Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2024 » Trans Aladağlar Eğitim Faaliyeti 2024

Ekip: 19 Başlangıç, 2 Gelişim ve 2 Eğitmen

Çadır Grubu: Şeyma Yalçnkaya, Serra Beldağ, Celal Yılmaz, Oğuzhan Kızıltaş

Faaliyet Öncesi:

Faaliyetten önce ihtiyaç duyduğum dağcılık malzemelerini temin etmekle uğraştım. Bayram sonrasında tatile gittiğim için bütün alışverişi son hafta yaptım. Altı günlük bir dağ süreci olduğu için yemek planımı enerjisi yüksek içerikli ürünleri tercih ettim ve olabildiğince fazla çikolata ve bisküvi aldım.

Uzun yürüyüşler olacağı için ayakkabı konusunda bir ikilem yaşadım. Bileksiz, su geçirmez  bir ayakkabım ve 3/4’lük bir botum vard. Yeni bir ayakkabıya ayıracak bütçem olmadığı için ve spor ayakkabının tabanı iyice düzleştiği için 3/4’lük botla kampa katılmaya karar verdim.

Bayram zamanı İstanbul’da uzun iki yürüyüş yaptım ve her zamanki sportif aktivitelerime devam ettim. Özel bir hazırlık yapılacaksa eğer birkaç aylık bir süreç olması gerektiğini düşünüyorum. Ama genel hayatımdaki yoğunluktan dolayı özel bir antreman uygulayamadım. Ama genel olarak uyku düzenime ve sağlığıma dikkat ettim.

Çadır grupları açıklanınca, internet üzerinde birkaç toplantı yaparak hem malzeme alımı için hem de ortak yemekler için ne yapacağımızı kararlaştırdık. İstanbul dışından katılacaklar da olduğu için onların malzemelerini de aldık. Çanta hazırlığını son güne bırakmadan hallettim. Hiçbir şey unutmamak için çantamı 3-4 kez kontrol ettim.

06.07
-Peynir
-Fırın Ekmeği -Zeytin -Bal -Çay -Protein Tozu
-Fırın Ekmeği -Zeytin -Tahin&Pekmez -Çay
-Peynir -Zeytin -Lavaş-Peynir -Zeytin -Lavaş -Protein Tozu -Yulaf Ezmesi-Peynir -Zeytin -Lavaş-Peynir -Zeytin -Lavaş -Yulaf
AKŞAM-Biberli Hellimli Bulgur
-Paket Barbunya Pilaki
-Mantar soslu makarna -Paket Barbunya Pilaki  -Domates soslu mantı, -Protein Tozu-Mas fasülyeli bulgur -Peynir-Fesleğen soslu makarna -Hazır Çorba  -Protein Tozu (Balıkçıda)-Su Böreği (Niğde’de) -Fasülye
ATIŞTIRMA-4 çikolata -3 bisküvi -1 Paket Yer Fıstığı  -3 çikolata -2 bisküvi -Kuru Yemiş -Kraker-2 çikolata -1 bisküvi -1 Paket Yer Fıstığı -Kurabiye-4 çikolata -1 bisküvi -1 Paket Yer Fıstığı -Çizi-3 çikolata -3 bisküvi -Kuruyemiş -Jelibon-2 çikolata -1 bisküvi -1 Paket Yer Fıstığı -1 Kraker-Sokak Tatlıları

05/07/2024 Cuma

İşten izin aldığım halde cuma günüm yoğun geçti. Saat 15 civarı Davutpaşa kampüse gidip Şeyma ile birlikte çadır ortak malzemelerini ve bireysel malzemeleri teslim aldık. Çantalarımız kontrol edilip gerekli görülen uyarılar yapıldı. Hem sıcak hem de soğuk hava şartları için kıyafet götürmemiz gerektiğini biliyorduk. Ayrıca güneşten korunmak için uzun kollu kıyafetler götürmek de gerekliydi. Saat 21 otobüsü için Esenler otogarına geçtik. Otobüste genel olarak uyuyup dinlendim.

