Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2017 » Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

Ekip: 37 Başlangıç, Gelişim ve Gelişim Üstü grubu, Eğitmenler

Yazan: Sefa Sönmez

Faaliyet Öncesi:

Faaliyet ile ilgili mail geldiği an Esra ile çok sevindik, hemen defalarca çadır grubu olduğum arkadaşlarımla konuştuk ve tekrar çadır grubu olmaya karar verdik. Esra ile faaliyet formunu doldurup malzeme eksiklerimizi tamamlamak için arkadaşlarımızla iletişime geçtik. Faaliyet formu kaydı bittikten sonra, arkadaşlarımızın formu doldurmayı unutup gelemeyecekleri haberini aldık. Bu haber bizim için üzücü oldu. Ertesi gün çadır grupları belli olmadan faaliyet sorumlusu ile iletişime geçerek başka iki arkadaşımızla çadır grubu olmak istediğimizi belirttik. Fakat çadır grupları açıklandığında bir arkadaşımızın bizimle diğerinin başka bir grupla kaldığını gördük. Bu yanlışlığı düzeltmek için tekrar faaliyet sorumlusu ile görüşüp neler yapabileceğimizi konuştuk. Çadırımıza gelen kişiyle konuşup arkadaşımız ile yer değiştirmesini rica edecektik. Fakat saatlerce ulaşamadık. Sonra yeni gelen bir maille çadır gruplarının tekrar düzenlendiğini ve istediğimiz grup ile kalacağımızı öğrendik. Bizimle bu kadar ilgilenen faaliyet sorumlusu arkadaşa çok teşekkürler tekrardan. Gece çadır grubumla alışveriş listesi oluşturmak için arkadaşlarımızla ufak bir anlaşmazlık oldu ve Esra ile iki kişilik liste oluşturmak zorunda kaldık ve neredeyse sabaha kadar uğraştık. Sabah uyandığımızda çadırımıza getirmek için uğraştığımız arkadaşın faaliyete gelmeyeceğini öğrendik. Bu bizim için gerçekten yıkıcı bir haber oldu. Ne yaptıysak faaliyete gelmeye ikna edemedik.

03.03.2017 – Cuma

Akşam saat 8’e doğru kartuşumu doldurmak ve çadır ile ocağımızı almak üzere Yıldız Kampüsü’ne geldim. Tulum, tozluk ve kafa lambamı da arkadaşımla buluşup alacaktım daha sonra da Beşiktaş’a inip yemek yiyecektim. Kartuş dolumunda bir sorun oldu ve 9 buçuğa kadar kartuşun dolması için bekledim. Arkadaşımın da son anda işi çıkması nedeniyle tulumu getirmesi gecikti ve yemek yemeye inemedim, son anda büfeden bir şeyler aldım ve otobüse bindim otobüs biraz gecikmeli olarak kalktı. Kartuş dolumu, tulum alacağım arkadaşın gecikmesi ve çadır arkadaşlarımdan birisinin gelmemesi nedeniyle faaliyete biraz morali düşük olarak başladım.

04.03.2017 – Cumartesi

Gece jandarmaya bilgi verdikten sonra saat 3 civarı 2. Oteller Bölgesinde otobüsten indik. Hava açıktı ve gökyüzü çok güzel gözüküyordu, rüzgar yok gibiydi. Tek sıra olup bize zimmetlenen kazmaları aldık, yürüyüşe hazır olmamız için bir süre verildi. Verilen sürede yürüyüşe hazır olamadık buna birbirimize yeterince yardım etmememiz ve saat konusunda birbirimizi uyarmamamız neden oldu. Gecikmeli olarak başlayan yürüyüşümüz 15 dakikalık mola ile birlikte yaklaşık olarak 3 saat sürdü. Kamp alanına vardığımızda eğitmenler bizden çadırların sığabileceği büyüklükte bir kar duvarı yapmamızı istediler. Birkaç arkadaş su ısıtmaya ve bize sıcak içecek dağıtmaya başladı. Toplanıp düzgün bir plan yapmadan duvarı yapmaya giriştik ve normal olarak bir kaos ortamı oluştu. Daha sonradan toplanarak bir plan yaptık, planda alandaki eski kar duvarını biraz yükselterek ve ucuna biraz daha ekleyerek duvarın bir kenarının yapım işinden sıyrılmak vardı. Fakat eski kar duvarını yükseltmek yeni bir kar duvarı yapmaktan daha zordu. Alanın büyüklüğünü hesaplamada yanlışlıklar yaparak gereken alanın 2 katı büyüklüğünde ve biçimsiz bir kar duvarı oluşturduk. Duvar bittiğinde gelişim grubundan birkaç kişi alanın büyük olduğunu söyledi. Bu sefer kar duvarının kuzey kenarından blokları sökerek daha küçük bir duvar oluşturduk, duvarın şekli de biraz daha düzgün olmuştu.

