Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Yuvacık Eğitim Faaliyeti 2019

Tarih: 16-17 Kasım 2019

Ekip: 67 Başlangıç, Gelişim ve Eğitmenler

Hava Durumu: Güneşli ve Açık

Yazan: Murat Kuşçu (Başlangıç)

Faaliyetten birkaç gün öncesinde Cahit’le çadır grubu olmaya karar verdik ve çadır grupları belli olduktan sonra 2 öğlen, 1 akşam ve 1 kahvaltı olmak üzere yemek listemizi belirleyip alışverişimizi yaptık. Yürüme açısından çok zorlu olmayan bir faaliyet olduğu için ve kamp alanına yakın su kaynağı bulunduğundan dolayı su taşımak zorunda kalmayacağımızdan yemek ve atıştırmalık konusunda rahat ve cömert davrandık.

16 Kasım Cumartesi

Sabah saat 8.00’de otobüsün kalkacağı Yıldız Camii yanında hazırdık, yaklaşık 20 dakikalık bir gecikmenin ardından yola koyulduk. Saat 11 civarı yürüyüşe başlayacağımız Beşkayalar Tabiat Parkı girişine ulaştık. yürüyüş öncesi hatırlatmalar ve malzeme zimmetlenmesinin ardından saat 11.20’de tek sıra yürüyüşe başladık. Çok güzel bir manzara eşliğinde asfalt zeminde yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüşün ardından su kaynağı bulunan dere kenarı bir tesiste sularımızı doldurmak için kısa bir mola verdik. Sonrasında genellikle yukarı yönde eğimli bir patikaya attık kendimizi kaygan ağaç yaprakları yürüyüşü zorlaştırsa da harika bir doğanın içinden yola devam ettik. Kampa 300-400 metre mesafedeki su kaynağından da sularımızı doldurduktan sonra yaklaşık 7 km’lik yürüyüşümüzü tamamlayıp saat 14.45’te kamp alanımıza vardık.

Kısa bir molanın ardından 2’ye ayrılıp çember oluşturduk ve gelişimler tarafından kampçılık malzemeleri eğitimleri başladı. Yaklaşık 2 saatlik eğitimin ardından saat 17.00’de eğitim bitti ve çadırlarımızı grid düzende kurduk. Toplamda 26 çadır olduğu için 5’e 5 ızgara mantığıyla orda sırada 6 çadır olacak şekilde ve güçsüz çadırları rüzgardan az etkilenmeleri için orta sıralara koymaya dikkat ederek kurduk.

Oldukça acıkmıştık. Cahitle planladığımız gibi ton balıklı makarnamızı yedik biraz da dinlendikten sonra 18.30’da dağcılık düğümleri eğitimi için hazırdık. 6-7 kişilik gruplara ayrılıp her gruba 1 gelişim veya gelişim üstü üye denk gelecek şekilde çadır alanının yanındaki geniş alana dağıldık. Düğüm çeşitlerinden açık-kapalı sekizli, tam ve yarım kazık, balıkçı, pursik ve perlon düğümlerini teker teker denedik. Düğüm eğitiminin ardından da bu sefer çadır alanının biraz daha uzağında bulunan düzlüğe geçtik, önce 8erli gruplara bölünüp çadır polleriyle keyifli bir oyun oynadık. Sonrasında 33er kişilik 2 büyük çember oluşturarak iki ucu bağlı uzun tırmanış ipi yardımıyla değişik geometrik şekiller oluşturduğumuz gözlerimiz kapalı bir oyun oynadık. Devamında bu oyunu tüm başlangıç daha da büyük bir grup olarak deneyimledik. Ekip olma ruhunu küçük gruplardan büyük gruplara doğru genişleyerek anlamaya çalıştık ve bu eğitim de 22.30’da bitti. Çadır alanına döndük. Mutlak sessizlik saati 11 olarak belirlendi. Sıcak sıvı alıp çokta soğuk olmayan bi gecede uykuya daldık.

17 Kasım Pazar

Saat 01.30’da “Başlangıç 15 dakika içinde çadır hariç tüm kamp yüküyle tek sıraya!” sesiyle uyandık ve hızlıca hazırlanıp tek sıraya geçtik. Yaklaşık 1 saatlik keyifli bir yürüyüşün ardından kamp alanına döndük ve sabah saat 8.00’de tek sıra olmak üzere tekrardan uykuya daldık. Hava gayet iyiydi hatta yürüyüşte öyle bir ısındık ki sonrasında sıcaktan uyumakta zorlandım. Sabah 06.30’a alarmlarımızı kurup uyandık sucuklu yumurtayla beraber getirdiğimiz kahvaltılıkları da çıkarıp güzel bir kahvaltı yaptık. Saat 8’de düğüm eğitimi için 7-8’erli gruplara bölündük ve dün öğrendiğimiz düğümleri teker teker tekrar denedik. Düğüm eğitiminin ardından Çantada taşımak için ve sırtta taşımak için olmak üzere 2 çeşit ip toplama tekniği anlatıldı. Bu eğitim de bittikten sonra çadırlarımızı topladık, toplu fotoğraf çekinip mıntıka temizliğini yaptıktan sonra  saat 12.15’te dönüş için yola koyulduk.

