Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Diyagonal ve Etik Ol Rotaları Tırmanış Raporu 2020

Diyagonal ve Etik Ol Rotaları Tırmanış Raporu 2020

Rota: Wolfram Kulvarı – Diyagonal Rotası (II)

Bölge: Uludağ, Keşiştepe

Malzemeler: 1x Yarım ip 50m, Deadman, T porfil, sikke set, 2x yürüyüş kramponu, 2x Teknik kazma, 3x Ekspres, perlon bantlar, kişisel emniyet malzemeleri.

Not: daha önce ikimizde bu rotaya girmediğimiz için önlem olarak emniyet malzemesi aldık ama ip açmadık.

Ekip: Serkan Turgay, İbrahim Kaya

Tarih: 01.03.2020

Yazan: İbrahim Kaya

Rota topo

Gelişim grubunun miks eğitimi için Uludağ’a gelmiştik, birtakım sebeplerden dolayı gelip gelemeyeceğim önceden belirli olmadığı için son bir iki günde hem çadır grubu hem de tırmanış planı yapmak durumunda kalmıştım. Serkan imdadıma yetişip iki konuda da yardım etti. Buradan ayrıca partnerliği için ona da teşekkür ediyorum.

Serkan rotada yükselirken, rotanın en az kar olan kısmı

Sabah uyanıp kahvaltının ardından acele etmeden malzemeleri hazırladık, birimiz çanta diğerimiz tek ipi alıp yola çıktık, görece bir yay çizerek çok alçalıp – yükselmeden rota dibine geldik, bir kahve içip son hazırlıkları yaptık. Kar koşulları idare eder olduğu için ip açmadan devam etmeye karar verdik. Rotanın ortasına yakın bir yerde az kar olan bir yer hariç güvenli ve rahattı, 25 dakika gibi bir sürede bitirdik.

Rota: Etik Ol (M2)

Malzemeler: 1x Yarım ip 50m , sikke set, 2x yürüyüş kramponu, 2x Teknik kazma, 1x buz vidası, Çeşitli boylarda Cam ve Takoz, 4x Ekspres, perlon bantlar, kişisel emniyet malzemeleri.

Rota topo

Rampadan sonra boşta açık olan rota varsa onları deneme maksadı ile Özbay Kulesi’nde eğitim alan gelişim grubunun yanına gidelim demiştik. Rotayı daha önceden planlamamış olmamıza rağmen altına geldikten sonra koşulların çok iyi olduğu görüp girmek istedim. Serkan da onay verince birkaç eksik malzemeyi eğitim grubundan temin ettik.

İlk kar kısmını geçip rotanın dikleşmeye başladığı yerde güvenli bir 0.75 cam attım, burada hemen önümden mi yoksa birazcık sola kaçarak çıksam mı diye kararsız kalıp biraz bekledim daha sonra dik yükselmeyi seçtim, ilk defa miks koşullarında lider tırmanıyordum ama Mahmut ile Aladağlardaki deneme ve rotadaki koşulların çok güzel olması sebebiyle kendimi güvende hissediyordum, temkinli şekilde yükselip toplam 4 (1x 0.75 cam, 2x orta boy takoz, bir baba ) malzeme atarak rotayı tamamladım. İstasyon hemen bitişteki büyük baba. Sabit perlon vardı ama karla kaplandığı için kontrol etmekle uğraşmak yerine kendi perlonum ile istasyon kurdum. Serkan da yanıma gelip malzemeleri toplamamız ile rotayı tamamladık.

İnişi, bizden sonra rotaya girecekler olduğu için perlonu orada bırakarak ip inişi olarak yaptım, Serkan ise rotanın sağından yürüyerek indi.

Bir yıl önce bizim yanımızda eğitim alan grupta iken bir sonraki sezonda kendi yeteneklerime uygun rota seçip tırmanabilecek hem bilgi hem malzeme hem de etik değerleri bize katan kulübüm YTÜDAK’a ve partnerim Serkan’a sonsuz teşekkürler.