06/07/2024 Cumartesi

Saat 08.31’de Niğde’ye vardık. Otogarda malzeme paylaşımı yapıp çantalarımızı hazırladık. Ulvi Abi’ye bırakacağım malzemeleri hazırladım. Poğaça ve peynir ile kahvaltı yaptım. 09.02’de servisimiz Çamardı’na gitmek üzere kalktı. Saat 10 civarı traktöre çantalarımızı yükleyip tekrar yola çıktık. 10.54’te traktör yolculuğu Gelincik Kayaları’nda bitti ve 20 dakika içinde hazılıklarımızı yapıp 11.14’te tek sıra olduk. Bazı hatırlatmalardan sonra yürüyüşümüz başladı.

Hava çok sıcak ya da çok soğuk değildi. Genel olarak serin bir hava vardı. 11.49’da 5 dakika mola verildi. Bütün kamp yüküyle irtifa aldığımız için zorlu bir yürüyüş oluyordu fakat yürüyüş devam ettikçe aynı tempoda yürümesi daha kolay geliyordu. 13.05’te 15 dakikalık bir mola verdik. Getirdiğim atıştırmalıklardan yiyip enerji aldım ve kışlık sayılacak bir botla yürüdüğüm için bu molada botlarımı çıkarıp havalandırdım. Ayaklarımın su toplamaması için bunu gezi içinde her fırsatta tekrarladım. 14.24’te 5 dakikalık ve 15.42’de 10 dakikalık birer mola vererek 5,5 saatlik yürüyüşümüzü ,Çelikbuyduran’ın aşağısındaki kamp alanına vararak noktalandırdık.Yaklaşık 1000 m irtifa aldık. Sabah teknik malzemeler ile hazır olmamız söylendi. Akşam yemeğimizi hazırlarken yaşadığımız aksilikten dolayı istediğimiz gibi bir yemek yiyemedik. Ama biraz kıtır ve hafif yanmış bir bulgur pilavı moralimizi pek de bozmadı. Uzun bir yürüyüşü bitirmiştik ve nefes kesici bir manzara vardı. Sıcak bir şeyler içip biraz da atıştırdıktan sonra fazla geç olmadan yattık. Rüzgarlı bir geceydi ve uyanıp çadırın birkaç noktasını tekrar gerdirmemiz gerekti. Pek rahat bir gece geçirmedim ama yine de yeterince dinlenebilmiştim.

07/07/2024 Pazar

Sabah 07.39’da Karasay zirve için yürüyüşe başladık. 9 dakika geç kalmıştık. Önceki güne göre çok daha hafif bir ağırlıkla yürüyorduk. Aladağlar’ın mistik ortamı içinde olmanın uyandırdığı gerçeküstülük hissiyle Karasay zirveye vardık. Zirvede kapsamlı bir alan tanıtımı yapıldı. Daha önce geldiğim bir bölge olduğu için anlatılanları genel itibariyle takip edebildim. Önceden harita çalışmak bu anlamda faydalı olur. Sonrasında kendi aramızda öncü ve artçılar belirleyip kamp alanına kendimiz gitmemiz istendi. İnişte 5 dakikalık bir mola verdik fakat sonrasında bu molanın amacı ve gerekliliği ile ilgili uyarıldık. 11.05’te Kamp alanına vardık. 12’de Yedigöller Bölgesi’ne gitmek için tüm kamp yüküyle yola çıkmak için hazırdık. 12.39’da 5 dakikalık bir mola verildi. Görece hızlı bir yürüyüşten sonra 14.26’da Yedigöller kamp alanına ulaştık.1 saat içinde tüm teknik malzemelerle eğitim için tek sıra olmadan önce çadırlarımızı kurduk ve su kaynağından su doldurduk. Genel olarak su kaynakları daha önceki senelere göre oldukça azalmıştı. Gerçekten endişe verici bir gidiş olduğu görülebiliyordu. 15.26’da eğitim alanına giderek teorik istasyon kurma eğitimi aldık. Teorik eğitimin 16.37’de bitişinin ardından gruplara ayrılarak istasyon ve malzeme yerleştirme pratiği yaptık. Faydalı ve verimli bir eğitim oldu. Akşam saatlerine doğru hava soğuduğu için kalın bir şeyler almanın faydası olur.

