Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı Rotası

Tarih: 22.08.2012

Ekip: Sefa Börtücen-Onur Kiraz

Alt Ekip: Hacer Doğan-Göknil Ünal

Malzeme: Çift ip,14’lü takoz seti, 2 kaya çekici, 6 friend, 3 hegzantrik takoz, 4 sikke, katalar, kasklar, karabinalar, perlonlar, bivak torbası(kullanılmadı)

Kamp yeri: Cimbar oba yeri

Yazan: Onur Kiraz

Sabah 5‘te kalktık. Bir şeyler yiyip ve malzemelerimizi hazırlamamızla birlikte kamptan çıkış saatimiz, 06:30’u buldu.1 saatlik yürüyüşle BDK ve KDK arasındaki bele geldik. Burada son hazırlıklarımızı 15 dakika içerisinde yaparak, 07:45’te rotaya girdik.

Rotanın Giriş Kısımları

Rotanın başı kolay slab etaplardan oluştuğu için ip açma ya da kata giyme gereği duymadık. Yaklaşık 45 dakika serbest devam ettikten sonra rotanın dikleştiği yere geldik. Burada iki yol vardı. Birisi sağdan çaprazımsı giden baca diğeri ise önümüzde duran çatlak hattıydı. Biz önümüzdeki çatlak hattından gitmeye karar verdik. Buradan Sefa lider tırmandıktan sonra, 1 hazır sikke ve 2 camden oluşan bir istasyon kurdu. Daha sonra ben de bu ip boyunu sorunsuz bir şekilde çıktım(III+,IV-).

1. İp Boyunun Son Kısımları

2.ip boyu, 1. ip boyundan daha zorluydu. Ayrıca bu saatlerde rotaya güneş vurmadığı için soğumuştuk. Sefa zor da olsa, bu ip boyunu sorunsuz bir şekilde tamamlamayı başardı. Ardından ben artçı gelirken iki kere ipe yatmak zorunda kaldım(V+,VI-). (Bu ip boyunda rota üzerinde 2 sikke mevcut.)

2. İp Boyunun Girişi

2. İp Boyunun Son Kısımları

2.ip boyunu tamamladıktan sonra bir süre daha serbest devam edip, ip inişi yapacağımız kuleye ulaştık. Buradan 50 m. ip inişi yaparak bir seferde, V çentiğe indik.

İp İnişi Yapılan Baba

Daha sonra Peck kulvarının hattını devam edip, serbest şekilde yükseldik .Önce batı zirvesinden geçtik. Ardından zirveye vardığımızda saat 17:10’ du. Zirvede bir şeyler atıştırıp, fotoğraf çektirdikten sonra hızla inişe geçtik.

Büyük Demirkazık Zirvesi

Patika yoldan biraz indikten sonra külah denilen kısma geldik. Burası sadece slab etaplardan oluştuğundan iniş için bırakılmış sikke ve boltlar var. Burada 3 kere ip inişi yaptıktan sonra babaları takip ederek Doğu çarşağına bağlandık.

Külahtan İniş

Çarşaktan inmeye başladığımızda hava kararmıştı. Çarşağın bir bölümünde görece dik bir yere geldik. Sikke çakıp, ip inişi yapmak zorunda kaldık. İniş yaptığımız yerden su akıyordu. Susuz kaldığım için yaklaşık 1,5 litre sudan içtim. Daha sonra yarım saat aşağıya doğru indikten sonra mevsimlik göle ulaştık. Buradan da kampa giden patikaya bağlandık. Kampa geldiğimizde saat 21:30 olmuştu. Hacer ve Göknil’in hazırladıkları yemekleri yiyip,çayları yudumladıktan sonra yatışa geçtik.

Not: Bize alt ekip olan Hacer ve Göknil’e teşekkürler…

Not: Cimbar oba yeri bu mevsimde su bakımından biraz sorunlu…