Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2020

Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2020

Kamp Alanı : Keşiş Tepe Uludağ Milli Parkı Bursa

Ekip : 16 Başlangıç Grubu, Gelişim Grubu ve Eğitmenler

Tarih :7-8 Mart 2020

Yazan : Ömer Faruk Aşkan

Çadır Grubu : Bedirhan Türkmen, Ferhat Ateş

Faaliyet Öncesi
Çadır gruplarımız 5 Mart tarihinde açıklandı, vaktimizin kısıtlı olduğunu biliyorduk hemen kartuş ve diğer malzemeleri birbirimize sorduk ve her birimiz birer 230 gramlık kartuş getirirsek yeteceğine kanaat getirdik. 2 kahvaltı, 1 öğle ve 1 akşam yemeği olarak yiyeceklerimizi ayarladık. 1 haftadan beri hava durumunu sık sık kontrol ediyordum, yürüyüşe başlayacağımız saatten itibaren sabah saatlerine kadar epey rüzgarlı gözüküyordu, ona göre hazırlık yaptık. Cumartesi ve pazar ise hava gayet iyi gözüküyordu.

6 Mart Cuma

Cuma akşamı Yıldız’da çadır grubumla birlikte bize zimmetlenen eşyaları aramızda paylaştık. Saat 22.20’de Yıldız’dan hareket ettik. Göztepe’den faaliyet katılacak arkadaşları da alıp feribota bindik, feribotta termoslarımıza su doldurmayı ihmal etmedik. Ardından Uludağ’a doğru yola koyulduk.

7 Mart Cumartesi

Saat 02.10’da oteller bölgesine vardık. Hava epey rüzgarlı idi ve hemen hazırlanmaya başladık, kulüp tarafından kazma verildi, hepimiz boyumuza uygun olan kazmayı aldık. Hazırlıkların bitirilip yürüyüşe başlanması için 20 dakika süre verildi. Saat 02.35’te yürüyüşe başladık. Yürüyüşe başlamadan önce kendini yavaş veya yorgun hissedenlerin öne geçmeleri istendi. Kafa lambalarımız kapalı bir şekilde yürüyüşe başladık. Yürüyüşte rüzgar sert bir şekilde esiyordu, saat 04.10’da 10 dakikalık mola verdik, moladan sonra yürüyüşe devam ettik ve saat 05.00 sularında kamp alanına vardık. Eğitmenler temiz kar, sigara ve tuvalet alanlarını gösterdi. Bizden 5 çadırlık kar duvarı yapılmamız istendi ve 05.10’da kar duvarına başlamış olduk. Ben ilk başta blok çıkarıp taşıyordum daha sonra son kısım için duvar örmeye başladım ve saat 07.30’a yakın duvarımız bitti.

Eğitmenlerimiz saat 09.00’da kazma düşüş için sırada hazır halde (poşetlenmiş bir şekilde) bulunmamızı istedi. Çadıra girip sıcak bir şeyler içtik ve evde hazırladığımız sandviçleri yemeye başladık. 15 dakika kala çıkıp poşetlenmeye başladık. Sıraya girdik ve kazma düşüş eğitimi alacağımız yamaca geldik. Gelişimden Sefa ve İsmail kaymamız için matlar ile pist açtılar. Eğitmenimiz kazma düşüş için yapacağımız bütün pozisyonları sırasıyla gösterdi.(Yüzüstü baş yukarı, sırtüstü baş yukarı, yüzüstü baş aşağı, sırtüstü baş aşağı). Bizi 3’er gruba ayırdılar. Her pozisyonu hem sağ hem sol elle 2’şer defa denedik. Bitirdikten sonra eksik olduklarımızı bol bol tekrar etmemiz istenildi. Düşüşler bittikten sonra saat 12.00’de eğitim bitti. Kamp alanına döndük.

Saat 13.00’da kar emniyet malzemeleri eğitimi için bize zimmetlenen malzemeler( karabinalar, ipler, peronlar, deadman, T profil, kazmalar ve çığ sondası) ile sıraya geçmemiz istendi. Çadırımızda kar erittik ve sıcak sıvı aldık, bir şeyler atıştırdıktan sonra malzemeler ile sıraya geçtik. Sayı alındıktan sonra eğitim alacağımız alana yürüdük. Eğitmenimiz T profil, deadman, tek kazma ve çift kazma ile nasıl emniyet alınacağını uygulamalı olarak öğretti. Ardından gelişim üyeleri kar babası yaparken, eğitmenimiz nasıl yapılacağını ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini anlattı. Bizi 3 gruba ayırdılar 1 grup kar babası yaparken diğer gruplar kar emniyet malzemelerini denediler. Biz ilk başta kar emniyet malzemelerini denedik ve 2. grup olarak kar babası yaptık. Kar babasını hızlı bitirdik yaptığımız kar babasını denedik ve sağlam olduğunu gördük.

