. Yaklaşık 6 saatlik bir yürüyüşten sonra otobüslere ulaştık. Faaliyet toplantısı yapmak üzere toplandık. Eğitmenin değerlendirmeleri ve YDK’nın dağcılık üzerine kısa bir konuşması ardından yarım saat sonra otobüslerde olmamız gerektiği duyuruldu. Bu sürede civardaki bakkaldan yiyecek içecek aldık. Bakkalın yanındaki kıraathaneye girip hem çay içtik hem ısındık. Dönüşte büyük bir iştahla aldığımız yiyecekleri yedik. O yorgunluğun üzerine bir de yemek yemenin verdiği rehavetle bir güzel uyuduk. Hem eğlenceli hem zorlu bir faaliyeti geride bırakmanın verdiği duygular eşliğinde evimize döndük. Faaliyette ne kadar zorlandıysak da İstanbul’a atılan ilk adım hemen bir sonraki faaliyete gitme isteğini uyandırıyordu.

Tavsiyeler

1. Bu faaliyette baton kullanımı büyük ölçüde rahatlık sağladı. Dik yerlerden inişte veya dik yerlere çıkışta denge konusunda bayağı yardımcı oluyor. Neredeyse hiç düşmeden yürüyüşü tamamladım. Batonunuz yoksa yolda bulduğunuz dal parçalarını aynı işlev için kullanabilirsiniz.
2. Tozluk da olmazsa olmaz. Çınarcık faaliyetinde hava durumu hiç belli olmuyor. Dizinize kadar suya, çamura da batabilirsiniz. Tozluk olmayan arkadaşlar çöp poşeti ve koli bandıyla tozluk yaptı ve o da çok iyi iş gördü.
3. Termosunuz kesinlikle kaliteli olsun. Faaliyet boyu yürüyüşlerde veya kamp alanında sürekli sıcak sıvı alımı çok önemli. Çantanızda sıcak suyunuz eksik olmasın. Gece üşümemek için de bol sıcak sıvı alıp uyumayı ihmal etmeyin.
4. Faaliyet boyu kendi iç motivasyonunuzu ve arkadaşlarınızın enerjisini yüksek tutmaya çalışın. Zorluk her yerde, şikayet etmek yerine çözüm üretelim derim. Bol keyifli faaliyetler!

Tarih: 3-4 Aralık 2016
Yer: Delmece Yaylası, Çınarcık, Yalova
Ekip: 76 Başlangıç 14 gelişim 2 eğitmen/gelişimüstü 2 YDK
Yazan: Cihan Özcan/Başlangıç

02/12/2016 Cuma

Cuma günü çadır arkadaşlarımla iletişime geçip yemek paylaşımını yaptık. Ben daha çok atıştırmalık ve öğlen için yiyecek, tencere ve ocak kartuşunu getirecektim. Çınarcık’da su kaynağımızın olacağı söylenmişti ama 2015 faaliyet raporunu okuduğumda Cuma gecesi uzun bir yürüyüş yapacağımızı öğrenmiştim, bu yüzden su torbama 2 lt su koymaya karar verdim. Havanın yağmurlu olmasını beklediğim için yağmurluk ve yeni aldığım tozluklarımı ( geçen yılın faaliyet raporunda almamız tavsiye ediliyordu) da çantanın en üstüne yerleştirdim. Gece 22:00’da Yıldız Cami önünde olmam gerekiyordu. Evden çıkmadan yarım saat önce başlayan sağanak yağmur yüzünden çanta ve matımı da çöp poşetiyle sarmaya karar verdim. Biraz geçikmeyle de olsa 21:15’te evden çıkabildim.

21:45’te Yıldız’daydım, çadır arkadaşlarımla buluşup yük paylaşımını yaptık. Çantam daha müsait olduğu için çadırın iç ve dış tentesini ben taşıyacaktım. Saat 22.00’da otobüs kalktı. Uzun faaliyet öncesi ihtiyacım olacağını düşündüğüm için yolda bir saat de olsa kestirdim.

