Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2018 » Mangırcı Mahmuzu Tırmanış Raporu

Mangırcı Mahmuzu Tırmanış Raporu

Ekip: Mahmut Oflaz, Erkut Morkoç, Şükrü Sarı

Rota: Büyük Mangırcı Dağı- Mangırcı Mahmuzu

Malzemeler: Yarım ip x2, cam set, takoz set, çeşitli sikkeler (7 adet), büyük hegzantrik set, 2 çekiç, perlonlar (4*60, 1*90, 2*120), 14 uzun ekspres, 8 kilitli karabina, kişisel malzemeler ve ilk yardım çantası

Çarşamba günü Erkut ve ben Ortaburun Kuzeydoğu Dihadrali rotasını tırmanırken Yusuf ve Şükrü kamp alanına gelip yerleşmişler ve bizi dönüş yolunda, ormanda karşılamışlardı. O gün rotada yorulduğumuz için ertesi gün rest verelim dedik ve perşembe günü Șükrü ve Yusuf ile birlikte Kazıklı Ali Kanyonu’na spor rota tırmanmaya gittik. Kendimizi fazla yormayacaktık -ama kendimi tutamayıp Şükrü’nün açtığı rotalarda kendimi biraz yıprattım:)-. Saat 5 gibi kampa dönüşe geçtik. Aksam yemeğini yedikten sonra hep beraber malzemeleri hazırladık. Sabah 5’te kalkmak üzere yatışa geçtik. Sabah alarmın çalmasıyla kahvaltıları hızlıca yapıp yürüyüşe başladık. Yusuf daha önce bu rotaya girmişti ve bize son bilgileri yaklaşım sırasında aktardı. Saat 7’de rota tabanındaydık. Bol goygoylu rotaya yaklaşımın ardından ilk ip boyunu tırmanmak üzere Erkut ipe girdi ve Yusuf burada bizden ayrılıp bizi izleyeceği kayalıklara doğru gitti. İlk ip boyu 25 metreydi ve V+ dereceydi. Erkut hızlıca istasyon kurup bizi yanına aldı.

İlk istasyona varırken ben

Sonra 60 metre kadar serbest giderek rahat etapları geçtik. Bacamsı yapının altında, rota zorlaşmaya başlayınca ipe girdik ve Erkut ilk kilidin altındaki küçük sete kadar devam etti.

2. ip boyu- Erkut bacamsı yapıda

3. ip boyunu Erkut lider gitti. Bu ip boyu ilk kilit ip boyuydu. (Gerçekten diğer ip boylarına göre daha teknik hamleler içeriyordu.) Erkut küçük setten hafif sol yaparak yükseldi, çürük gibi duran sarı kayaları tutup sola geçti, kilit bölgeyi de geçip biraz daha ilerleyip bizi yanına aldı.

(VI+ olan bu ip boyunu rehbere göre 10 metre geride bitirdik.)

Erkut kilidi geçip devam ediyor.

4. ip boyuna ben lider girecektim. İlk 10 metrede biraz gerilmedim diyemem ama devamı nispeten daha rahattı. Yukarıdaki sette bir kaya babasından diğerlerini yanıma aldım. ( Bu ip boyu 60 metre ve IV+, V- derece)

Gerildiğim giriş kısmı

İstasyonu, sette, rotaya tekrar girmeyeceğimiz yere taşıdık ve ben malzemeleri alıp devam ettim. Bu ip boyunda rehberde yazdığı gibi dihedralin sol altında bulunan gri sırt sistemini takip ettim. Rotaya başlarken girişte hafif sağ yapıp çatlağı takip ederek yükseldim. İlk kısımlar hafif sert, devamı giderek rahatlıyor. İpim bitene kadar devam ettim ve yine bir babadan istasyon alıp Şükrü ve Erkut’u yanıma aldım. Daha sonra takoz taşın altına kadar serbest devam ettik.

5. ip boyunun girişi, 60 metre, V derece

Takoz taşın altında malzemeleri Şükrü’ye verdim ve Şükrü takoz taşın içinden geçip üstüne, kilit ip boyunun altına ulaştı ve bizi yanına aldı. ( Takoz taşın üstündeki setten taş düşürmemeye dikkat) İplerimiz setin altındaki kayaya sıkıştığı için ipimizi kendi boşumuzu alana kadar topladık ve ipe öyle girdik. Bu ip boyu kısaydı, V+ dereceye sahipti ve 15 metre civarında sürdü. Yusuf, biz kilide girmeden zirveye çıkmış ve bizimle irtibat kurmuştu. (Telsizimizin şarjı bittiği için onunla 2. ip boyundan sonra konuşamamıştık.)

Şükrü takoz taşın içinden geçip üstüne çıkıyor.

Şükrü son kilidi gitmek üzere bizde olan malzemeleri alıp yükselmeye başladı. Şükrü, rahatlıkla kilidi geçerek taş düşen dik etabı da geçip dihedralin incelip bittiği yerden soldaki ince dar sete geçip 10 metre daha sola geçip tekrar 10 metre yükseldi ve setimsi bir yüzeyde istasyon alıp sırayla Erkut’u ve beni yanına aldı. Bu ip boyunda taş düşmesi yaşadığımız için sırayla çıktık. (İlk çıkan artçının kendi ipindeki malzemeleri arkasından gelecek olan artçının ipine takması daha iyi olacaktır.) Bu ip boyu 60 metreydi ve VI+ derece zorluğa sahipti.

Şükrü son kilidi geçiyor.

Şükrü kilitten sonraki düz kısmı geçiyor.

Setimsi istasyona gelirken ben

Son ip boyunu ben lider gidecektim, 40 metre ve IV+ derece zorluğa sahipti. Malzemeleri alıp birkaç metre yükselip ardından 5 metre kadar sağa geçip sözde sağlam kayalardan yükseldim. Bu kısımda Yusuf ile diyalog halindeydim. O, bizi rotanın biteceği yerde, otlu setlerde, bekliyordu. Erkut ve Șükrü’nün de gelmesiyle tebrikleştik ve zirvede fotoğraf çekildik. Saat 16.00’da rotayı bitirmiştik. İnternetin burada 3G+ çekmesiyle beş günde neler olmuş, neler bitmiş öğrenebildik.

Bir şeyler yiyip içip Yusuf’u takip ederek önce biraz yükseldik ve patikaya ulaştık. Bu sırada karşıdaki Katır Tepesi çarşaklarında yavru olduğunu düşündüğümüz dağ keçilerini seyre daldık. Patikanın bazı yerlerinde geri tırmanarak inmemiz gerekti. Patikayı izleyerek Alaç yaylasından Sarımemetler’e giden ve sürekli z çizen patikayı olabildiğince z’lerin azaldığı yerden kesmek için çarşaklardan alçaldık ve bu sayede iki gün önce indiğimiz o yorucu kısmı es geçtik.

Saat 19’a doğru kamp alanındaydık. Yemeklerimizi yedik ve günü değerlendirdik. Uykumuz gelince de mutlu mutlu uyumak üzere çadırlara dağıldık.

Zirve selfiesi 🙂

Öncelikle bizi rota boyunca izleyen, tavsiye veren ve rota bitiminde yanımızda olan Yusuf’a çok teşekkürler. Tez zamanda iyileşip yeniden tırmanması dileğiyle…

Sonra, partnerlerim Erkut ve Şükrü’ye bana bu tırmanışta yol gösterdikleri ve eşlik ettikleri için teşekkür borçluyum.

Ve son olarak kulübüm YTÜDAK’a bana katmış olduğu öğretilerden ve sunduğu imkanlardan dolayı minnettarım.