Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Güzeller Kuzeydoğu Kulvarı ve Sırtı

Ekip: Alican Yalçın, Seval Balcı

Tarih: 18/19 Ocak 2014

Malzeme: Teknik Kazma, Krampon

(Kullanılmayan malzemeler: Yarım ip, deadman, picket, takoz set, sikke, buz vidası, ekspres setler, karabinalar, perlonlar, bivak)

18/01/2014 Cumartesi

Hava durumu raporları ve aldığımız bilgilere göre Aladağlar’da en az on gündür hiç yağış olmamıştı. Güneşli ve açık bir döneme denk geldik. Benzer zamanlarda Sarı Memedin Yurduna kadar araçla gidebiliyorken ormanın neredeyse ortalarına kadar rahatlıkla ulaşabildik. Göknil, Merve, Alican ve benden oluşan 4 kişilik ekibimizle yürümeye başladık. 2 saatten az bir sürede Kocadölek’e ulaştık. Burada karşılaştığımız Nihat, Hikmet ve Yankı ile sohbet sonrası 14.00 gibi bu kez Sıyırma Geçidine doğru yola çıktık. Kamp yüküyle zorlu bir yürüyüşün sonunda saat 19:00‘da geçide vardık. Hepimiz feci yorulmuştuk. Merve’nin şahane peynirli eriştesi ile kendimize gelip 21:00 gibi uyku moduna geçtik.

Kocadölek’ten Sıyırma’ya doğru (Göknil Ünal, Ayşe Merve Bilgin, Alican Yalçın, Seval Balcı)

19/01/2014 Pazar

Gece tam 1’i 10 geçe tulumlardan çıktık. Nasıl uyandık ne ara hazırlandık bilmiyorum. 2:15’de yürümeye başlamıştık. Karda bata çıka kulvarın girişine varmamız neredeyse 5 saat sürdü. Kazma ve kramponları kuşanıp kulvara girdik. Bir saatte kulvarı tamamlamıştık.  Kulvarın sonunda, daha önce bu rotadan çıkış yapmış arkadaşımız Aydın Alpay’dan Alican’ın aldığı bilgiler doğrultusunda, hemen kaya etabına girip yükselmek yerine bir miktar sola kayarak daha rahat görünen kaya-kar etabına girdik. İzlediğimiz hat burada ip açmayı gerektirmedi. Biraz yükseldikten sonra sağ yanda görünen kulvara tam emin olamadığımız için girmedik miks etapta devam ettik, muhtemelen kulvara girmek işimizi kolaylaştıracaktı. Etabın bitiminde mağaralar tam karşımızdaydı. Mağaralara doğru karda yükseldikten sonra sağdaki sırt hattına girdik. Zirve karşımızda görünüyordu. Sırtın sonunda başlayan kaya-kar hattını da geçtikten sonra zirvenin kar kütlesine ulaşıp rotayı tamamladık. 9 saatlik bir tırmanışın sonunda 11:15’de zirvedeydik. Fotoğraf video derken bir saat geçirdik. İnişi klasik rotadan yine toz karda bata çıka 3 saatte bitirip kamp alanına vardık.

Kulvar girişinde Alican                      /           Kulvarın yukarıdan görünüşü

Kulvar girişinde Alican                 /                                                                       Kulvarın yukarıdan görünüşü

Kulvarın bitimi (Biz buraya girmeden sola geçiş yapıp yükseldik)

Mağaralar

Sırt hattında yükselirken

Hattın sonundan zirveye geçişteki kaya-kar etabı

Seval ve Alican Zirvede

Bu tırmanışta çadırını bizimle paylaşan Göknil Ünal ve Merve Bilgin’e, Sıyırma Vadisi’nde açtıkları iz için Hikmet Başkır ve Yankı Tansuğ’a sonsuz teşekkür ederiz.