Nispeten daha kısa ve genellikle inişli bir yürüyüşün ardından saat 15.00’te otobüslerin yanına ulaştık. Dönüşe geçmeden önce toplanıp faaliyet toplantısını yaptık. Eğitmenlerimizden tek sıraya vaktinde geçmememiz, mutlak sessizlik saatinde çadır alanında gürültü yapmamız, sigara alanında izmarit bırakmamız konularında uyarılar aldık. Sonrasında da İstanbul’a doğru yola çıktık akşam saat 8.00 civarı Yıldız Kampüsü’ne ulaştık.

Dikkat edilmesi gerekenler:

• Nispeten uzun sayılabilecek bir yürüyüş olduğu için batonla yürümek kolaylık sağlayacaktır.
  • Çadır alanına yakın su kaynağı bulunduğundan 5lt’lik şişeler oldukça işe yaradı.
  • Uzun konçlu su geçirmez bir bot tercih etmek fayda sağlayacaktır.
  • Kahvaltı ve akşam yemeği haricinde çikolata, sandvic, çabuk çorba tarzı atıştırmalıklar götürmek oldukça güzel oluyor.

Bu güzel faaliyet için tüm YTÜDAK’a teşekkürler..

Tarih: 16.11/17.11 2019

Yer: Menevşe yaylası/Yuvacık/KOCAELİ

Ekip: 67 başlangıç üyesi, gelişim üyeleri, eğitmenler

Yazan: Ayşenur Demirci (Başlangıç)

16 Kasım Cumartesi

Sabah 08.40’ta otobüs Göztepe Köprüsü’nden hareket etti. Saat 10.55 gibi otobüslerden indik. Çadırı ve ocağı olmayanlar için kulüp malzeme zimmetlemesi yaptı. 11.20’de Menekşe Yaylası’na doğru yürüyüşe başlandı. Yaklaşık 40-50 dk yokuş indik ve su kaynağına geldik. Kamp alanına yakın bir yerde başka su kaynağı olduğu için yanımıza yürüyüşe yetecek kadar su aldıktan sonra tekrar yürüyüşe başladık. Bu sefer sürekli olarak yokuş çıkıyorduk ve ormanın içerisinden patika alandan yürüyorduk. 20 dakika sonra grup durmak zorunda kaldı çünkü bir arkadaşımız kendini kötü hissettiği için geride kalmıştı ve onun en öne geçmesini sağlamak için yaklaşık 15 dakika kadar bekledik. Sonra yola devam ettik. Yaklaşık 2 saat sonra kamp alanına yakın bir yerden yanımızda getirdiğimiz boş 5 litrelik şişeleri doldurup 14.45’te kamp alanına geldik. 15 dakikalık ihtiyaç molasından sonra saat 15.00’te eğitim için iki gruba ayrıldık. Gelişimden 2 kişi rüzgarlı ve rüzgarsız havada çadır kurulumunu gösterdi. Tulum ve mat hakkında genel bilgiler verildi. Çanta yerleştirmesi nasıl olacağı gösterildi. Ocaklardan bahsedildi ve çadır içerisinde ocak kullanımında dikkat edilmesi gerekenler hatırlatıldı. Saat 17.00’de eğitim bitti. 18.30’a kadar zaman verildi. Bu sırada çadırlarımızı grid düzende kurduk. Akşam yemeği için önceden çadır grubundaki arkadaşlarımla anlaştığımız şekilde 2 paket hazır bulgur pilavı ve hazır pakette barbunyayı karıştırıp yedik. Ardından doymadığımızı hissedip 2 paket bardak çorbalardan yapıp içtik. 18.30’da tekrar eğitim olacağı için su kaynatıp termoslarımıza sıcak su ve çay yaptık. 18.30’da 7’şerli gruplar halinde düğüm eğitimi verildi. Sırasıyla kapalı sekizli, açık sekizli, yarım kazık, tam kazık, çift balıkçı, prusik ve perlon düğümleri gösterildi ve nerelerde kullandığımız anlatıldı. Herkes sırayla düğümleri yapmaya çalışırken eğitmenimiz yapamadığımız kısımlarda yardımcı oldu. Sonrasında kamp alanından biraz uzaklaşıp gruplara ayrıldık ve bazı eğitimler aldık. Saat 22.10 gibi eğitim bitince sabah 6.00’da prusiklerimizle hazır bir şekilde olmamız istendi ve 23.00 mutlak sessizlik saati olarak belirlendi. Hemen çadırlarımıza girip uyuduk.

