Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2024 » Gelemiç Kaya Tırmanış Faaliyeti 2024

Çadır Grubu: Feyza Nur Gemici, Burak Bozkurt, Yusuf Talha Tekerek

Yazan: Yusuf Talha Tekerek

Faaliyet Öncesi Hazırlıklar

5 Haziran’da çadır gruplarımız açıklandı. Hemen ardından çadır ekibimle faaliyet üzerine konuşacağımız Whatsapp grubunu kurdum. Arkadaşlarım malzeme teslimine katılamayacaklarını bildirdiler. Ertesi gün yemek planı üzerine konuştuk. Faaliyet sırasında Trans’ta yiyeceğimiz yemeklerden yapmaya karar verdik. Bunun dışında yanımıza bolca atıştırmalık, kişi başı en az 6.5 litre su ve yemek yapmak için ocak, kartuş ve tencere getirmeye karar verdik.

Malzeme teslim günü 19.30’da kulüp odasına gittim. Kulüpten bir adet çadır, Burak ve kendim için de 2 adet uyku tulumu teslim aldım.

7 Haziran sabahında faaliyet için yiyecek alışverişine çıktım. Her şeyimi kontrol ettikten sonra 19.30’da yola koyuldum. Aracımız Davutpaşa’dan 21.40’ta kalktı.

8 Haziran

00.00’da “O37 Dinlenme Tesisi”nde durduk. 00.19’da tekrardan araca bindik. Araçta bulunduğum sürede iyice dinlendim. 02.30’da araçtan indik. Çadır ekibimle sularımızı çantamıza yerleştirip sıraya geçtik. Eli boş olanlar kulübün dufflelarını aldılar. Yürüyüş sırasında çantalarla geçmekte zorlandığımız bir geçit vardı. Burada çantaları çıkarıp elimizde taşıyarak geçtik. Yarım saatlik yürüyüşün ardından 03.17’de kamp alanına vardık. Sigara alanı ve tuvalet alanı gösterildi. Ayrıca mutlak sessizlikte olduğumuz hatırlatıldı. Çadır arkadaşlarımla beğendiğimiz bir alana çadırımızı kurduk ve 04.00’te tulumlarımıza girdik.

Ekipçe 06.45’te uyandık. Evden getirdiğim domates konservesiyle menemen yapmaya koyulduk. Yanında kahvaltılık olarak da helva ve peynir yedik. Sonrasında faaliyet için hazırlığa başladım. Faaliyet için sırt çantama su ve bolca atıştırmalık koydum. 08.00’de eğitim için tek sıraya geçtik. Tek sıraya geçtikten sonra Gelişim bizi gruplara ayırdı ve her gruba gerektiğince malzeme zimmetlendi. Malzemeleri alıp İlk Sektör’e yürüyüşe başladık. Önceki faaliyete gelip lider tırmanışı öğrenen iki grup, iki ayrı rotaya tırmanmaya başladılar. Diğer iki grup ise lider tırmanış eğitimi almak için iki ayrı rotaya geçtiler. Grubumla sektördeki Deneme (VI) rotasına girdim. Rota bize biraz zor geldiği için ilk başta hiçbirimiz birinci ekspresin ötesine çıkamadık. İkinci denememizde ikinci ekspresi taktık fakat gerisini getiremedik. Yanımızdaki grup tımanışını bitirdiği için rotamızı çıkmadan devrettik. Biz de boşta olan bir diğer rotaya geçtik.

Gün boyunca tüm rotalarda epeyce zorlandım. Rotaların tamamını düşerek veya oturarak çıktım. Ben de emniyet almaya ağırlık verdim. Tırmandığım rotalarda emniyet almanın yanı sıra diğer rotalarda tırmanmak isteyen arkadaşlarımın emniyetini aldım.

14.00’te öğle molası verildi. Günün geri kalanında karnımızın tok olması için Feyza, yulaf ve bebek mamasını sütle (süt tozu + su) karıştırıp mama yaptı. Karışıma evden getirdiği damla çikolatayı da ekleyince ortaya benzersiz bir tat çıktı. Biz de afiyetle yedik. 15.00’te İlk Sektör’e geri döndük. 20.00’ye kadar tırmanmaya ve emniyet almaya devam ettik.

Hiçbir rotayı oturmadan çıkamasam da üstüne gidip her birinin istasyonuna kadar çıktım. Beraberinde 2 rotanın malzemesini topladım.