Kar duvarı ve kamp alanı

Kar duvarı bittikten sonra 1 saat kadar çadırları kurmak ve kazma düşüş için poşetlenmemize süre verildi. Sıcak sıvı almayı ihmal etmememiz gerektiği vurgulandı. Kazma düşüş için tek sıraya geçme konusunda biraz geç kaldık. Kazma düşüş eğitiminde temel pozisyon olan yüzüstü baş yukarı pozisyonu ve diğer üç pozisyonu sağ ve sol elle olmak üzere 8 farklı şekilde defalarca denedik. Her pozisyonda temel pozisyona dönüp durmaya çalışıyorduk. Kazma düşüş eğitimi sırasında bir arkadaşımızın ayağına sırttan yuvarlanan bir taş isabet etti ve arkadaşımız yere düştü. Gelişim grubu ve eğitmenler arkadaşımıza ilkyardım müdahalesinde bulundu ve jandarma gelip arkadaşımızı hastaneye götürdü. Eğitmenler arkadaşımızın önemli bir problemi olmadığını tedbir amaçlı olarak hastaneye gönderildiğini açıkladı. Bu eğitimden sonra sıcak sıvı almamız ve dinlenmemiz için süre verildi.

Kazma düşüş eğitimi

Verilen süreden sonra zamanında tek sıraya geçme konusunda yine başarısız olduk. Yine birbirimizi süre konusunda uyarmamak ve yeterince yardımlaşmamak ana problemlerdi. Sıradaki eğitimin kar emniyet malzemeleri ve çığ testi olduğunu öğrendik ve eğitmenle beraber bir yamaca doğru ilerledik. Önce çığ testini gördük.

Çığ testi

Daha sonra sırası ile kar babası, T profil, kar plakası(deadman), tek ve çift kazma ile emniyet almayı öğrendik.Üç gruba ayrılıp emniyet aletlerini sırayla denedik. Emniyet aletlerini bol bol deneme şansımız oldu. Bu eğitim de bitince diğerlerine göre daha uzun bir ara verildi. Biz de çadır grubu arkadaşlarımla bu arada akşam yemeğimiz olan ton balıklı makarnayı yemeye karar verdik. Yemeğimizi yiyip tekrardan sıraya geçmemiz yine gecikti. Bu seferki eğitimde bizden iki adet iglo yapmamız istendi. İglo yapımından önce kısa bir toplantı yapıp igloyu nasıl yapacağımızı kararlaştırdık. Sonra bir iglo için alan belirleyip başladık fakat ikinci iglo için planı tam olarak yapamamıştık. Bir süre sonra bir grup ikinci igloyu yapmaya başladı. Ben ve bazı arkadaşlar hangi tarafta yardıma ihtiyaç varsa oraya yöneldik. Zamanla ekipte taraf oluşmaya ve hafif anlaşmazlıklar oluşmaya başladı. Bu moralimizin bozulmasına ve iglonun bitmesinin gözümüzde büyümesine neden oldu. Zamanla iglonun bitmeyeceğini düşünen arkadaşlar ekipten kopmaya ve izin almadan çadırlara gitmeye başladılar. Bir ara parmaklarımın morarmaya başlaması nedeniyle gelişim grubundan biraz dinlenip sıcak sıvı alma önerisi aldım. Fakat izin almadan çadıra gitme hatasında ben de bulundum. Gelişim grubu oturmadan, çadıra gitmeden bizi beklerken izin almadan çadırlara gitmek saygısız bir hareketti. Ben çadırdayken geçen kısa sürede alınan bir kararla iglonun birinden alınan bloklarla diğer iglo bitirilmeye çalışılmıştı. Dışarı çıktığımda iglonun çatısı yapılıyordu. Arkadaşlar çatı için batonlarla ızgara oluşturup üzerine kar blokları koymayı planlamışlar. Ben de blok kesilmesine yardım ettim ve igloyu tamamladık. Sabah 8’de tek sıra olarak kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız istendi.

