Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » Kartalkaya Kış Temel Eğitim Kampı – 3
Kaptan Genel Görünüş

Kartalkaya Kış Temel Eğitim Kampı – 3

Faaliyet:  Kış Temel Eğitim Kampı -3 –  ( Bolu – Kartalkaya )
Tarih:  03 – 04 Mart 2012
Ekip: 28 Kişilik başlangıç grubu
Yazan: Ahmet ÇETİN / Başlangıç

02 mart 2012 Cuma

Saat 23:00 gibi Kadıköy’den yola çıkıldığında tahmini olarak 03:00 gibi kamp alanında olmamız planlanıyordu. Şehir için olağan olmayan gecikme Kartalkaya için olağan bir durumdu. Gecikme bizlerin planını aksatmıştı.Aracımızla birlikte karlı yolda mahsur kalmıştık.Zincir takma denemesi başarılı olmuştu fakat yeterli değildi.Kamp alanına yaklaşık 20 Km vardı.Geceyi mahsur kaldığımız yolda otobüsün içinde kalarak geçirmiştik.

03 Mart 2012 Cumartesi

Sabah yol açma çalışmalarının bitmesi ve zincir takviyesiyle birlikte nihayet yola çıkabilmiştik. 10:00 gibi otobüsten inmiş klübümüzün verdiği Kazma,Kürek,Emniyet aletleriyle birlikte yürüyüşe başlamıştık.Kamp atacağımız yere vardığımızda saatler 11:30 u gösteriyordu.Zemin düzleştirmemizin ardından Grid düzende çadırlarımızı kurmayı başarabilmiştik.

Hava çok soğuktu ve tipi vardı.Rüzgarın saatteki hızı ortalama 20 km yi buluyordu.Kar yağışı ve Nem ile birlikte hissedilen sıcaklık – 17 dereceye kadar düşmüştü.Kar kalınlığı 4 metre kadardı.Toz kar her hareketimizi engelliyordu.Çok vakit kaybetmiştik.Öncelikli işimiz bir kar duvarı yapmaktı.Bir grup duvar yapmaya çalışırken ikinci grup duvarcılara sıcak içecek sağlıyordu.İş bölümü fayda sağlamış göreceli olarak duvarın bitme süresini kısaltmıştı.Yeterli yükseklikteki Kar duvarının ardından tuvalet ihtiyacımızı rahatça yapabilecek helezon şeklinde bir Erkekler birde Bayanlar için lüks bir Wc yapmıştık.Artık çadırlarımıza çekilme zamanımız gelmişti.İlk iş ocaklarımızı kurup yemek yapmak ve kar suyu elde etmekti.Güzel bir yemeğin ardından çaylarımızı yudumluyorduk…

İglo

Saat 19:00 da grup tekrar tek sıra halinde hazır bekliyordu. Görevimiz İglo yapmaktı. Eğitmenlerimizin teorik ve pratik olarak verdiği İglo yapım eğitiminin ardından ilk İglo’muzu yapmak için harekete geçtik.Eğitmenlerimizle karşılıklı olarak yaptığımız anlaşmadan ötürü ya herkese yetecek kadar büyüklükte iglo yapıp nispeten çadırlara göre daha sıcak ortamda kalacaktık yada her çadır grubundan bir tulum eksikle geceyi çadırda geçirecektik.Saçlarımızdan ve bıyıklarımızda küçük buz sarkıtları oluşmuştu.Yedek eldivenlerimiz dahil su almış ve donmuştu.Islak olarak giymek zorunda kalmıştık.Neyseki vucut sıcaklığımız eldivenlerimizin kurumasını sağlamıştı.Sonuçta başaramamıştık İglo’muz bitmemiş ve maalesef başarısızlığımızın bir bedeli olarak bir tulumumuzu kaybetmiştik.Moralimiz bozulmuş vücut direncimiz azalmıştı.Yeterli sıvı alamamış ve beslenememiştik.O geceyi çadırlarımızda bir eksik tulumla birbirimize yanaşarak geçirmiştik.

04 Mart 2012 Pazar

09:00 da çadırımız dahil tüm malzemelerimizle hazır olmamız istenmiş biz ise 10 dk lık bir gecikmeyle hazır olabilmiştik.Bu gecikmenin bedeli olarak çadırlarımızı tekrar kurup toplamak zorunda kalmıştık.Cezalar moralimizi bozuyordu ama zorlu şartlara uyum sağlamamızı kolaylaştırıyordu.Eğitmenimiz olan Rauf ‘un “Sizi öldürmeyen daha güçlü kılar” sözü aklımızdan çıkmıyordu.Kesinlikle haklıydı.Güçlü olup dağ ortamına uyum sağlayacak yada dağ sevdamıza kısa süre sonra veda edecektik.