Eğitmenler 21.30’da Trans ve Genel konular hakkında bir toplantı yapacağımız bilgisini verdiler. Ek olarak yarın gideceğimiz sektörleri ve çıkacağımız rotaları bizim seçeceğimiz söylendi. Duyuru sonrası çadır ekibimle yemek malzemeleriyle uygun bir alana geçtik. Akşam yemeğinde sabah kullanmadığımız domatesle Burak’ın getirdiği hindi fümeyi karıştırıp bulgurumuza ekledik. Yemekten sonra da yarın tırmanış yapacağım grubumla hangi sektör ve rotalara gideceğimizi kararlaştırdık. Gerekli malzemeleri de Gelişim’den aldık. Daha sonra toplantı için diğer arkadaşlarımız yemek yediğimiz alana geldiler. Toplantı soru-cevap şeklinde ilerledi. Başlangıçtan arkadaşlar özellikle Trans hakkında merak ettiklerini sordular. Eğitmenler ve Gelişim de tecrübelerini bizimle paylaşmaktan çekinmedi. 22.40’da toplantı bitti ve 07.00’de sırada olacağımız bilgisiyle çadırlarımıza geçtik.

9 Haziran

05.45’te uyandık. Bir yanda Feyza dün yediğimiz mamadan yaparken diğer yanda Burak’la ben fümeli yumurta yapmaya koyulduk. Gün boyu kahvaltıyla idare edeceğimiz için öğünün doyurucu olmasına özen gösterdik. Yemeğimizi yiyip tırmanış gruplarımızla buluşmaya gittik. Sıra öncesi ilk gideceğimiz sektörlerin çakışmaması için tekrardan birbirimize sorduk. Sırada her grubun başına refakat için bir eğitmen ya da gelişim geldi. Biz dün planladığımız gibi Veteriner Sektör’e geçtik. Burada Su Balığı (VI+) rotasına tırmanmayı denedik. Gruptan yalnızca Arda rotayı tırmandı. Biz de tekrar tekrar rotayı denedik. İkinci denememde 3. bolt yakınında bastığım taş koptu ve tuttuğum taş elimi kesti.

Tırmandığımız süre zarfında rotalarda çok fazla taş kopuyordu. Kazaya sebep olmaması için dikkat edilmesi gerekiyor.

İndikten sonra Gelişim’den Ege elimdeki yaraları temizleyip plasterle kapattı. Daha sonra başka bir grup da bu sektöre gelince biz de İlk Sektör’e geçmeye karar verdik. Burada dün oturarak çıktığım İlk (V+) rotasını bu sefer temiz çıktım. Ardından Haku Chan (V+) rotasını temiz çıkmaya çalıştım fakat olmadı. Rotayı oturarak çıktım ve diğer grubun malzemelerini toplayıp indim. Sonrasında Yetersiz Bakiye (V+) rotasını denedim ve onu da oturarak çıktım. Saat 13’e geldiğinde 40 dakika içerisinde tüm kamp yüküyle tek sırada olmamız istendi. Tüm başlangıç erkenden hazırlandı ve müsait olanlar mıntıka temizliğine başladı. Temizlik sonrası faaliyet toplantısı yaptık ve ardından fotoğraf çekildik. 14.10’da kamp alanından otobüse olan yürüyüşümüz başladı.

Havanın güneşli olmasından kaynaklanan zorlu yürüyüşün ardından otobüse 14.45’te ulaştık ve yola çıktık. 16.28’de Bursa’daki Köfteci Yusuf’ta 45 dakikalık yemek molası verildi. Fakat yemekler geç geldiği için süre 15 dakika uzadı. 17.22’de araca geri bindik. İstanbul’da araçtan 20.00’de indim.

Bu güzel faaliyet için uzun bir yılı devirdiğimiz Başlangıç grubuna, Gelişim’e ve Eğitmenler’e kısaca tüm YTÜDAK ailesine teşekkürlerimi sunarım.

Notlar

• Bu tırmanış bahçesi diğer gittiklerimizin aksine pek temiz değil (Taş düşebiliyor.) Rotalarda taş kopmasına ve düşmesine, hem emniyetci hem tırmanışçı dikkat etmeli.

• Her kaya faaliyetinde olduğu gibi tırmanmayan ve emniyet almayan kişiler, tırmanışçıları ve emniyetçileri izlemeye özen göstermeli. Emniyetçinin veya tırmanışçının gözünden kaçan bir şey olursa müdahil olunmalı.