20.08’de kamp alanına döndük ve  90 dakika molanın sonrasında oyun oynanacağı söylendi. Yemeklerimizi yedik ve istirahat ettikten sonra oyun için toplandık. Eğlenceli ve zorlu bir grup oyunu oldu. Dönüşte gece bivaklayacağımı öğrendim. Bivağımızı hızlıca hazırlayıp verilen zamanda içine yerleştik. Sabah 5.30’a kadar acil bir durum olmadıkça bivaktan çıkmamamız gerekiyordu. Hava çok rüzgarlı veya soğuk olmadığı için görece konforlu bir bivak deneyimi geçirdim.

08/07/2024 Pazartesi

Sabah 8’de Emler zirve yürüyüşüne başladık. Güneşli güzel bir hava vardı. Saat 10.30’da Emler zirveye ulaştık. Emler Zirve defterine zirve grubumuzu yazıp dinlendikten sonra. Tekrar bir bölge tanıtımı oldu. Önemli zirvelerin birçoğu buradan görünebildiği için gayet faydalı oldu. Birkaç kısa telefon görüşmesi yapıp yarım kalan staj başvurusu işlemlerimi tamamladım. Dönüşte Karasay Zirve’den dönüşte yaptığımız gibi artçı ve öncü grupları belirleyip 11.05’te Yedigöller’deki kamp alanımıza doğru dönüşe başladık. Bu kez geldiğimiz rotadan farklı bir rotadan dönmemiz istendi. Öncü grup ilk başlarda birkaç hata yapıp grubun az da olsa beklemek zorunda kalmasına sebep oldu fakat sonrasında eğitmenlerin uyarısıyla daha iyi organize olup 13.29’da kamp alanına molasız bir şekilde döndük. İstasyon ve geleneksel tırmanış eğitimi için 14.10’da tek sıra olup eğitim alanına gittik. Hava oldukça rüzgarlıydı ve üst katmanım yanımda olmadığı için üşüdüm. Saat 20’ye kadar bol bol pratik yaptığımız uzun bir eğitim gerçekleştirdik.

Ardından kamp alanına döndük. Düğüm sınavı yapılmayacağı söylendi. Sonraki gün uzun bir yürüyüş yapacağımız için iyice dinlenmemiz gerekiyordu. Ayrıca sonraki gün öğleden sonra yağmur yağma ihtimali yüksek olduğu için erkenden yola çıkacaktık. Sabah 7’de tüm kamp yükü ile hazır olmamız istendi.

09/07/2024 Salı

Sabah 7’de kampı toplayıp yürüyüşe hazır olmamız gerektiği için 5.30 gibi kalktım ve çantamı düzenleyip eşyalarımı toparladım. Su kaynağından suyumu doldurdum. 1 litre kadar suyun yeterli olacağı gibi gayet iyimser bir yaklaşımla hareket ettim. Fakat yürüyüşün belli bir bölümünde sonrasında başka arkadaşlarım gibi su konusunda sıkıntı yaşadım. Saat 7’de grupça hazırdık. Her zamanki gibi mıntıka temizliğimizi yapıp fotoğrafımız çekildikten sonra 07.10’da Karagöl yürüyüşümüz başladı. Saat 10’da MTA zirveye yakın bir bölgede çantalarımızı bırakıp MTA zirveye çıktık. 10.42’ye kadar bölge tanıtımı yapıldı ve çantalarımızı bıraktığımız alana geri döndük.