Kar emniyet malzemeleri bittikten sonra çığ testi için eğitmenimiz büyük ve derin, kare şeklinde bir blok yaptı, ve sırasıyla kar bloğuna güç uyguladı.(Önce elini bloğun üstüne koydu bilek kısmı blok üzerinde sabit kalacak şekilde yavaşça 10 tane tokat vurdu. Daha sonra dirsek bloğa temas edecek şekilde koluyla beraber 10 tane tokat vurdu, ardından omuzdan itibaren 10 defa vurdu.) Yaptığımız test sonucunda blok üst taraftan çok az hasar aldı ve eğitmenimiz bu alanın çığ için çok tehlikeli olmadığını ve faaliyet yapılabileceğini söyledi.
Tekrar sıraya girdik ve yukarı çıktık eğitmenimiz yaklaşık 4 dakika önce burada çığ oldu ve çığın altında kalan kişinin son olarak burada görüldüğü söylendi ve çığın 100 metre boyunca karı sürüklendiği belirtildi. Bizden nasıl bir yol izleyeceğimiz istenildi. Bu eğitimde iyi bir ekip olamadık ve bocaladık. Bu konuda çok eksik olduğumuzu gördük ve bir dahakine daha iyi ve planlı olacağımıza dair birbirimize söz verdik.

Saat 17.10 civarı eğitimler bitti eğitmenimiz saat 18.30’da sıraya geçmemizi istedi.
Çadırımıza gittik ve hemen hazır bir şeyler atıştırıp sıcak sıvı aldık. Tek sıra olduk ve Dülfer inişi yapacağımız söylendi. Dülfer inişi yapacağımız tepeye saat 18.45’te vardık.
Eğitmenimiz Dülfer isminin bu yöntemi bulan bir dağcının geldiğini söyledi. Günümüzde genellikle tercih edilmeyen bir yöntem olduğunu ve zor durumda kalınırsa kullanılacağını belirtti. Sonra sırayla inişi gerçekleştirdik. Aşağı inen 2. Kişi oldum ve eğitmenimiz herkes inene kadar bizimde karda yürüyüş için nasıl adımlar atmamız gerektiğini gösterip bunları kendimizi çok yormadan yapmamızı istedi. Tabi biz bunu uzun süreli yapamadık, gelen herkese eğitmenimiz tek tek anlattı ama pek kimse üzerinde durmadı. Daha sonra herkes indikten sonra saat 20.25 civarı kamp alanına döndük.

Saat 21.30’da eğitim için tek sıraya girmemiz istendi. Akşam yemeğimizi yedikten ve sıcak bir şeyler içtikten sonra sıraya geçtik. Cansu igloo yapacağımızı söyledi ve bizi 2 gruba ayırdı. Bizim grupta iş bölümü yaptık ben duvar örecektim, 2 kişi sıva yapacaktı ve diğerleri blok kesip taşıyacaktı. Uzun bir süreçten sonra iglooyu tamamladık. Saat 00.50 civarı bitmişti. Cansu ve İsmail kontrol ettikten sonra tavanın biraz daha geniş olmasının gerektiğini ve böylesinin daha iyi olacağını söyledi. İsteyen 3 kişinin bu gece burada kalabileceğini söyledi benim dışımda kimse istemediği için çadırlarımıza döndük. Eğitmenlerimiz sabah saat 08.00’de kazma düşüş eğitimi için poşetlenmiş bir şekilde sıraya geçmemizi istediler ve saat 1.30 civarı uykuya geçtik.

