Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2015 » Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti

Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti

EKİP : 12 Gelişim, 3 Eğitmen

Kamp Yeri : Sivridağ

TARİH : 04.11.2015 – 08.11.2015

Malzemeler (2 kişilik bir ekip için) : ATC, HMS, kemer, kask, 1 set takoz , 1 set yaylı takoz, 10-12 ekspres, 2 çekiç, 2 nutkey,6 kilitli karabina 4 sikke, 60-120lik perlonlar, 2 yarım ip (50 metre), ilk yardım çantası, kişisel malzemeler.

Yazan : Ege Kurt

4 Kasım 2015 Çarşamba

Sabah bir panikle kalkıp hemen sağlık ocağının yolunu tuttum. Sağlık ocaklarını hiç sevmem, hatta hiç gitmemeyi tercih ederim. Sırtımda 70 litrelik çantam, sağlık ocağına gittim. Evet sağlık ocağına gitmemin nedeni hasta olmam değil sınavdan yırtmak için rapor almaktı. Raporu aldıktan sonra 14.00 civarı YTÜ Yıldız Kampüsü’nün yolunu tuttum, kulüp odasında teknik malzemelerin ayarlanmasına yardım eden arkadaşlarımla selamlaştıktan sonra kulüpten alacağım kask, kemer gibi kişisel teknik malzemeleri ve ortak kullanacağımız teknik malzemeleri çantama koydum.

Murat’ın “Uçağı kaçıracağız la?” gazlamasıyla aceleyle yola çıktık, Kadıköy’den Havaş’a binersek daha çabuk olur diyerek dakikası dakikasına havaalanına gideceğimiz vapur ve otobüse yetiştik. Sonuç olarak 1.5 saat havaalanında boş boş beklemek zorunda kaldık.

Saat 19.30-20.00 arası Antalya’ya vardık. Kiraladığımız otobüs ile yolda Rauf’u alıp, köftecide ziyafet çektikten sonra Efkan’ı da alarak Sivridağ’a vardık. Kamp alanına yoldaki yeşil okları takip ederek vardık. Bu yol yaklaşık 20 dakika sürüyor. Kamp alanına varıp çadırları kurduktan sonra Efkan’ın bize aldığı hediyeleri alıp rahatladık ve ardından uykuya çekildik.

Kamp alanından gün batımı

5 Kasım 2015 Perşembe

Ekip olarak 10 civarı kalktığımız için oldukça zaman kaybetmiştik. Güzel bir kahvaltıdan sonra Rauf bize malzeme bilgisi dersi verdi. Bu dersin sonunda tırmanış yapacağımız bölgeye doğru ilerledik. Orada önce artçı emniyeti alma eğitimi aldık. Bu eğitimde yerden 5 metre yüksekte bir istasyona girdik ve ardımızdan gelenin önce boş ipini alıp ardından emniyetini aldık. Ardından Sektörün en sol tarafında üstten emniyetli lider geleneksel tırmanış simülasyonu yaptık. Çıktığımız rota oldukça kolay olduğundan sadece emniyet koymuş olmak için sık sık malzeme atarak (özellikle takoz) ilerledim. Üstten de emniyet olmasından dolayı Rauf bilerek düşmemizi de istedi. “Altımdaki takoz tutar mı acaba?” sorusunun yanıtını bulmak için kendimi arkaya attım fakat üstten emniyet ipinde yeterince boş olmamasından dolayı takoza düşemedim.

Herkes tırmanamadan hava kararmaya başlamıştı. Kamp alanına gitmeye karar verdik. Kamp alanına vardıktan sonra yemeklerimizi yedik ve ateş başında o akşam gelecek arkadaşlarımızı beklerken muhabbete daldık.  Akşam saat 10 civarı Ayşe, Cenk, Tamer ve Büşra’yı almak için yanımıza boş su şişelerini de alarak ekipçe aşağıya indik. Onların getirdiği malzemeleri ve suları da aramızda paylaşarak tekrar yukarı çıktık. Ateş başında uzun uzun eğlenceli muhabbetimizi sürdürdük ve saat 01.00-02.00 civarında uykuya geçtik.

06.11.2015 Cuma

Sabah saat 7’de kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 8’de yola çıktık. Tırmanış yapacağımız sektöre geldikten sonra malzemeleri paylaştık. Sadece 3 ekip tırmanış yapabilecekti çünkü yeterli malzeme yoktu. Ben ve Efkan bu ekiplerden birini oluşturuyorduk. Tırmanacağımız yer normalde tek ip boyuydu fakat bunu ikiye bölerek 2 ip boyuymuş gibi tırmanmaya karar verildi.

Önce ben lider çıkacaktım. Yaklaşık 25 metre yükseldikten sonra Efkan’ı yanıma almak için istasyon kurmaya başladım. Bir baba ve bir takoz’dan oluşan oldukça sağlam bir istasyon kurduktan sonra Efkan’ı yanıma aldım.