05.03.2017 – Pazar

Sabah yine gecikmeli olarak sıraya geçtik. Bu gecikmelerimizin nedeni yardımlaşmamanın dışında aslında ekibin eğitimlere yeterince istekli olmamasıydı. İsteksiz arkadaşlarımız herşeyi son dakikada yapıyor, tek sıra zamanı gelse bile acele etmiyorlardı. Bu seferki kazma düşüş eğitimini daha dik bir yamaçta ve henüz güneş vurmadığı için buz halinde bir pistte gerçekleştirdik. Pist buz olduğu için poşetlerimiz daha çabuk yırtıldı. Benim ellerim ve bileklerimde küçük yaralar oluştu, ayrıca pantolonumun dizi delindi. Sabah olan kazma düşüş eğitimi için daha sağlam poşetlenmek gerekiyormuş. Bu eğitimde yine defalarca, kazma düşüşünü farklı pozisyonlarda denedik.

Eğitimden sonra kamp alanına geldik, tüm kamp yüküyle tek sırada olmamız için bir saat kadar süre verildi. Ne yazık ki bu sıraya da geç kaldık. Bu sıra için yardımlaşma biraz daha fazlaydı. Hatta çadır grubu olarak geç kaldığımız için çadırımızı başka çadırlardan arkadaşlar topladı. Tek sıra olduktan sonra mıntıka temizliği yapmamız istendi. Temizlikten sonra sıraya geçtiğimizde her yere bakılmadığı ve hala çöplerin kaldığı söylenince tekrar temizliğe başladık, bizden önceki bir grubun karın içinde unuttuğu poşetleri fark ettik ve onları kardan çıkarıp çöplerimize dahil ettik. Daha sonra tekrar sıraya geçtik, yavaş olacağını düşünenleri sıranın başına çağırdılar ve geri dönüş yürüyüşümüz başladı. Molasız bir yolculuğun ardından otobüslere vardık. Çantalarımızı otobüse koymamız ve kazmalarımız ile bize zimmetlenen diğer malzemeleri geri vermek için 15 dakika süre verdiler. Bu sürenin ardından faaliyet toplantısı yaptık. Toplantıda gecikmelerin ve isteksizliğin dağcılık için uygun olmadığı belirtildi. Ve acı bir haber olarak tüm başlangıcın kulüpten atılmanın ilk adımı olan uyarıyı aldığı söylendi. Benim için moral bozuklukları ile başlayan eğitim daha çok moral bozukluğuyla bitti.

Ekibim için daha istekli faaliyetler diliyorum..