8 Mart Pazar

Gece 3.10 ‘da tüm başlangıç uyan, sesi ile uyandık. 03.30’da sıraya geçmemiz gerekiyordu. Eğitmenimiz saat 05.00’da yapılacak zirve yürüyüş simülasyonu için sırada olmamızı istedi. Tüm başlangıç olarak 4 tulum, 4 mat, 4 baton ve 1 ip getirmemiz istenildi. Ayrıca kartuş ,yiyecek ,içecek ve termos getirmemiz gerektiği belirtildi. 30 dakika kadar daha uyuduktan sonra bir şeyler atıştırıp saat 05.00’de sıradaydık. Eğitmenimiz Ender herhangi bir sorunumuzun olup olmadığını sordu. 3 arkadaşımız zaruri nedenlerden dolayı katılamayacaklarını belirtti. Yürüyüşe başladık sürekli yamaca göre kazmaları değiştirmemiz gerekti. 06.45 gibi mola verdik ve bir şeyler atıştırdık. Zirvede fotoğraf çektikten sonra 07.30 gibi kamp alanına dönmek için yürüyüşe başladık. Zirveden inerken eğitmenlerden Alper bizi durdurup korniş hakkında bilgi verdi.

Saat 08.30 gibi kamp alanına vardık eğitmenimiz ilk başta saat 09.00’da kar emniyet malzemeleri ile sırada hazır olmamızı istedi ardından molayı 15 dakika uzatarak poşetlenmiş bir şekilde kazma düşüş için 09.15’te sırada olmamızı istedi. Biraz sıcak sıvı aldıktan sonra poşetlenip sıraya girdik ve kazma düşüş eğitimine başladık. Bir önceki günkü gibi sağ ve sol elle 2 şer defa yapmaya başladık. Üzerimizdeki yorgunluğa rağmen bu fırsatın bir daha gelmeyeceğini düşünerek bol bol kazma düşüş yapmaya çalıştık. Saat 11.35 gibi kazma düşüş eğitimi sona erdi.

Kamp alanına döndük eğitmenimiz 45 dakika içinde tüm kamp yükü ile hazır olmamızı istedi. Birkaç dakikalık gecikme ile sıraya girdik eğitmenimiz 10 dakika içinde mat ile beraber çantanın içinde ki tüm malzemeleri boşaltıp tekrar doldurmamızı istedi. 1 dakikalık gecikme yaptık ve eğitmenimiz bize, size göre kaç dakikada yapabilirsiniz dedi, bizler 8 dakika olarak belirledik ve çantaları boşaltıp tekrar doldurduk bu seferde süreyi aşmıştık, eğitmenimiz mıntıka temizliği ve fotoğraf çekimi yapılacağını söyledi. Etrafı temizleyip fotoğraf çekildikten sonra 12.55’te yürüyüşe başladık.

Saat 14.40 civarı oteller bölgesine vardık. Burada bize zimmetlenen kazmaları teslim ettik. Çantalarımızı otobüse yerleştirdikten sonra faaliyet toplantısını otobüste gerçekleştirdik. Kulüp malzemelerinin öneminden bahsedildi. Sürelere halen yeterince dikkat edilmediği belirtildi. Dönüş yolunda Köfteci Yusuf’a uğrayarak karnımızı doyurduk. Saat 21.00 civarı Yıldız Kampüsü’ne varmıştık. Bize zimmetlenen malzemeleri kulüp binasında teslim ettikten sonra burada faaliyeti sonlandırmış olduk.

Tavsiyeler ve Notlar

• Baton olması yürüyüş esnasında kolaylık sağlayacaktır.
• Yüzünüzü kapatacak bir balaklava kesinlikle tavsiye ederim ve güneş kremi.
• Çabuk hazırlanacak pratik yiyecekler götürülmesi hem yük olarak hem hız olarak sizin için daha iyi olur.
• İç eldiven ve dış eldiven 2 şer tane götürülmesini tavsiye ederim.
• Benim ayakkabım su geçirmezdi ama gene de bol bol çorap götürülmesini tavsiye ederim.
• Son olarak jumbo boy poşet ve bant getirmenizi tavsiye ederim.

Bu faaliyette eğitmenlerimize, gelişim ve başlangıç grubundan arkadaşlarıma ve YTÜDAK’a çok teşekkürler.

Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

Kamp Alanı : Maden Bölgesi

Ekip : 16 Başlangıç , 3 Gelişim , 3 Eğitmen

Çadır Grubu : Tarık Aytek, Beyza Şenel, Halit Koçhan

Yazan: Elif Tuğçe Bayır

Faaliyet Öncesi Hazırlık:

Çadır grubumuz önceden belliydi. Faaliyet yoğun geçeceği için çok sayıda sandviç yapmaya ve atıştırmalıkları bol tutmaya karar verdik. Akşam yemeği için de Yayla’nın pişmiş bulgur pilavı ve pilakisinden ikişer paket aldık.

