Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Karakayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti

Karakayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti

Tarih : 11 Mayıs – 12 Mayıs 2019

Kamp Yeri: Karakayalar / Eskişehir

Katılanlar : Başlangıç Grubu (17 kişi), Gelişim Grubu, Eğitmenler

Çadır Grubu: İsmail Pamuk, Gökçe Aslan ve Melisa Güden

Yazan: Gökçe Aslan

Faaliyet Öncesi

Son iki yıldır Karakayalar eğitim faaliyetinde havanın yağmurlu olması bu faaliyette de geçerliliğini korudu. Son gün hava durumunda bir değişiklik yoktu. Çadır arkadaşlarım ile malzeme paylaşımı yaptık. Bu sefer akşam yemeğine bulgur pilavı ve protein yiyelim diye ete karar verdik. Yanımıza 11,5 litre su aldık(5 litre arttı). 20:30’da Yıldız Cami’de buluştuk. Araca binmemize az bir zaman kala yağmur başladı. Apar topar çantaları ve malzemeleri araca koyup yola koyulduk. Kamp alanında ineceğimiz için suları elimizde taşıdık.

11 Mayıs Cumartesi

Kamp alanına vardığımızda eğitmenler alanda başkaları da olduğu için sessiz olmamız konusunda uyardılar. Sessizce çadırlarımızı kurup uyuduk. Sabah 08:00’de tek sıraya geçtik. 4’er gruplara ayrıldıktan sonra hızlıca lider düşüşü pratiği yapacağımız rotalara geçtik. Benim grubumun ilk rotası Karakan’dı. Hem top-rope ipi hem de lider tırmanış ipine bağlı bir şekilde tırmandık. Bir kişi top-rope emniyetini alırken diğer emniyetçi lider tırmanış ipinden emniyet alıyordu. 2.bolttan biraz yükselip (buranın düşüşü fall factor ve sete çarpmamak için uygun) düzgün bir şekilde düşmeyi tecrübe ettik.Lider emniyetçinin bir back-up emniyetçisi oldu. Herkes rotaya girdikten sonra Şeşbeş, Sunset Yellow ve Sadık Amca rotalarını aynı şekilde çıktık.

İhtiyar Heyeti rotasına girdiğimde yağmur yağmaya başladı. 14:25’te yağmurun hızlanması sebebiyle zorunlu mola verdik. Çadırlara girip bir şeyler atıştırdık. Çadırdan çıkıp yağmurda yürüyüş yaparak etraftaki boulder kayalarını inceledim. Yağmurun durmasıyla herkes çadırlarından çıktı. Kayalar ıslak olduğu için tırmanış yapamadık. Eğitmenler 18:15’ te düğüm sınavı olacağını duyurdu.

Her çadıra birer eğitmen gelip şu zamana kadar öğrendiğimiz düğümlerin pratiğini yaptırdılar. 20:30’da ip toplama pratiği yaptık. Eğitim bittikten sonra 22:00 mutlak sessizlik saatine uyup çadırlara geçtik.

12 Mayıs Pazar

06:30’da tek sıraya geçtik. Yeni gruplarımız ile ilk çıkacağımız rotayı belirledik. Eğitmenler express ve ip dağılımını yaptıktan sonra bir eğitmen eşliğinde Sunset yellow rotasına gittik. İlk lider Red Point tırmanışımızı  yaptık. Herkes rotayı tırmandıktan sonra sırasıyla Sadık Amca, Karakan ve Şeşbeş rotasını lider çıktık.

Telsiz ile iletişim halinde olan eğitmenler grupların rota değişimlerini hızlandırmış oldu. Şeş beş rotasından sonra daha zamanımız olduğu için Şanslı gün rotasına top-rope girdik. Lay-back yapabileceğimiz zevkli bir rotaydı. Gruptaki herkes rotayı denedikten sonra telsizden kamp alanına dönüş anonsu geldi. 14:45’te kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Araca binmeden önce faaliyet toplantısı yaptık. Eğitmenler genel olarak eğitimleri değerlendirmemizi karşılıklı fikir alışverişi yapmamızı istediler. Toplantıdan sonra mıntıka temizliği yapıp yola çıktık. Molada Köfteci Yusuf’a gidip karnımızı doyurduk. Akşam vakti Yıldız’a vardık.

Notlar

Kamp alanında çeşme var fakat akmayabiliyor.

-Kamp alanında öğlen vakti de olsa uyuyanlar olabilir. Gürültü kirliliği yapmamak önemli.

-Kişisel bir ilkyardım çantası faydalı olabiliyor.

Bu güzel faaliyet için YTÜDAK’a  teşekkürler…

Yazan: Melisa Güden

Faaliyet öncesi

Çadır grubum Gökçe ve İsmail ile birlikte yemek planı hazırlayıp malzeme planı yaptık. Kişi başı yaklaşık 3-4 litre su aldık. 10 Mayıs 22:00’da otobüs hareket etti.