Sefa Sönmez

Başlangıç

Yazan: Tuğçe Celayir

03,03,2017 Cuma

Çadır gruplarımız 2 Mart perşembe günü mail yoluyla bize bildirilmişti. Belirlenen çadır grubumla haberleşip bu faaliyet hakkında kısa bir değerlendirme yaptık. Hepimiz önceki senelerde paylaşılan Uludağ faaliyet raporlarını okuyarak bu faaliyette yapacaklarımızla ilgili yeterince ön bilgi almaya çalıştık. 2 günlük bir faaliyet olduğu için 2 günlük ortak yemek planımızı oluşturduk ve alınacakları aramızda paylaştırdık. Hedefimiz mümkün olduğunca az ağırlık taşıyarak güzel bir yemek programı oluşturmaktı. Yanımıza bu faaliyet için 2 tane 230 gramlık kartuş ve 2 tane ocak aldık. 2 ocak olması daha hızlı su kaynatmak açısından avantajlı oluyor. Kar duvarı ve igloo yapımı sırasında da sıcak sıvı ihtiyacı had safhada olacağı için 2 ocağı gerekli gördük. Son alışverişlerimizi yaptıktan ve çantalarımızı dengeli bir şekilde yerleştirdikten sonra saat 21.30 civarında Yıldız Kampüsü alt girişinin orada olacak şekilde yola çıktık ve çadır arkadaşlarımızla buluştuk. Çadır arkadaşlarımız çadırı ve bizim çadır grubuna zimmetlenen perlonlarla kırmızı renkli ilk yardım çantasını teslim almıştı. Saat 22.00’da otobüs Yıldız Cami önünden harekete geçti. Faaliyet sırasında uyku problemi çekmemek için otobüste uyumaya çalıştık. Yolculuğun feribotta geçen kısmında ise bir şeyler yiyerek ve arkadaşlarımızla sohbet ederek zaman geçirdik.

04,03,2017 Cumartesi

Saat gece 02.20 civarında Uludağ Milli Parkı’na ulaştık. Ardından gelişim grubundan arkadaşlarımız jandarmaya bilgi vermeye gitti. Saat 02.50 gibi 2.oteller bölgesine ulaştık ve otobüslerden indik. Artık buradan sonra yürümeye başlayacaktık. Öncelikle kazma zimmeti için kazmalar en kısa olandan en uzun olana doğru sıralanmıştı. Başlangıç grubu olarak her birimiz kendi boyumuza ve taşıyabilme kapasitemize uygun olan kazmayı seçtik. Yürüyüş için son hazırlıkların yapılması söylendi ve kısa bir mola verildi. Bu molada tuvalet bölgesi belirlendi. Çadır partnerlerim ve ben çantalarımıza kazmaları sabitledikten sonra tek sıraya geçtik. Sıraya geçtikten sonra gelişim grubundan arkadaşlarımız bizi ince giyinmemiz konusunda uyardı. Çünkü oldukça dik ve yorucu bir yol yürüyecek ve terleyecektik. Uludağ’ın rüzgarlı havası düşünülünce molalarda ve kamp alanına vardığımız anda terlemişsek oldukça üşüyeceğimiz açıktı. Bunu daha önceden okuduğum raporlardan tahmin ettiğim için içime sadece ince bir içlik ve üzerime rüzgardan koruyacak bir ceket giymiştim. Aynı şekilde altımda da ince bir tayt içlik üzerinde su geçirmez kılıf pantolon vardı. Kendi adıma oldukça doğru bir karar olduğunu düşünüyorum. Sırada dururken biraz üşüyorsunuz ama yürüyüş sırasında rahat ettim. İçinde polar olan arkadaşlarımıza çıkarmaları için süre verildi.

En son 03.20 gibi yürüyüşe 20 dakika gecikmeli olarak başladık. Gecikme yüzünden eğitmenler başlangıç grubunu uyardı ve faaliyetin geri kalanında bunun olmaması gerektiğini söylediler. Gece hava oldukça açıktı ve harika bir yıldızlı gökyüzü manzarası eşliğinde yürüyüşe geçtik. Gerçekten de yol oldukça yokuştu ve zorlanan arkadaşlarımız oldu. Kendi çadır grubum adına konuşacak olursam, önceki Aladağlar faaliyetinde edindiğimiz tecrübelerden de faydalanarak oldukça dengeli ve hafif çanta hazırlamaya dikkat ettiğimiz için rahat ettiğimizi söyleyebilirim. Yürüyüş sırasında irtifa kazandıkça rüzgarın şiddeti arttı. Bu nedenle yüzümüzü rüzgardan koruyacak Buff tarzında parçalar kullanmak oldukça faydalı olacaktır. Hava durumuna faaliyete gelmeden önce bakmıştık. Yağış gözükmüyordu ve hava Uludağ koşullarına göre oldukça iyiydi. Ancak yürüyüş sırasında gece saatlerinde rüzgarın şiddetli olduğunu ve kar süpürebileceğini hesaplayıp o şekilde hareket ettik. Bir buçuk saat yürüdükten sonra mola verdik. Molada tuvalet alanı belirlendi. Sıcak sıvı aldık ve anlık enerji verecek çikolata tarzında atıştırmalıklardan yedik. Geri kalan bir buçuk saatlik yol da aynı şekilde rahat geçti. Yürüdüğümüz yol sert karın donmasından dolayı yer yer kayıyordu ve sağ tarafımızda oldukça dik bir eğim vardı. Sanırım karanlıktan dolayı eğimin farkında değildim ve o cesaretle batonlarımın yardımıyla oldukça rahat şekilde o bölgeyi geçtim. Batonların bu yürüyüşte oldukça önemli olduğunu düşünüyorum.