03/12/2016 Cumartesi

Gece 02:00’da Çınarçık Teşvikiye köyüne vardık. Çok şükür yol boyu bize eşlik eden sağanak yağış ve fırtına Çınarcık’ı çoktan terketmişti. Gezinin ilk ‘sağ baştan say’ ında mevcudumuz 76 çıktı, gezi boyunca bu sayıyı birçok defa duyacaktık. Birçok arkadaşımız daha otobüsteyken poşet ve koli bantlarından tozluk yapmaya girişmişti, 20:20 civarında bize verilen süreyi biraz aşmış da olsak herkes tozluklarıyla hazır vaziyetteydi, yürüyüşe başladık. 03:00’da ilk (20dk. lık), 04:00’da (15dk. lık) molalarımızı verdik. Molalarda bisküvi ve çikolatayla beslendik. Gece karanlığında kafa lambalarını kullanmadan yürüdük. Sadece uçurum kenarlarından geçerken lambalarımızı açtık. Gece Çınarcık’ta yağmur yağdığı için yer yer çamur ve su birikintileri vardı, yeni tozluklarım epey makbule geçti. 05:20’de bir mola daha verdik. Saatlerdir süren yokuş yukarı yürüyüş beni epey acıktırmıştı. Bu sefer dünden hazırladığım sandviçlerimden birini yedim. 15 dakika çabucak geçti ve yürüyüşe kaldığımız yerden devam ettik. 4. Mola öncesi artık artan irtifanın etkisiyle (son 1-2 saatte epey tırmanmıştık) hava daha da soğuktu ve yerlerde kar görülmeye başlanmıştı.

07:25’te 4. Molayı da verdik. Hava aydınlanmaya başlarken 07:45’te yeniden yola koyulduk. Artık karlı bir vadi içerisindeydik. Yukarıdaki yaylaya varmak için önümüzdeki tepeyi aşmamız gerekiyordu. Oldukça yavaş bir tempoda tek sıra halinde tepeyi tırmandık, baton eksikliğini ilk kez bu etapta hissettim. Tepeyi aşınca asfalt bir yola çıktık ve burada 5. Molamızı verdik, saat 10:00’ı gösteriyordu. Asfalt yolu takip ederek saat 10:50’de kamp alanına vardık.

11:00’de çadır kurulumu ve ocak kullanımı gösterildi. 11:40’ta 1.5 saat sonra yeniden tek sıra olmak üzere serbest bırakıldık. Ekip olarak grid düzende çadır kurma alması gerekenden çok daha fazla zaman aldı (30dk) ve çadır grubu olarak sıcak yemek yapmaya yetecek zamanımız kalmadığında uzlaşarak çabuk bir kahvaltı yaptık. 13:10’da çanta, benzin ocağı ve jet boil kullanımı eğitimi aldık. 14:30’da 18:00’e kadar serbest bırakıldık. Çadır ekibi olarak 17:30’a kadar uyumaya sıcak su hazırlamaya göre öncelik verdik, uzun bir gecenin ardından 2 saatlik bir uyku tam ihtiyacım olan şeydi. Su ihtiyacımı hala mataramdaki soğuk suyla gideriyordum.

18:00’de düğüm eğitimini soğuk hava şartlarından dolayı çadırlarımızda (ve kuru incir tıkınarak) aldık. Saat 8 gibi eğitim bitti ve mutlak sessizlik saatinin 21:30 olduğu söylendi. Hemen yemek yapmaya koyulduk. Yediğimiz kavurmalı makarna ve sıcak su morallerimizi yükseltti. Sabah için ekstra bir termos sıcak su da hazırladık. Yemekten sonra tulumlarımıza çekildik. Tulum içerisinde hem kendimi soğuktan daha iyi yalıtmak hem de değişeceğim eşyalarımın sabah buz gibi olmaması için yanıma aldığım bütün kıyafetleri tulumun içine attım, ve bu işe yaradı, ta ki gece uykudan uyandırılına dek.