Tüm Malzemelerimizle birlikte hazır olduktan sonra bitiremediğimiz İglo’yu bitirmemiz söylenmişti.Gündüz gözüyle ve dinlenmiş olmamızın verdiği avantajla Tulumlarımızı kaybetmemize sebep olan yarım kalan İglo’muzu bitirmiştik.Kısa bir kazma ve emniyet malzemeleri kullanma eğitimini tekrar aldıktan sonra gitmeye hazırdık.Hatıra amaçlı fotoğraf çekiminin ardından tekrar dönüş yolundaydık.

Kamp Ahalisi

Kaptan Genel Görünüş

Aynı faaliyetin Başlangıç üyelerimizden Lara Özak tarafından yazılmış diğer raporu:

Kartalkaya Faaliyet Raporu

Tarih: 2-3-4 Mart 2012
Yazan: Lara Özak /Başlangıç

2 Mart – Cuma

Beşiktaş’tan kalkan otobüs Kadıköy’e de uğrayıp kalanları aldıktan sonra 22:50 de Kartalkaya yolculuğumuza başladık. Otobüste kürek ve kazmalar dağıtıldı. Bolu’ya varıp Kartalkaya’ya doğru çıkmaya başladığımızda yolun kar dolayısıyla kapalı olmasından yolda kaldık ve geceyi otobüste geçirdik.

3 Mart – Cumartesi

Sabah gelen çekici sayesinde biraz daha ilerledikten sonra yine yolda kaldık. Arkamızda dağa çıkmak için sabırsızlanan bir konvoy oluşmuştu. Sonunda otobüsü boşalttık ve yürümeye başladık. Biraz yürüdükten sonra tekrar otobüse bindik ve 9 a doğru otellerin oraya ulaştık. Otobüsten inip yürüyüş için hazırlıklarımızı da tamamlayıp kamp alanımıza doğru teleferiği takip ederek yürümeye başladık. Kar batak olduğundan yavaş yavaş ilerledik. Hafif kar yağışı da vardı. Kısa bir yürüyüşün ardından kamp alanına vardık. Çadırları kuracağımız yeri ekipçe üstünde tepinerek düzleştirip, grit düzende çadırları kurduk. Biraz enerji depolayıp rüzgardan korunmak için kar duvarını örmeye başladık. Kar yağışı yüzünden sert tabaka bulmakta biraz zorlandık. 16:30 da kar duvarını bitirip tuvalet için de küçük bi duvar ördükten sonra dinlenmeye çekildik ve 19:00 da hazır olmamız istendi. Sıcak su ısıtıp karnımızı da doyurduktan sonra saatin gelmesini bekledik. 19:00 da tek sıra halinde hazır olduğumuzda iglo yapmamızı istediler ve herkesin 2 saati igloda geçireceğini söylediler. Tabi tüm çadır yükü ve çadırlar toplanmış olarak. Grubu 2’ye bölerek çalışmaya başladık. Bi kısım çadırlarda sıcak su yaparken kalanlar igloyu yapacaktı. Daha sonra dönüşümlü olarak iş değişimi yapılacaktı ama planlandığı gibi olmadı hiçbir şey. 5 kürekle 2 tane iglo yapmaya başladık. Hava soğuktu ve kar yağıyordu. 3 saat falan geçtikten sonra hala bitiremiştik. Yeni bir seçenek sundular. İstersek 15 dakika içerisinde 3. iglonun yapımına da başlayıp çadırları toplamadan toplam 10 tulumla geceyi 3 igloda geçirecektik. Oylamayla bu seçenek kabul oldu ancak 3. ye başlayamadık. Saat 23:00 e geliyordu ve enerjiler tükenmişti. Yeni bir seçenek daha sundular. Her çadırdan bir tulum alınacaktı ve igloları bitirmeden çadırlarda yatabilecektik. Bu seçeneğin kabul edilmesiyle tulumları eğitmenlere verip 3 tulumda 4 kişi yatmaya çalıştık. Sabah 09:00 da çadırları da toplamış olarak hazır olmamız istendi.

4 Mart – Pazar

Sabah kalktığımızda çadırların üstü karla kaplanmıştı. Bütün gece kar yağmıştı ve hala yağmaya devam ediyordu. Sabah 2 dakika falan geciktiğimiz için çadırları tekrar kurup topladık. Daha sonra kar emniyet malzemelerinin nasıl kullanıldığını gösterdiler. Dönüş için yola çıkacağımızı zannederek tekrar sıraya girdiğimizde iglonun birini bitirmeden gidemeyeceğimizi söylediler. Yarım kalan igloyu da tamamladıktan sonra 3er 4er içine girip baktık ve son olarak rüzgarda nasıl çadır toplanacağı da gösterildikten sonra dönüş yoluna koyulduk. Sırayla iz açarak otobüse ulaştık ve 13:30 gibi yola çıktık. Mola verdiğimizde faaliyet değerlendirmesi yaptık. 19:20 de Kadıköy’e vardık ve böylece bir kış eğitiminin daha sonuna geldik.

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.