Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Kaldı Kuzey Kar Buz Kulvarı – Sol Varyant

Kaldı Kuzey Kar Buz Kulvarı – Sol Varyant

Ekip: Murat Gezer (YTÜDAK), Burak Gezer (HÜDDOSK)

Kamp yeri: Sulağan Keler

Malzemeler: 12’li yaylı takoz seti, takoz seti, 6-7 sikke, 2 buz vidası, teknik kazmalar ve kramponlar, yarım ip, ekspresler ve perlonlar.

21 Mayıs 2016 sabah 04.40’ta, Sulağan Keler’deki kampımızdan ayrılarak olabildiğince az irtifa kaybetmeyi hedefleyip eski buzul vadisini takip edip, 06.40’ta kulvarın altına ulaştık. Yaklaşımda sağdaki moren setinin üzerinden gittiğimiz için biraz zaman kaybettik ancak etrafı daha iyi görmemizi sağladı.

Biraz dinlenip hazırlandıktan sonra, 07.15’te kulvarı tırmanmaya başladık. Başlarda, yakın zamanda yağmış olan batak kardan dolayı yavaş ilerledik. Sık sık kenarlardaki nispeten daha sert kara ulaşmak için sağa ve sola geçiş yapmamız gerekti.

IMG_9154 (1)

Zamanla sertleşen karda, yer yer 45-50 derecelik kısa buz akıntılarını geçerek, ip açmadan tırmandık ve geniş bir kaya yüzeyinin bulunduğu açıklığa geldik. Yüzeyin solundan geçtik, karşımızda daralan kulvarın içinde oldukça iyi donmuş durumdaki buz, Erzurum’daki şelaleleri anımsatıyordu.

2-3 metrelik buzu geçip hafif eğimli alanda gördüğümüz sikkeden başlayarak ip açtık. İlk buz etabı 10-12 metre civarındaydı. Burada dik kısmın başında 1 vida atıp devam ettik. Devamındaki düşük eğimli alanda 25-30 m daha devam ederek (burada da emniyet için 2 yaylı takoz kullandım) kulvarın 2’ye ayrıldığı yere ulaştım. İki tarafta da oldukça iyi buz vardı. Koşulların güzel olacağını düşünerek soldaki varyanttan devam ettim. 2. buz etabı öncekine göre çok daha sert ve dikti. Burayı da diğer buz vidasını kullanarak geçtim. 70 metrelik ipin son 1-2 metresinde, buzdan güzel bir kum saatinde istasyon kurup abimi yanıma aldım.

DCIM100GOPROGOPR2538.

Bu istasyondan sonra 30-40 m kadar emniyetsiz devam ettikten sonra, yine çok daha sert 12-13 metrelik buz etabını tırmandık. Ardından rahat karda biraz yükselip son istasyonu kurdum (11.15). Buradan da emniyetsiz bir şekilde 25-30 metre yükselip sağa geçerek sırta giden klasik kulvara bağladık.

Sol varyanttan devam edip futbol sahasının yaklaşık 100 m yukarısına ulaştık.

Kulvardan devam edip sırta çıktığımızda(12.00) güneyden gelen sis bulutunu gördük ve buradaki sette yarım saat kadar dinlenip bulutun hareketlerini izledik. Molanın sonunda bulut uzaklaşmayınca riske atmayıp dönme kararı aldık.
KALDI

Dönüşte klasik rotayı takip ederek 16.40’ta Akşampınarı’na, 19.00’da Sulağan Keler’deki kampımıza vardık.

Tırmanış sonrası hazırladığımız videomuz için linke tıklayabirsiniz.