Saat 10.54’te yürüyüşümüze çantalarımızla birlikte devam ettik. 13.22’de 15 dakikalık bir mola verildi. Genel olarak irtifa kaybettiğimiz bir yürüyüştü fakat tüm kamp yükü olduğu için zorlayıcı bir deneyimdi. Geçen senelerde durulup su alınan kaynak neredeyse hiç akmıyordu ve su çok temiz değildi. Mola yerinde suyumu doldurduğum için orada tekrar doldurmadım. Beklediğimiz yağmur gelmişti. Fakat yürüyüşün çok büyük bir bölümünü bitirmiştik. Saat 15.26’da Karagöl’e vardık. Yağmurdan dolayı eğitim için belirlenen saat ertelenerek 17’ye çekildi. Görece küçük kayaların yığıldığı bir alana gidip istasyon pratiği yaptık ve eğitmenlerden faydalı geri dönüşler aldık. Genel olarak kurduğumuz istasyonlara olan güvenimiz de yaptığımız pratiklerle birlikte artıyordu. Eğitimin ardında 19.51’de kamp alanına döndük. Eğitime kafa lambası getirmediğimiz için uyarıldık. Eğitimin her zaman karanlığa kalacağını düşünüp hazırlıklı olmamız gerekiyordu. Sabah 7’de tüm teknik malzemeler ile sırada olmamız istenildi.

10/07/2024 Çarşamba

Sabah 7’de tüm teknik malzeme ile istasyon eğitimine gitmek için sıradaydık. Gruplara ayrılıp bir önceki günki bölgede istasyon kurmayı denedik. Kurduğumuz istasyonları eğitmenler inceleyip geri dönüş yapıyorlardı. İstasyon eğitimi sırasında ara ara 3 kişilik gruplarla ip inişi için çağırılıyorduk. Kurduğumuz istasyondan inecektik fakat zaman olmadığı için daha önceden atılan sikkelerden oluşturulmuş istasyondan indik. İp inişinin ardından istasyon eğitimimize devam ettik Ara ara yağmur yağdığı için kayalıklarda yağmurdan korunmak için mağaraya sığındık.Yanımızda getirdiğimiz yiyecekleri yedik. Kamp alanına dönemeyeceğimizi bildiğimiz için yanımıza yeterli miktarda atıştırmalık almıştık. Saat 20.15’te kamp alanına vardık. Sonraki gün saat 8’de sırada olmamız söylendi.

11/07/2024 Perşembe

Sabah 8’de teknik malzeme ile hazırdık. Saat 8.20’de istasyon sınavının yapılacağı bölgeye vardık. Teorik bilgi, düğüm ve istasyon kurmanın bulunduğu bir sınav oldu. 13.50’de sınavımız bitti. 14.03’de kamp alanına vardık ve 14.53’de mıntıka  temizliğinin ardından bizi balıkçıya götürecek traktöre doğru yürüyüşümüz başladı. 16.04’te traktöre bindik. 1 saat yolculuğun ardından balıkçıya vardık. Balıkçıda dereye girip serinledim. Yoğurt yedim ve Niğde gazozu içip enerjimi tazeledim.

12/07/2024 Cuma

Sabah 8’de teknik malzeme ile hazırlanıp negatif ip inişi için hazırdık. Yarım saatlik bir yürüyüşün ardından ip inişi bölgesine vardık. 13’te balıkçıya geri döndük. Malzemelerin sayımı yapıldı. 13.40’ta faaliyet toplantısı yapıldı. Faaliyet hakkında yorumlar yapıldı. 14.20’de kamp yükümüzü ve malzemelerimizi servise yükleyip Niğde’ye doğru yola çıktık. Hamama gitmek istemediğim için ve şehirde bir arkadaşımla buluşacağım için gruptan erken ayrıldım. Saat 23.59 otobüsü ile İstanbul’a doğru yola çıktım.