6 Mart Cuma:

Cuma akşamı Yıldız’da çadır grubumuza zimmetlenen eşyaları aramızda paylaştırdık. Saat 22.20’de otobüs Yıldız’dan hareket etti. Göztepe’den katılan arkadaşları alıp Uludağ’a doğru yola koyulduk.

7 Mart Cumartesi:

Saat 02.10’da oteller bölgesine vardık. Varmamıza yakın otobüsün içinde hazırlanmaya başladığımız için vardığımızda işimiz biraz daha kolaylaştı. 02.30’da yürüyüşe hazır bir şekilde sıradaydık. Ender köşeyi dönünce rüzgarın fazla olacağı konusunda uyardı. Yüzünü kapamak isteyenlere zaman verebileceğini söyledikten sonra yürüyüşe başladık.

04.10’da 10 dakikalık mola verip sıcak sıvı tükettik. 05.00’te kamp alanına vardık. Eğitmenimiz temiz kar,sigara ve tuvalet alanını gösterdi. Hemen duvarı örmeye başladık. Bir süre sonra gelişimden Selin bir kişinin su kaynatmasının iyi olacağını söylediği için Beyza ile sıcak su kaynatıp arkadaşlara dağıttık. Sıcak su kaynatma işini başkasına devredip kar duvarına yardım ettik. Kar duvarını 07.30’da bitirdik.

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı image.png

09.00’da kazma düşüş için hazır olmamız söylendi. Çadırları kurup bir şeyler atıştırıp 3-4 dakika gecikmeyle sıraya girdik. Kazma düşüş için 3 gruba ayrıldık. Eğitmenimiz Ender bütün pozisyonları ( yüzüstü baş yukarı, yüzüstü baş aşağı, sırtüstü baş yukarı, sırtüstü baş aşağı) gösterdi. Grubumdakilerin çok hevesli kazma düşüş yapmaları beni çok motive etti ve bu zamanı çok verimli kullanmaya çalıştık. Yanlışlarımızın üzerinde bol bol pratik yaptık. 12.00’de kazma düşüş bitti ve kamp alanına döndük.

Saat 13.00’te kar emniyet malzemelerini denemek için sırada olmamız istendi. Sandviçlerimizi atıştırıp sıcak sıvı alıp biraz geç kalma ile sıraya girdik. Eğitimi alacağımız alana yürüdük. Cansu tek kazma, çift kazma, T profil ve deadmanin kullanımını uygulamalı olarak gösterdi. Sonra kar babası yaptılar. 3 gruba ayrılıp her emniyet malzemesini denedik. Sonra kar babasını grupça yapmaya başladık. Denerken iple deneyeceğimiz için ipin kar babasını kesip sökmemesi için araya kazmalarımızı koyup sürtünmeyi azalttık. Daha sonra ipin babaya nasıl zarar verdiğini görmemiz için kazmaları çıkarıp denememizi istediler. Denediğimizde kar babası parçalanmadı. Bu yüzden tüm başlangıç çekiştirdik yine de parçalanmadı. Bu durum kar babasını sağlam yaptığımızı gösterir. 16.30’da emniyet aleti denememiz bitti.

Kar babası denerken
Bir arkadaşımız kar emniyet malzemelerini denerken

Daha sonra çığ testi anlatıldı. Çığ testinden sonra çığ simülasyonu yapıldı. İlkte ne olduğunu anlayamadığımız için kendi aramızda anlaşamadık. Yanlamasına sıraya girip aynı anda ileriye giderek batonları batırarak arama yapmaya karar kıldık. Öncümüz çığ sondasını tutan kişiydi. Batonları olmayanlar, kazazede bulunduktan sonra yardıma gitmek için beklediler. Koordine olamadığımız için çok başarılı olduğumuz söylenemez. Yanlışlarımızdan biri çığa yakalanmış kişiyi(gömülmüş poşet) bulanın “ Ben burada bir şey buldum yardıma gelin.” dememesi oldu.Zamanla yarışıyor olduğumuzu unuttuk. 17.40’da çığ testi bit