17 Kasım Pazar

Saat 01.15’te eğitmenimiz “Başlangıç 15 dakika içinde çadır hariç tüm kamp yüküyle tek sıra halinde hazır olunuz.” talimatıyla uyandık. Hemen kalkıp eşyalarımızı çantaya yerleştirip tek sıraya girdik. Fakat bazı arkadaşlarımız çadırlarından çıkmadıkları için sürekli 67 kişi olana kadar sayım yaptık. 01.45 gibi yürüyüşe başladık. Hava soğuk değildi ve ay ışığı vardı. Yürüyüş sırasında kafa lambalarımız kapalıydı. Zaten ay ışığı olduğu için bir sıkıntı yaşanmadı. Yürüyüş yolu düz bir yoldu ve hiç zorlanmadım gayet keyifliydi fakat biraz daha yürüyebilirdik çünkü hava güzeldi. Yaklaşık 45-50 dakika sonra kamp alanına geldik ve sabah 08.00’de hazır olmak üzere uyuduk. 07.00’de kalkıp çay yaptıktan sonra kahvaltımızı yaptık. Kahvaltı da zeytin, salatalık, peynir, tahin pekmez yedik. 08.00’de 6 gruba ayrıldık ve eğitmenimiz sırayla herkesi çağırıp düğüm sınavı yaptı. Sonra iki gruba ayrılıp ipin nasıl toplanması gerektiği gösterildi. Saat 10.10’da sınav bittikten sonra 11.00’de tüm kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Yürüyüş uzun süreceği için hemen yemek yeme kararı aldık ve 2 paket bulgur pilavını ısıtıp yedik. Çadırımızı toplayarak tek sıra halinde bekledik. Eğitmenimiz her şeye geç kaldığımız ve hal hareketlerimizden dolayı çadırları grid düzende kurup tulumlarımıza girmemizi istedi. Tam 25 dakika geçmişti ki anca istenileni yapabilmiştik. Süre çok fazla olduğu için 7 dakika içinde çadır hariç tüm kamp yüküyle hazır olun denildi. Bu sefer 8.5 dakikada hazırdık. Süreyi tekrar aştığımız için 3 dakika içinde tulumlara girmemiz istendi. 4.5 dakika geçmesine rağmen hala hazır olmayan arkadaşlar vardı. Son olarak 18 dakikada tüm kamp yüküyle tek sıra halinde beklememiz istendi. Mıntıka temizliği ve toplu fotoğraf çekiminin ardından saat 12.15’te yürüyüşe başladık. 13.45’te su kaynağının oraya gelmiştik. 15 dakikalık molanın ardından saat 15.00’te otobüslerin oraya geldik. Faaliyet değerlendirmesi için toplandık. Önce bizim önerilerimiz ve eleştirilerimiz dinlendi daha sonra eğitmenimiz bizde gözlemlediği şeyleri söyleyerek uyarı ve önerilerde bulundu. Saat 15.55 gibi otobüslere bindik ve dönüş için yola çıktık.

Öneriler:

• Batonunuz varsa mutlaka getirmenizi tavsiye ediyorum. Yol çok yorucu değil fakat yokuş çıkarken sonbahardan dolayı yapraklar döküldüğü için kaygan ve batondan güç alıp çıkmak daha konforlu bir yürüyüş yapmanızı sağlayacaktır.
  • Çadırda 3 kişi olduğumuz için 1 tane tam buğdaylı ekmek almıştık. Yeteceğini düşündük, aç kalmadık fakat olsa yerdik. Hep 1 gün fazla kalacak şekilde yemek almamız gerektiği söyleniyordu. Eğer bir aksaklık olsaydı yemeğimiz bitmişti ve aç kalabilirdik.
  • Yanınıza mutlaka yedek çorap alın. Hep ayakkabının içinde olduğundan dolayı terleme gibi durumlarda ayağınızın üşümemesi için sürekli değiştirin.

Faaliyet için bize bu imkanı sağlayan Ytüdak’a ve bize zaman ayıran eğitmenlerimize teşekkür ediyorum.