Trans eğitim faaliyetine zamanlarını ayırıp büyük bir özveriyle kaliteli bir eğitim almamızı sağlayan eğitmenlere ve gelişim grubu arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

Oğuzhan Kızıltaş

Yazan: Yusuf Talha Tekerek / Başlangıç

Çadır Grubu: Halit Tekinyer, Pınar Yağcılar, Gülhanım Memiş

Faaliyet Öncesi:

Faaliyetin çok öncesinden antrenman yapmaya başladım. Zaman buldukça koşuya çıktım ve 3 adet yorucu ağırlıklı yürüyüş yaptım. Çadır grubumuzu aylar öncesinden belirlemiştik fakat arkadaşımız Derya önceki faaliyette dizini incittiği için Trans faaliyetine bizimle katılamadı. Çadır grupları açıklandığında Gülhanım’ın bizim ekibimize dahil olduğunu öğrendik. Böylece faaliyet planlamasına başladık. Çadır grubu olarak hem yüz yüze hem de online şekilde görüşmeler gerçekleştirdik. Bu görüşmelerde faaliyet yemek planını ve herkesin getireceği bireysel/ortak malzemelerin planını yaptık. Son olarak da 1 Temmuz’da başlangıç grubu olarak online toplantı gerçekleştirdik. Bu toplantıda birbirimizin sorularını cevaplandırmanın yanında çadır gruplarına zimmetlenen malzemelerin sayımından ve not edilmesinden sorumlu olacak her gruptan 1 adet malzeme sorumlusu seçilmesine karar verdik.

Çadır grubumla faaliyet süresince kahvaltı ve akşam yemeğini ortak şekilde yapmayı kararlaştırdık. Tüm kahvaltılarda yumurta tüketmeyi uygun gördük. İlk iki gün sucuk ve hindi fümeli yumurta yaparken geri kalan günlerde biberli yumurta yedik. Akşam yemeklerinde de 2 gün kavurmalı bulgur, 2 gün ton balıklı kuskus ve son akşam yemeği için de erişteli yeşil mercimek yemeyi kararlaştırdık. Motivasyona ihtiyaç duyduğumuz anda yememiz için de yanımıza birer paket toz puding ve keşkül aldık

Ortak Yemek

BatonKoli bandı450 gram Kartuş
TozlukSaatOcak
ÇakmakÇatal/Kaşık/BıçakYedek pil
Kağıt/KalemGüneş kremiBattal boy çöp poşeti
Güneş gözlüğüLip balm

05/07/2024

14.00’te kulüp odasında toplandık. Eğitmenlerin incelemesi için çantalarımızın içindeki eşyaları matlarımıza serdik. Bana terlik almamın gereksiz yük olacağı söylendi. Tavsiyeye uyup terliği dönüşte giymek için traktörde bırakmaya karar verdim. Çanta kontrolünün ardından malzeme zimmetine geçildi. Bireysel malzemelerimizi aldıktan sonra çadır grubumla ortak malzemeleri de bölüştük. Çantalarımızı ayarladıktan sonra yemek yedik ve otogara geçtik. 21.00’de Niğde yolculuğumuz başladı.

06/07/2024

Niğde Otogar’a 8.30’da vardık. İlk iş olarak otogardan kahvaltılık simit poğaça aldım. Hemen ardından üstümü değiştirdim ve başlangıçla beraber çantaları minibüse yerleştirdik. 9.00’da minibüs hareket etti. Yolculuk esnasında simit ve poğaçalarla karnımızı doyurduk. 9.53’te bizi bekleyen traktöre ulaştık. Çantaları traktöre yükledik ve 10.00’da traktöre bindik. 10.54’te Gelincik Kayaları’na vardık ve yürüyüşe hazır halde olmamız için süre verildi. 11.15’te yürüyüşe başladık.