Kamp atacağımız alana sabah 06.30 gibi ulaştık. Tek sıradayken bize kar duvarına başlamamız gerektiği söylendi. 5 dakikalık dinlenme kararının ardından duvarı nasıl yapmamız gerektiğiyle ilgili karar alma aşamasına geçmiştik. Ortada eskiden kalan yıkık bir duvar vardı. Ayrıca çevredeki boş alanlar eğimliydi. Ortak kararla kar duvarının eski duvarın olduğu bölgede yapılması gerektiğine kanaat getirdik. Ancak duvarın yapılması sırasında grup içinde organizasyon sıkıntısı yaşadık. Karar almak için toplandığımız sırada net bir sonuç alınamadan başlandığı için sürekli çalışma esnasında karar değiştirme durumları yaşandı. Bu tarz olaylar sonuç olarak zaman kaybına neden oldu. Kar duvarı bitmeden çadırlar kurulmayacağı için acele etmeli ve organize olmalıydık. İş bölümünü düzgün yapmalıydık ki kimse üşümesin ve bir işin ucundan tutsun. Bu iş bölümü tam olarak yapılamadığı için ben de o an gereken aciliyete göre işlere koştum. Genel olarak blok taşıdım ve duvarlara sıva yaptım. Toplam 11 çadırlık bir gruptuk, ancak kar duvarını çok büyük yaptık. Gelişim grubundan arkadaşlarımız bize daha küçük bir kar duvarı alanı yapmamız gerektiğini söyledi. Duvarlardan birini yıkarak iç kısma çektik. Sonuçta tam 11 çadırın etrafını çeviren yüksek bir kar duvarımız oldu. Ama diğer faaliyetlerdeki grupların yaptığıyla kıyaslanınca oldukça uzun sürdü. Grup içerisinde daha iyi iletişim kurabilirsek ve iş dağılımı yapabilirsek daha kısa sürecekti.

Kamp alanı ve kar duvarı

Yorucu olmasına rağmen eğlenceli geçen kar duvarı macerasının ardından çadırlarımızı kurup saat 11.00’de kazma düşüşü için sıraya geçmemiz söylendi. Yaklaşık 1 saat mola süremiz vardı. Ben ilk iş jumbo boy çöp poşetlerinden birini temiz kar bölgesine gidip karla doldurdum ve çadırımızın bagaj kısmına getirdim. Bu kar muhtemelen tüm faaliyet boyunca bizim için yeterli olacaktır diye düşünüyordum ki faaliyetin sonunda arttı. Daha sonra su kaynatmaya ve yemek yemeye giriştik. Genel olarak Uludağ faaliyetlerinde mola süreleri kısa ve faaliyet oldukça yoğun geçtiği için pratik hazırlanan yiyeceklere öncelik vermiştik. Bu sayede geç kalmadan söylenen saatlerde hazır olmayı başardık. Ancak genel olarak, erken hazırlananların yardım etme taleplerine rağmen başlangıç ekibi olarak sıraya 20 dakika geç kaldık ve bunun için ciddi şekilde uyarıldık.

