Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » Kaçkarlar Buzul Eğitim Faaliyeti

Ekip: 15 başlangıç/ 5 eğitmen-gelişim
Yazan: Gizem GÜNERİ/ Başlangıç

24.08.2012 – Cuma

Başlangıç olarak gerçekleştireceğimiz son faaliyet olan Kaçkarlar için,  Beşiktaş’ta kulüptekilerle karşılaştıktan sonra saat 5:00’da yola cıkacak olan Rize otobüsüne bindik. Otobüse bindikten sonra verilen buzul notlarıyla sahip olduğumuz bilgileri pekiştirdik.

25.08.2012 – Cumartesi

Saat 9:00’da Rize’ye vardık. Aladağlar’dan dönen Göknil, Hacer, Sefa ve Onur’la birlikte ekip tamamlandı. Kahvaltı edip bir taraftan da Aladağlar’ın nasıl geçtiği ile ilgili sohbet ettik. Orhan ağabeyin otogara gelmesi ile beraber bu faaliyetin bayağı eğlenceli geçeceğini de anlamış olduk. Çantaları arabaya yerleştirdikten sonra eksikliklerimizi tamamlamak için Ayder’e doğru yola cıktık. Ama öncesinde Taşköprü’de bol bol fotoğraf çektirip çay içtik. Yola Karadeniz müzikleriyle devam ettik. Karadeniz’e ilk defa gelmiş biri olarak, Ayder Yaylası ve atmosferi müthişti. Çantaları restaurantın bahçesine koyduktan sonra kramponlarımızı denedik. Saat 6 buçukta tekrardan restaurantta yemek için buluşmak üzere ayrıldıktan sonra, etrafı gezmeye başladık. Şelaleleri görme ve helvalı çöreği tatma fırsatını yakaladıktan sonra yaylaya yayılıp çalışkan öğrenci modunda, buzul notlarına ve düğümlerine çalıştık. Akşam yemek yedikten sonra burada olduğumuz sürece gerçekleştirmek zorunda olduğumuz çay içme ritüelini de tamamladık. Yarın erken kalkacağımız ve yoldan da gelmiş olduğumuz için bayağı bi uykumuz gelmişti. Restaurantta tulumlarımızda kalacağımız için mekanın kapanmasını bekledik.

26.08.2012 – Pazar

Saat 7:00’de yola çıkacağımız için 5 buçuk 6 gibi uyandık. Kahvaltıyı Yukarı Kavron’da yapmak üzere yola cıktık. Kahvaltımızı yapıp birkaç eşyamızı da kahveye bıraktıktan sonra, malzemeleri paylaştık ve kamp alanımız olan Mezovit’e gitmek üzere yola çıktık. Yolda birkaç mola vererek saat 3:45’de kamp yapacağımız alana vardık. Çadırlarımızı kurduktan sonra geleneksel kaya tırmanış malzemesi yerleştirme çalışması yapılacağı söylendi. Daha öncesinde bu eğitimi almayan ve pratik yapmak isteyenler kamp alanına yakın bir yerde malzeme yerleştirip ip inişi yaptılar. Normalde yarın buzula gidecekken, dün geç yattığımız için buzula gitmeyi 1 gün erteledik ve 10:00’da eğitim için kalkmak üzere yattık.

27.08.2012 – Pazartesi

Eğitime kazma ve krampon çeşitlerini tanıyarak başladık. Kazmaları teknik, yarı teknik ve yürüyüş kazması olarak sınıflandırırken kramponları bağlamalı, yarı otomatik ve otomatik olarak ayırdık ve ayakkabımıza uygun olan kramponları ayarlayarak yarınki buzul için hazırladık. 12:00’de Z makara eğitimine başlamak için öncelikli malzeme olan jumarlı makarayı yakından bir tanıdık. Jumarlı makara, makara, pursik, ip ve karabina ile kamp alanındaki kayada 3 gruba ayrılarak Z makara kurduk. Üçte bir oranında kuvvet kazancı sağlayarak özellikle buzul çatlağına düşen ya da yaralanan birini yukarı çekmek için kullanılan Z makara sistemini, dün gerçekleştirilen eğitimin yapıldığı yerde kurmamız ve Sinan’ı yukarı çekmemiz istendi. Back-up ve istasyon  kurduktan sonra Z olmasa da M şeklinde kurarak Sinan’ı yukarı çektik. Saat 4:00’da kampa geldik. İlkyardım simülasyonu için bir telsiz ve harita verildi. Senaryoya göre Sinan Öküzçayırı Mevkii’nde yaralanmış bir şekilde yatıyordu. Biz de onun yanına gidip müdahale edecektik. Daha önceki ilkyardım eğitimine katılamadığım için sedye nasıl yapılır, yaralıya göre nasıl müdahale olur vs. öğrenmiş oldum. Taşıma kısmı ise bayağı bir zordu. Sinan’dan sonra daha düzgün bir sedye yapıp bu sefer Sefa’yı taşıdık. ( Neyseki kampa kadar değil.) Saat 7:30’da kampa geldik. Yarın buzula gideceğimiz için erkenden yemek yiyip yattık.