Fotoğraf 1: Gelincik Kayaları’ndan Çelikbuyduran’a yürüyüş

11.49’da 5 dakikalık mola verildi. Ardından 13.05’te 15 dakikalık mola verildi. Yürüyüşte üşüdüğüm için bu molada yağmurluğumu giydim. 14.24’te 5 dakikalık bir mola daha verildi. İrtifa arttıkça hava soğuyor ve biz de yavaşlıyorduk. Bu iki faktör yürüyüşü daha da zor kılıyordu. 15.42’de son molamızı verdik. Yürüyüşün son saati en zor kısımdı. Çelikbuyduran Geçidi’ni görüyorduk fakat bir türlü ulaşamıyorduk. Geçidin gerisinde kalan Dinlenme Taşı’na 16.44’te vardık ve buraya çadırlarımızı kurduk. Su kaynağından sularımızı doldurduk ve yemeğimizi hazırladık. Çadır grubumdan Halit, kendisini iyi hissetmediğini Gelişim’e bildirdi. Bu sırada bivak listesi açıklandı. Grubumuzdan Pınar’ı sıcak su termosuyla bivağa uğurladık ve biz de dinlenmek için tulumlarımıza girdik.

07/07/2024

6.00’da uyandık. Hemen kahvaltı hazırladık ve ilk zirve yürüyüşümüz için hazırlanmaya başladık. Yürüyüşümüz 9 dakikalık gecikmeyle 7.39’da başladı. 8.19’da 5 dakikalık mola verildi. 9.14’te Karasay Zirve’ye ulaştık.

Fotoğraf 2: Karasay Zirve yürüyüşü

Eğitmenler dinlenmemiz ve ailemizle iletişime geçebilmemiz için 15 dakika süre verdi. Molanın ardından bölge tanıtımına geçildi. Bölge tanıtımı 9.55’te bitti ve ardından fotoğraf çekildik. Son olarak da kamp alanına kendi aramızda seçtiğimiz artçı, tempocu ve öncülerle dönmemiz istendi. 10.38’te Başlangıç 5 dakikalık mola verdi. 11.00’de kamp alanına döndük ve verilen moladan dolayı eleştirildik. Yeni kamp alanına göç etmek için 12.00’de tüm kamp yüküyle sırada olmamızı istendi. 12.00’de Yedigöller’e olan yürüyüşümüz başladı. 12.39’da 5 dakikalık mola verdik. Çelikbuyduran Geçidi’ni geçince gördüğüm manzara hayret vericiydi. Yol boyunca manzarayı keyifle seyrettim. 14.25’te Yedigöller’e vardık ve 1 saat içerisinde tüm teknik malzemeyle tek sırada olmamız gerektiği söylendi. Çadırlarımızı kurduk ve biraz dinlendik. 15.25’te tek sıra olduk ve ilk geleneksel eğitimimiz için su kaynağının yanındaki alana geçtik. Teknik malzemeleri matın üzerine serdik ve malzeme sayısını Gelişim’e kontrol ettirdik. Eğitmen Yiğit, Gelişim’den örnek istasyon kurmalarını istedi. Bu sırada bize de istasyon türlerinden, malzemelerin genel kullanımından ve doğal emniyet noktalarından bahsetti. 16.37’de eğitimin teorik kısmı bitti. Hemen ardından eğitimin pratik kısmı başladı. Malzemeleri denemek için gruplara ayrıldık. 20.00’de eğitim bitti. Malzeme sayımını yapıp kamp alanına döndük ve yemeğimizi yedik.

Fotoğraf 3: Geleneksel Tırmanış Malzeme Eğitimi

İsteyen kişilerin 21.30’da prusik oyunu için sırada olması söylendi. Katılım zorunluluğu olmamasına rağmen oyuna ilgi fazlaydı. Oyundan ben de çok keyif aldım. 22.53’te oyun bitti ve bivak listesi açıklandı. Bivağa seçilenler arasında benim de adım vardı. Çadırdan tulumumu, matımı ve de oyundan önce hazırladığımız sıcak su termosunu alıp bivak alanına geçtim. 5 dakika içerisinde bivağı hazırlayıp tulumlarımıza girdik. Yedigöller’de bivakladığım için şanslıydım. Hava rüzgarsız ve hafif serindi. Uzunca bir süre yıldızları seyrettikten sonra uykuya daldım.

