Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti

Yer: Geyve – Sakarya

Tarih: 23-24 Nisan 2016

Başlangıç grubu: 58 kişi Başlangıç grubu ve gelişim, gelişim üstü, eğitmenler

Kullanılan malzemeler: Dinamik tırmanış ipleri, emniyet kemeri, kata, HMS, ATC, kask (top-rope tırmanış için)

Yazan: A. Yeşim Tulum – Başlangıç

Hazırlıklar:

Çadır grubu olarak Kübra, Murat ve Özlem ile mesaj grubundan eksiklerimiz ve getireceğimiz malzemelerin paylaştırılması hakkında konuştuk. Çadır ve ocağımız vardı, ben de bir süredir almayı planladığım tencere setini getirecektim. Araçtan indikten sonra yürüyeceğimiz mesafe ve tırmanacağımız sektörler çok uzak olmadığından gram hesabı bir yemek programı yapmadık. Yemek planımızı ise 2 kahvaltı 2 öğlen, 1 akşam yemeği ile atıştırmalar üzerinden yaptık: Kahvaltılarda yumurta, salatalık, domates, kaşar peyniri ve incir reçeli, bir somun ekmek; öğlen yanımızdaki malzemelerden sandviç ve tatlı atıştırmalık; akşam yemeğinde ise ilk defa deneyeceğim ton balıklı bulgur pilavı J ; atıştırmalık için kuruyemiş, kuru meyveler, taze meyveler, hurma, kraker ve çikolatalı kekler aldık. Ayrıca kamp alanımızda su kaynağı olmadığı için kendi suyumuzu yanımızda getirmemiz gerekiyordu. Ben 3,5lt ye yakın, çantamda pet şişelerde su getirmiş ama Murat’ın 10ltlık su getirmiş olması epey işe yaradı.

Bireysel olarak biri üstümde diğeri çantamda olmak üzere iki çift kıyafet ile geldim. Bir polar ve her ihtimale karşı yağmurluk yanımda bulunanlardı.

Cuma:

22:00’da Yıldız kampüsünden bir büyük ve bir küçük araçla yola çıktık, Göztepe’den katılacak arkadaşları küçük araç yoldan aldı. Gece verdiğimiz 20dklık bir molanın ardından 01.30 da aracın bizi indireceği yere geldik. 01.45 gibi yürüyüşe başladık, hava açık ve dolunay vardı. Her zamanki gibi kafa lambalarını açmadan yürüyorduk, gerçi ben istesem de açamazdı çünkü iş çıkış apar topar hazırlanırken yanıma almak hiç aklıma gelmemişti. 15 dklık bir yürüyüş ardından kamp alanımızdaydık. Sigara ve tuvalet alanları belirlendikten sonra mutlak sessizlik saatimiz 02.30 olarak belirlendi ve Şükrü özellikle tuvalet alanında hiçbir şekilde çöp bırakmamız konusunda bizi uyardı. Yarın saat 08.00’de eğitim için tek sıra halinde hazır olmamız istendi.

Otobüste uyuyamadığım için çadırımızı kurar kurmaz uyumak istiyordum, kalkma saatimizi 06.30 olarak belirledikten sonra uyuduk.

Kamp alanımız

Cumartesi:

Dinlenmiş bir şekilde alarmımdan önce uyandım, çadır arkadaşlarım da uyanmışlardı. Hemen kahvaltımızı hazırladık, akşam yolculuktan önce termosumuza doldurduğumuz sıcak suyumuzla hazırladığımız çayımızla kahvaltımızı yaptık. Ben tırmanış ayakkabılarım, su ve atıştırmalıklarımı yanıma almak için küçük bir çanta daha getirmiştim. Vaktimiz olduğundan rahat bir şekilde hazırlıklarımızı tamamladık. 08.00 de sıra olduktan sonra 6 grubu ayrıldık, ayrıca bir önceki günübirlik Ballıkayalar faaliyetine gelmemiş olanların ayrılması istendi. Bu grup ile bir grup Halk Ekmek sektörüne, bir grup da Has Sektör’e gidecekti. Ben Has Sektör’e gidenler arasındaydım.
dddddd
Has Sektör-2’de tırmanıcıları izlerken

Tüm faaliyet boyunca rotaları Top-Rope (Üsten Emniyetli) tırmanacaktık. Bizim için Rıdvan ve Oğuzhan Has Sektör-1 de bir, Has Sektör-2’de iki rota açmışlardı. Ayşe ve Büşra da grup eğitmenlerimizdi. Benim grubum Has Sektör-2 Arguvan rotasından başlayacaktı. UIAA’ya göre (bundan sonraki rota derecelerini buna göre vereceğim) VI derecesinde 20mt. olan rota dike yakın pozitif bir yüzeyde ilerliyordu. İlk rotam olduğu için belki de, zihin olarak hazır hissetmediğim halde tırmandım ve rotayı bir düşüş ile tamamladım. Bizim sektörümüzdeki diğer rotayı grubu tamamladıktan sonra grubumuzdan 4 arkadaşımız tırmandı, 12.30 gibi kamp alanına gidip mola vermemiz gerektiğinden biz rotayı deneyemedik.