• İlk Sektör gölgede olduğu için güneş kremi sürmeyebilirsiniz. Fakat diğer sektörlerde sürmemenizi tavsiye etmem.

Gelemiş Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2024

Tarih: 8 –9 Haziran 2024
Kamp Yeri: Gelemiç/ Keles/ Bursa
Katılanlar: Başlangıç(17kişi), Gelişim, Eğitmenler
Çadır Grubu: İsmail Kaya, Arda Borçin
Yazan: Ömer Tezel

Faaliyet Öncesi

Faaliyet için belirlenen çadır grubumuz için bir WhatsAppgrubu kurduk. Kulüpten ödünç
alacağımız çadırı kimin alacağını kararlaştırdık. Yemek planımızı yapıp cuma
günü alışverişi tamamladık. Kamp alanı yakınında içilebilir su kaynağı olmadığı için
yanımızda yeterince su götürmemiz önemliydi. Ben toplamda 5 lt’lik pet şişe ve termosu yanıma aldım. Cuma günü 21:30’de Davutpaşa’dan araca bindim.

8 Haziran Cumartesi – 1.Gün
02:30’te kamp alanına yakın bir yerde araçtan inip çantalarımız alıp kulüp eşyalarının da
taşınmasına yardım ederek tek sıra halinde yürüyüşe başladık. 03:00’da kamp alanına
vardık. Mutlak sessizlik saati konusunda hatırlatma yapıldı ve sessizlik içinde çadırlarımızı
kurduk.

Sabah 08:00’de tek sıra olmamız söylendiği için 07:00’e alarm kurup yattık. Birgün öncesinden hazırlanan sandviçler hızlı ve pratik oluyor. Geriye sadece çay için sıcak su kalıyor. Kampalanında kask ve kemer zimmeti yapıldı. Gün içinde kullanacağımız ekipmanların zimmeti de
tamamlandıktan sonra İlk Sektör’e kısa bir yürüyüş yaparak geçtik. Karakayalar faaliyetine katılmadığım için 2 gruba ayrıldık ve bizler top rope ipi ile yedek emniyetle lider simülasyonu yaptık. İlk sektörde 3 farklı V+ rota tırmandım.

Saat 14.00 civarı bir mola verdik. 15.00 e kadar çadırda dinlendim. Sektörler gölgelikti fakat kamp alanı tamamen güneş altındaydı. Çadırda uzun süre kalamadım.

Mola sonrası ilk sektörde lider tırmanış gerçekleştirdik. Dinamik emniyet alma gerçekten çok çalışılması gereken bir konu. Eğitmenler nasıl lider emniyeti almamız gerektiği konusunda bizlere üzerinden geçip defalarca anlattılar.

Saat 20.00 de kamp alanına döndük. Akşam yemeği için hazırladığımız ton balıklı makarnayı yedik. Çayları içtikten sonra Trans Aladağlar faaliyetini konuşmak için 21.30 da toplandık. Kafasında soruları olanlar burada eğitmenlere sordu. 22.30 gibi mutlak sessizlik ilan edildi ve çadırlara geçtik.

9 Haziran Pazar 2. Gün

07:00 de tek sıra olduk. Tarık bizlerden bir gün öncesinden hangi rotaya gideceğimiz ve nasıl planlama yapmamız gerektiği konusunda direktifler verdi. Biz yine İlk Sektör ile ısınma turlarına başladık. Artık tamamen lider tırmanış ve emniyeti almayı ilerlettik. Ekspres ve klip yapmayı geliştirme fırsatı bulduk ve tırmanış sonunda iki farlı rotayı toplama fırsatım oldu.

Bu faaliyet benim için çok verimli geçti. Saat 13:00 de eğitim sonlandı. Kamp alanına geçtik ve 40 dk. İçinde tek sıra olmamız istendi. Her zamanki gibi mıntıka temizliği. Fotoğraf ve faaliyet toplantısı yapıldıktan sonra 14.10 da kamp alanından ayrıldık. 40 dk lik güneş altında bir yürüyüş yaptık. 14.45 gibi otobüse bindik. Dönüş yolunda Köfteci Yusuf’ta bir mola verdik. 20:00 civarı Davutpaşa kampüse vardık.

Emeği geçen tüm YTÜDAK ailesine verdikleri eğitimler için teşekkür ederim.