08/07/2024

6.00’da uyandırıldık ve kamp alanına geçtik. Kahvaltının ardından Emler Zirve yürüyüşü için 8.00’de tek sıra olduk. 9.28’de 5 dakikalık mola verdik. 10.26’da Emler Zirve’ye ulaştık ve 20 dakikalık mola verildi. Molanın ardından bölge tanıtımına başlandı. Zirve defterine isimlerimizi yazdıktan sonra fotoğraf çekildik ve 11.05’te dönüş yürüyüşüne başladık.

Fotoğraf 4: Emler Zirve

11.35’te kendi aramızda artçı, tempocu ve öncüler seçip dönüşün geri kalanını farklı bir yol bularak gitmemiz istendi. Artçı ben oldum. 13.29’da kamp alanına vardık. 14.10’da tüm teknik malzemeyle tek sıra olmamız söylendi. Eğitim alanına geçtik. Eğitmen Yiğit ile Gelişim Berke geleneksel tırmanışı simüle ettiler. Simülasyonda dünkü eğitime ek olarak ip inişi üzerinde yoğunlaşıldı. Eğitimin ardından gruplara ayrılıp istasyon kurmaya başladık. 20.00’de eğitim sonlandı. Malzeme sayımının ardından kamp alanına döndük. Yarın hava yağmurlu gözüktüğü için saat 7.00’de tek sırada olmamız istendi.

09/07/2024

7.00’de Karagöl yürüyüşü için sıradaydık. Mıntıka temizliğinin ardından fotoğraf çekilip yola koyulduk. 8.48’de 10 dakikalık mola verildi. 10.00’da MTA Zirve’ye yakın bir alanda çantalarımızı bıraktık ve zirveye çıktık. Zirvede 15 dakika mola verildi. Ardından bölge tanıtımına başlanıldı. Tanıtım sonrasında fotoğraf çekildik ve çantalarımızı bıraktığımız yere geri döndük.

Fotoğraf 5, Fotoğraf 6: Yedigöller’den Karagöl’e yürüyüş

Fotoğraf 7: MTA Zirve

10.54’te Karagöl yürüyüşüne kaldığımız yerden devam ettik. 13.22’de su kaynağında 15 dakikalık mola verdik. Karagöl’e varmadan bir kaynakta daha durduk fakat su durgun olduğu için yola devam ettik. 15.26’da Karagöl kamp alanına vardık ve 1 saat içinde tek sıra olmamız istendi. Çadırlarımızı kurup içeriye girmemizle beraber yağmur patladı. Eğitim yağmur sebebiyle iptal edildi. Yağmur dinince tekrardan 17.00’de tek sıra olmamız istendi. Teknik malzemelerle sıraya geçtik ve eğitim alanına doğru yürüyüşümüz başladı. Gruplara ayrılıp istasyon kurma pratiği yaptık. 19.51’de kamp alanına döndük.

10/07/2024

7.00’de tüm teknik malzemeyle sıraya geçtik. Tüm gün kamp alanından uzakta olacağımızı bildiğimiz için yanımıza bolca atıştırmalık aldık. Eğitim alanında gruplara ayrıldık ve farklı varyasyonlarda istasyon denedik. Aynı zamanda sırayla ip inişi için çağrılıyorduk.

Fotoğraf 8: İp İnişi

Gün içinde farklı zamanlarda yağmur bastırdı. En kötüsü ipten inmek üzereyken yağmura yakalandık ve istasyondan çıkıp kovuğa sığındık. Aşağıda malzeme denerken yağmur bastırdığında ise yağmurdan korunmak için mağaraya girdik. Sırılsıklam olan arkadaşlarımız güneş açınca kıyafetlerini yere serip kuruttular. İp inişleri bitince istasyon denemeye devam ettik. Kendi kurduğumuz istasyona 6 kişi oturunca malzemelere olan güvenim iyice sağlamlaştı.