Kazma düşüşü için güzelce poşetlenip kazmamı, küçük sırt çantamın içerisinde termoslarımızı ve yiyeceklerimizi sırtlanıp kamp alanımıza bakan yamaca çıkmaya başladım. Aladağlara göre oldukça dik bir yamaçtı ve çıkarken kaymaktan oldukça korkarak ve zorlanarak çıktım. Ardından kazma düşüşü için her hareketi eğitmenimiz anlattı ve gelişim grubundan arkadaşlarımızda gösterdiler. Aladağlarda kazma düşüşü sırasında durabiliyor olmamdan dolayı burada özgüvenliydim ancak yamacın dik olması ve sert kar olması beni korkutmaktaydı. Başlangıçtaki 2 hareketi yapmaya çalışırken kazmayı hatalı tutuşumdan dolayı duramayıp sol elimi incittim ve yaraladım. Ufak ve önemsiz bir yaralanmaydı ancak kazma düşüşüne devam edemememe sebep oldu. Ben o sırada ekip dönene kadar su kaynattım. Ayrıca kazma düşüşü sırasında başlangıç grubundan bir arkadaşımızın ayağına taş yuvarlandı ve yaralandı. Jandarma gelip arkadaşımızı hastaneye götürdü.

Kazma düşüş eğitimi

Benden 1 saat kadar sonra saat 13.30 gibi ekip kazma düşüşünden döndü ve saat 15.00’da kar emniyet malzemeleri eğitimi için tek sıra olmamız söylendi. O sürede yemek yiyip sıcak sıvı alıp kendimize geldik. Lavaşla beraber et döner bizi oldukça mutlu etti açıkçası 🙂  Kar emniyet malzemelerinden bize zimmetli olan perlonları da alıp baretlerimizi giyerek sıraya geçtik. Her ne kadar çadır grubumla önceden hazırlanıp diğer arkadaşlarımıza yardım etmeye çalıştıysak da, saati sürekli hatırlatan arkadaşlarımıza rağmen yine ekip geç sıraya geçti. Her seferinde geç sıraya geçmemiz sonucunda eğitmenlerimiz yine bizi uyardı. Ardından sabah kazma düşüşü yaptığımız yamaçta biraz yükseldik. Gelişim grubu ve eğitmenlerimiz o sırada çığ riskini saptamak için Rutschblock (Tabaka kaydırma) Testini uygulayarak gösteriyordu. Bulunduğumuz yamaçta yuvarlanan küçük kar toplarının varlığı, rüzgarın yamaca paralel esmesi, yani karı yamacın aşağısına süpürmesi, 2 gün öncesinde yeni yağan karın o anda güneşe maruz kalıp altta gevşek tabakaları oluşturabileceği gibi faktörleri düşünürsek normal olarak zaten çığ testini yapmalı ve ona göre hareket etmeliyiz. Uludağ’ın bu bölgesinde faaliyete gelmeden önce araştırdığım üzere uzun zamandır çığ görülmemiş. Zaten bölgede de çığ izlerine rastlamadık. Ancak yine de testin yapılması önemli. 1 metre karelik bir bloğun etrafını 1 metre derinlikte kazarak o bloğun üzerine çıkıp hareket ediyoruz ve üzerinde hareketli bir kişi olmasına rağmen kırılmayan blok çığ tehlikesinin düşük olduğu anlamına gelir. Ayrıca blok kazarken kar tabakalarını gözlemleyip yine çığ riskiyle ilgili yorum yapabiliriz. Bizim testimiz sonucunda da çığ riski düşük çıktı.

Rutschblock-Tabaka-kaydırma-Testi

Ardından kar emniyet malzemelerinin nasıl kullanıldığı tek tek gösterildi. Aladağlardan sonra ikinci kez bunu yapıyor olmak beni mutlu etti. Çünkü bunları tekrarlamadıkça insan unutuyor. Biz de bildiğimizi sanıyorduk ancak yine de unuttuğumuz ayrıntılarda eğitmenlerimizden yardım istedik. Malzeme yetersizliği olduğu için ben öncelikle tek ve çift kazma emniyetlerini denedim. Ardından Deadman ve T profil bize ulaşınca arkadaşımla beraber onları denedik. En son kar babası yapımına katıldık. Deadman hariç her malzemeyle çok iyi emniyet aldık. Kar koşullarının deadman emniyeti için uygun olmadığı eğitim sırasında söylenmişti. Yine de doğru açıyı bularak emniyeti almayı başardık fakat ilk denemede değil. Emniyet malzemeleri eğitiminden sonra eşyalarımızı toplayıp kamp alanına geri döndük.