11 Mayıs Cumartesi

Yol boyu toplam iki mola verdik. Sabaha karşı saat 04:00’te kamp alanına ulaştık. Sabah 07:30’da hazır olmamız istendi. Malzemeleri olmayanlara malzeme dağıtımı yapıldı. (kemer, HMS, ATC) İlk önce Kral yolu sektörde lider simülasyon eğitimi verildi. Nasıl düşüş yapıldığı, nelerin yapılıp yapılmaması gerektiği anlatıldı. Lider simülasyonu yapılırken bir ip tope-rope diğeri lider ip olacak şekilde emniyet kemerine bağlanılıyor. Böylelikle iki emniyetçi oluyor. Eğitim bittikten sonra 4 kişilik gruplara ayrıldıktan sonra hangi sektörlere gideceğimiz söylend. Bizim grubumuz ilk olarak
Karakan rotasına girdi, lider simülasyonu ve lider düşüş denedik. Düşüş sırasında lider emniyetçinin sıkı almamasının ne kadar önemli olduğunu gördük, düşerken de olabildiğince kayadan kendinizi uzaklaştırmanız gerekiyor. Karakan’dan sonraki rotamız Şeş Beş rotası oldu. Burada da aynı şekilde lider simülasyonu yaptık. Sonra eğitimin verildiği Kral Yolu sektördeki Sadık Amca ve Sunset Yellow rotalarını da lider simülasyonu olacak şekilde çıktıktan sonra son rotamız olan İhtiyar Heyeti’ne, daha çok denge rotası olan rotaya gittik ama şansımıza hava kapalı
olduğundan yağmur yağdığı için çıkamadan kamp alanına geri döndük. Yağmur hızlı olduğundan herkes çadırlarına çekilip yemek yedi. Yağmurun
geçmesiyle kurduğumuz slackline üzerinde isteyenler yürümeye çalıştı. Benim bileğimde biraz şişme olduğu için izlemeyle kaldım. Bundan sonra
kayaların ıslak olmasından dolayı eğitim olmadı. Saat 18:00’de düğüm sınavı olduk. Saat 20:30’da ip eğitimi için herkesin sırada olması
duyurusu yapıldı. İp eğitiminde sırayla herkes bir defa normal bir defa
da çanta olacak şekilde ip topladı. Bizim grubumuz bitirdikten sonra yapmak isteyenlerle hızlı toplama tarzı eğlenceli bir challenge yaptık. 22:00 mutlak sessizlik. Saat 06:30’da tek sıra olmamız istendi.

12 Mayıs Pazar

Güneşin doğuşuyla birlikte kalktık. Bugün ilk olarak gruplarımız belirlendi. İlk önce gideceğimiz rotada bize verilen rehberlerden kaç bolt olduğuna baktık, ona göre bir fazla olacak şekilde ekspres istedik. Biz ilk olarak Şeş Beş rotasına gittik. Gayet kısa bir rota, gayet keyifli ve güzeldi. İlk defa lider denediğim için ipin sizi nasıl aşağı çektiğini gerçekten hissedebiliyorsunuz. Kısa rota olmasına rağmen. İlk ben çıkmıştım, sonrasında da bu sırayı bozmadan devam ettik. Daha sonrasında Karakan rotasına gittik, rotalar arasında en uzun rota buydu. Bitirdikten sonra Sunset Yellow, Sadık Amca sıralarıyla lider çıktık. Son olarak Karamürsel Sepeti’ne gittik. Son çıkışımızı yaptık. Bu rota diğerlerine göre teknik açısından çok farklı olduğu için
seveni kadar sevmeyeni de oldu ama ben sevenlerdendim. Kendinizi terim olarak söylemek gerekirse takoz olarak kullandığınız (kendinizi iki kaya arasına sıkıştırmak) değişik bir tekniği var, gayet eğlenceli. Bu rotayı da çıktıktan sonra günü tamamlamış olduk, hazırlanmak için kamp alanına geri döndük. Herkes hazırlandıktan sonra faaliyet toplantısı yapıldı, yıl bütün olarak değerlendirildi. Yine faaliyet bitimi olduğu için üzülmüştük. İstanbula dönüşe geçtik.

NOTLAR

-Hava yağmurlu olabiliyor yağmurluk alınmalı.
-Lider emniyetçi sıkı alarak lideri aşağıya çekmemeli. Simülasyonda da tope rope emniyetçisi sıkı alıp lideri hissetmesine engel olmamalı.
-Ekspresleri boltlara geçirirken gidiş yönüne dikkat edilmeli.
-Kamp alanında bizden başka insanlar olduğu için çok fazla ses yapılmamalı.
-Malzemelere dikkat edilmeli.

Bu güzel faaliyet için YTÜDAK ailesine