Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2007 » Erciyes Denemesi

Erciyes Denemesi

Ekip: Sercan İlkbağ , Bora Özkaya , Sema Sayım , Caner Özkan , Çağrı Karaosmanoğlu , Merve Kol , Şahin Demir , Utku Aslantaş , Burak Çağatay Gülmez , Kerem Tuğran , Anıl Şensöz , Melis Erkan
Yazan: Merve Kol

1 Aralık 2007

Cumartesi akşamı saat 22.00 da Harem den 9 gelişim ve 3 eğitmenle yola çıktık.

2 Aralık 2007

Pazar sabahı 8.00 civarında Kayseri ye vardık. Kayseri de yapılan güzel bir kahvaltının ardından son eksiklerimizi tamamlamak için küçük bir alışveriş yaptık. Öğle vakitlerinde Develi ye gitmek üzere minibüse bindik. Dağ evinde yapılan hazırlıktan sonra yola koyulduk. Dağ evindekilerden de bir gün önce yukarda havanın çok kötü olduğunu, ancak o gün daha iyi olduğunu öğrendik. Öğrenci olduğumuzdandır herhalde (malum para az :))), telesiyejle çıkmaktan vazgeçip tüm yolu yürümeye karar verdik. Yürüyüşe ilk başladığımızda havanın iyi olmasına rağmen yükselti arttıkça ve vakit ilerledikçe hava kötüleşmeye başladı. Bazı fırtınalarda yürümekte zorlandık. Toz kar yüzünden yan geçişlerde sorun yasadık. Yürüyüşümüz ilerledikçe hava koşulları da kötüleşti. Fırtınanın etkisiyle kar izleri de çabuk kapanıyordu. Hepimiz çok üşüdüğümüzden biran önce kampa varmak istiyorduk. Arada kısa molalarla 5-6 saatlik bir yürüyüşün sonunda yaklaşık 3100 m. de kamp attık. Çadırlarımızı kurduktan sonra sıcak bir şeyler yiyip içtikten zirve denemesi için sabah 04.30 civarında hazırlanmak üzere uyuduk.

3 Aralık 2007

Gece (çadırların iyi gerilememesi yüzündendir herhalde) bazılarımız için oldukça kötüyken bazılarımız için oldukça iyiydi (birlesen tulumlar, sıcacık bir uyku) .Öyle ki çadırın içinde bivağa girenler bile olmuş. Ama korktuğumuz gibi bizi uyutmayacak derecede fırtına olmadı. Zirve denemesi için biz erkenden uyanıp hazırlanmaya başladık. Eğitmen çadırı dışındaki diğer çadırlardakilerin geç kalkması yüzünden zirve denemesi için ancak 6 civarı yola çıkılabildi. Bazılarımız (bende dahil olmak üzere her çadırdan birer kişi) zirve denemesi yapamayıp kampta kalmayı tercih etti. Zirveye giden arkadaşlarımız ise 8-9 civarı kar durumunun iyi olmamasından dolayı zirve yapamadan kamp alanına geri döndüler. Havanın açık olmasından dolayı dışarıda yapılan kahvaltı ve sohbetin üzerine hazırlanmaya başladık. Öğlen 13.00 civarı geri dönüş için yola koyulduk. Bu sefer yürüyüşümüz oldukça rahattı. Tabii ne fırtına vardı , ne de soğuk hava. Kayseri de yiyeceğimiz yemeğin hayalinden midir bilinmez :))) , 15.00 civarı hepimiz dağ evine varmıştık. Dağ evinde silkinip dökündükten sonra Kayseri ye doğru yola cıktık.

Kayseri de yediğimiz keyifli yemeklerden sonra (o kadar beklediğimize değdi) sokaklarda gezmeye başladık. Bir kafede oturup ısındıktan sonra saat 21.00 da ki otobüsümüze bindik.

4 Aralık 2007

Salı sabahı 6 civarı Harem e vardık ve gelişim grubu olarak ilk zirve deneme faaliyetimiz sonra ermiş oldu.

Gelişim grubu olarak ilk defa kış (sayılır herhalde :)) zirve denememiz olmasından dolayı oldukça zorlandık, düzenli antreman yapmanın önemini bir kez daha anladık ve çok iyi bir tecrübe edindik. Eğitmenlerimize tüm yardımları için (özellikle kendi adıma) çok teşekkür ederim.