Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2018 » Parmakkaya Güney Yüzü 1971 Rotası Tırmanış Raporu

Parmakkaya Güney Yüzü 1971 Rotası Tırmanış Raporu

Ekip : Mahmut Oflaz, Erkut Morkoç

Rota : Parmakkaya Klasik, Güney Yüzü 1971 Rotası

Malzemeler : Yarım ip x2, takoz set, 1 numaraya kadar olan camler, 14 uzun arabantlı ekspres, çeşitli sikkeler ve 2 çekiç, 8 karabina, perlonlar (4*60,1*90,2*120), kişisel malzemeler ve ilk yardım çantası

Mangırcı Mahmuzu rotasını tırmandıktan sonra bir gün rest vermiştik. Rest günü sabah kamptan ayrılan bir abi bize et, biber ve peynir bırakmıştı. Kahvaltıda onları yiyip puding ve kahve sefasından sonra Yusuf’u uğurlayıp biraz dinlendik ve Şükrü’nün önerisiyle Sarımemetler’e gitmeden yakında 20 metrelik bir çatlak hattını tırmanmaya gittik. Sırasıyla bu rotayı çıktık. Ben önce artçı olarak Erkut’un arkasından çıktım, ardından biraz dinlenip lider girdim. Bu çatlağın rehberde adı yoktu ama rota sonunda bolt, istasyon izleri vardı. Şükrü bu rotanın VI- olabileceğini söyledi. Kısa ama oldukça keyifli bir rotaydı.

Biraz da yan geçiş çalışıp kampa geri dönecektik.

Biraz yan geçişle uğraştıktan sonra kampa dönüp yemek yapmaya başladık. Şükrü’yü bizle Parmakkaya’ya gelmeye ikna edemedik. (Daha önce 2 kere çıkmıştı ve “Sarımemetler’den Parmakkaya’ya bir daha yürümem” diyordu. Ne demek istediğini faaliyet sonunda anlayacaktık.) Bizi fazla malzeme almamamız konusunda uyardı. Bizde bu tavsiyelere kulak verip malzemeleri fazla almaktan kaçındık. Bu sefer biraz fazla uyuduk ve 7’de kamptan çıktık, 10.30’da rotanın tabanındaydık ama yarım saat mola verip biraz şekerleme yaptık.

Șükrü ve Yusuf’un raporundaki topo

1. ip boyu, 35m, V+

İlk ipi ben lider gidecektim, hızlıca malzemeleri hazırladım ve ipe girdim. İlk ip diğer iplere göre nispeten daha rahattı ve ara emniyet olarak çakılı sikkelerin haricinde bir cam ve takoz kullandım. Yan geçişten önce 4 sikkenin bulunduğu kovuğumsu yerde biraz kafam karıştı ve tutacak pek fazla bir şey bulamayınca yanlış yere mi gidiyorum diye Erkut’a sordum. Aramızda yanlış anlaşılmalar oldu ve sağ yerine sola yöneldim. Bir süre sonra bu yönün yanlış olduğunu anladık, ben yan geçişteki sikkeleri gördüm ve kovuğun içinden sağa 5 metrelik bir yan geçiş yaparak kum saatine ulaşıp Erkut’un da gelmesiyle hızlıca malzemeleri değiştik.

İlk ip boyundaki yan geçiş etabına başlamadan

2. ip boyu, 45 metre, V+,VI- kilit hamle

Erkut düz yükselerek devam etti. Bu ip boyunda eski raporlarda yazandan farklı olarak bolca sikke vardı. Bir müddet sonra, Erkut, iki çatlaktan solda olanı seçerek devam etti ve sete ulaşıp büyük babadan istasyon aldı.

Askı istasyondan sonra Erkut düz şekilde yükseliyor.

3. ip boyu, 50 metre, VI-, kilit hamle VI

Erkut ile malzemeleri değiştirip biraz su içtik. İlk ip boyundan sonra rüzgar şiddetlendi. Üzerimize ceket giymek zorunda kaldık ve öyle devam edecektik. Bu ip boyu kilidin altına kadar oldukça rahat. Kilitten sonrasında ise sol tarafı pürüzsüz olan dik bir 5 metrelik çatlak var. Kilidi geçtikten sonra kneebar yapabileceğimiz bir yatay kum saati bulunuyor. Burada kolları dinlendirmek önemli. (En azından bizim için öyleydi.)

Erkut kneebar yaparak dinleniyor.

Erkut dikey çatlak bittikten sonra pozitif yüzeyde biraz daha tırmanıp iniş babasından istasyon alarak beni yanına aldı. Devamında 20 metre kadar III derecelik tırmanışla zirve sırtına çıkıp oradaki babaya istasyonu taşıdım. Zirvede fotoğraf çekmek için serbest şekilde zirveye ulaştık. Birkaç fotoğraf çektikten sonra inişe geçtik.

Son ipteki boşluk hissi

İniş

En son taşıdığımız babadan bir öncekine 20 metrelik iniş yaptık. Buradan bir ip boyu inerek ikinci ip boyunun sonundaki babaya geldik. Buradan da aşağı tek ip boyunda inilebiliyor ve aşağıda malzemeleri çantalara koyup dönüş yolunu tuttuk. (17:30)

Erkut rotanın son ip inişini yapıyor.

Biz rotadayken çıkan rüzgar bizi kötü etkilemişti. Yorgun şekilde kampa döndüğümüzde Şükrü bizimle ilgilendi ve yaptığı makarna ile morallerimizi yükseltti.

Şükrü’ye bize verdiği tavsiyeler ve bizimle rota dönüşü ilgilendiği için ne kadar teşekkür etsek az.

Ayrıca kulübüm YTÜDAK’a sağlamış olduğu bu sıcak ortam ve bana katmış olduğu öğretilerden dolayı minnettarım.