Fotoğraf 9: Güvenilir istasyon örneği

19.40’ta malzeme sayımına başladık. Sayımda bir adet sikke eksik çıktı. Sikkeyi aradık fakat bulamadık. 20.15’te kamp alanına döndük. Günün yorgunluğunu üzerimizden atmak için yemek sonrasında puding yaptık.

11/07/2024

8.00’de tek sıraya geçtik. 8.20’de teorik ve pratik bilgilerimizin test edileceği alana geldik. Tüm başlangıç sırayla çağrıldı. Herkesin sınavı bitince 14.03’te kamp alanına döndük. Eğitmenler tüm kamp yüküyle hazır olmamız için 40 dakika süre verdiler. Mıntıkanın ardından 14.53’te dönüş yürüyüşümüz başladı. 16.04’te bizi bekleyen traktöre bindik ve balıkçıya doğru yol aldık.

Fotoğraf 10: Dönüş Yolunda

17.00’de balıkçıya ulaştık. Buz gibi dereye girip serinledik ve balık yemek için masalara geçtik. Aç karnımızı doyurduktan sonra faaliyet hakkında uzunca muhabbet ettik. Faaliyetin zor kısmı bittiği için herkes çok keyifliydi. 21.15’te bireysel toplantılar başladı ve başlangıcın camekan alana geçmesi istenildi. Gece boyunca karışık duygular içerisinde çağrılmayı bekledim. Toplantıdan her gelen arkadaşımızın ruh hali birbirinden farklıydı. En sona ben kaldım ve gece 3.00’te toplantılar sonlandı.

12/07/2024

6.00’da uyandık ve elimizdeki yiyecekleri kullanıp ortak kahvaltı yaptık. 8.00’de tek sıraya geçtik ve negatif ip inişi yapacağımız alana 8.34’te ulaştık. Eğitmenlerin kurduğu istasyondan sırayla iniş gerçekleştirdik.

Fotoğraf 11: Negatif ip inişi

Negatif ip inişi yapmak çok keyif verici bir deneyimdi. İnişler bitince toplanıp balıkçıya döndük. 13.40’ta faaliyet toplantısını gerçekleştirdik. Sikke kaybettiğimiz için toplantıda toplu uyarı aldık. Ayrıca aynı sikkeden kulübe tedarik etmemiz istenildi. 14.20’de servise bindik ve Niğde Otogar’a geçtik. Çantalarımızı Otogar’a bırakıp şehir merkezine gittik. Erkekler olarak hamama girdik. Bizden sonra da kadınlar hamama girdiler. Hamam sonrasında kavurmacıya gittik ve güzelce karnımızı doyurduk. Sonrasında dondurma alıp çay bahçesine geçtik. Otobüs saatimiz yaklaşınca özel halk otobüsüyle Niğde Otogar’a döndük. 21.00’de dönüş yolculuğumuz başladı. Ertesi gün sabah 6.00 civarında İzmit’te otobüsten indim.

Fotoğraf 12: Faaliyet Sonu Fotoğrafı

Tavsiyeler

– Faaliyetten 1 hafta öncesine kadar devamlı antrenman yapmayı ihmal etmeyin. Son hafta da güzelce dinlenin.

– Yürüyüş sırasında su kaybınızı engellemek için camelbak tedarik etmenizi öneririm.

– Malzeme konusunda dikkatli olmadığımız için uyarı aldık. Malzemeye özen göstermenizi tavsiye ederim.

Benim için senenin en zorlu faaliyeti olmasının yanı sıra en keyifli olanı da bu faaliyetti. 2024 Trans Aladağlar Eğitim Faaliyeti’nde kıymetli bilgilerini bizden esirgemeyen eğitmenlerimize, her koşulda yardımcı olan Gelişim dostlarımıza ve son olarak da sayısız güzel anı biriktirdiğim Başlangıç arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.