04/12/2016 Pazar

Gece gelişim grubu tarafından uyandırıldık ve 15 dakikada içerisinde kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Malesef başlangıç grubu olarak hazır olmamız 30 dakikayı buldu. Hava çok soğuktu, yürüyüşe başladıktan yarım saat sonra anca ısındığımı hissettim. Yerlerde yaklaşık 10 cm kar olduğunu tahmin ediyorum, gökyüzünde yıldızlar, patika boyunca sağlı sollu siyah gölgeler gibi uzanan ağaçlarla dingin bir geceydi. Yürürken çok susamıştım, çantamdaki su torbamdan bir yudum soğuk su içmeye cesaret etmiştim ki su borusunun içindeki su ile donduğunu farkettim (sonradan öğrendik ki gece neredeyse -10C imiş). Bu da bana gelecek gezi için ders oldu, geceleri yanımda eksi sıcaklıklar için mutlaka sıcak su dolu termos bulundurmam lazım. Yaklaşık 1 saat yürüdükten sonra mola verdik. Çadır arkadaşlarımdan su alarak biraz susuzluğumu giderdim ama grup olarak sıcak suyumuz bitti ve yanımızda pek soğuk su da kalmamıştı. Mola sonrası yaklaşık 1.5 saat daha yürüyüp kampa vardık. Sabah 07:00’de kalkıp, sıcak tulumu terketmem 5 dakika kadar sürse de dışarı çıkar çıkmaz çadır ekibim için su kaynatmaya koyuldum. Soğuk havada suyun kaynaması çok zaman aldı, herkese 1 bardak sıcak su çıkarabildim. Yanımıza aldığımız gözlemeleri ısıtıp kahvaltı yaptık. 08:00’de çoktan sofrayı kaldırmış ve sıradaydık. 8’de fırtınalı havada çadır kurma eğitimi aldık. Eğitimden sonra eğitmenimiz don olduğu için normalde başlangıç grubunun yapması planlanan çadır kur-kaldır pratiğinin iptal edildiğini geri dönüş için hazırlanmamızı söyledi. Başlangıç olarak neredeyse 1 saatte hazırlanamadık ve eğitmenimizi hayal kırıklığına uğrattık. Saat 10:10‘da anca dönüş yolundaydık.

Asfalt yoldan ormanlık alana gireceğimiz noktada ilk molamızı verdik. Moladan sonra dikçe yokuş aşağı inmeye başladık. Gelirken bu rotada baton eksikliği hissetmiştim. Dizlerimi yormamak için yerde bulduğum bir büyükçe bir daldan bir baton yaptım ve bu epeyce işimi gördü. 14:30 civarı ikinci molamızı verdik. Bu mola sonunda başlangıç grubu olarak zamanında tek sıra olamadık ve eğitmenimizi sinirlendirdik, bu bize bir şekilde geri dönecekti, ki bu daha fazla mola vermemek şeklinde oldu. Yolun geri kalan kısmını mütemadiyen yürüdük. Dönüş yolumuz genellikle dökülmüş yapraklarla kaplıydı, sarı veya kırmızı yapraklı ağaçlar hala sonbahardayız izlenimi veriyordu, yorucu olmasına rağmen oldukça keyifli bir yürüyüştü.

Otobüslere 16:00 civarı varıp, hemen faaliyet sonrası toplantı yapıldı. YDK üyeleri bizimle tavsiyelerini paylaştı ve sorularımızı yanıtladı. 16:30’da teker dönecek şekilde yarım saat ihtiyaç ve yemek molası verildi. 17:00’de otobüslerle yola çıkmıştık.

Tavsiyeler:

– Mutlaka tozluk alın. Baton tavsiye edilir ama dallarla da zor etaplarda idare edilebilir
– Mutlaka gece yatmadan önce çadır başı 1 sıcak su dolu termosunuz olsun
– Gün içinde yürürken bol bol su için dehidre olmayın. Hem yürüdüğünüz için soğuk suyun vücut ısınızı düşürmesi daha az olası, hem geceleri daha az su kaynatarak idare edebilirsiniz
– Geceleri ısınmak istiyorsanız, çadır ekibi olarak üşenmeyip en az 2-3 termos su kaynatıp için
– Tek sıra halinde hazır olmak grup olarak herkesin bütün malzemesini kuşanmış bir şekilde hazır olması demek ve eğitmenin verdiği saatlere mutlak uyun
– Temizliğe dikkat. Matları sardığımız çöp poşetleri dallara takılıp küçük plastik parçaları yerlere düşebilir, ekip olarak önünüzdeki arkadaşların bıraktığı parçaları toplayın