Kar babası

Saat 19.30’da eğitimimiz olduğu ve bol bol sıcak sıvı alıp hazır gelmemiz gerektiği söylendi. Bu tahmin ettiğim gibi iglo eğitimiydi. Oldukça merak ettiğim bir eğitimdi ve gelmeden önce de nasıl yapıldığını araştırmıştım ve  teorik derslerimizde bundan bahsedilmişti. Bize 2 tane 3 kişilik iglo yapmamız söylendi. 2 ayrı gruba ayrılmaktansa blok çıkarıcılar, blok taşıyıcılar, blok dizenler, sıva yapanlar, su kaynatanlar şeklinde ayrılmayı tercih ettik. Ancak bu sistem grup içinde iletişim sorunları yaşandığı için tutmadı ve herkese eşit şekilde iş dağılımı yapılmadı. Üşümemek için çalışmak çok önemli fakat bazı anlar gerçekten yapacak iş bulamadım. Sonlara doğru kendimi oldukça zorladım ve terledim. Çalışanlara yeterince sıcak sıvı getiren yoktu ve kendimi aşırı yorgun hissedince saat 11 gibi ( 4 saat sonra ) artık sıcak sıvı almam gerekiyor diyerek çadırıma gittim. O aralar insanları hayal gibi görüyor, kendimden çok uzakta olan kişileri çarpacağım sanıp elimle itmeye kalkışıyordum. Biraz bir şeyler içersem kendime gelirim diye düşündüm. Çadıra gidince yığılıp kalmışım. Kendimi saat gece 2-3 civarı baretimle ceketimle tulumun içerisinde buldum. Üzerimi çıkardıktan sonra uyumaya devam ettim. İglo ben ayrıldıktan 1 saat sonra bitmiş ve tam 5 saat sürmüştü. Gerekenden oldukça uzun sürmüştü.

İgloo

05,03,2017 Pazar

Ertesi sabah 9’da kazma düşüşü için poşetlenmiş şekilde sıraya geçmemiz gerekiyordu. Biz de erkenden kalktık çadır içerisini topladık ve sıcak sıvı hazırladık. Bugün de dün ki gibi oldukça güneşliydi. Kazma düşüşü için bu sefer geldiğimiz yol üzerindeki oldukça eğimli araziyi kullanacaktık. Ancak yerler o kadar kayıyordu ve yamaç öyle dikti ki kalbim yerinden çıkacak gibi atıyordu. Bugün sadece sağ elimle kayacaktım. Bu yamaç dünkü yamaçtan daha dikti ve beni daha da zorladı. Her düşüşümde yorgunluk ve elimin ağrısından kendime gelemiyordum. Oysaki benim için kazma düşüşü oldukça eğlenceli bir faaliyetti ama inatla duramayınca insanı psikolojik açıdan yıpratabiliyor. Kış dağcılığına olan sevgimden dolayı bunu öğrenmem gerek diye kendi kendime telkinde bulunuyordum ki sağ elimi de sakatladım. Avuç içim şişince bir dahaki düşüşte daha ciddi bir sakatlık yaşamaktan korkup izin aldım. Çadıra geçince, çadırda dünden rahatsızlanan çadır arkadaşım uyandı ve iyi hissettiğini söyleyip eğitime gitti. Kısa bir süre sonra eğitim bitti.

Kazma düşüş eğitimi

Saat 13.00’da tüm kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Biz de önce çantalarımızı topladık ardından çıkıp çadırımızı topladık. Sıraya yine geç kalınmıştı ve kesinlikle bir ceza alacağımızı düşünmeye başlamıştım. Biz ne kadar erken hazırlanırsak hazırlanalım geç kalan çoğu kişi yardım teklifimizi geri çeviriyordu. Sıraya geçince önce mıntıka temizliğine başladık. Ardından faaliyet toplantısında geç kalmamızla ilgili konuşulacağı söylendi ve oteller bölgesine doğru yola çıktık.