Fotoğraf: Osman Bahadır Tortop

Hava öğlen olmasına rağmen bulutlu olduğu için sıcağını çok daha az hissettiriyordu. Tam tırmanışa uygun bir hava!

Halk Ekmek sektöründe olan arkadaşlarımız bizden önce kamp alanına gelmişti. Onlar 13.30 da kamp alanından ayrılarak bizim geldiğimiz Has Sektör’e doğru yola çıktılar. Biz de sandviçlerimizi atıştırdıktan sonra Halk Ekmek Sektör’üne gittik. Diğer sektörde önceliği ikinci rotasını çıkmamış olanlara vereceğimiz şekilde bir sıralama yaptık. V ve V+ derecelerinde değişen 3 rota çıktım. Hepsi pozitif yüzeylerdi ve rahat tutamaklar ile doluydu. Has Sektör’den sonra kolay geldi diyebilirim. Rotaları bitirdikten sonra hafif bir uyku da güzel havada yorgunluğumu üzerimden aldı. Akşamüstü tırmanışlarımızı tamamladıktan sonra kamp alanına döndük.

Akşam yemeği vakti gelmişti. Çadır arkadaşlarımın geçen sene gelmiş oldukları için bildiği kampa alanına yakın su kaynağında el ve yüzümüzü yıkayarak temizlendik. Kış faaliyetlerinde üşüme ve yorgunluk sebebiyle hızlı olması açısından hazır yemekler tercih etmiştim. Görece rahat olacağımız bu kampta yemek pişirmeyi deneyimlemek benim açımdan güzel olacaktı. Kübra bulgur pilavımız için tüm malzemeleri getirmişti, onun önceki faaliyetlerdeki tarifini kullanacaktık. Tahminimden çok kısa sürede pilavımız hazırdı, hatta diğer çadır gruplarından yemeği ilk hazır olan grup bizimkisi olabilir. Bunu da aklımın bir köşesine yazdım. Gayet doyurucu ve lezzetli akşam yemeğimizden sonra kahve ve çayla kalan vaktimizi geçirirken mutlak sessizlik saatinin 22.00 ve yarın eğitimin 08.00’de başlayacağı duyurusunu aldık. Yarın sabah için sıcak su hazırlayıp termoslarımıza doldurduk. Yemek sonrası baş ağrımın beni rahat uyutmayacağını bildiğim için Ayşe’den ağrı kesici istedim, ilk yardım çantasından öncesinde kullandığım bir ağrı kesiciyi aldıktan sonra uyumak için çadırıma geçtim.

Pazar:

Gece kesintili uyuduğum için sabah erkenden kalktım. Kahvaltımızı yapıp 08.00’de tek sıra olduk. Yine gruplara ayrıldık. Grubun yarısı Shadow Sektör’üne diğer gruplar da Google Sektör’üne gidecekti. Biz Google’a gidecekler arasındaydık. Selin, Şeref ve Hakan rotalara çıkışımızda gözlemcilerimiz olarak bizimleydi. Bu sektörün adını Google Map’te görülmesi üzerine keşfedildiğinden aldığını tırmanış rehberinden öğrendik. Gelişimden arkadaşlar bu sektörde taş düşme olasılığının çok yüksek olduğu ve rota diplerinde kask olmaksızın bulunmamız konusunda bizi uyardılar. Sektördeki bir diğer sıkıntı bizim gibi kalabalık gruplar için bekleme alanının yok denecek kadar az olmasıydı. Bizim için üç rota açılmıştı: Mr. Bones VII-, 13mt., Tat VII-, 15mt. ve Coconut VII, 23mt. Ben Tat rotasını çıkacak gruptaydım. Bu sektör şimdiye kadarki en zor rotaları içeriyordu. Üçü de dik yüzeye sahip olan rotalardan Mr. Bones gözlemlediğim kadarıyla köşeye gelmesi sebebiyle iki yüzeyli; giriş ve istasyona yakın noktalarında tutamakların az ya da küçük olması sebebiyle zorlayan bir rotaydı. Benim çıkacağım Tat rotası ise girişinde rahat tutamaklarla başlayan ve ortasında tutamağın az olduğu noktadan çatlağa geçildiği zorlayıcı bir bölüm içeren bir rotaydı. Çok defa denememle çatlak etabını geçmiş olsam da bu denemelerde kollarımı çok yorduğumdan rotayı tamamlayamadı. Ama sınırlarımı zorlamam açısından iyi bir deneyim oldu. Sektördeki derecesi en yüksek Coconut rotası ise giriş sonrasında negatif yüzey içeren ve çatlaktan ilerledikten sonra dinamiğe yakın bir hareket gerektiren bir zorlu bölüm içeriyordu. Gruplarından diğer rotaları tamamlayan olsa da bu rotayı grubunda tamamlayan olmadı. Gerçekten zorlu bir rotaydı. Bu sırada yanımızdaki rotalarda Yusuf, Onur ve Caner lider tırmanışla rotaları çıkıyorlardı. Diğer yanımızda ise üç kişilik bir ekip tırmanış için gelmişti. Gruplar çıkışlarını bitirdikten sonra Shadow sektörüne geçme ya da aynı sektörde kalma ve farklı rotaları deneme seçenekleri arasında kalındı. Yeni bir sektör görmek istediğimiz için gruplarca Shadow’a geçilmek istendi. Shadow’dakiler ikinci rotalarına başladıkları için onlar rotalarını tamamladıktan sonra biz rotalara girecekti. Hazırlıklarımızı tamamlayıp inişe geçtiğimiz sırada taş dolu dik patikadan iniş yapan bir arkadaşın kayması sonucu aşağıya düşen taş, patika sonunda oturan bir arkadaşımızın alına isabet etti. Şeref ilk müdahaleyi yaparken diğer rotadaki tırmanışçılardan bir doktor kanamanın durulması ve arkadaşın rahatlaması için yardım etti. Kask ile ilgili yapılan uyarılar kulağımıza sadece takılsa da böyle bir olayın yaşanması olayın ciddiyetinin ne boyuta ulaşabileceğini hepimize gösterdi.

Shadow Sektöründen Bir Görüntü

Moralimiz hem zorlu rotaları tamamlayamamaktan hem yaşanan kazadan dolayı bozuk olsa da diğer sektöre geçtik. Buradaki grupların rotalarını bitirmesini uzun süre bekledik. Ama bunu mola olarak görüp yanımızda getirdiklerimizi yiyip enerji aldık. Ben giriş kısmı zor olan ve sonradan bizim için açılan rotayı çıktım. Giriş tutamağı az olan bu rotanın kalan bölümleri rahat çıkılabiliyordu. Ben bir bölümde kendi boltlarımın olduğu yerden uzaklaştığım için rotaya tekrar girmekte zorlandım ve ip üstünden rotama geçerek rotayı tamamladım. Günü iki rota denemesiyle bitirmiş oldum. Kamp alanına gitmeden önce önceki gün eğitmenimiz Murat’tan öğrendiğim şekilde rotalardan çıkarılan iplerin toplanmasına yardım ettim ve kamp alanına geçtim. Önceki grup, rotalarını bitirdikten sonra kamp alanına geçmişti. Bu arada yaralanan arkadaşımızı da kamp alanında ve iyi görmek beni sevindirdi. Bizim de gelmemizle birlikte toparlanmaya başladık, eşyalarımızı ve çadırlarımızı topladıktan sonra faaliyet toplantısı yaptık. Tuvalet alanı konusunda tüm uyarılara rağmen çöp bırakıldığından mıntıka temizliği tekrarlandı ve temizlik tamamlandıktan sonra otobüse doğru yürüyüşümüze başladık. Yemek molası vermek isteyenler bir otobüse, direkt gitmek isteyenler diğer otobüse bindi. 18.30 gibi başlayan yolculuğumuz trafik sebebiyle 23.30’da Beşiktaş Yıldız’da sona erdi.

ddjddjdj

Bu faaliyetteki çadır grubu arkadaşlarıma, yaralı arkadaşımıza yardım eden ilkeli tırmanışçılara ve bize bu güzel eğitim imkânını sağladıkları için başta eğitmenlerimiz olmak üzere tüm YTÜDAK ailesine emekleri için teşekkür ederim.

Hepimize keyifli tırmanışlar dileğiyle.