28.08.2012 – Salı

Saat 5:30’da buzul eğitimi için yola cıktık. Yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşün ardından biraz tereddüt ettikten sonra eğitim yapılacak yere ( Küçük Buzul ) gelindi. Öncelikle Bora eğimin az olduğu bir yerde Fransız, Alman yürüyüş teknikleri ile bu ikisinin bir karışımı olan Amerikan yürüyüş tekniğini gösterdi.  (Buzula arkanızı dönmeyin ikazları eşliğinde) Daha sonrasında biz de pratik yapmaya başladık. Diğer bir taraftan da Sefa, Onur ve Coşkun eğimin daha fazla olduğu bir yerde 2 istasyon kurdu. Biz de bu istasyonlardan üstten emniyet alarak çift teknik kazma ile Alman yürüyüş tekniğini kullanarak tırmanmaya başladık.

Dönüş yolunda ise kar emniyet malzemeleri tanıtıldı ve nasıl kullanılacağı anlatıldı. Buz sikkesi, buz vidası ve Abalakov üçgenini yapıp denedikten sonra saat 4:00 gibi kamp alanına vardık. Akşama kadar bir şey yapmayacağımız için bunu fırsat bilip temizlenelim dedik. Akşam ise düğüm sınavı yapılacağı söylendi. Düğüm sınavında bu zamana kadar öğrendiğimiz düğümlerin hepsinden sorumluyduk. Herkes sınav olduktan sonra yarın tekrardan buzula gideceğimiz için erken yattık.

29.08.2012 – Çarşamba

Oya’nın kamptan ayrılacak olması ve Beliz’in kendini iyi hissetmemesi üzerine 13 kişilik başlangıç grubu ile Sefa, Sinan, Coşkun’la beraber saat 5:15’de eğitim için yürümeye başladık. Bora ve Onur, Kaçkarlar’a zirve yapmak için kampta kaldılar. Bu sefer eğitim için Büyük Buzul’a geldik. Başlangıç grubunu 5-4-4 kişilik gruplara ayırarak teknik buzul tırmanışı yapıldı. Sisin giderek yaklaşması ve garip bir şekilde ıslatması üzerine eğitimin aksayacağını düşünsek de ardından üstten emniyetli tırmanış yapıp, ip inişi de yaptık. Saat 13:00’da kamp alanına vardığımızda uzaktan sürü şeklinde gelen bir topluluk gördük. TDF’den gelen komşularımız çadırlarını kurmaya başladıklarında biz de çadırlarımıza çekilip uyuduk. Yarın 10:00’da hazır olmamız  söylendi.

30.08.2012 – Perşembe

Saat 10:00’da hazır olduğumuzda zirve yürüyüşüne cıkacağımız ve rotayı kendimizin çizeceği söylendi. Caner’in önderliğinde mümkün olduğunca eğimli yerlerde S’ler çizerekten zirve yürüyüşüne başladık. Kaçkarlar’daki göller yöresine hakim olan ve zirveye yakın olan bir yerde mola verdik. Daha sonrasında eğitmenler eşliğinde zirve yaptık ve büyük gölü de arkamıza alarak zirve fotoğrafımızı çekindik. Dönüşe geçtiğimizde saat 13:00’dı ve 14:00’da kamp alanına geldik. Bugün bütün kamp yüküyle birlikte tekrardan Yukarı Kavron’a gidip 1 gün de orada kamp kurup, Rize’ye geçecektik. Yukarı Kavron’a geldiğimizde kalan unifolardan pişirip karnımızı doyurduktan sonra, kahveye gidip iskambil, tavla, okey ne varsa oynadık. (Çayla birlikte tabii)

31.08.2012 – Cuma

Sabah kahvaltımızı yapıp, Orhan abinin arabasına tekrardan çantaları yükleyerek Ayder’in yolunu tuttuk. Meşhur kaplıcalara geldik ve burada 1 saat geçirdikten sonra Rize’ye, hem alışverişe hem de yemek yemeye gittik. Saat 4:00’da olan otobüsümüze bindik ve İstanbul’un yolunu tuttuk.

01.09.2012 – Cumartesi

İstanbul’a geldiğimizde herkes kulübe gelip zimmetlenen malzemeleri bıraktı. Ardından kahvaltı yapmak üzere Beşiktaş’a gidildi.