Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Sematepe – Kuzeybatı Kar Buz Kulvarı

Ekip: Büşra Zile, Ayşe Erkek

Faaliyetin Şehir Sorumluları: Sefa Börtücen, Yusuf  Berk Bilgiç

Kamp Yeri: Narpuz vadisinin sonu, Sematepe Kuzeybatısı

Malzeme Listesi: 1 yarım ip (50 m), 2 çift teknik kazma, 2 leash, 2 krampon, 7 kilitli karabina, 7 ekspres, 3 buz vidası, 9 takoz, 8 sikke (kullanılmadı), 4 free karabina, açık ve kapalı perlon bantlar, 1 bivak, 1 ilkyardım çantası.

Faaliyet Öncesi:

19 Mayıs tatilinde yapmayı planladığımız Aladağlar Sematepe, Kuzeybatı, Kar Buz Kulvarı için araştırma yapmaya başladık. Daha önce rotayı çıkmış olan kulüp üyelerine danıştık ve yazılmış olan raporları okuduk.

Hava durumu takibinin yanı sıra bizden 1-2 hafta önce aynı bölgeye giden ekiplerden ve Salim Ağabey’ den kar durumu hakkında bilgi aldık.

Bu doğrultuda planımızı şekillendirdik.

18 Mayıs Çarşamba

Saat 20.00 de Esenler otogarından kalkan aracımıza bindik.

19 Mayıs Perşembe

Beklenenden daha uzun süren yolculuk nedeniyle 7.30 da eski otogardan kalkan Çamardı aracını kaçırdık ve 9.30 aracına binmek zorunda kaldık. Yaklaşık 11.00 gibi Çukurbağda, Salim Ağabey’in evindeydik. Dağa başka bir ekibi götüren Salim Ağabey’in dönmesini bekledik ve o gelir gelmez Sokullupınar’a doğru yola çıktık.

Sokullupınar’da Jandarmayı ve faaliyetimizin şehir sorumlularını arayarak bilgi verdikten sonra 12.00 gibi yürüyüşe başladık. İlk defa geldiğimiz bu bölgede Sokullupınar’ı geçip yaklaşık bir buçuk saat sonra Kayacıkpınarı’na vardık. Yarım saatlik bir moladan sonrada oldukça dik olan, yarı tırmanış, yarı yürüyüş ile geçen 2 saatin ardından, Sematepe’yi görür görmez 2. molamızı mağaraların olduğu bölgede verdik.

Kamp alanına yaklaşırken, Sematepe’nin batı yüzü, klasik rotası

Faaliyet öncesinde rotaya oldukça yakın bir yerde kamp atmayı planlamıştık. Neredeyse kulvarın içinde olan kamp alanımıza saat 18.30 gibi ulaştık.

Kamp alanına doğru yürürken görünen, iniş yapacağımız batı yüzü klasik rotasını inceleyip fotoğraf çektik. Kamp alanına varır varmaz da kulvarı inceledik.

Kamp alanından kulvarın görünümü

Ertesi sabah rotaya girmeyi planladığımızdan hemen çadırımızı kurup, dehidre olmamak için yeterli sıvı alıp, yemeğimizi yedik ve yattık.

20 Mayıs Cuma

Bir önceki günün yorgunluğundan olsa gerek 6.30 gibi kalkabildik. Hemen kahvaltımızı yapıp hazırlanmaya başladıysak da biraz fazla oyalandığımız için 8.30 gibi tırmanışa başladık.

Kulvarın girişinde çok az kar vardı. Neredeyse kilit etaba kadar zig zag çizerek yürüdük. Bu sırada kulvarın güneş gören yerlerinden gelen irili ufaklı taşlara da dikkat ederek yükseldik.

Kulvarın girişinden görünümü

Kilit etaba yaklaştığımızda eğim 70 derece civarındaydı. Buzun biraz altında bulunan  kovuktaki 2 kum saatinden istasyon alıp, ip açtık. Sırasıyla yukarı çıktık. 5-6 m’lik buz etabında attığımız 10 cm’lik 2 buz vidası sonuna kadar girdi.

Ayşe kilit etapta tırmanırken

Buzun hemen üstünde yer alan kayada kurduğumuz istasyon 1 baba, 1 takoz ve 1 de T-profilden oluşuyordu. 2. İstasyonu da topladıktan sonra kulvarın Y şeklini aldığı yerde sağda kornişe doğru yükseldik. Kornişe yaklaştıkça nerdeyse açık olan kaya etapları biraz sıkıntı çektirse de kornişin solundan zirve sırtına çıktık. Burada biraz soluklanıp zirveye doğru yürümeye başladık.

Kulvarın Y yaptığı yerden kornişin görünümü

Bir süre zirveyi aradıktan sonra 13.22 gibi Yusuf’u arayıp dönüş kararı aldığımızı bildirdik. Bir şeyler atıştırıp, sıvı aldık. Daha sonra fotoğraf çekip saat 14.00 gibi inişe geçtik.

Zirve sırtından BDK Doğu Duvarı ve Güney Yüzü

Genellikle kar kulvarlarını izleyerek, zaman zamanda kısa kaya etaplarını geçtik. Ancak sıcak giden mevsim sonucu eriyen karlar kulvarların sonunda akan şelalelere dönüştüğü için ip inişi yapmak zorunda kaldık.

İp inişi sonunda ulaştığımız setten şelalelerin görünümü

İp inişinden hemen önce planladığımız varış saatini geçirdiğimiz için Sefa’yı arayarak bilgi verdik. İp inişi için uygun bir nokta bulduktan sonra kramponlarımızı çıkardık. Bir babadan yaklaşık 20 m’lik iniş + yan geçişle ulaştığımız kar kulvarı ve setli kayalık etaplardan sonra vadi tabanına ulaştık. Saat 19.00 gibi de kamp alanına vardık.

İniş Rotası

Varır varmaz da Sefa’ya haber verdik. Çok yorgun olmamıza rağmen sıvı ve yemek hazırlamayı ihmal etmedik. 22.30 gibi müzik dinleyerek uyuyakaldık.

21 Mayıs Cumartesi

Faaliyeti gerçekleştirmiş olmanın verdiği rehavetle geç kalkıp, yayıla yayıla kahvaltımızı yaptık. Bölgeyi inceledik ve ertesi gün hava durumunun kötüleşeceğini bildiğimiz için kampı toplayıp inmeye başladık.

İnerken ilk mola yerimiz olan Kayacıkpınarı’na vardığımızda akmadığını gördük. Yanımızdaki son sıvıları da alıp, inişe devam ettik. Saat 17.40 gibi Sokullupınar’da Salim Ağabey ile buluşarak Çukurbağ köyüne döndük. O gece Salim Ağabeylerde kalıp, ertesi gün sabahtan Niğde’ ye döndük.

22 Mayıs Pazar

Akşama kadar Niğde’de kültür turu yaptık ve akşam 19.00 otobüsü ile İstanbul’a döndük.

Niğde Müzesi

Yeni ve kusursuz bir (gelişim) eğitim programı ile bizi bu faaliyete hazırlayan YDK ve YTÜDAK’ lı eğitmenlerimize, her danıştığımızda bilgi ve deneyimlerini bizimle paylaşan Hikmet Ağabey, Rauf, Sefa, Alican, Yusuf ve Şükrü’ ye teşekkür ederiz…