Acemilikten olsa gerek yanıma ayakkabı almadığım için katalar ayağımı çok acıtıyordu. Efkan ile 5 dakika konuşup nasıl gittiği hakkında fikirlerimizi paylaştık. Bu sırada kataları çıkartmaya karar verdim ve Efkan’ın emniyetini çıplak ayak aldım. Zaman kaybetmemek için Efkan tırmanışa başladığında hemen üste çekerli bir yaylı takozu istasyona backup olarak attım çünkü yukarı çekerli bir malzeme koymamıştım. Efkan rotayı bitirdikten sonra beni yanına aldı, hemen sağ taraftaki ağaçtan iniş yaptık. Önce Efkan ardından ben indim. Kataların ayağımı çok acıtmasından olsa gerek aşağıya iner inmez kataları çıkartıp dinlenmeye geçtik. Bu sırada ikinci ekipler tırmanmaya başlamıştı.

Peker istasyonda

Onların da tırmanışları bittikten sonra kamp alanına geçtik ve yemek yapmaya başladık. Yemekler yapılırken birkaç arkadaşımız da ateşi yaktı. Yine ateş başında biraz zaman geçirip eğlendikten sonra bu sefer bir önceki güne göre daha erken bir saatte uykuya çekildik.

07.11.2015 Cumartesi

Sabah saat 6 civarı uyanıp kahvaltı yaptım. Rotaya bizden sonra girecek ekipler hala uyudukları için ses çıkarmamaya çalıştık. Bu sefer sadece iki ekip tırmanacaktı. Ben ve Efkan, diğer ekip olan Oğuzhan ve Rıdvan ile anlaşarak Otoban adlı rotaya girdik.

Rotanın ilk ip boyunu önce Efkan tırmandı fakat rotanın kilit noktasında benim orayı ilk geçmemin daha iyi olacağını söyleyerek attığı aletlerden ip inişi yaptı. Hemen rolleri değiştirdik, zaten zaman kaybettiğimiz için onun indiği yere kadar oldukça hızlı çıktım. Kilit noktayı geçtikten sonra rota iyice kolaylaştı. Biraz daha yükselip bulduğum bir sete istasyon kurmaya karar verdim. Fakat setten sonra kaya oldukça çürük olduğu için hemen 2 metre yukarıdaki başka bir sette istasyon kurmanın daha uygun olacağını düşündüm. Diğer sete çıkıp kum saati ve bir takozdan istasyon kurdum. Efkan da hızlı bir şekilde yanıma geldi ve zaman kaybetmeden ikinci ip boyuna girdi. İkinci ip boyunu hızlı bir şekilde geçen Efkan bir ağaca istasyon kurarak beni yanına aldı. Bir gün önce ip inişi yaptığımız yerden tekrar ip inişi yapmaya karar verdik. 5 dakika yürüdükten sonra ben ipleri açarken Efkan kahve yapmaya başladı. İpi aşağıya açtıktan sonra Efkan ip inişi yapmaya başladı. Bu sırada ben de kalan kahveyi içtim. Bu iş bölümüyle çok iyi bir ekip olduğumuzu tekrar anladım. O indikten sonra ben de hemen ip inişi yaptım.

Bizden sonra tırmanacak ekipten Ayşe ve Büşra’yı bizim çıktığımız rotanın yanına kadar götürüp rotayı tarif ettik. O sırada ilk ip boyuna kadar onları izleme kararı aldık. Ayşe ilk ip boyunu bitirirken biz de kamp alanına doğru yola çıktık. Kamp alanına dönüp akşam yemeği yedikten sonra eğitmenlerimizin aralarında sürekli konuşup güldüğü eğitimi yapacağımız haberini aldık. Bu eğitim geceyi askıda geçirmekti.

Eğitmenlerin hazırladığı takozlara birer birer asıldıktan sonra aramızda muhabbet ederek ve uyumaya çalışarak zaman geçirmeye çalıştık. İlk sıralarda asılmanın ne kadar saçma bir karar olduğunu düşünürken zaman hızlı geçmiş olsa gerek (gerçi kemerin baskı yaptığı bacaklarım ve belim aynı şeyi söylemiyordu) telsizden yapılan anonsla ip inişi yapmaya başladık.  Herkes ip inişini yaptıktan sonra kampa geçtik, ateş başında biraz zaman geçirip uyumaya geçtik.

08.11.2015 Pazar

Ekip olarak 2 tırmanış yapmıştık, daha ikinci tırmanışını yapmayan ekipler olduğu için kamp alanında onları beklemeye başladık. Kamp alanında vakit öldürdük. Biz vakit öldürürken eğitmenler de kafalarında tasarladıkları rotayı tamamlamak üzere “Sinema Perdesi” sektörüne gitmişlerdi. Gün içerisinde tamamladıkları rotanın adını sektörün tam ortasından geçmesine hitaben “Perde Arası” koydular.

Tüm ekipler gelmeden önce kamp alanındaki çadırları da onlar için topladık ve kamp alanını temizledik. Onlar geldiği gibi aşağıya indik. Geyikbayırı’na gidecek Şükrü, Selin ve Vedat’ı uğurladıktan sonra otobüsümüzü beklemeye başladık.

Saat 20.00’da otobüse bindikten sonra yolun büyük bir bölümünü uyuyarak geçirdim. Sabah 9 dersime geç kalmanın verdiği rahatlıkla eve gidip duş alıp yine öğrencilik hayatına saat 11.00’da başlayan  diğer dersime girerek dönüş yaptım.

Faaliyet sonu

YTÜDAK bünyesinde gerçekleştirdiğimiz bu eğitimde başta eğitmenlerimiz Rauf, Şükrü ve Murat’a olmak üzere tüm katılanlara teşekkür ederim.