İniş sırasında baton veya kazma kullanmamız gerektiği söylendi. Geçtiğimiz yamaçların dikliği gündüz göz önüne serilince yürümek  korkutucu bir hale geldi. Ancak yorucu bir yol olduğu söylenemez. Genel olarak hep yokuş aşağı iniyorsunuz. Dönüş yolunda üzerimde sadece incecik bir içlik vardı. Güneşli havadan dolayı aşırı sıcak basacağını tahmin ediyordum. Sonuç olarak doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum. Ancak yüzümü sarmayarak çok büyük bir hata yaptım. Bu faaliyetteki tüm başlangıç grubu arkadaşlarım gibi ben de soğuk yanığına maruz kaldım. Bunu yürürken anlamıyorsunuz. Şehre dönünce ertesi gün yanıkların acısı çıkıyor. Oteller bölgesine varınca kazma ve diğer zimmetli emniyet malzemelerini teslim ettik.

Çadırı önümüzdeki günlerde teslim etmek üzere aldım ve kendimize yolculuk için hazırladığımız küçük sırt çantasını alarak geri kalanları otobüsün bagajına yerleştirdik. Otobüs kalkmadan faaliyet toplantısı yaptık. Haklı olarak eğitmenlerimiz geç kalma durumlarına çok kızmışlardı. Gerekli ikazlarda bulunduktan sonra eğitmen Peker, tüm başlangıç grubuna bir uyarı verdiğini ve 4 uyarı alanın kulüpten atılacağını söyledi. Bu uyarı beni aşırı üzdü. Çünkü grup içi uyumsuzluğumuz nedeniyle ne yaparsak yapalım bu cezanın alınmasına engel olamamıştık.  Otobüslere geçtik ve hastanede olan arkadaşımızı almaya gidip oradan yine feribota geçtik.  Dönüş yolunda hepimiz aşırı susamıştık. İlk olarak feribotta hepimiz su şişelerine sarıldık. 🙂 Yolun geri kalanında ise mışıl mışıl uyuduk. İstanbul Anadolu yakasına giriş yapınca Göztepe civarında inecek arkadaşlarımızı yol üzerindeki duraklarda bırakarak ilerledik. En son Beşiktaş’ta hepimiz indik ve güzel bir faaliyetin daha sonuna gelmiş olduk. Bu faaliyette yapılan hataları telafi etmek adına yakın zamanda toplantı yapma kararı aldık ve evlerimize dağıldık.

Dikkat edilmesi gerekenler:

• İyi bir güneş kremi alınmalı ve kullanılmalı. Benim yüzüm yanmaz demeyin soğuk yanığı bir başka oluyormuş. Eğer cildiniz çok hassassa sürekli Buff kullanın.
  • Güneş gözlüğü almak bence önemli. Eğer hava güneşliyse gözlerinizi aşırı derecede rahatsız ediyor.
  • Kamp alanına gidiş ve dönüşlerde ince giyinin. Kalın giyinip terleyen arkadaşlar kamp alanına vardığında çok zorlandılar.
  • Oldukça eğimli bir arazide yüründüğü için mümkünse tabanları kaymayan bir ayakkabı tercih etmek faydalı olacaktır. Yürüyüşün rahat geçmesi için baton alabilirsiniz.
  • Genel olarak Uludağ faaliyetlerinde yoğun bir eğitim programı oluyor ve mola süreleri kısa tutuluyor. Buna dikkat ederek pratik yiyecekler tercih edin. Ayrıca kazma düşüşü için poşetlenmeye erkenden başlayın çünkü en çok geç kalınan kısım burası oluyor.

Faaliyetteki herkese, eğitmenlerimize, gelişim ve başlangıç grubundan arkadaşlarıma ve YTÜDAK’a teşekkür ediyorum. Bir sonraki faaliyeti dört gözle bekliyorum.