Dülfer inişi

18.15’te Dülfer inişi için hazır olmamız istendi. Sıkı giyinip yanımızda atıştırmalık bir şeyler ve sıcak su için kartuş almamız gerektiğini söylediler. Sıraya biraz gecikmeyle girip yürümeye başladık. Eğitmenimiz Alper Alman Dağcı Hans Dülfer’in geliştirdiği ve kendi adını verdiği iniş yöntemini anlattı. Sıraya girip iniş yapmaya başladık. Aşağı indiğimizde üşümememiz için eğitmenimiz Ender karda adımlama şekillerini gösterdi. Dülfer inişi bittikten sonra kardan dolayı ağırlaşmış ipin hissini ve eldivenle toplamak zor olur mu diye merak ettiğimden dolayı ipi toplamak istedim. İp ele alınınca oldukça ağırdı. 20.45’te sıraya girip kamp alanına döndük. 22.15’te iglo yapmak için sırada olmamız istendi. Çadırlara girip yemek yapıp, su ısıtıp 22.15’te biraz gecikmeyle sıraya girdik. İglo için 2 gruba ayrıldık. Bizim grubumuz iglo yaparken pek koordine olamadı, çok hızlı ilerleme katedemedik. Diğer grup bize göre daha iyi koordine olmuşlardı. Daha hızlı ilerleme katettiler. Ben ufak bir rahatsızlıktan dolayı izin alarak çadıra gittim. Çadırımız çok dağınıktı, toparladım. Arkadaşlarımın uyku tulumlarını çıkardım. Biraz da su ısıtmam gerekirdi.(Bunun acısını daha sonra gördük.) Daha sonra dinlenmeye geçtim. Kısa süre sonra 00.45’te arkadaşlarım geldi ve uyuduk.

İglo

03.15’te ‘Başlangıç uyan.’ sesiyle uyandık. Yakınlarımızda başka kamp kuranlar olduğu için 03.30’da sırada olmamız istendi. 03.35’te sıradaydık. Eğitmenimiz Ender 05.00’te zirve yürüyüşü için sırada olmamızı istedi ve yanımıza almamızı istediği şeyleri söyledi. Çadıra gidince yorgun olduğumuz için uyuduk. Zirve yürüyüşüne son 15 dakika kala uyanıp sıraya biraz gecikmeyle geçip yürüyüşe başladık. 06.45’te zirveye ulaşıp kulübeye girdik. Bir şeyler atıştırıp sıvı tüketimi yapmamız istendi. Bizim sıcak sıvımız olmadığı için kar suyu eritmeyle uğraştık. Kar eritme biraz uzun sürdüğü için çok fazla sıvı tüketemedik. 07.30’da inişe başladık. İnerken kazmalarımızı doğru tutmaya dikkat ettik. 08.30 civarı kamp alanına vardık. 09.00’da tek sıra halinde olmamız istendi. 2-3 dakika sonra iptal edilip 09.15’te kazma düşüş için tek sırada olmamızı istediler. 09.15’te sıraya yine biraz gecikmeyle geçtik. Pistlere çıkınca eksik olduğumuz pozisyonlarda kaymamızı istediler. Çoğumuz yorgun olduğu için kazmayı yeterince saplayamıyormuşuz gibi oldu. Kazma düşüş grubum yine çok hevesli olduğu için yorgun olmama rağmen elimden geleni yaptım. 11.45’te kazma düşüş bitti. 12.30’da tüm kamp yüküyle sırada olmamız istendi. Biz yine 5 dakika gecikmeyle sıraya geçtik. Eğitmenimiz Ender her sıraya kısa da olsa geç kaldığımızın altını çizdi. Bu yüzden 10 dakika içerisinde tüm çantamızı mata boşaltıp geri toplayıp sıraya girmemizi istedi. İkincide kaç dakikada yapabiliceğimizi sordu. Bir arkadaşımız 8 dakika dedi ve süremiz başladı. Hızlı olmaya çalışsak da galiba yorgunluktan eski yaptığımız süreden daha kötü yaptığımız söylendi. Mıntıka temizliği yapılıp fotoğraf çekilip 13.00 civarı yürüyüşe başladık. Pazar günü hava genel olarak güneşli ve sıcak olduğu için ben içlik ve polarla yürüdüm. Dönüş yolunda midem kötü olduğu için bir kaç kez kustum. Çadır grubu arkadaşlarıma göre az yemekten dolayı oldu. Dağda az yemek,az sıvı tüketimi ve yorgunluk bir araya gelince sonuç kötü olabiliyor. Bu yüzden ne kadar yemek istemeseniz bile kendinizi yemeğe ve sıvı tüketimine zorlamak önemli. 14.45 civarı oteller bölgesine vardık.Zimmetlenen eşyaların tesliminden sonra otobüste faaliyet toplantısı yapıldı. Daha sonra Köfteci Yusuf’a gittik. İstanbul’a vardığımızda saat 21.00’di.

Tüm YTÜDAK ailesine ve çadır grubu arkadaşlarıma teşekkür ederim.