Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Direktaş Güneybatı Yüzü (Klasik Rota) Tırmanış Raporu

Direktaş Güneybatı Yüzü (Klasik Rota) Tırmanış Raporu

Tarih: 01.07.2019

Zorluk: III, IV- (kilit)

Malzemeler: 2x çekiç, 2x yarım ip 50m, muhtelif uzunluklarda perlon, 7x çeşitli türlerde sikke, 0.75 1 ve 2 numara cam, kişisel emniyet malzemeleri.

Ekip: Esin Şimşek, Serkan Turgay, Ege Kurt, İbrahim Kaya

Bu yılki başlangıç grubunun Trans Aladağlar eğitiminde tırmanmak için kafamda Direktaş vardı. Faaliyet toplantısında konuşup tarihi ve ekibi kesinleştirdik. Yedigöllere geldikten sonra kendi aramızda konuşup son ayarlamaları yaptık, ne olur olmaz diyerek üç adet cam aldık. Ege’nin de bize katılmasıyla ekibi dörtlemiştik.

Sabah kahvaltı ve son hazırlıklarımızı yaptıktan sonra 8.40’ta Direktaş’a doğru yola çıktık, güneybatı tarafında kalan ve rotanın girişinin olduğu ayrık gibi duran kütleye doğru kamp alanından kolay gördüğümüz yerlerden takip ettik (yer yer kar altında kalmış olsada babalar var). Rotanın dibine yaklaşmak için iki farklı seçeneğiniz var; görece dik bir çarşak çıkmak yada kulenin arkasına doğru devam edip daha az eğimli yerlerden çıkmak. Biz ilkinin sonunda kar olduğu için diğerini tercih ettik. Batonları uygun bir yerde bırakıp basit tırmanışlar ile dik yükselerek kütlenin iyice arkasına geçmeden devam ettik. Ana kütleye yaklaşıp çarşağın bittiği yerde setlerden oluşan kayada babaları takip ederek (burada setler üstünde dik kısa bir etap çıkıp sola geçip kütlenin arkasına geçerek sağa devam ettik, yükselirken yer yer gri baca gözüküyor), setleri çıkarken ‘S’ çizerek yaklaşırken gözüken gri bacanın altına geldik.

Kilit etaptan sonraki bacada Serkan, Esin ve Ege tırmanırken

4-5 metrelik gri bir baca rotanın girişi olarak kendini gösteriyor, daha rahat hissetmek için katalarımı giydim, ekipçe malzemelerimizi ayarladık, yükselmeye başladım, III derecelik basit  bir tırmanışın ardından kilit etaba geliyorsunuz, pozitif ama boşluklu slab etap (IV-, 4 metre), kilidin hemen karşısındaki kılçığımsı yapıda oturup boşluklara bakıp kendimi ikna etmem biraz zaman aldı, başta  tutacak yer gözükmesede bir iki hamlelik bir etaptı, yükselerek iki hamle yaptıktan sonra sola doğru diğer bacanın altına doğru yan geçip bacanın girişindeki iki sikkenin olduğu yere gelip hızlı bir istasyon kurdum. Serkan da hemen arkamdan yükseldi, kata giymeyen Ege ve Esin için ip açıp onlarıda bacanın girişine aldıktan sonra ipleri toplayıp serbest yükselmeye devam ettik, görece dik ama basit ve güvenilir tırmanış imkanı veren yerlere sahip eğlenceli bir etap (III, 30m).

Baca etabının sonunda karşımızda gri akıntıları olan slab dik duvarların olduğu bir açıklığa çıktık (baba var). Burada sola yürüyerek geçip arkada kalan çarşak dolu kulvar-baca karşımı yerlerden yükselmeye devam ettik (botla rahatlıkla çıkılabilir). Sonunda halkalı sikke var, üst taraf daha dar baca etabına bağlayan daha dik ve yer yer boşluk hissi veren eğlenceli kısa tırmanış etapları olarak devam ediyor, bu kulvarın sonunda bir tane daha sikke var. Sikkeden sonra soldaki zirveye bağlayan yatay çarşak kısım için iki metre inip çarşaktan devam ettik, artık zirve düzlüğü diyebileceğimiz bir çarşağa çıkarken son kısa dar baca hattını geçtik. Yürüyerek 12.00’de zirveye ulaştık. Fotoğraf çekiminden sonra zirve defterini aradık ama bulamadık, biraz çevreyi izleyip ekibe zirveye çıktığımızı haber verip dönüşe geçtik.

İlk sikkeye kadar kısa bir bacayı geri tırmanıp, totalde iki sikkeden ve bir babadan olacak şekilde üç ip inişi yaptık, setler ve pozitiflikten dolayı inerken taş düşmesi sıkıntı yaratabiliyor. Batonları bıraktığımız yeri bulup kampa geri döndük.

Teknik tırmanış içermese de eğlenceli bir tırmanış, genel olarak baca-kulvar hattı olduğu için rotada doğru hattı bulmak kolay, dağ ortamına yeni, tecrübe edinmek isteyenler için önerilir.

Başta partnerlerim Esin, Ege, Serkana ve tüm YTUDAK ailesine çok teşekkürler, tırmanışla kalın.